Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hmmm.... 

Skjønner jeg har vært i en del bryllup som kanskje kunne kommet opp på listen som verstingbrylluper hos noen av dere andre.

Kan starte med det verste bryllupet for min del. Ei venninne spurte om jeg kunne være forlover. Bor på forskjellige kanter av landet, men hun ønsket verken utdrikningslag eller taler. Hun ønsket egentlig bare at jeg kom. Så da takket jeg ja og kom. De giftet seg på rådhuset. Forloveren til brudgommen, var egentlig en kamerat av bruden. Foruten min lille familie og forloveren til brudgommen, var det bare foreldre, søster av brudgom og barn av bruden som var gjester. Ingen taler, ingen alkohol, ingen latter og nesten ingen smil. Jeg har vært i begravelser som har vært mer livlige.

Så til koselige bryllup, men som kanskje ikke er helt inn blant de fleste her.

Bryllup på ei strand i utlandet. Kleskoden var hvit. Både for menn og kvinner. Presten dukket barbent opp i dongeri og hvit skjorte.

Bryllupsfest hvor brudgommen ikke liker oppmerksomhet og stive klær. Sommerfest hos brudens foreldre. Partytelt på tunet. Nydelig vær, nydelig mat og akkurat passe med alkohol. Voksne og barn koste seg til langt på natt. Brudgom stilte opp i sort dongeri, rutete skjorte og joggesko. Det han trivdes i og dermed klarte å slappe av og kose seg. Lite taler, men presentasjon av alle gjestene som var der. 

Bryllup ganske så midt inne i potetland. Søster til bruden var politi. Ikke snakk om å servere kjøpesprit der. Der er det tradisjon for de fleste å brenne selv når det inviteres til fest. Søsteren hadde selv brent til eget bryllup med mange kolleger i. Ingen på den kanten av landet som reagerer på slikt.Og kan du din brenning, kan det bli riktig så bra. Bare man holder seg borte fra all verdens essenser. 

Bryllupsfest i idretts lokale en kald vinterkveld. Var usikker på kleskoden, men da jeg så bruden, gikk det greit. Her ble også alle gjestene presentert. Brudeparet snakket noen få ord om hvordan hver enkelte gjest var kommet inn i livet deres. Veldig koselig. Litt kjedelig at de bare serverte øl, men siden det var gitt beskjed om det på forhånd, var det helt innenfor å ha med egen vin. Det andre som var litt kjedelig, var at de gikk tom for sodd. Kaker var det dog rikelig av. 

• Liker 9
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bryllup forrige helg. Sånn DIY-deluxebryllup. Veldig koselig. Men når man setter bort maten til hobbyfolk, så er det greit å kvalitetsjekke at vedkommende har litt peiling.. meeeen han hadde visst glemt å ta ut kjøttet, i tillegg hadde han satset på å steke ett og ett kjøttstykke, i et bryllup med 150 gjester, så kjøttet var kaldt, og jeg aner ikke hva resten som var på tallerkenen var.. 

Heldigvis en snarrådig brudgom som ringte rundt til alle takeaway-sjappene på stedet, og bestilte ymse mat - så mye som de klarte å lage innen en time, så det ble en internasjonal buffet i stedet. Bryllupet ble veldig hyggelig, og litt løsere stemning enn hva det kanskje ville ha vært, men brudeparet holdt hodet kaldt og reddet kvelden.. så det som kunne blitt et kjipt bryllup fikk en god redning. 

Anonymkode: a71e8...290

• Liker 49
Skrevet

Nå lo jeg høyt :ler:

Søte tanta, da, som tok seg av ungene :hjerte:

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Da en nær slektning av mannen og fruen hans kopierte vårt bryllup året etter vårt, omtrent så mye som det går ann. Samme lokale, fotograf og band. Faktisk så var kaken også fra samme konditori. Når i tillegg en god del av gjestene var de samme, var det ikke rart flere beskrev det som en reprise av fjordåret.

Anonymkode: 4f566...468

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da en nær slektning av mannen og fruen hans kopierte vårt bryllup året etter vårt, omtrent så mye som det går ann. Samme lokale, fotograf og band. Faktisk så var kaken også fra samme konditori. Når i tillegg en god del av gjestene var de samme, var det ikke rart flere beskrev det som en reprise av fjordåret.

Var det ikke nettopp en anonym her inne som beskrev det bryllupet, bare som en av gjestene? Mener det var her jeg leste om "blåkopi" et år senere... erre mulig, hva tenkte slektningen med. :roll: Du får ta det som et kompliment, men jeg skjønner det er kjipt. ☹️

Anonymkode: cd476...5e8

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det ikke nettopp en anonym her inne som beskrev det bryllupet, bare som en av gjestene? Mener det var her jeg leste om "blåkopi" et år senere... erre mulig, hva tenkte slektningen med. :roll: Du får ta det som et kompliment, men jeg skjønner det er kjipt. ☹️

Hmm, har ikke sett det innlegget.

Jeg vet ikke hva de tenkte på🧐 Spilte egentlig ikke så stor rolle for oss, og vi var heller ikke der. Bedre å bli kopiert enn å kopiere andre😝 Mer trist for de at de ikke hadde mer fantasi og evne til å skape sin egen unike dag.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, har ikke sett det innlegget.

Jeg vet ikke hva de tenkte på🧐 Spilte egentlig ikke så stor rolle for oss, og vi var heller ikke der. Bedre å bli kopiert enn å kopiere andre😝 Mer trist for de at de ikke hadde mer fantasi og evne til å skape sin egen unike dag.

https://forum.kvinneguiden.no/topic/421122-det-besteverste-du-har-sett-i-et-bryllup/?page=61&tab=comments#comment-21879988

Dette tenkte jeg på. Men om dere ikke var i bryllupet, er det nok et annet par. 

Skrevet

En annen kaffegjest historie fra hjembyen min. Noen dager før en vielse fikk alle kaffegjestene beskjed om ikke å komme da alle middagsgjestene hadde takket ja til invitasjonen👍 Dette tok kaffegjestene med stor ro og dro på byen samme dag som bryllupet og koste seg der. Ble litt rar stemning da de utpå natta møtte omtrent alle ungdommene fra bryllupet som hadde desertert😊

• Liker 18
Skrevet
På 17.6.2018 den 15.02, AnonymBruker skrev:

Brudeparet som lot sine små barn løpe hylende opp og ned midtgangen i kirka under vielsen

Brudgommen som var sørpe full klokka syv

Brudepiken som var tydelig hangover

De som hadde så stramt tidsskjema at folk ble fratatt tallerkner med mat på fordi middagstiden var ferdig

Brudgommen med slitte gamle tennissokker under dressen (de var misfargede og hullete)

Gjestene som skravlet non stop gjennom vielse og taler og alt

Sangheftene... hver gang jeg ser et sanghefte på bordet fylles jeg med gru. Of hvorfor er de alltid så lange?! 

Anonymkode: 6cac3...2e7

Har aldri i hele mitt liv sunget en sang i bryllup eller konfirmasjon jeg syns var morsom eller fin.  Det er bare flaut og man ser det lett på andre gjester også at de er pinlig berørt.  Jeg synger sjelden slike sanger selv, bare ser ned på teksten. Det er kun tante Gunhild som selv har skrevet sangene som syns de er morsomme, ingen andre!

• Liker 17
Skrevet
På 26.6.2018 den 15.19, Hu i byen skrev:

Er en stund siden sist jeg bidro nå, prøver å la det bli litt avstand mellom hendelsen og når jeg skriver om det i tilfelle noen kjenner seg igjen... :P 

- Brudgommens forlover hadde med seg en +1 som åpenbart var innleid for anledningen.. Og det var sånn skanky, uclassy ei... som virkelig ville jobbe.. Såå brudgommens onkel fikk seg en handjob i garderoben, etter lapdancen hun prøve å gi brudgommen.. ved middagsbordet... 😮 

Ble det leid inn en hore for anledingen??

• Liker 2
Skrevet
På 7.7.2018 den 0.08, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor trenger man mer enn tre glass vin? Det verste og mest harry jeg vet er dritafulle mennesker i selskap. Kanskje bruden ikke ønsket rølpefest. 

Anonymkode: 7b3d0...0e6

Ja for man blir drita fulle etter 5 glass?   😅

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, Peonjenta skrev:

Ble det leid inn en hore for anledingen??

Brudgommens forlover hadde med seg hore.. eller eskorte heter det vel så pent når de har på seg fjong kjole og er med i offentligheten.. men det var ikke brudeparet som hadde leid henne inn altså 😛 hun var på oppdrag for enkeltperson. 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Hu i byen skrev:

Brudgommens forlover hadde med seg hore.. eller eskorte heter det vel så pent når de har på seg fjong kjole og er med i offentligheten.. men det var ikke brudeparet som hadde leid henne inn altså 😛 hun var på oppdrag for enkeltperson. 

Er brudgommens forlover hjerneskadd?   Hvem tar med seg horer i et bryllup??

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Peonjenta skrev:

Er brudgommens forlover hjerneskadd?   Hvem tar med seg horer i et bryllup??

Du vil ikke tro hvor mye rart som er der ute 😛 

Skrevet

Helgens bryllup

Det beste; De hadde dansere som fikk med seg folk på dansegulvet. Som halvveis danseoppvisning, halvveis kom ut å dans alle sammen. Særlig barna tok helt av her. Så fulgte de andre med. Det var innleid DJ fra London, og vi danset helt til klokken ett på natten!!! 

Det verste; . Det var rottingøbler ute, en 3-seter og en 2-seter. Thats it. Lite sittemuligheter for over 150 gjester. Hadde ikke puter i de få sitteplassene ute heller. 

• Liker 5
Skrevet
På 5.8.2018 den 15.08, Peonjenta skrev:

Ja for man blir drita fulle etter 5 glass?   😅

Du vil ikke tro hvor mange det er som blir drita av 3 glass 🙈🙄😂

Skrevet
5 timer siden, Sirah skrev:

Du vil ikke tro hvor mange det er som blir drita av 3 glass 🙈🙄😂

Fatter det ikke, er ikke brisen engang etter 3 glass.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan bli brisen av tre glass, for jeg drikker kanskje to ganger i året. Men dermed har jeg også vett til å drikke sakte og forsiktig hvis jeg er i et bryllup.

Anonymkode: 6cac3...2e7

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...