allesote Skrevet 11. desember 2020 #1881 Del Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Mitt eget bryllup var fint og koselig det. Men det verste var en god stund etterpå, da jeg begynte å skjule blåmerker. Anonymkode: 511c9...19d Uff... Håper du har kommet deg bort nå! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 12. desember 2020 #1882 Del Skrevet 12. desember 2020 allesote skrev (17 timer siden): Uff... Håper du har kommet deg bort nå! Jeg kom meg heldigvis vekk 24 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alexz Skrevet 12. desember 2020 #1883 Del Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 11.12.2020 den 14.40): Mulig du driter i betydningen av kirkehandlingen, men det gjør ikke jeg. Hovedfokus for meg er ikke festen etterpå. Og jeg har for øvrig ikke sagt jeg har noe imot kirkelig velsignelse av sivilt inngåtte ekteskaper (har vært i flere enn ekte kirkebrylluper, faktisk). Men hvis jeg står i en situasjon hvor jeg er invitert til flere ting samtidig, så har det betydning for hvordan jeg prioriterer. Eksempelvis ville jeg velge en konfirmasjon fremfor en velsignelse, spesielt hvis "brudeparret" total gir blaffen i kirkehandlingen. Og motsatt hvis konfirmanten gir blaffen, mens velsignelsen betyr veldig mye for brudeparret. Anonymkode: 79464...843 De driter jo ikke i kirken når de valgte å faktisk ha en kristen velsignelse der ? Skjønner ikke helt problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #1884 Del Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 30.10.2020 den 3.24): Hvorfor gifter folk seg når det er så åpenlyst...håper de at det skal gå over? Anonymkode: ec5b6...819 Tja, det finnes en brudgom et sted, som for ca 12 år siden, kvelden før bryllupet sitt, overnattet hos meg. De er nå gift enda. Anonymkode: 60e4c...1fa 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #1885 Del Skrevet 13. desember 2020 15 hours ago, Alexz said: De driter jo ikke i kirken når de valgte å faktisk ha en kristen velsignelse der ? Skjønner ikke helt problemet. Som jeg forstod det opprinnelige innlegg, var problemet at paret bevisst forsøkte å lure hele familien (og gjestene). Det høres ut som om de har løyet foreldrene og søsken rett opp i ansiktet inntil tre uker før "brylluppet", og det satte foreldrene tydeligvis ikke pris på. Kanskje det har med oppdragelse å gjøre om man reagerer på sånt. Anonymkode: 79464...843 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 13. desember 2020 #1886 Del Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 11.12.2020 den 13.36): Nei, det er da mange som har en juridisk dag og en kjærlighetsdag. Det viktige er kjærlighetsdagen. Anonymkode: 74492...9a7 Sterkt uenig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #1887 Del Skrevet 13. desember 2020 1 minutt siden, O.G. said: Sterkt uenig. Ok. Anonymkode: 74492...9a7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #1888 Del Skrevet 12. januar 2021 Mye morsomt men også tragisk å lese her. Jeg har hørt om et gammeldags bondebryllup for noen år siden, som tok en interessant vending. Seremonien foregikk i en liten kirke på stedet, og brudeparet ble kjørt med traktor til festlokalet. Flere griller var ferdig til bruk, og alle gjestene hadde med egen grillmat. Brudgommens foreldre er svært religiøse, mens brudens familie er i motsatt ende av skalaen. Det var en kjempekoselig middag og kaffeselskap. Men så startet festen. Brudens sønn på 15 fra et tidligere forhold, drakk seg drita full og måtte legges i seng kl 22. Moren til brura fulgte opp og ble sanseløst beruset. Hun gikk overende og fikk skrubbsår på nesa og blødde stygt. Hun ble deretter kjørt hjem før midnatt, og etter det jeg har fått hørt spydde hun ned bilen på tur hjem. Men brura selv var ikke noe dårligere, full som en alke gikk hun ned til elva og la på svøm i brudekjolen. Da hun kom opp fra vannet, skrevet hun over ei bjørk og gjorde jokkebevegelser og stønnet som om hun hadde sex. Fin familie😀 Anonymkode: e26f6...0c7 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1889 Del Skrevet 31. januar 2021 Jeg var i bryllup i utlandet(afrika) for flere år siden. Med lite erfaring fra brullup generelt gledet jeg meg mye. Tenkte dette var en spesiell opplevelse vi ikke får igjen. Bruden sto opp klokken 4 på natten for å begynne sminke. Alt skulle dokumenteres, med kameracrew (video og foto) på 3 stk til både brud og brudgom. Feks Brudgommen og forloverene måtte ta på jakken flere ganger til det var godt nok for kamera. Klokka var kanskje 11 da vi reise fra hotellet i limousin og flotte biler pyntet med blomster. Vi brukte flere timer hos brudens mor å fotografere alle mulige opstillinger. Og alt skulle være i filmcrew fokus. Vi brukte så flere timer å fotografere og filme i en park. Brudens bror reiste derfra å kjøpte mat til gjestene, spesielt barna som var ganske sultne. Vi møttes så på hotellet bryllupet skulle feires for avslapping og flytting av bagasje for natten, og skifting av pentøy mens bruden hadde et annet hotell gjennom byen der hun og hennes forlovere skulle sminkes mer og skifting av kjole. Alle gjestene var i lokalet og klapper brudeparet inn når de kom. Gjestene var alt fra jeans og flotte gallakjoler med nærmere 200 gjester. Da både fjern og nær. Mest bekjente for brudeparets foreldre. Vi spiste god mat og god drikke, det var ikke spart på noe, bortsett fra engelsk eller norsk tolk gjennom denne dagen så vi forsto ikke så mye. Brudeparet med forlovere satt på en scene, brudeparet i egen sofa og bord og forloverene på et og et bord alene, det var vakkert dekorert med blomstervegg og myyyye drikke. Selve vielsen er jeg usikker på om fant sted. Det var 3 prester i hotell lokalet (vi var aldri i kirken)som hadde en seremoni og ble nøye filmet, men for oss som var norske gjester var det lite vi skjønte eller fikk sett grunnet kameracrew. Kaken ble sprettet av brudeparet foran kameraet og kaken fikk jeg aldri sett. Middagen, kaken og dansen var unnagjort så kom drikkevarene på bordet, der var heller ikke spart på noe. Ca klokken 22. Men så begynte også ryddingen. Og stort sett alle gjestene gikk da til sine hotellrom. Bruden var utslitt, det forstår jeg godt "afrikan time" er ganske reelt begrep. Det var mye venting, ikke bare i bryllupet, men hele tiden vi var der. Vi har ennå ikke sett brullupsfilmen, og jeg har på følelsen at den vil vise et helt annet bryllup en vi erfarte. Men en opplevelse var det absolutt. Anonymkode: 3d456...b6b 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #1890 Del Skrevet 26. februar 2021 Heldigvis ikke noe jeg har vært vitne til selv. Men jeg hørte om denne historien gjennom en kollega på jobben: Bruden skal visst ha drukket en god del kvelden før selve bryllupsdagen, pluss en del i løpet av selve dagen og måltidet. Så endte visst bruden opp med å spy litt av hvert over selve bryllupskaken deres. Kanskje bruden var vanvittig nervøs, og dette var grunnen til all den drikkingen. Men det skal visst ha vært en ganske minneverdig dag. Anonymkode: 1c10c...f05 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 18. april 2021 #1891 Del Skrevet 18. april 2021 On 11/25/2019 at 3:15 PM, AnonymBruker said: Det er også helt uaktuelt for oss. Ikke har vi råd og ikke vil jeg som du sier, bruke opp ferien i bryllup i Thailand heller. Jeg tror de faktisk tror/forventer de fleste (40 stk) vil takke ja. Virker ikke som de helt forstår kostnaden til gjestene med dette her, fordi de kan jo bare ta det som årets ferie i samme slengen... og for bryllupsparet er dette en «livslang» drøm med bryllup i Thailand, så tror de blir litt blinde på alt. Nå kan det jo selvsagt være de endrer på ting frem til bryllupet står i 2021, men de har i hvertfall ikke undersøkt «skikk og bruk» for utenlandsbryllup med tanke på gjester. Veldig spent på hvor mange som faktisk kan komme og hvordan invitasjonen vil lyde 😄 Anonymkode: 56b00...006 Noen oppdatering på dette? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #1892 Del Skrevet 19. april 2021 Bryllupet i tråden om et alkoholfritt konfirmasjons/dåp bryllup tror jeg vil trumfe denne tråden etter sommeren hvertfall! Grøss Anonymkode: 62f16...3b7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skeeter Skrevet 20. april 2021 #1893 Del Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Bryllupet i tråden om et alkoholfritt konfirmasjons/dåp bryllup tror jeg vil trumfe denne tråden etter sommeren hvertfall! Grøss Anonymkode: 62f16...3b7 Link, link! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #1894 Del Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Bryllupet i tråden om et alkoholfritt konfirmasjons/dåp bryllup tror jeg vil trumfe denne tråden etter sommeren hvertfall! Grøss Anonymkode: 62f16...3b7 Er også en pågående tråd om dikting av sang i stedet for tale... Mistenker den og kan havne her Lite som er så kleint som sang på rim til «bamses fødselsdag» eller lignende.... Anonymkode: be80d...4e1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #1895 Del Skrevet 20. april 2021 Skeeter skrev (3 timer siden): Link, link! Vet ikke hvordan jeg legger til link.. men det heter: vi har valgt et alkoholfritt bryllup.. Anonymkode: 62f16...3b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #1896 Del Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er også en pågående tråd om dikting av sang i stedet for tale... Mistenker den og kan havne her Lite som er så kleint som sang på rim til «bamses fødselsdag» eller lignende.... Anonymkode: be80d...4e1 Ja! Jeg døde litt innvendig når jeg leste den tråden.. og ts er sikker på at det blir kjempe fint!😂 ingenting er så grusomt som sang, det kan liksom ikke bli bra.. bruden hadde ikke bedt om det heller Anonymkode: 62f16...3b7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 20. april 2021 #1897 Del Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Vet ikke hvordan jeg legger til link.. men det heter: vi har valgt et alkoholfritt bryllup.. Anonymkode: 62f16...3b7 Først passe på at du er på første side av tråden (det går på de andre sidene også, men da må vi gå tilbake til første side) og kopiere (ctrl+c på pc, noe lignende på Mac) adresselinjen. Du kan legge det inn på to måter, den enkle er å bare lime inn (ctrl+v) linken og da ser den slik ut (Her skulle adressen kommet som du ser det i adresselinjen, men KG har vært snill...) En annen måte (penere synes jeg) er å lime inn linken som en del av setningen. I den ruten jeg skriver dette i, er det en lenke (ved siden av smilefjeset), da kan jeg skrive et ord her helt fritt, men akkurat nå velger jeg "bryllup". Jeg merker ordet etter at jeg er ferdig å skrive, limer teksten inn i ruten det står URL over (markøren havner der automatisk, så det er bare å trykke ctrl+v). Legg merke til at bare første del av ordet bryllup er markert, jeg gjorde det med vilje her, så du kan se hvordan det fungerer. Du kommer uansett til tråden (eller en annen nettsiden om du hadde villet det) om du trykker på den understrekte delen av ordet. Håper dette var en ok guide (spør gjerne om noe var uklart) 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #1898 Del Skrevet 20. april 2021 sofie777 skrev (13 minutter siden): Først passe på at du er på første side av tråden (det går på de andre sidene også, men da må vi gå tilbake til første side) og kopiere (ctrl+c på pc, noe lignende på Mac) adresselinjen. Du kan legge det inn på to måter, den enkle er å bare lime inn (ctrl+v) linken og da ser den slik ut (Her skulle adressen kommet som du ser det i adresselinjen, men KG har vært snill...) En annen måte (penere synes jeg) er å lime inn linken som en del av setningen. I den ruten jeg skriver dette i, er det en lenke (ved siden av smilefjeset), da kan jeg skrive et ord her helt fritt, men akkurat nå velger jeg "bryllup". Jeg merker ordet etter at jeg er ferdig å skrive, limer teksten inn i ruten det står URL over (markøren havner der automatisk, så det er bare å trykke ctrl+v). Legg merke til at bare første del av ordet bryllup er markert, jeg gjorde det med vilje her, så du kan se hvordan det fungerer. Du kommer uansett til tråden (eller en annen nettsiden om du hadde villet det) om du trykker på den understrekte delen av ordet. Håper dette var en ok guide (spør gjerne om noe var uklart) Helt supert! Takk Anonymkode: 62f16...3b7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kath H. Skrevet 20. april 2021 #1899 Del Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja! Jeg døde litt innvendig når jeg leste den tråden.. og ts er sikker på at det blir kjempe fint!😂 ingenting er så grusomt som sang, det kan liksom ikke bli bra.. bruden hadde ikke bedt om det heller Anonymkode: 62f16...3b7 Link! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 20. april 2021 #1900 Del Skrevet 20. april 2021 Kath H. skrev (11 minutter siden): Link! Kath H. skrev (11 minutter siden): Link! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå