Gå til innhold

Dette vil mannen ha.


Gjest Guybrush Threepwood

Anbefalte innlegg

Gjest Guybrush Threepwood

Hei jenter,

tillatt meg å presentere meg selv. Jeg er Guybrush Threepwood, en mann dere ikke kjenner.

Jeg har ofte latt meg underholde av forsidene på de ulike damebladene. Nærmest på hvert eneste cover så er en av coversakene: "Dette tenker mannen", "Dette vil gutta ha" eller "Sånn blir du sommersexy".

Når man så blar opp i bladene, så står det gjerne 5-10 tullete, nærmest absurde påstander - som f.eks. at "Menn liker det når du er åpen om følelsene dine" eller "Variér hårfarge ofte - sånt piffer opp hverdagen". Videre har de fleste bladene noen helt grusomme moteserier, med klovne-aktige klær i alle verdens farger.

Det verste jeg vet er uredelighet, så derfor: Tillatt meg å presentere den usminkede versjonen av hva "menn vil ha". Jeg snakker i denne anledning for alle menn i hele verden, og det kan jeg gjøre fordi jeg har 100% rett.

(Teksten nedenfor kunne også hatt tittelen: "Slik blir du sexy")

---

Slik blir du mer sexy dersom...

...du har kort hår:

Slutt med det. Dette tror jeg ikke alle kvinner har forstått - i hvert fall virker det ikke slik - men 99% av menn hater faktisk kort hår på kvinner. I hvert fall hvis du er yngre enn 45 år. Det er absolutt ingen grunn til at du skal klippe håret ditt. Det ser ikke bra ut. Generelt kan man si at alt som får deg til å ligne mer på oss menn er negativt, og i så måte stiller kort hår i en særklasse. Mitt tips: La håret gro - og la det falle til minimum skuldrene, men heller ikke lenger enn cirka midt på ryggen.

...dersom du har gjort noe med håret ditt:

Slutt med det. Hår skal være naturlig. Ikke overdriv bruken av krølltang eller outrerte farger. Hår skal være blondt, brunt, sort eller rødt. Ikke lilla, rosa eller sort med en blåtone i bunn. Videre: Ikke bruk hårføner. Det gjør håret ditt tørt, sprøtt og flisete. La det eller tørke naturlig, og bruk en god leave-in balsam.

...dersom du røyker eller snuser:

Slutt med det. Det er en usexy vane, både for gutter og jenter.

...dersom du er direkte overvektig:

Slutt med det. Jeg beklager å måtte si det, men dette er sannsynligvis det som koster deg mest poeng på den universelle «10 poeng-skalaen» som vi gutter opererer med. Litt ekstra rundt hoftene trenger ikke å gjøre så mye, men dersom du er så fet at du tar en pute foran magen din når du sitter i en sofa, så burde du gjøre noe med det. Dere jenter er dobbelt uheldige; ikke bare har dere større naturlige fett-depot enn oss gutta fra naturens side, men samfunnet vurderer dere også strengere når dere først har lagt på dere. Dette er absolutt urettferdig, men fordi jeg ærlig i denne lille teksten, så må jeg samtidig si at all verdens «Dove»-reklame ikke kommer til å endre på det faktum at slanke jenter er mer sexy. Samtidig burde dette punktet være et av de mest oppmuntrende, fordi det er punkt som er veldig lett å jobbe med. Du har sikkert hørt det gamle ordtaket: «I'm fat, you're ugly. I can lose weight». Så hva venter du på?

...dersom du aldri har lært å gå i høye hæler:

Begynn med det. Mange jenter går i høye hæler både til hverdags og fest, og dette er noe vi gutter applauderer. Høye hæler fremhever leggene dine, strammer opp kroppsholdningen din og lager en fantastisk sexy lyd mot de fleste underlag. Ikke noe du trenger å spare til fest altså.

...dersom du går i bukser:

Slutt med det. Bukser er forbeholdt snekkere og gullgravere i California. Et skjørt gjør deg umiddelbart mye mer feminin, og derfor også - nettopp - mer sexy. Jeg minner for ordens skyld om at dette er den usminkede sannheten - ikke den glossy skrøna du plukker med deg på Narvesen - og at du derfor kan bli overrasket over den innlysende simplisiteten i enkelte av disse sannhetene.

...dersom du har piercing i ansiktet:

Slutt. Bare slutt. Jeg orker ikke å skrive noe mer under dette punktet, foruten å gjenta at gutter og menn liker naturlige jenter. Piercinger i f. eks. nesa er forbeholdt okser - og den lille sølv-kula du har gjennom det ene neseboret minner mest av alt om en buse.

...dersom du ikke bruker sminke:

Begynn med det. Akkurat dette punktet er vel innlysende, men allikevel er det jo slik at enkelte jenter ikke bruker nevneverdig sminke. Dette er uheldig, fordi rett sminke kan være med på å fremheve allerede gnistrende vakre ansiktstrekk.

...dersom du bruker for mye sminke:

Slutt med det. Det er ingenting verre enn en jente som er sminket opp som en sirkusklovn. Bruk naturlige farger (beige/brun, hudtoner, fersken, lyserosa) og ikke overdriv bruken av spesielt brunkrem og solpudder.

...dersom du bruker mange-fargede, lag-på-lag klær:

Slutt med det. Klær vil alltid være et subjektivt tema, men allikevel tror jeg at man kan komme frem til en inter-subjektiv (flertalls-) forståelse om at rene, pene farger er penest - både på gutter og jenter. Sort, hvitt, beige og brunt er trygge, gode farger - som man kan piffe opp med en kontrastfarge (som f. eks. rosa eller gul). De fleste gutter er også i mot «lag-på-lag»-moten, hvor jenter lesser seg ned med t-skjorter, skjerf, enorme smykker rundt halsen og jakker utenpå alt dette igjen. Tvert i mot setter vi pris på tettsittende, elegante klær - som viser frem formene deres, og kanskje til og med litt hud?

---

Og her runder jeg av den første, usminkede og ekte guiden til hvordan du faktisk blir mer sexy. Nå vil sikkert anklage meg for å være både sjåvinistisk og det som verre er, men dette stemmer ikke. Jeg vil heller oppfordre de tøffe jentene her inne til å skrive en tilsvarende guide til oss gutta. Hva er det vi tror vi gjør riktig, men som bare er så fantastisk feil? Og hvordan kan vi bli bedre i dere - jentenes - øyne?

Jeg kjenner mange gutter som ville være villig til å betale store summer for svaret på akkurat det spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss, dette var raust av deg! :tommelsmil:

Bukser er forbeholdt snekkere og gullgravere i California.

Av dette trekker jeg den slutning at du enten er snekker eller gullgraver i California? :klø: Eller går du faktisk i skjørt selv?

Endret av Fresi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Illiya

Tja, det stemmer ihvertfall på hva min mann liker. Men han liker også at jenter er/kler seg sporty og er litt tøffe i tillegg til det som nevnes her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Et eller annet sier meg at dette ikke er bedre enn en hvilken som helst Cosmopolitan-forside, men morro er'e :gjeiper:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mann_*

Dette er delvis sant, men jeg ser det er noen personlige preferanser ute og går. Men vi forstår jo selvfølgelig at utsagnet om at du prater for 100% av oss menn er ironi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Videre: Ikke bruk hårføner. Det gjør håret ditt tørt, sprøtt og flisete. La det eller tørke naturlig, og bruk en god leave-in balsam.

Tja, hvis jeg bruker en leave-in fra Kérastase og føner håret får jeg et fantastisk vakkert og mykt hår. :) Men det kan ha noe med at jeg ikke har tullet med det, som å bleke og farge håret.

Btw, er det bare jeg som ikke skjønner hvorfor noen farger og bleker håret sitt når de ikke har tid eller penger til å opprettholde det? Tristeste jeg ser er kvinner med for mørkt hår og en for brun farge i ansiktet, eller har slitt bleket hår. Det å bleke håret innebærer at en er nødt til å bruke penger på gode produkter og investere en del tid og penger på frisørbesøk. Er ekstremt lett å få den "shabby" looken av å farge håret. Det er min personlige mening. :)

Ugh, og en annen ting, menn som bleker håret er skikkelig turn off. Får skikkelig harry vibber av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe
Hei jenter,

Jeg visste alt dette fra før. Er ikke dette klassisk/tidløst/gammelt nytt da?

Men kjekt at du minnet om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo
Slik blir du mer sexy dersom...

...du har kort hår:

Samboeren min elsker at jeg har langt hår, og jo lengre jo bedre

...dersom du har gjort noe med håret ditt:

Han sier selv at han syns jeg blir fin om jeg farger håret svart, og som jeg hadde en gang - 3 knall röde striper i håret, så han er uenig med deg der ;)

...dersom du røyker eller snuser:

Av en eller annen merkelig grunn så syns han at det er sexy å se meg röyke, ingen aning hvorfor

...dersom du er direkte overvektig:

Min sambo ser helst at jeg IKKE slanker meg, men forstår hvorfor jeg gjör det av helsemessige årsaker. Han elsker at jeg har mage, rompe m.m. og hadde det värt opp til han selv, så ville han hatt meg större

...dersom du aldri har lært å gå i høye hæler:

Min samboer syns häler er dritstygt og avtennende. Han syns det er mye mer sexy om jenta går i skatersko eller lignende.

...dersom du går i bukser:

Han elsker det når jeg går i slitte militärbukser og linne, men jo, han syns også det er tennende om jeg går i kort skjört, så denne er han både for og imot hehe

...dersom du har piercing i ansiktet:

Han syns det er sexy med piercinger

...dersom du ikke bruker sminke:

Han liker jenter som er naturlige, helst uten sminke i det hele tatt

...dersom du bruker for mye sminke:

Her er han helt enig

Så han var egentlig uenig i det meste som du har skrevet ned her hehe, men kanskje det er bare min samboer som er rar? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Babe_*

He,he... :lur: Du har nok mye rett her du TS..

Men dette er noe jeg har vært klar over i alle år. Har aldri brydd meg om disse "Slik vil gutta ha deg"-reportasjene. Men så er jeg da også slik som det beskrives i startinnlegget at en jente skal være :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke bort ifra at mange menn er enig med deg her, men jeg er litt lei maset om å gå i skjørt og høye hæler. Det er en grunn til at dette for det meste er forbeholdt spesielle anledninger her i Norge : For det første er skjørt faktisk ganske kjølig å gå i 95% av tiden her i landet, og høye hæler er ikke sundt for ryggen å gå med for mye. I tillegg er dette plagg/fottøy som av forskjellige grunner er lite praktiske å gå med i hverdagen.

Hadde dere likt å gå i lakksko og en stiv dress hver eneste dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss damer som har levd en stund, vet av erfaring at mange gutter liker det trådstarter sier. Dette har jeg fått høre gjentatte ganger av mine kjærester og mannevenner. Men: som ovenstående sier: å gå med skjørt er forferdelig upraktisk, det samme gjelder med høye hæler. Greit når en er ute på byen eller skal i noe speiselt, men ikke til hverdags. De fleste kvinner JOBBER i dag og da kan man ikke "fingå" hele tiden. Jeg liker menn i uniform eller i dress, men bryr du deg om det trådstarter????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du juger på deg mye nå trådstarter! :nei:

Menn vil ha:

Sex

Øl

Lov til å prompe når de vil og hvor de vil

og for ikke å glemme:

Sex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik blir du mer sexy dersom...

...du har kort hår:

Slutt med det. Dette tror jeg ikke alle kvinner har forstått - i hvert fall virker det ikke slik - men 99% av menn hater faktisk kort hår på kvinner. I hvert fall hvis du er yngre enn 45 år. Det er absolutt ingen grunn til at du skal klippe håret ditt. Det ser ikke bra ut. Generelt kan man si at alt som får deg til å ligne mer på oss menn er negativt, og i så måte stiller kort hår i en særklasse. Mitt tips: La håret gro - og la det falle til minimum skuldrene, men heller ikke lenger enn cirka midt på ryggen.

...dersom du har gjort noe med håret ditt:

Slutt med det. Hår skal være naturlig. Ikke overdriv bruken av krølltang eller outrerte farger. Hår skal være blondt, brunt, sort eller rødt. Ikke lilla, rosa eller sort med en blåtone i bunn. Videre: Ikke bruk hårføner. Det gjør håret ditt tørt, sprøtt og flisete. La det eller tørke naturlig, og bruk en god leave-in balsam.

...dersom du røyker eller snuser:

Slutt med det. Det er en usexy vane, både for gutter og jenter.

...dersom du er direkte overvektig:

Slutt med det. Jeg beklager å måtte si det, men dette er sannsynligvis det som koster deg mest poeng på den universelle «10 poeng-skalaen» som vi gutter opererer med. Litt ekstra rundt hoftene trenger ikke å gjøre så mye, men dersom du er så fet at du tar en pute foran magen din når du sitter i en sofa, så burde du gjøre noe med det. Dere jenter er dobbelt uheldige; ikke bare har dere større naturlige fett-depot enn oss gutta fra naturens side, men samfunnet vurderer dere også strengere når dere først har lagt på dere. Dette er absolutt urettferdig, men fordi jeg ærlig i denne lille teksten, så må jeg samtidig si at all verdens «Dove»-reklame ikke kommer til å endre på det faktum at slanke jenter er mer sexy. Samtidig burde dette punktet være et av de mest oppmuntrende, fordi det er punkt som er veldig lett å jobbe med. Du har sikkert hørt det gamle ordtaket: «I'm fat, you're ugly. I can lose weight». Så hva venter du på?

...dersom du aldri har lært å gå i høye hæler:

Begynn med det. Mange jenter går i høye hæler både til hverdags og fest, og dette er noe vi gutter applauderer. Høye hæler fremhever leggene dine, strammer opp kroppsholdningen din og lager en fantastisk sexy lyd mot de fleste underlag. Ikke noe du trenger å spare til fest altså.

...dersom du går i bukser:

Slutt med det. Bukser er forbeholdt snekkere og gullgravere i California. Et skjørt gjør deg umiddelbart mye mer feminin, og derfor også - nettopp - mer sexy. Jeg minner for ordens skyld om at dette er den usminkede sannheten - ikke den glossy skrøna du plukker med deg på Narvesen - og at du derfor kan bli overrasket over den innlysende simplisiteten i enkelte av disse sannhetene.

...dersom du har piercing i ansiktet:

Slutt. Bare slutt. Jeg orker ikke å skrive noe mer under dette punktet, foruten å gjenta at gutter og menn liker naturlige jenter. Piercinger i f. eks. nesa er forbeholdt okser - og den lille sølv-kula du har gjennom det ene neseboret minner mest av alt om en buse.

...dersom du ikke bruker sminke:

Begynn med det. Akkurat dette punktet er vel innlysende, men allikevel er det jo slik at enkelte jenter ikke bruker nevneverdig sminke. Dette er uheldig, fordi rett sminke kan være med på å fremheve allerede gnistrende vakre ansiktstrekk.

...dersom du bruker for mye sminke:

Slutt med det. Det er ingenting verre enn en jente som er sminket opp som en sirkusklovn. Bruk naturlige farger (beige/brun, hudtoner, fersken, lyserosa) og ikke overdriv bruken av spesielt brunkrem og solpudder.

...dersom du bruker mange-fargede, lag-på-lag klær:

Slutt med det. Klær vil alltid være et subjektivt tema, men allikevel tror jeg at man kan komme frem til en inter-subjektiv (flertalls-) forståelse om at rene, pene farger er penest - både på gutter og jenter. Sort, hvitt, beige og brunt er trygge, gode farger - som man kan piffe opp med en kontrastfarge (som f. eks. rosa eller gul). De fleste gutter er også i mot «lag-på-lag»-moten, hvor jenter lesser seg ned med t-skjorter, skjerf, enorme smykker rundt halsen og jakker utenpå alt dette igjen. Tvert i mot setter vi pris på tettsittende, elegante klær - som viser frem formene deres, og kanskje til og med litt hud?

Hvis dette hadde vært hva menn ville ha, hadde jeg antakelig lagt opp med alt som het menn, for jeg hadde ALDRI giddet å leve opp til dette, det er dere menn langt ifra verdt. Interessant nok har jeg ikke akkurat problemer med å få tak i menn selv om jeg altså både går i bukser, bruker raust med sminke og røyker. Men så er jeg slank, går ikke i lag-på-lag klær og går på høye hæler, har ikke piercing i ansiktet og har ensfarget, mørkt hår, da, så det er muligens det som redder meg? :ler:

Endret av Rachel1968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Bertina_*

Jeg er korthåret, eier knapt en kjole, bor i sneakers, bruker ikke sminke, er rund i kantene, har hatt opptil flere piercinger i ansiktet, og ALIKEVEL er jeg gift på 10. året med en skikkelig macho og stilig fyr som syns jeg er verdens mest sexy dame.

Hva kommer verden til...

Takk gudene for at jeg har han, så slipper jeg å måtte gå rundt og late som om jeg er noen andre for å tiltrekke meg smågutter som ts.

Hurra!

Rent forøvrig så burde du kutte ned på bruken av "slutt med det". Det får deg til å høres ut som en 15åring. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Bastian_*

Shait, for en liste. Her oser det svakt manneego på lang avstand.

Selv er jeg syk i huet og foretrekker damer med selvtillig og ryggrad. De har en stygg vane til å bare fnise av disse listene.

Ei dame med det rette smilet og den rette instillinga i bukser og wifebeater denger dama som tror hun må rette seg etter denne typen lister hvilken som helst dag i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg er korthåret, eier knapt en kjole, bor i sneakers, bruker ikke sminke, er rund i kantene, har hatt opptil flere piercinger i ansiktet, og ALIKEVEL er jeg gift på 10. året med en skikkelig macho og stilig fyr som syns jeg er verdens mest sexy dame.

Hva kommer verden til...

Takk gudene for at jeg har han, så slipper jeg å måtte gå rundt og late som om jeg er noen andre for å tiltrekke meg smågutter som ts.

Hurra!

Rent forøvrig så burde du kutte ned på bruken av "slutt med det". Det får deg til å høres ut som en 15åring. ^_^

sier meg enig i hele ditt innlegg..! og syns denne tråden var ganske tåpelig! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Truls_*

Tydelig mange provoserte damer her, med stort behov for å presisere at TS tar helt feil. Skaff dere litt ekte selvtillit da! Ja, det finnes noen sære mannfolk rundt omkring, som kicker på feite slugger med skamklipte kort hår og gjennompiercet usminket tryne. Men majoriteten av menn er enig med TS,enten dere liker det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JulieB
Ikke bruk hårføner. Det gjør håret ditt tørt, sprøtt og flisete. La det eller tørke naturlig, og bruk en god leave-in balsam.

Tror ikke kjæresten min bryr seg så mye om jeg bruker hårføner eller ei akkurat. Dessuten finnes det da hårkurer og varmespray? Det har du kanskje ikke fått med deg! :fnise:

Men ellers så var det artig lesing! :)

Endret av JulieB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Tydelig mange provoserte damer her, med stort behov for å presisere at TS tar helt feil. Skaff dere litt ekte selvtillit da! Ja, det finnes noen sære mannfolk rundt omkring, som kicker på feite slugger med skamklipte kort hår og gjennompiercet usminket tryne. Men majoriteten av menn er enig med TS,enten dere liker det eller ikke.

tydelig provoserte menn her også! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...