twilight01 Skrevet 5. juni 2009 #21 Del Skrevet 5. juni 2009 Tror faktisk TS har noen gode poeng, selv om det tydeligvis er litt satt på spissen. Majoriteten av menn vil nok være enig i mange ting her, men selvfølgelig er de fleste også er litt realitetsorienterte og har dermed forståelse for at kvinner ikke går i høyhæla sko og skjørt 24/7. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 5. juni 2009 #22 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Det første jeg tenkte da jeg leste TS' innlegg: jeg er så utrolig glad jeg allerede har kjæreste som faktisk tar meg for den jeg er, som elsker at jeg krøller håret i ny og ned, som liker at jeg ikke er fanatisk opptatt av slanking og av være tynn (nei, jeg er ikke tynn, jeg har former, men jeg i følge ham er jeg verken stygg eller feit), som liker å se meg i både skjørt og bukser, og som foretrekker meg naturlig, som jeg er, uten masse sminke (jeg bruker ikke annet en mascara). Mvh Yvonne Endret 5. juni 2009 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2009 #23 Del Skrevet 5. juni 2009 Det første jeg tenkte da jeg leste TS' innlegg: jeg er så utrolig glad jeg allerede har kjæreste som faktisk tar meg for den jeg er, som elsker at jeg krøller håret i ny og ned, som liker at jeg ikke er fanatisk opptatt av slanking og av være tynn (nei, jeg er ikke tynn, jeg har former, men jeg i følge ham er jeg verken stygg eller feit), som liker å se meg i både skjørt og bukser, og som foretrekker meg naturlig, som jeg er, uten masse sminke (jeg bruker ikke annet en mascara). Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 5. juni 2009 #24 Del Skrevet 5. juni 2009 Jeg lurer fortsatt på om TS er gullgraver eller skotte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_nose_* Skrevet 5. juni 2009 #25 Del Skrevet 5. juni 2009 Hei jenter, tillatt meg å presentere meg selv. Jeg er Guybrush Threepwood, en mann dere ikke kjenner. Jeg har ofte latt meg underholde av forsidene på de ulike damebladene. Nærmest på hvert eneste cover så er en av coversakene: "Dette tenker mannen", "Dette vil gutta ha" eller "Sånn blir du sommersexy". Når man så blar opp i bladene, så står det gjerne 5-10 tullete, nærmest absurde påstander - som f.eks. at "Menn liker det når du er åpen om følelsene dine" eller "Variér hårfarge ofte - sånt piffer opp hverdagen". Videre har de fleste bladene noen helt grusomme moteserier, med klovne-aktige klær i alle verdens farger. Det verste jeg vet er uredelighet, så derfor: Tillatt meg å presentere den usminkede versjonen av hva "menn vil ha". Jeg snakker i denne anledning for alle menn i hele verden, og det kan jeg gjøre fordi jeg har 100% rett. (Teksten nedenfor kunne også hatt tittelen: "Slik blir du sexy") --- Slik blir du mer sexy dersom... ...du har kort hår: Slutt med det. Dette tror jeg ikke alle kvinner har forstått - i hvert fall virker det ikke slik - men 99% av menn hater faktisk kort hår på kvinner. I hvert fall hvis du er yngre enn 45 år. Det er absolutt ingen grunn til at du skal klippe håret ditt. Det ser ikke bra ut. Generelt kan man si at alt som får deg til å ligne mer på oss menn er negativt, og i så måte stiller kort hår i en særklasse. Mitt tips: La håret gro - og la det falle til minimum skuldrene, men heller ikke lenger enn cirka midt på ryggen. ...dersom du har gjort noe med håret ditt: Slutt med det. Hår skal være naturlig. Ikke overdriv bruken av krølltang eller outrerte farger. Hår skal være blondt, brunt, sort eller rødt. Ikke lilla, rosa eller sort med en blåtone i bunn. Videre: Ikke bruk hårføner. Det gjør håret ditt tørt, sprøtt og flisete. La det eller tørke naturlig, og bruk en god leave-in balsam. ...dersom du røyker eller snuser: Slutt med det. Det er en usexy vane, både for gutter og jenter. ...dersom du er direkte overvektig: Slutt med det. Jeg beklager å måtte si det, men dette er sannsynligvis det som koster deg mest poeng på den universelle «10 poeng-skalaen» som vi gutter opererer med. Litt ekstra rundt hoftene trenger ikke å gjøre så mye, men dersom du er så fet at du tar en pute foran magen din når du sitter i en sofa, så burde du gjøre noe med det. Dere jenter er dobbelt uheldige; ikke bare har dere større naturlige fett-depot enn oss gutta fra naturens side, men samfunnet vurderer dere også strengere når dere først har lagt på dere. Dette er absolutt urettferdig, men fordi jeg ærlig i denne lille teksten, så må jeg samtidig si at all verdens «Dove»-reklame ikke kommer til å endre på det faktum at slanke jenter er mer sexy. Samtidig burde dette punktet være et av de mest oppmuntrende, fordi det er punkt som er veldig lett å jobbe med. Du har sikkert hørt det gamle ordtaket: «I'm fat, you're ugly. I can lose weight». Så hva venter du på? ...dersom du aldri har lært å gå i høye hæler: Begynn med det. Mange jenter går i høye hæler både til hverdags og fest, og dette er noe vi gutter applauderer. Høye hæler fremhever leggene dine, strammer opp kroppsholdningen din og lager en fantastisk sexy lyd mot de fleste underlag. Ikke noe du trenger å spare til fest altså. ...dersom du går i bukser: Slutt med det. Bukser er forbeholdt snekkere og gullgravere i California. Et skjørt gjør deg umiddelbart mye mer feminin, og derfor også - nettopp - mer sexy. Jeg minner for ordens skyld om at dette er den usminkede sannheten - ikke den glossy skrøna du plukker med deg på Narvesen - og at du derfor kan bli overrasket over den innlysende simplisiteten i enkelte av disse sannhetene. ...dersom du har piercing i ansiktet: Slutt. Bare slutt. Jeg orker ikke å skrive noe mer under dette punktet, foruten å gjenta at gutter og menn liker naturlige jenter. Piercinger i f. eks. nesa er forbeholdt okser - og den lille sølv-kula du har gjennom det ene neseboret minner mest av alt om en buse. ...dersom du ikke bruker sminke: Begynn med det. Akkurat dette punktet er vel innlysende, men allikevel er det jo slik at enkelte jenter ikke bruker nevneverdig sminke. Dette er uheldig, fordi rett sminke kan være med på å fremheve allerede gnistrende vakre ansiktstrekk. ...dersom du bruker for mye sminke: Slutt med det. Det er ingenting verre enn en jente som er sminket opp som en sirkusklovn. Bruk naturlige farger (beige/brun, hudtoner, fersken, lyserosa) og ikke overdriv bruken av spesielt brunkrem og solpudder. ...dersom du bruker mange-fargede, lag-på-lag klær: Slutt med det. Klær vil alltid være et subjektivt tema, men allikevel tror jeg at man kan komme frem til en inter-subjektiv (flertalls-) forståelse om at rene, pene farger er penest - både på gutter og jenter. Sort, hvitt, beige og brunt er trygge, gode farger - som man kan piffe opp med en kontrastfarge (som f. eks. rosa eller gul). De fleste gutter er også i mot «lag-på-lag»-moten, hvor jenter lesser seg ned med t-skjorter, skjerf, enorme smykker rundt halsen og jakker utenpå alt dette igjen. Tvert i mot setter vi pris på tettsittende, elegante klær - som viser frem formene deres, og kanskje til og med litt hud? --- Og her runder jeg av den første, usminkede og ekte guiden til hvordan du faktisk blir mer sexy. Nå vil sikkert anklage meg for å være både sjåvinistisk og det som verre er, men dette stemmer ikke. Jeg vil heller oppfordre de tøffe jentene her inne til å skrive en tilsvarende guide til oss gutta. Hva er det vi tror vi gjør riktig, men som bare er så fantastisk feil? Og hvordan kan vi bli bedre i dere - jentenes - øyne? Jeg kjenner mange gutter som ville være villig til å betale store summer for svaret på akkurat det spørsmålet. eeeh...hvordan vet du hva leave in balsam er? er du egentlig en mann? og hvilke sminketoner?? jeg ble jo veldig happy - for meg bruker ikke annet uansett:P visste forøvrig alt fra før av, og det må vel være greit å si at det samme gjelder menn. men rart at du ikke kommenterer for tynn, for det har også mange noe "imot". alle synes vel middelveien på det meste er det beste med midre man har spesielle preferanser, som noen heldigvis har:=) det med kjole er absolutt en vinner har jeg merket meg, MEN det er også menn som synes jeg gikk for "voksent" kledd når jeg gikk mye i skjørt/kjole. de venninnene mine som får flest blikk er de i tettsittende jeans og topp forøvrig. ikke de i kjole...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 5. juni 2009 #26 Del Skrevet 5. juni 2009 Her var det jævlig mage regler ut å gikk gitt... Så jeg får liste opp mine egne: Møt opp naken! Ta med øl! At kvinner er feminine er defintivt et pluss, men er en renslig og har rene hele klær, hva mer skal en forlange? Noe er til hvredags, noe er til fest. Variasjon er alfa og omega for å ikke kjede seg ihel! Skjørt er fint det, men hver neste forbanna dag?! Himmel, dama jeg så på rema i dag hadde ei rumpe som var et syn for guder (og meg!). Takk for at hun hadde på seg en stram dongribukse :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2009 #27 Del Skrevet 5. juni 2009 Jeg lurer fortsatt på om TS er gullgraver eller skotte. Eller kanskje nudist? :klø: Dvs. er han nudist, så vil han bli utrolig fornærma over å bli kalt det - for de er naturister må vite. Men for alt jeg vet så kan han jo være en skotsk nudist...sorry...naturist som jobber som gullgraver da. Men jeg vet ikke mye altså, bare for å ha understreket det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 6. juni 2009 #28 Del Skrevet 6. juni 2009 Fnis. Som om en liste her eller i et glanset ukeblad skal få fortelle meg hvem jeg skal være for at menn skal like meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 6. juni 2009 #29 Del Skrevet 6. juni 2009 Så jeg får liste opp mine egne: Møt opp naken! Ta med øl! Er en renslig og har rene hele klær, hva mer skal en forlange? Bra menn er forskjellige. Jeg vil ikke gi opp håpet om at det finnes en del menn som vil ha noe mer enn det åpenbare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2009 #30 Del Skrevet 6. juni 2009 Tror faktisk TS har noen gode poeng, selv om det tydeligvis er litt satt på spissen. Majoriteten av menn vil nok være enig i mange ting her, men selvfølgelig er de fleste også er litt realitetsorienterte og har dermed forståelse for at kvinner ikke går i høyhæla sko og skjørt 24/7. Skriver under på denne. For ti år siden klippet jeg av meg mitt lange hår, og det var ingen tvil om at jeg fikk mindre respons fra gutta. Jeg har langt hår nå, men det er hovedsaklig fordi jeg selv foretrekker det. Jeg har farget det brunt (er naturlig blond), og det får jeg masse komplimenter for. Men at jeg stemmer godt overens med TS´ beskrivelse av hvordan menn liker at damer ser ut, har mer å gjøre med hva jeg selv synes jeg kler enn at jeg tilpasser meg menns smak. Tror jeg ihvertfall, ikke umulig at jeg er grundig hjernevasket... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2009 #31 Del Skrevet 6. juni 2009 Det første jeg tenkte da jeg leste TS' innlegg: jeg er så utrolig glad jeg allerede har kjæreste som faktisk tar meg for den jeg er, som elsker at jeg krøller håret i ny og ned, som liker at jeg ikke er fanatisk opptatt av slanking og av være tynn (nei, jeg er ikke tynn, jeg har former, men jeg i følge ham er jeg verken stygg eller feit), som liker å se meg i både skjørt og bukser, og som foretrekker meg naturlig, som jeg er, uten masse sminke (jeg bruker ikke annet en mascara). Mvh Yvonne Yvonne, du er ei søt jente med et varmt hjerte, det skjønner alle som har lest innleggene dine. Sånne egenskaper overskygger overfladiske ting som høye hæler og korte skjørt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 6. juni 2009 #32 Del Skrevet 6. juni 2009 Skriver under på denne. For ti år siden klippet jeg av meg mitt lange hår, og det var ingen tvil om at jeg fikk mindre respons fra gutta. Jeg har langt hår nå, men det er hovedsaklig fordi jeg selv foretrekker det. Jeg har farget det brunt (er naturlig blond), og det får jeg masse komplimenter for. Jeg har hatt både kort og langt hår og merker ingen forskjell i responsen fra menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 6. juni 2009 #33 Del Skrevet 6. juni 2009 Forøvrig tror jeg ikke det er håret som gjør at menn legger merke til meg. Det handler nok mer om øyne, munn, rumpe og ben. Hjelper ikke å ha langt hår dersom resten ikke er bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~VanDora~ Skrevet 6. juni 2009 #34 Del Skrevet 6. juni 2009 Og her runder jeg av den første, usminkede og ekte guiden til hvordan du faktisk blir mer sexy. Nå vil sikkert anklage meg for å være både sjåvinistisk og det som verre er, men dette stemmer ikke. Jeg vil heller oppfordre de tøffe jentene her inne til å skrive en tilsvarende guide til oss gutta. Hva er det vi tror vi gjør riktig, men som bare er så fantastisk feil? Og hvordan kan vi bli bedre i dere - jentenes - øyne? Jeg kjenner mange gutter som ville være villig til å betale store summer for svaret på akkurat det spørsmålet. Hehehe, dette digget jeg!! Det med kort hår kjente jeg meg veldig igjen på for hver gang jeg nevner frisør så ser sambo på meg og spør "men du skal vel ikke klippe deg noe kortere?" Jeg er ganske motsatt av mye av det du skriver. Går aldri med skjørt, høye hæler, elsker bukser rett og slett, slitne joggebukser er best, men ser at så og si alt du skriver stemmer. Selv om jeg tror mange gutter foretrekker en dongeribukse som viser formen på rumpe mer enn en et løst skjørt Du spør hva dere gutter gjør feil, men det eneste jeg kommer på nå er de gangen jeg leser i blader om at gutter må være mer følsom, jenter liker tårer osv osv. Stopp!! Turnoff!! Jeg er for at jeg kan prate med gutter uten å få bare snøft og grynt til svar, men trekker grensa ved da en gutt jeg datet gråt etter å ha sett et program der en familie fikk huset tilbake etter flom. Guttas følelser er jeg ikke spesielt glad i å prate om heller, sånn er det bare, heldigvis har jeg en sambo nå som svarer når jeg spør om sånt, men som ikke tar initiativ til å prate om hvordan ditt og datt følelsesmessig tar på. Og en viktig ting, min sambo kan mekke!! Ekstremt viktig i mine øyne at en gutt kan disse typiske mannetingene slik at jeg slipper å kjøre bilen på verksted hver gang noe blir ødelagt. Halleluja for macho gutter med verktøybelte evt. kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2009 #35 Del Skrevet 6. juni 2009 Halleluja for macho gutter med verktøybelte evt. kasse. Enig! Nei til metroseksuelle menn med rosa klær!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplefe Skrevet 6. juni 2009 #36 Del Skrevet 6. juni 2009 Every enemy I've met I've annihilated! With your breath, I'm sure they all suffocated. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 6. juni 2009 #37 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Tydelig mange provoserte damer her, med stort behov for å presisere at TS tar helt feil. Skaff dere litt ekte selvtillit da! Ja, det finnes noen sære mannfolk rundt omkring, som kicker på feite slugger med skamklipte kort hår og gjennompiercet usminket tryne. Men majoriteten av menn er enig med TS,enten dere liker det eller ikke. Du tror at menn flest går rundt og er opptatt av hvorvidt kvinner bruker hårføner eller ikke? Nei, jeg håper aldri den dagen kommer, at menn flest er så merkelige i sine preferanser som TS skal ha det til. Skjønnhetstips fra menn er for øvrig null verdt i mine øyne, all den tid en vanlig hetrofil mann ikke har peiling på emnet overhodet, og jeg ville begnt å lure litt på hvilken side av gjerdet vedkommende tilhørte hvis ahn begynte med å spørre meg om hvorvidt jeg brukte hårføner, og hvordan ejg stelte håret mitt... Noen poenger skal TS dog ha: Det er ikke spesielt pent å være overvektig eller ha piercing i ansiktet etter min mening heller, men resten av listen var bare svada. Endret 6. juni 2009 av Rachel1968 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~VanDora~ Skrevet 6. juni 2009 #38 Del Skrevet 6. juni 2009 Det høres ut som det er bare kvinner som vet hva menn vil ha, menn har ingenting (tydeligvis) dem skulle ha sagt. Jeg for min del likte lista og ser humoren i den, kan til og med få meg til å tro at det har vært en kvinne med på å skrive den, but who cares Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lommerusk Skrevet 6. juni 2009 #39 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 6. juni 2009 #40 Del Skrevet 6. juni 2009 Møtte nettopp en venninne av en vennine på rema. Kort hår på den piken, men herrgud for en snadder liten sak! Rund fin rumpe og fyldige fine bryst, klare skinnende øyne og et nydelig smil. Jummi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå