Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

I vårt eget bryllup.. Under en lek som to av mine tanter hadde funnet på, skulle jeg og mannen sitte på gulvet og prøve å reise oss opp uten å hjelpe til med hendene, altså vi skulle sitte rygg mot rygg. Grei lek, ganske morsom egentlig, lydene vi laga skulle liksom være det vi kom til å si bryllups natta. Ok, litt Harry da. Anyway: ene tanta mi hadde mikrofon, og komenterte heftig, så sier hun: får du ikke til ******* altså, hun  sa navnet til min eks til brudgommen!! Siste mennesket i verden jeg ville bli påmint den dagen! Jeg kom meg fort på beina, dro med meg mannen og ut å tok en røyk:ohmy: den scena jeg trodde jeg lagde da, ble heldigvis ikke lagt mye merke til, så resten av kvelden gikk greit :) 

I bryllupet til ei venninne presterte svigermor til bruden  starte talen med at hun i første omgang ikke likte henne så godt, men hadde vendt seg på henne etterhvert...:ohmy:

Anonymkode: 9416e...4f8

Det er da helt vanlig?

Anonymkode: 74492...9a7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var forlover i min beste venninnes bryllup - et veldig fint, avslappet og hyggelig bryllup på mange måter. Men at min kjente matintoleranse ikke ble tatt hensyn til, noe som gjorde at jeg strengt tatt bare kunne spise forretten - det syntes jeg var litt trist ... 

Anonymkode: 08d5c...dd3

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var forlover i min beste venninnes bryllup - et veldig fint, avslappet og hyggelig bryllup på mange måter. Men at min kjente matintoleranse ikke ble tatt hensyn til, noe som gjorde at jeg strengt tatt bare kunne spise forretten - det syntes jeg var litt trist ... 

Anonymkode: 08d5c...dd3

Det skjønner jeg. Det koster ikke så mye å lage ekstra mat. Men du hadde husket å si ifra? Jeg glemte min egen søsters allergi i forbindelse med mitt bryllup, det var så mye annet å tenke på

Anonymkode: 74492...9a7

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg. Det koster ikke så mye å lage ekstra mat. Men du hadde husket å si ifra? Jeg glemte min egen søsters allergi i forbindelse med mitt bryllup, det var så mye annet å tenke på

Anonymkode: 74492...9a7

Ja, hun visste det veldig godt. Hadde JEG visst at det ble sånn hadde jeg ordnet noe mat selv, ikke noe problem, men jeg holdt jo på å dø av sult :fnise: Og jeg har også full forståelse for at det er vanskelig å tilpasse maten til alle, men dette var på et hotell hvor det tross alt bare er å gi ordre til kjøkkenet om noen spesialtilpasninger, så det var rett og slett noe de ikke gadd å styre med. Vi er fremdeles bestevenner da, så jeg har bare latt det ligge - men innimellom, når jeg kommer på hvor mye jeg anstrengte meg for å gi henne et fantastisk utdrikningslag, kjøpe ny kjole fordi hun ønsket en spesiell stil, og fulgte henne rundt hele dagen (pluss kjøpte ekstra dyr gave), tenker jeg at det ikke hadde vært så mye bry å be kjøkkenet fikse så forloveren også kunne få middag ... :P

Anonymkode: 08d5c...dd3

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt eget bryllup var vi (meg og mannen) klar over at hans mor fort kan drikke en del. Servitørene var obs på at ALLE gjester skulle ha maks 2 glass vin til maten. Det var flere barn til stedet,  hvor den yngste var 5, så vi ønsket egentlig ikke å ha alkohol i det hele tatt. 

Under middagen ble hun meget så brisen og gjemte seg i pausene. Hun nektet å være med på bildene som jeg var på (glemte å nevne at hun hater meg!) og snakket ikke med NOEN under hele bryllupet. 

Utover kvelyden hadde hun tømt 2 vinflasker og satt for seg selv i en krok og sov, frem til familien skulle hjem. 

Alle var klar over at alkoholen var til å nytes, med tanke på flere barn, hvor hun var den eneste som var mer enn brisen :(  

Anonymkode: 6a19a...f45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun visste det veldig godt. Hadde JEG visst at det ble sånn hadde jeg ordnet noe mat selv, ikke noe problem, men jeg holdt jo på å dø av sult :fnise: Og jeg har også full forståelse for at det er vanskelig å tilpasse maten til alle, men dette var på et hotell hvor det tross alt bare er å gi ordre til kjøkkenet om noen spesialtilpasninger, så det var rett og slett noe de ikke gadd å styre med. Vi er fremdeles bestevenner da, så jeg har bare latt det ligge - men innimellom, når jeg kommer på hvor mye jeg anstrengte meg for å gi henne et fantastisk utdrikningslag, kjøpe ny kjole fordi hun ønsket en spesiell stil, og fulgte henne rundt hele dagen (pluss kjøpte ekstra dyr gave), tenker jeg at det ikke hadde vært så mye bry å be kjøkkenet fikse så forloveren også kunne få middag ... :P

Anonymkode: 08d5c...dd3

Forskjell på å vite/burde vite og å ha sagt i fra i rett medium. Har du ikke sagt i fra er det din feil faktisk.

Anonymkode: 74492...9a7

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjell på å vite/burde vite og å ha sagt i fra i rett medium. Har du ikke sagt i fra er det din feil faktisk.

Anonymkode: 74492...9a7

Ja, jeg forstår poenget ditt. Og vanligvis ville jeg vært helt enig. Men i akkurat denne situasjonen ville det være utrolig kunstig å si fra gjennom en sms eller lignende. Vi er sammen flere dager i uken, har i perioder bodd hos hverandre, spiser hos hverandre veldig ofte, og det lages alltid mat ut fra min intoleranse. Uten unntak. Hun nevnte det forøvrig også i bryllupet, noe alla; "jeg håper ikke du blir veldig dårlig nå" (uten at det var en unnskyldning/beklagelse). Som sagt, å da sende skriftlig beskjed (er det riktig medium når det ikke er oppgitt noe sted å melde fra om eventuelle allergier i invitasjon eller lignende?) ville bare være rart i denne situasjonen. Men det er helt greit at det er min feil - mitt problem ble det jo til syvende og sist uansett ;) Men hadde det vært MEG hadde jeg sørget for at forloveren min fikk servert mat hun kunne spise! 

Anonymkode: 08d5c...dd3

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg giftet meg i fjor, var min onkel fotograf for dagen. Han er veldig dyktig på å ta bilder, og sa mer enn gjerne ja til oppgaven. Men... I ettertid når vi skulle se over bildene som er tatt (som var mange, fra hele dagen) viser et seg at han har tatt mange (!) bilder av sine to sønner (mine fettere)... Vi har ingen bilder fra oss på kirketrappen av den grunn. 

Når vi da sitter i bilen for å kjøre, har da guttene satt seg i forsetet, hvor alle bildene fra vi kom ut fra kirken til vi kjører er tatt av to "kule gutter" fordi onkel syntes det var så festlig at de hadde satt seg i brudebilen... 

Disse guttene var generelt ikke invitert, men dukket opp likevel. Jeg har aldri hatt noen relasjon til dem, så ble lettere irritert når jeg ser bilder av dem dukke opp i rullen gjennom alle bildene over hele dagen. Det virket som om de var er i fokus enn oss.

Lekse: ALDRI la familiemedlem ta bilder. De fokuserer mer på egne barn. Synd å ikke ha bilder av gjestene, for omtrent alle bildene av gjester er.... Disse to u fordragelige guttene som for øvrig ikke smiler på ETT ENESTE BILDE, kikker bort eller holder seg for ansiktet. Takk... 

Anonymkode: 6a19a...f45

Så dumt, min onkel tok vidunderlige bilder av oss. Men så dust onkel du har som ikke skjønte at kirketrappen er noe av det viktigste!'

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg forstår poenget ditt. Og vanligvis ville jeg vært helt enig. Men i akkurat denne situasjonen ville det være utrolig kunstig å si fra gjennom en sms eller lignende. Vi er sammen flere dager i uken, har i perioder bodd hos hverandre, spiser hos hverandre veldig ofte, og det lages alltid mat ut fra min intoleranse. Uten unntak. Hun nevnte det forøvrig også i bryllupet, noe alla; "jeg håper ikke du blir veldig dårlig nå" (uten at det var en unnskyldning/beklagelse). Som sagt, å da sende skriftlig beskjed (er det riktig medium når det ikke er oppgitt noe sted å melde fra om eventuelle allergier i invitasjon eller lignende?) ville bare være rart i denne situasjonen. Men det er helt greit at det er min feil - mitt problem ble det jo til syvende og sist uansett ;) Men hadde det vært MEG hadde jeg sørget for at forloveren min fikk servert mat hun kunne spise! 

Anonymkode: 08d5c...dd3

En brud har millioner av tanker i hodet. Din intoleranse gikk henne nok bare hus forbi. Ettersom du har et så godt forhold til henne og treffer henne så ofte, og til og med var forloveren hennes, synes jeg ikke det hadde vært rart å ha tatt det opp. Det er jo ganske vanlig å si ifra om allergier/intoleranser før et sånt arrangement. 

Jeg forstår det dersom du hadde poengtert det på forhånd, men siden du ikke gjorde det har du jo egentlig bare deg selv å takke. Ettersom dere har et så godt forhold og du også var forlover synes jeg det er rart at du ikke hadde kjennskap til maten før bryllupet. Det hadde jo også vært en fin anledning til å spørre hva du skulle spise. 

Anonymkode: 9095f...e26

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En brud har millioner av tanker i hodet. Din intoleranse gikk henne nok bare hus forbi. Ettersom du har et så godt forhold til henne og treffer henne så ofte, og til og med var forloveren hennes, synes jeg ikke det hadde vært rart å ha tatt det opp. Det er jo ganske vanlig å si ifra om allergier/intoleranser før et sånt arrangement. 

Jeg forstår det dersom du hadde poengtert det på forhånd, men siden du ikke gjorde det har du jo egentlig bare deg selv å takke. Ettersom dere har et så godt forhold og du også var forlover synes jeg det er rart at du ikke hadde kjennskap til maten før bryllupet. Det hadde jo også vært en fin anledning til å spørre hva du skulle spise. 

Anonymkode: 9095f...e26

Jeg "glemte" nesten min egen, dvs jeg viste jo hva vi skulle ha, hadde sagt i fra til kokken. Men skrev bare ned det jeg visste gikk på akkord med menyen. Tenkte ikke på at kokken kunne finne på å pynte med noe jeg hadde sjekket ikke kom med, men ikke skrevet på listen over allergier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En brud har millioner av tanker i hodet. Din intoleranse gikk henne nok bare hus forbi. Ettersom du har et så godt forhold til henne og treffer henne så ofte, og til og med var forloveren hennes, synes jeg ikke det hadde vært rart å ha tatt det opp. Det er jo ganske vanlig å si ifra om allergier/intoleranser før et sånt arrangement. 

Jeg forstår det dersom du hadde poengtert det på forhånd, men siden du ikke gjorde det har du jo egentlig bare deg selv å takke. Ettersom dere har et så godt forhold og du også var forlover synes jeg det er rart at du ikke hadde kjennskap til maten før bryllupet. Det hadde jo også vært en fin anledning til å spørre hva du skulle spise. 

Anonymkode: 9095f...e26

Vel, jeg er gift selv, og ganske mange av de millionene tanker jeg hadde i hodet da gikk ut på å sørge for at gjestene mine hadde en så fin opplevelse når de kom i mitt bryllup som mulig. Det skulle BARE mangle at jeg ikke sørget for at kjøkkenet var orientert om at jeg hadde gjester med cøliaki for eksempel? Jeg hadde skammet meg dypt og inderlig hvis jeg som vert ikke hadde lagt til rette for at alle fikk noe de kunne spise når de har reist langt og brukt masse penger på MITT bryllup? Og da hadde jeg i det minste kommet med en ektefølt unnskyldning i etterkant, dersom dette hadde vært en forglemmelse altså. 

 For øvrig visste bruden som sagt om min intoleranse - det var et samtaleemne opp til flere ganger i forkant av bryllupet, uten at det ble poengtert skriftlig. Og ja, jeg hadde kjennskap til menyen, og jeg var glad fordi de hadde valgt en meny som ville være svært enkel for kjøkkenet å tilrettelegge ut fra min intoleranse - hadde de bare fått beskjed om det. Jeg skjønner at du er ute etter å plassere skylden hos meg her, og det er greit det - men dette var altså ingen forglemmelse fra bruden sin side. Hun valgte å ikke ta hensyn til dette og gi beskjed til kjøkkenet (det gjaldt forresten flere av gjestene, blant annet nære familiemedlemmer av bruden). Men, men - water under the bridge osv. 

Anonymkode: 08d5c...dd3

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt, min onkel tok vidunderlige bilder av oss. Men så dust onkel du har som ikke skjønte at kirketrappen er noe av det viktigste!'

Ble egentlig veldig skuffet. :( 

Men vi fikk mange fine bilder av dagen, ble bare virkelig lei meg når 30% av bildene (da 90% av bilder av gjester) er av mine fettere eller av mine fettere sammen med andre gjester. 

Slemt å si at jeg misliker disse to guttene, men de er så ufordragelige. Sitte ved bordet under middagen og knekke opp, rive og kaste på gulvet all bordpynt, bordkort og serviett-holdere som var rundt dem. Og utover det bare satt de der og stirret stygt på alle gjestene rundt dem. Som sagt, de var IKKE invitert av en grunn, men på grunn av bestilling av dyre billetter og opphold, så "ble det bare sånn". 

Jo, og når de kom kvelden før, sa de ikke hei eller viste tegn til glede/reaksjon på å ikke ha sett meg eller de andre i familien på ett år! Neida,  de gikk inn på rommet der de skulle sove, og der ble de. De kom ned for en matbit av og til, og sa ikke et ord hele oppholdet. Om man spurte dem om noe, fikk man et mindre koselig blikk og et grynt av et svar tilbake... 

Skulle ønske min onkel innså hvor kjipe guttene er, og lot de bli igjen hjemme! Sorry utblåsning, men herregud som de to klarte å skape dårlig aura, bare ved å være der. :( 

Anonymkode: 6a19a...f45

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I forhold til matallergi: Jeg er allergiker selv, men hadde aldri forventet at en brud skal ta hensyn til det i sitt bryllup. I vårt bryllup hadde vi både gluten, laktosefri, vegetariansk og vegansk mat til gjester som hadde opplyst om det, men egentlig var både vi, foreldrene våre og kokkene ganske sjokkerte over at så mange fikk seg til å sende bekreftelse på at de kom i bryllupet sammen med deres livsstilsvalg og allergier... Tror egentlig ikke at jeg har hatt, eller kommer til å ha, en finere dag enn bryllupet vårt, men at mange syns at det burdte handlet om dem og deres allergier og/eller preferanser overrasket meg. Jeg har vært i veldig mange bryllup, og er allergisk mot et par ting (nøtter og gluten), men har aldri sagt noe, da jeg mener at denne dagen skal handle om de to menneskene som gifter seg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.12.2015 at 21.12, AnonymBruker skrev:
6 timer siden, elflinks skrev:

 

 

Anonymkode: 74492...9a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, elflinks skrev:

I forhold til matallergi: Jeg er allergiker selv, men hadde aldri forventet at en brud skal ta hensyn til det i sitt bryllup. I vårt bryllup hadde vi både gluten, laktosefri, vegetariansk og vegansk mat til gjester som hadde opplyst om det, men egentlig var både vi, foreldrene våre og kokkene ganske sjokkerte over at så mange fikk seg til å sende bekreftelse på at de kom i bryllupet sammen med deres livsstilsvalg og allergier... Tror egentlig ikke at jeg har hatt, eller kommer til å ha, en finere dag enn bryllupet vårt, men at mange syns at det burdte handlet om dem og deres allergier og/eller preferanser overrasket meg. Jeg har vært i veldig mange bryllup, og er allergisk mot et par ting (nøtter og gluten), men har aldri sagt noe, da jeg mener at denne dagen skal handle om de to menneskene som gifter seg.

Deg om det, du har alltid rett til å være selvutslettende. Heldigvis er de fleste med allergier og intoleranser ikke det. Så har de brudeparene som er interessert i at alle gjestene skal ha en så fin kveld som mulig (med andre ord de fleste som gifter seg), mulighet til å legge opp til nettopp dét. For min del handlet ikke bryllupet mitt om bare meg og brudgommen, men å dele en hyggelig dag med folk vi er glade i.

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)
23 timer siden, elflinks skrev:

I forhold til matallergi: Jeg er allergiker selv, men hadde aldri forventet at en brud skal ta hensyn til det i sitt bryllup. I vårt bryllup hadde vi både gluten, laktosefri, vegetariansk og vegansk mat til gjester som hadde opplyst om det, men egentlig var både vi, foreldrene våre og kokkene ganske sjokkerte over at så mange fikk seg til å sende bekreftelse på at de kom i bryllupet sammen med deres livsstilsvalg og allergier... Tror egentlig ikke at jeg har hatt, eller kommer til å ha, en finere dag enn bryllupet vårt, men at mange syns at det burdte handlet om dem og deres allergier og/eller preferanser overrasket meg. Jeg har vært i veldig mange bryllup, og er allergisk mot et par ting (nøtter og gluten), men har aldri sagt noe, da jeg mener at denne dagen skal handle om de to menneskene som gifter seg.

Når jeg giftet meg, spesifiserte vi at vi ønsket å vite om allergier, slik at vi kunne legge til rette etter behov. Ei har så kraftig skalldyrallrergi at hun ikke kan være i et rom med det, så da droppet vi det. Heller droppe skalldyr enn at tante må takke nei til å komme!

Det er en selvfølge at man tar hensyn. Ja, det er brudeparet sin dag, men som brudepar burde man ha som fokus at alle gjestene skal føle seg ivaretatt og at de skal få en god følelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar denne som anonym siden bruden er bruker her.

Var i bryllup i sommer og middagen (helstekt elg) ble ikke ferdig, hadde ikke brudgommens mor lagt en diger container med bacalao så hadde vi ikke fått mat. Lokalet lå ved skjøen og var dritkalt. Dårlig planlagt av bruden og jeg irriterer meg over hele greia. 

Anonymkode: 3e567...ff9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, C'est la vie:) skrev:

Når jeg giftet meg, spesifiserte vi at vi ønsket å vite om allergier, slik at vi kunne legge til rette etter behov. Ei har så kraftig skalldyrallrergi at hun ikke kan være i et rom med det, så da droppet vi det. Heller droppe skalldyr enn at tante må takke nei til å komme!

Det er en selvfølge at man tar hensyn. Ja, det er brudeparet sin dag, men som brudepar burde man ha som fokus at alle gjestene skal føle seg ivaretatt og at de skal få en god følelse.

Helt enig, jeg hadde blitt lei meg om noen av gjestene mine ikke hadde fått mat de kunne spise.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...