Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?

Coriander

Anbefalte innlegg

Den 3. oktober 2013 at 22.49, Gjest Little princess skrev:

Sikkert FF og mannen :fnise:

Eventuelt pilotfrue😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff får nesten litt dårlig samvittighet for å skrive i denne tråden. Var i et skikkelig trøndersk bryllup for et par år siden. Dog uten sodd, noe brudeparet var nøye med å påpeke gjentatte ganger. Urbane vet du. Ikke noe heimert eller sodd her i gården nei. 

Hele bryllupet var egentlig veldig fint, men det var talen til brudgommen som ble så klein. Han hadde jo med seg de standard flokene som er i enhver tale fra brudgom til brud. Passende og forventet. Men han hadde også med at han og bruden som tenåringer lå å så på film på sofaen i kjellerstua. Og koste seg litt ekstra under pleddet, les: pulte. Og at far til bruden hadde gått gjennom kjellerstua til boden mens de hold på uten å merke noe. Altså kan være en småklein historie å fortelle på en fest i småfylla til kompiser. Men ikke foran 100 sjokkerte bryllupsgjester.

Den andre historien ble fjernet da en av partene kjente seg igjen. 

Endret av Blå politibil
Se tekst
  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det verste jeg vet er å være sulten i et bryllup.

Vi fikk servert 3 retters men rettene var så små at ikke et barn på 5 år kunne bli mett en gang.
Når klokken nærmet seg 00:00 så var det tid for kake og kaffe. Tror alle spiste seg ihjel på kaker og peanøtter den kvelden.

Hørte noen gjester kommentere det da han ene sa "Vi får dra på bensinstasjonen etterpå tenker jeg". :P 

Anonymkode: 90ba3...815

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ble invitert i bryllup til ei venninne, uten følge. Min eks og jeg hadde vært sammen i 3 år, og var samboere. Grunnen var at de ikke kjente han, og likte ikke familien hans (som de heller ikke kjente).

Var ikke egentlig et veldig morsomt bryllup :P  Live band som sang så surt at man ble flau på dere vegne. Ikke minst at de spilte så høy musikk at det ikke var mulig å holde en normal samtale, gikk ikke ann å brøle til hverandre for å snakke en gang. Dette var mens man fikk servert kaffe og kaker. 

Var minimalt med taler, men mye sanger som er sånn typisk konfirmasjonssanger. Foreldrene til bruden fikk ikke holde tale, og foreldrene til brudgommen sin tale var så frekk og stygg at jeg ble helt kvalm. 

Anonymkode: e2f4d...1bd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i et bryllup for et par år siden. Selve bryllupet var egentlig kjempefint - godt planlagt, god mat, god stemning, perfekt vær etc. Problemet var at de færreste gjestene, verken familie eller venner, hadde noen som helst tro på brudeparets fremtid sammen. De hadde vært sammen et par år, og de årene hadde vært fulle av drama. Siste pause hadde vært noen måneder før bryllupet.

Det toppet seg da kameratgjengen til brudgommen satte igang veddemål mellom både seg og flere av de andre gjestene, med ganske store innsatser, på hvor lenge de ville forbli gift. Altså ikke OM de ville bli skilt, men hvor lenge til. Håper og tror ikke brudeparet fikk det med seg. 

Noen måneder etter bryllupet flyttet de hver for seg for å se om de savnet hverandre. Flyttet inn og ut et par ganger etter det. Under et år etter bryllupet var de separert, og nå i forrige uke (under to år etter bryllupet) var skilsmissen et faktum...

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom på en til: Var i et amerikansk bryllup for en del år tilbake. Brudeparet var ca 25 år gamle, det var brudens første og brudgommens andre ekteskap. Han var kjent som en uansvarlig partygutt. 

Rett fra vielsen, og før festen, var det satt opp pub-til-pub-buss innom alle pubene i denne småbyen for de yngre gjestene. Før vi var halvveis var brudgommen dritings, kompisene fikk all oppmerksomheten, og han snakket knapt med bruden utenom å prøve å få henne med på en "bottoms up" iblant. Brudgommen "moonet" også fra bussen til alle biler som kjørte forbi.

Etterhvert kom vi til festen, og brudgommens tale. Han brukte 15 minutter på å tale til kompisene, snakke om gammel fest og moro, og forsikret dem om at dette bryllupet ikke betydde slutten på moroa på noen måte. Han så knapt på bruden under talen før han var på vei til å sette seg igjen. Da så det ut som han kom på hvor han var, ga henne et raskt kyss på kinnet og sa "Oh, and I love you, of course". 

Trenger vel ikke å si at heller ikke dette ekteskapet varte mer enn et par år, og for sikkerhets skyld hadde de rukket å få et par unger også før skilsmissen. 

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Blå politibil skrev:

Huff får nesten litt dårlig samvittighet for å skrive i denne tråden. Var i et skikkelig trøndersk bryllup for et par år siden. Dog uten sodd, noe brudeparet var nøye med å påpeke gjentatte ganger. Urbane vet du. Ikke noe heimert eller sodd her i gården nei. 

Hele bryllupet var egentlig veldig fint, men det var talen til brudgommen som ble så klein. Han hadde jo med seg de standard flokene som er i enhver tale fra brudgom til brud. Passende og forventet. Men han hadde også med at han og bruden som tenåringer lå å så på film på sofaen i kjellerstua. Og koste seg litt ekstra under pleddet, les: pulte. Og at far til bruden hadde gått gjennom kjellerstua til boden mens de hold på uten å merke noe. Altså kan være en småklein historie å fortelle på en fest i småfylla til kompiser. Men ikke foran 100 sjokkerte bryllupsgjester.

Dette bryllupet var jeg også i! :fnise: :ph34r:

Resten av det du beskriver fikk jeg ikke med meg, heldigvis. :P 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan fortelle om mitt eget bryllup. Det var en drømmedag med stor D. Alt gikk som forventet, og alle gjestene koste seg veldig. Vi hadde bryllupet vårt på et akvarium, og det er vi veldig glade for. Når det var tid for kaffe og cognac, så sto jeg å snakker med tanten min og 2 venninner da en god venninne kom bort til oss. Hun var så full! Hun hadde vin glass i ene hånden, og baileys i den andre hånden. Så løfter hun hendene for å gi mej en klem. Heldigvis så reagerte jeg og de som sto rundt meg, sånn hun ikke fikk gitt meg den klemmen! Tørr ikke å tenke på hvordan brudekjolen min hadde sett ut om jeg hadde fått klemmen av henne. Skal sies at bryllupet var utrulig fint, men at jeg ikke synes noe om hun ene venninnen min. Man drikker seg ikke full i bryllup! Bryllupsplanleggeren min hjalp meg veldig med å snakke og lufte henne, noe hun trengte! Jeg snakka med henne etter bryllupet, og sa at jeg var skuffet av henne. Etter bryllupet vårt fikk jeg og mannen mange mld fra gjestene om at de hadde kost seg i bryllupet. Og det var veldig hyggelig 😃

Anonymkode: 2f185...290

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 29.6.2016 at 0.33, AnonymBruker skrev:

Rar tolkning av det jeg sa. Hovedpoenget mitt er at folk bør være ærligere både mot seg selv og andre. Jeg sa heller ingenting om at samboerskap er "like seriøst" som ekteskap. Da bruker man ekteskapet som en mal jeg ikke godtar. For meg handler det ikke om ekteskapets og samboerskapets status i seg selv, slik du synes å ha tolket meg. Samboerskap kan være alt mulig, fra flyktige forhold til livslange forpliktelser, mens ekteskapet er en tom levning fra fortiden. Jeg har hatt flere samboere, venter heller ikke å forbli i mitt nåværende samboerskap til evig tid, og er fornøyd med det.

Anonymkode: 4d15f...d10

Herregud. Reagerer du virkelig slik på at noen bommer litt på mengde alkohol. Glad du ikke er venninne av meg. Så slipper jeg  å bli dømt for småting.

Anonymkode: 74492...9a7

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 24.6.2016 at 19.20, miamia23 skrev:

herregud så ubeskrivelig irriterende det du skriver. Folk må da få lov til å ønske seg hva enn de vil, og ber man beskjedent om bidrag til bryllupsreise fordi vi lever i 216 og folk flest er samboere og eier alt sammen fra før- så ser jeg vitterlig ikke problemet med det. Du har neppe vært i mange moderne brylluper ihvertfall!

:skratte:

Anonymkode: 963b7...366

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Har folk her omsider gått tom for elleville historier å skrive om?

Anonymkode: 30461...a4c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var i et bryllup der brudgommen kom litt skjevt ut i talen. Han forvillet seg inn i historien om at han måtte velge mellom bruden som bodde og jobbet i en annen by (Oslo) og byen han bodde i. "Ja, så ble det Bergen da".

Årsaken til at det ble bryllup, var at bruden flyttet til Bergen. 

Anonymkode: 4f17e...f1b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i et bryllup hvor bruden gikk rundt og fortalte alle at hun hadde en stooooooor overraskelse til gjestene. Etter at kakene var servert var tiden inne og overraskelsen var at hun skulle holde konsert for gjestene sine 🙄 En venninne kora og en cdspiller spilte musikk. Bruden hoia og skråla for full hals, så klart gamle contrylåter 😳 Anlegget var stilt inn helt feil og altfor høyt så det var helt forferdelig å høre på. Det gikk ikke an å snakke sammen og konserten varte og rakk. Bruden mener selv at hun er en dreven sanger, vel, der var de fleste gjestene ganske uenig og veldig mange måtte plutselig ut for å røyke. Jeg kan legge til at mange ikke engang røyket i utgangspunktet 😂 Det var bare helt ufattelig kleint og ikke minst fryktelig flaut! Hadde det vært en eller to sanger, så greit nok. 

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sirah skrev:

Var i et bryllup hvor bruden gikk rundt og fortalte alle at hun hadde en stooooooor overraskelse til gjestene. Etter at kakene var servert var tiden inne og overraskelsen var at hun skulle holde konsert for gjestene sine 🙄 En venninne kora og en cdspiller spilte musikk. Bruden hoia og skråla for full hals, så klart gamle contrylåter 😳 Anlegget var stilt inn helt feil og altfor høyt så det var helt forferdelig å høre på. Det gikk ikke an å snakke sammen og konserten varte og rakk. Bruden mener selv at hun er en dreven sanger, vel, der var de fleste gjestene ganske uenig og veldig mange måtte plutselig ut for å røyke. Jeg kan legge til at mange ikke engang røyket i utgangspunktet 😂 Det var bare helt ufattelig kleint og ikke minst fryktelig flaut! Hadde det vært en eller to sanger, så greit nok. 

Herregud, så pinlig... Utrolig hva folk finner på :fnise:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 12.6.2016 at 17.35, Stringfellow1 skrev:

Hun som kom med den kommentaren, hadde iallefall ikke noe særlig tiltro til at akkurat det bryllupet sannsynligvis ikke kom til å vare så veldig lenge....

Bryllup avsluttes utpå natten som regel. Noen bryllup varer i 3 dager til ende. Hvor lenge mener du et bryllup skal vare da?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1
5 minutter siden, Honey Dew skrev:

Bryllup avsluttes utpå natten som regel. Noen bryllup varer i 3 dager til ende. Hvor lenge mener du et bryllup skal vare da?

selve ekteskapet da, skjønner du vel.

var det kanskje litt vanskelig å forstå?

:fnise:

Endret av Stringfellow1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Hu i byen skrev:

Var i bryllup i går hvor en kollega av mannen giftet seg og brudgommens mor holdt tale.. Hun har nok blitt persona non grata hos svigerdatteren sin... 

Jeg husker ikke ordrett, men essensen er dette: 

"Vi var veldig glade og spente da vi skjønte at F hadde fått seg dame, og vi kunne ikke være mer fornøyde da vi lærte V (eksens navn) å kjenne. For et vidunderlig menneske som gjorde F lykkelig, så vakker og omsorgsfull. Alt var bra, og fremtiden så lys ut. Helt til han traff denne hora (refererte til bruden) som ikke greier å holde seg unna opptatte menn og som bare legger seg etter alt og alle"..

Jeg trodde jeg skulle dø, det var så pinlig. 

Åfyy!!!! 

Anonymkode: 90ba3...815

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...