Disco Biscuit Skrevet 7. desember 2011 #2221 Del Skrevet 7. desember 2011 Så deilig at det snart er ferie Førjulskos tror jeg er den beste kosen som finnes Ha en fortsatt fin kveld med ute og fyr i peisen inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 8. desember 2011 #2222 Del Skrevet 8. desember 2011 Har du glemt oss helt av i førjulstia, oss i det lille geekforumet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #2223 Del Skrevet 9. desember 2011 Så deilig at det snart er ferie Førjulskos tror jeg er den beste kosen som finnes Ha en fortsatt fin kveld med ute og fyr i peisen inne Ja her er det kosemosetid for alle penga. Har du glemt oss helt av i førjulstia, oss i det lille geekforumet? Shit, sorry det har gått helt i glemminga i all den kosemosetilværelsen min. *skjerpings* Får se om jeg klarer å lire av meg noe geekrelatert i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #2224 Del Skrevet 9. desember 2011 Kosmosetid på alle plan! Tror jeg har lullet meg inn i en kosemoseboble av de store for tiden, nå har til og med cupcakesfarsotten tatt meg også.. Med det resultat at Snoppen og jeg skal ha bakedag i helgen, tror det kan bli artig. Han skal bake julekaker da, køppkeiksene kan jeg visst ha i fred. Jeg elsker å se på de søte små kunstverkene så får noen andre ta seg av spisingen. Jeg er ikke noen kakemumser men trives godt med å bake. og så får jeg tilfredsstillt shoppelysten på enda et område, kakepynt og ingredienser, kan gå helt bananas her også. Jeg skal også prøve meg på biscotti, en litt annen variant av de typiske julesmåkakene. Jeg tar visst helt av når det gjelder husmorgreier for tiden, må være tanken på å tilbringe julen sammen med Snoppen som får meg helt av hengslene. Gleder meg stort til å dele hele julen med Snoppeloppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #2225 Del Skrevet 9. desember 2011 For å gjøre det enda mere rååååååsa her, har julemusikk på øret og skråler med, en av benefits med å ha eget kontor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 9. desember 2011 #2226 Del Skrevet 9. desember 2011 Så utrolig koselig med julemusikk og baking! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 11. desember 2011 #2227 Del Skrevet 11. desember 2011 innom og ønsker en finfin søndagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #2228 Del Skrevet 12. desember 2011 Så utrolig koselig med julemusikk og baking! Jepp, kjempekos, vi lyttet til julemusikk under bakekakelagingen også. innom og ønsker en finfin søndagskveld! Takker, kvelden ble tilbragt foran skjermen med Nobels fredspriskonsert, hyggelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #2229 Del Skrevet 12. desember 2011 Mat/bakehelg deluxe! Det er rimelig lenge siden jeg har tilbrakt så mange timer i strekk ved kjøkkenbenken. Vanligvis prøver jeg å gjøre besøkene så korte som mulig. Jeg har dog innsett at det faktisk kan være morsomt å lage mat/bake, at det ikke bare er en nødvendig plikt. Det ble bakt biscotti, kokosmakroner og cupcakes. Jeg ble veldig fornøyd med alt, smakte godt. Håper det faller i smak hos gjestene i romjulen. Lørdagsmiddagen ble laget helt fra bunnen med for meg eksotiske ingredienser som urter og appelsinskall/juice, for ikke å glemme rosèvin! Første gang jeg bruker vin i matlaging, har virkelig overskredet en grense der. og jeg som er avholds attpåtil. :)Kyllingretten ble faktisk god. Etter all denne bakekake styringen kom vi frem til at vi kunne tenkt oss en større kjøkkenmaskin da bollen i vår nåværende maskin er i knappeste laget. Som sagt så gjort, nå har jeg bestilt en Kenwood Major titan 1500W til 4 lapper......, sparer 1,5 lapper da. Men nå må jeg vel tilbringe resten av fritiden på kjøkkenet for å forsvare kjøpet ovenfor Snoppen. Han var nemlig ikke helt med på å investere i en Kenwood akkurat nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kommode Skrevet 12. desember 2011 #2230 Del Skrevet 12. desember 2011 Kenwood Major er supre maskiner! Jeg har arvet mamma sin gamle som er fra 70-tallet og den funker bedre enn den jeg kjøpte ny fra Bosch i 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. desember 2011 #2231 Del Skrevet 12. desember 2011 Vi har også kjøpt oss en Kenwood, og S-mannen har aldri bakt så mye som nå. Hjemmelaget middag og bakverk høres fantastisk ut, det er så givende og lage ting selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 12. desember 2011 #2232 Del Skrevet 12. desember 2011 Et lite snev bakelyst her også, så nå står lussekatter til steking Er vel noen som blir fornøyd på jobb i morra håper jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 14. desember 2011 #2233 Del Skrevet 14. desember 2011 Høres ut som en koselig helg, høres smaskens ut alt sammen som ble laget Ha en fortsatt fin kosemosetid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 23. desember 2011 Forfatter #2234 Del Skrevet 23. desember 2011 Kenwood Major er supre maskiner! Jeg har arvet mamma sin gamle som er fra 70-tallet og den funker bedre enn den jeg kjøpte ny fra Bosch i 1999 Ja ikke sant,en Kenwood har man for livet. Vi har også kjøpt oss en Kenwood, og S-mannen har aldri bakt så mye som nå. Hjemmelaget middag og bakverk høres fantastisk ut, det er så givende og lage ting selv! Du har helt rett, veldig givende og rett stolt over egne resultater på kjøkkenet. Et lite snev bakelyst her også, så nå står lussekatter til steking Er vel noen som blir fornøyd på jobb i morra håper jeg! Åh, namme namm! Høres ut som en koselig helg, høres smaskens ut alt sammen som ble laget Ha en fortsatt fin kosemosetid Takker og det samme til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 23. desember 2011 Forfatter #2235 Del Skrevet 23. desember 2011 Hjelpes nå er nesten første uke av ferien omme og kanskje det er på tide med et livstegn her inne. Skal vi se, dagene har vært fylt av alskens juleforberedelser, heimen er endelig ferdigpyntet til jul og juletreet ble behørig pønta i går. Jeg måtte flikke litt på det i dag da vi manglet noen lenker med flagg og en del julekuler. Treet i år er visst større enn noensinne og dermed strekker ikke julepynten til. Jeg fant noen lekre julekuler hos Søstrene Grene og Indiska, skulle ønske jeg hadde sjekket julepyntbeholdningen tidligere så kunne jeg rasket med meg enda mere lekkert, var ganske utsolgt nå. Kenwooden har ankommet heimen, klarer nesten ikke å ta øynene fra den, bliss!! Den falt i smak hos Snoppen da han måtte til å skru på den(sjekke rett plassering av vispene i forhold til bollen). Den mannen er i himmelen hver gang skrujernet må frem. Jeg har enda ikke prøvd herligheten men til julehelgen skal den til pers, gleder meg vilt! Ellers har pusene vært under kniven hvorpå vi fikk oss en liten overraskelse, den ene pusen måtte endre navn fra Nalle til Nellie. Vi har visst to jentepuser i hus, Nille og Nellie. Resepsjonsdama hos veterinæren knegget godt i telefonen da hun ringte for å forsikre seg om at jeg ville sterilisere pusen selv om den skiftet kjønn. Selve operasjonene gikk kjempefint, pusene var litt utafor og groggy samme dag men allerede dagen derpå i full vigør som vanlig. Jeg skal på etterkontroll med dem i romjula og så blir det frislipp ut ytterdøra etterpå, veldig spent på hvordan det arter seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 23. desember 2011 #2236 Del Skrevet 23. desember 2011 Øhhh? Døgnrytmen LITT ute av kurs etter ei uke ferie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 23. desember 2011 #2237 Del Skrevet 23. desember 2011 Den kenwooden er jeg litt småmisunnelig på, kjenner jeg. Ha en fin jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 23. desember 2011 #2238 Del Skrevet 23. desember 2011 Så herlig å høre med pusene. Og Nellie. En til deg for at du tar vare på dem! Kos deg masse med Kenwooden. Og ikke minst en riktig god jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. desember 2011 #2239 Del Skrevet 23. desember 2011 God jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 27. desember 2011 #2240 Del Skrevet 27. desember 2011 Fortsatt god jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå