Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

 Jepp, fleire historier fra bryllup takk...  :dry:

Anonymkode: 30461...a4c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, Kristiansand123 skrev:

følger

Veldig fint om du bruker "favorittknappen" istedet for å skrive at du følger, så slipper man å tro at det har kommet nye (relevante) innlegg :)

Anonymkode: 15f4b...ff4

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎10‎.‎01‎.‎2016 at 16.30, AnonymBruker skrev:

Veldig fint om du bruker "favorittknappen" istedet for å skrive at du følger, så slipper man å tro at det har kommet nye (relevante) innlegg :)

Anonymkode: 15f4b...ff4

Å, unnskyld. Er litt ny her :P Skal huske det til neste gang! 😉

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ikke et ille bryllup på noen måte, men en smule irriterende/frustrerende:

Brudepar, voksne mennesker. Inviterer til bryllup med egne frimerker, brevpapir og "forlovelsesbilde", bryllupet er overdådig med fineste mat og drikke, 7 etasjers kake, brudekjolen alene koster 27 000,-

De skrev i innbydelsen at de ønsket seg penger for å pusse opp stua....... 

Anonymkode: 118ec...e3e

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1/18/2016 at 16.30, AnonymBruker skrev:

Var i et bryllup for litt siden hvor det ble tomt for mat før alle gjestene hadde forsynt seg. 

Viste seg at bruden (med en kjole til sikkert 20 000, dokurver, flott pyntet lokale) hadde bestilt mat til halvparten av gjestene fordi det ofte pleide å bli mat til overs, og noe måtte hun spare inn på for å få råd til drømmebryllupet og drømmebryllupsreisen.. (å invitere færre gjester falt henne sikkert ikke inn, for de ønsket seg jo bare penger). I tillegg var det beregnet ett (1!!!) glass drikke per person til maten (de hadde lagt opp til betalbar etterpå, så det var uaktuelt å bruke noe av den drikken å gi til gjestene uten at de betalte for det.. Og dette var heller ikke opplyst om, så folk hadde ikke med seg kontanter)..  Den bryllupsfesten ble fort ferdig :)

Anonymkode: a71e8...290

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke et ille bryllup på noen måte, men en smule irriterende/frustrerende:

Brudepar, voksne mennesker. Inviterer til bryllup med egne frimerker, brevpapir og "forlovelsesbilde", bryllupet er overdådig med fineste mat og drikke, 7 etasjers kake, brudekjolen alene koster 27 000,-

De skrev i innbydelsen at de ønsket seg penger for å pusse opp stua....... 

Anonymkode: 118ec...e3e

 

De her menneskene er så dårlige, jeg ler og ler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så en gang en brud kline med broren til han hun skulle gifte seg med.

Anonymkode: 8034c...e88

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Poppie skrev:

Ser faktisk ikke problemet. Kanskje de vil ha sitt drømmebryllup, men også ha muligheten til å pusse opp senere? Synes det er verre med de som legger ut ønskeliste på fjorten glassmagasin med det målet å skifte ut alt de har av kjøkkenutstyr, glass, støvsugerposer og tannpirkere.

Det å ønske seg penger til et spesifikt prosjekt synes jeg er helt legitimt, og noe som kommer til å vare mye lengre enn et Kähler lyshus eller en kaffetrakter fra OBH Nordica. 

 

Det var det jeg også tenkte. 

Anonymkode: 9095f...e26

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1

jeg kom på en historie fra et bryllup jeg var i, for en god stund siden.
den var kanskje ikke så fryktelig ille, med fyll eller bråk og slike ting da.

men under bryllupsmiddagen, så satt i alle fall brudens far og fortalte historier fra brudens barndom. For eksempel den gangen bruden var kanskje fire eller fem år gammel, og de skulle plukke bær / sopp eller noe på skogstur. Hvor bruden viss nok hadde forsøkt å spise elg-bæsj.  :sprettoy:

eller den gangen far og datter skulle på lang biltur og det var stekende varmt. Bruden skal ikke vært så veldig mange år den gangen heller, og skal visst ha uttalt at "jeg blir så varm og svett i baken, når det er så varmt" eller noe i den retningen.

og flere slike historier kom faren hennes med under store deler av bryllupsmiddagen. Snakket ganske høyt også, så alle som satt i nærheten hørte disse historiene. Bruden ble i alle fall temmelig flau og pinlig berørt. Så hun ble litt rød i ansiktet etter hvert, og stirret ned i bordet / tallerkenen hver gang han kom med noen slike historier. Brudgommen smilte og nikket i alle fall høflig da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Den 2/3/2016 at 12.05, Poppie skrev:

Ser faktisk ikke problemet. Kanskje de vil ha sitt drømmebryllup, men også ha muligheten til å pusse opp senere? Synes det er verre med de som legger ut ønskeliste på fjorten glassmagasin med det målet å skifte ut alt de har av kjøkkenutstyr, glass, støvsugerposer og tannpirkere.

Det å ønske seg penger til et spesifikt prosjekt synes jeg er helt legitimt, og noe som kommer til å vare mye lengre enn et Kähler lyshus eller en kaffetrakter fra OBH Nordica. 

 

Vel, f.eks de 27000kr som brudekjolen kostet kunne ha blitt brukt på oppussing istedet for å mase på gjestene om pengegave... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, O.G. skrev:

Vel, f.eks de 27000kr som brudekjolen kostet kunne ha blitt brukt på oppussing istedet for å mase på gjestene om pengegave... 

Jeg har vært enig i deg, med det angående å ønske seg penger i gave tidligere, men jeg tror vi bare må godta at det har skjedd en endring og at det nå er tilnærmet akseptert og vanlig å ønske seg penger. Har opplevd at flere av venninnene mine har gjort det, for de har alt de trenger, og jeg har bestemt meg for å bare synes det er okei. 

Anonymkode: e9f51...e5c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i et bryllup for noen år siden, der brudens stefar holdt en "tåredryppende" tale om deres relasjon, og la til kommentarer som "ja, du visste jo hvordan du skulle manipulere oss og tvinne oss rundt lillefingeren". Det som gjør dette ille, er at han misbrukte henne seksuelt i flere år fra hun var ganske liten... Det var altså ikke hun sm hadde vært manipulerende. Reaksjonen fra gjestene var 50/50 tørking av tårer, og sinte vekslende blikk, ut i fra hvem som visste det og ikke.

Anonymkode: 76988...f81

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, lykte skrev:

Så du mener det er greit hvis de ønsker seg kakefat, bestikk, blender, vinglass osv??  Hva hvis de har spart til bryllupet lenge? Hvis du gir dem en gave fra glassmagasinet som kostet 500 kr så er det helt greit, men å gi 500 kr til et oppussingsprosjekt er såå feil? 

 

 

Blir feil for meg når de egentlig har hatt penger til oppussing, den er med å få i pose og gjestene skal gi (i) check irriterer meg.

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært enig i deg, med det angående å ønske seg penger i gave tidligere, men jeg tror vi bare må godta at det har skjedd en endring og at det nå er tilnærmet akseptert og vanlig å ønske seg penger. Har opplevd at flere av venninnene mine har gjort det, for de har alt de trenger, og jeg har bestemt meg for å bare synes det er okei. 

Anonymkode: e9f51...e5c

ER de blakke og bryllupet er low key kan folk gjerne ønske seg penger, men der hvor man ser de har hatt penger selv og det er brukt på dill og dall så er det bare frekt å be om pengegaver.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva i alle dager gjorde han i bryllupet, og hvorfor i huleste heiteste fikk han lov til å holde tale?!?!?!

Anonymkode: 63d69...912

Du kan så si. Husker ikke helt hvordan det var, men moren hennes var totalt underkuet (heter det det?) av ham, og jeg tror han hadde manipulert seg til å få komme. Tviler på at de hadde avtalt med ham på forhånd at han skulle holde tale, men det var mange som holdt uplanlagte taler. Omstendighetene rundt bryllupet var veldig spesielt, så det var mange som hadde ting de ville si. 

Anonymkode: 76988...f81

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

Blir feil for meg når de egentlig har hatt penger til oppussing, den er med å få i pose og gjestene skal gi (i) check irriterer meg.

ER de blakke og bryllupet er low key kan folk gjerne ønske seg penger, men der hvor man ser de har hatt penger selv og det er brukt på dill og dall så er det bare frekt å be om pengegaver.

 

Utgifter til gave har du jo uansett, så jeg skjønner ikke problemet...jeg gir beng i om jeg kjøper designostehøvel eller bidrar til bryllupsreise, 500,- går ut av lomma okkesom.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, lykte skrev:

Så hvis man har et billig bryllup er det lov å ønske seg penger ja.. Det var jo logisk. Men hva hvis man har spart lenge? 

For å ta meg selv som eksempel så skal jeg gifte meg til sommeren, og vi skal ha et dyrt bryllup og kjolen min kostet 20.00. Men vi har spart i over 2 år og jeg har jobbet utallige 12 timers shift for å få drømmebryllupet mitt. Jeg har takket nei til mange venninnerurer, byturer osv. Vi har bare brukt penger på regninger og mat- resten inn på bryllupskonto. Og vi ønsker oss en pengegave til bryllupsreise som vi skal reise på neste sommer for vi har bodd sammen lenge og har alt vi trenger av ting. Så selvom man har et dyrt bryllup så betyr ikke det at man er millionær akkurat. 

Du har i pose og sekk holdning der du skal ha drømmebryllupet ditt og samtidig ber folk om penger til bryllupsreise, de som er blakke, men som holder et enkelt bryllup derimot har det ikke og fortjener pengegave. 

14 minutter siden, Poppie skrev:

Utgifter til gave har du jo uansett, så jeg skjønner ikke problemet...jeg gir beng i om jeg kjøper designostehøvel eller bidrar til bryllupsreise, 500,- går ut av lomma okkesom.

Vel, du vil vel forstå det etterhvert at den her i pose og sekk holdningen irriterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...