Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Peonjenta skrev:

Fatter det ikke, er ikke brisen engang etter 3 glass.  

Nei jeg tåler også en del, men jeg ser stadig folk som er brisne halvveis ned i første glasset 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Sirah skrev:

Nei jeg tåler også en del, men jeg ser stadig folk som er brisne halvveis ned i første glasset 🙈

Folk som liksom reagerer på så lite mistenker jeg spiller brisne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være flere årsaker. Det er placeboeffekt (samme grunn til at 14-åringer oppfører seg dritings etter én øl), de drikker sjelden og bælmer nedpå et halvt glass uten å tenke, at de står på medisiner og ikke tar høyde for at alkohol og medikamenter kan forsterke effekten av hverandre, eller at de vet de ikke tåler alkohol så bra; men hei, det er jo gratis. For å nevne noe. :P 

Anonymkode: cd476...5e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig bare et lite spørsmål.. Jeg var i bryllup i helgen, og etter vielsen dro vi videre til et lokale hvor festen skulle være.. Da vi ankommer lokalet er det to tre venninner av bruden som står ved gavebordet og pakker opp alle gavene.. Stusset litt på dette da jeg føler at det er bruden og brudgommen sammen som skal åpne gavene.. 

Er dette normalt eller er det bare jeg som er sær? 

Anonymkode: e1fe5...7d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt normalt å ha folk til å åpne gavene, og notere ned hvem som ga hva (slik at brudeparet ikke trenger å holde styr på det midt i feiringen). 

Anonymkode: cd476...5e8

Jeg skulle lagt ved at det var ikke snakk om å holde styr på gavene.. Kortene ble lagt i en bunke, pengene ble lagt i en boks og gavene ble satt frem, uten noen form for merking etc.. 

Anonymkode: e1fe5...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle lagt ved at det var ikke snakk om å holde styr på gavene.. Kortene ble lagt i en bunke, pengene ble lagt i en boks og gavene ble satt frem, uten noen form for merking etc.. 

Anonymkode: e1fe5...7d6

Der er jo veldig dumt da, for da har man jo ingen oversikt. 

I vårt bryllup ble gavene pakket opp for oss. Kort og gave merket med nummer, som ble notert ned i en bok. 

Anonymkode: a2972...b9a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har egentlig bare et lite spørsmål.. Jeg var i bryllup i helgen, og etter vielsen dro vi videre til et lokale hvor festen skulle være.. Da vi ankommer lokalet er det to tre venninner av bruden som står ved gavebordet og pakker opp alle gavene.. Stusset litt på dette da jeg føler at det er bruden og brudgommen sammen som skal åpne gavene.. 

Er dette normalt eller er det bare jeg som er sær? 

Anonymkode: e1fe5...7d6

Helt normalt men da holder man samtidig oversikt over hvem som gav hva slik at brudeparet har oversikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut en historie for en venn😊

Han var toastmaster for et vennepar der brudgommens foreldre hadde betalt hele gildet, og mente de skulle bestemme alt. Og det gjorde de. Gjestelista var typ 20/80 brudens/brudgommens familie. Ikke engang brudens stefar som hadde vært i livet hennes siden hun var tre år fikk komme. Toastmasteren ble fullstendig overkjørt av brudgommens far mtp taletid og hvem som skulle holde tale, og det toppet seg da svigerfar fra helvete begynte å banke på glasset sitt under brudens tale til brudgommen.

Etter middagen gikk bruden bort til svigers og lovet på tro og ære at hun skulle betale tilbake hvert øre de hadde lagt ut, mot at de aldri blandet seg inn i livet deres igjen. Helst skulle de holde seg unna. 

Resten av kvelden satt svigers i et hjørne for seg selv og furtet over dette.

 

Ps:  noen år senere var det barnedåp og da var det stefaren til bruden som bar ungen til dåpen😊 I dag er snodig nok foreldrene til brudeparet gode venner og gjør en kjempejobb med å hjelpe barn og barnebarn😊

Anonymkode: c4de0...ba3

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Sirah skrev:

Du vil ikke tro hvor mange det er som blir drita av 3 glass 🙈🙄😂

Enig; skal ikke mere til. Jeg har sluttet helt med alkohol på tilstelninger, fordi jeg tåler så lite.

2bbc4c659696c1e9600e943786e485e9.jpg

 

 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Peonjenta skrev:

Folk som liksom reagerer på så lite mistenker jeg spiller brisne.

Tja ikke sikkert dersom de drikker sjeldent. Men noen gjør nok det også ja.

 

5 minutter siden, Wonders skrev:

Enig; skal ikke mere til. Jeg har sluttet helt med alkohol på tilstelninger, fordi jeg tåler så lite.

2bbc4c659696c1e9600e943786e485e9.jpg

 

 

 

Hadde alle hatt så god selvinnsikt som deg 😄 Noen ganger er det faktisk bedre å la være.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pakket opp gavene selv dagen etterpå vi. Fikk ingen klager på det XD

Jeg tåler også lite fordi jeg drikker sjeldent, men det er jeg veldig klar over og drikker derfor sakte og ikke på tom mage!

Anonymkode: 6cac3...2e7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har skrevet om gaveoppakking tidligere siden jeg har gjort det to ganger før og skal gjøre det igjen om litt over en uke. Den viktigste grunnen til at andre pakker opp, er at da får gjestene se hva brudeparet har fått og det er en fin "icebreaker" for å snakke med andre i familiene. (Men gjestene har fått streng beskjed om at det ikke er nødvendig å pakke inn gavene, men noen gjør det nok likevel og det er greit for meg)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt fra en venn av meg😊

Invitert i bryllup av en kollega som kaffegjest. Og ble plassert ved et bord der alle slektningene og bekjentskapene som ikke er helt stuerene og utstyrt med sosiale antenner havnet. Her var det tanter med panikkanfall, teens med blått hår og opprevet dongeribukse, ungkarer så drita de ikke greide å si navnet sitt og egentlig normale ugifte damer 30+ som ikke passet sammen med middagsgjestene som var parvis. Samt ungen som lager scene i alle bryllup. Kompisen min viste vei og underholdt de på bordet så andre gjester dro stolene inntil bordet deres og ble med på moroa. Etter en stund ble stemningen så bra at alle satt og pratet med alle, og det ble en bra fest. Da han på natta skulle gå hjem, ledsaget av en nyskilt søt dame kom bruden og lurte til han en vinflaske og takket for underholdningen. Så kløp bruden han i rumpa og ønsket lykke til resten av natta med dama😊

Ps, de hadde en fin pratestarter i bryllupet. Alle gjestene hadde fått et hefte med navn, yrke og minst tre interesser på alle gjestene. Derfor fant alle gjestene noen å prate med om felles interesser👍

Anonymkode: c4de0...ba3

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var toastmaster i venninnens bryllup og gjennom hele kvelden var brudgommens far xtra hyggelig med meg. 

Rundt midnatt ble jeg plutselig alene med han og han var rask med å holde ansiktet mitt fast og kyssa meg🤮 

Ble da ferska av eks-kona og broren til brudgommen. Dritflaut! 

Jeg holdt meg til samboeren min resten av kvelden. 

Anonymkode: fc594...873

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Verste jeg har opplevd i bryllup var å sitte ved siden av en med løs mage. Han fortalte både meg og den andre sidemannen om dette, for å advare oss sikkert. Ikke særlig apetittelig å spise middag med prompelukt som stadig kommer og går. 

Hold deg hjemme om du har kranglete mage da!!! 

Anonymkode: 02a75...631

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beste... Var et jeg fryktet ville være verste. 

Et ganske ungt par (midt i tjueårene, barnløse og kjent for å reise og være typisk unge voksne, men koselige) med to store familier. Vi tilhører den ene. De inviterte til skikkelig storbryllup, brudeparet søskenbarn var invitert, mange venner og svært mange barn. Festen skulle være på et stort grendahus.

At rubble og bit var invitert gjorde det til at det var over 160 gjester, og svært mange barn. Vi hadde små barn og jeg fryktet taler, barn som kjedet seg og at jeg eller mannen kom til å retrettere med barn tidlig. 

Men nei.. Lokalet var pyntet til det ugjenkjennelige, med stoff i bølger i taket og smart belysning. Brudeparet hadde lagt seg i selen og laget et flott bakteppe for festen. De hadde leid inn profesjonell toastmaster og servitører fordi de ikke ville at noen venner eller familie skulle føle de måtte jobbe på festen. Toastmasteren hadde også jobbet som klovn og var godt forberedt på fest med barn. 

Middagen, med taler og pauser varte i godt over tre timer, nesten fire. Men det var mange pauser, godt organisert og kommunisert. I pausene lagde toastmasteren ballongdyr til barna, som også hadde fått utdelt fargebøker og blyanter i gaveposer på plassene sine.

Det var høystoler til alle barna og det ble opplyst om barnevognparkering for de som ville sove på angitt sted hvor lydnivået var minst og streng beskjed om at folk skulle unngå å bruke denne inngangen (et overbygg) til røyking og gå unødig inn og ut siden endel små kom til å sove i vogner der. 

Det var også lånt inn et legobord og et brio togbord som stod i garderoben og greendahuset hadde lekeplass da det var barnehage i kjelleren til vanlig. Det var flust av tenåringsjenter som mer enn gjerne passet barn, så jeg og mannen fikk høre alle talene, minglet og kost oss, mens ungene lekte, ble kjent med andre barn i familien og koste seg. Og tenkt på alt, til og med avstand mellom stolrekkkene der en eldre gjest med rullestol skulle sitte. 

Brudeparet hadde ikke begrenset alkoholen, men baren var litt diskré plassert i forhold til bord med kaffe, brus, vann og snacks. Jeg merket først at endel var litt overstadig beruset i ettiden på natta. Da hadde mannen retrettert med yngste, men syvåringen danset fortsatt med andre barn til fugledansen og folk var stort sett edru og glade. 

Jeg var skikkelig overrasket over hvor nydelig mat, lokale og hvor mye hensyn brudeparet tok. De fotograferte hos fotograf før vielsen, fordi de ikke ville la gjester vente. Det virket som om de jeg trodde var et ungt, og potensielt bridezillapar hadde gått helt ut for at alle gjestene skulle ha det bra. 

Bordplasseringen var nøye gjennomtenkt også. De hadde blandet slektene, men ikke splittet par eller barn fra foreldre. Og passet nøye på at alle satt i pratbar avstand fra noen de kjente godt. Det er noe mannen min og jeg kopierte to år etter, fordi det gjorde at middagen var konstant trivelig og uten pinlig stillhet eller enkelte bord/områder hvor noen var stille og ille til mote. 

En fantastisk fest, som sikkert føltes enda bedre fordi jeg grudde meg til en harryfest med sutrete barn som kjedet seg og mistenkte at brudeparet kun ville ha masse gaver. Men i ettertid tror jeg på det de sa var årsaken... De er familiekjære og ville at familiene skulle treffes og kose seg sammen. 

👍👍👍👍👍👍👍👍

Anonymkode: 3f340...a65

Så utrolig fint dette hørtes ut! 😍😍

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...