Gå til innhold

Tankespinn II


Ellevill

Anbefalte innlegg

Gjest Fjodor D.
Huff for stress - men GOD FERIE! :klem:

Jeg skal sende deg adressen min, og så snart jeg vet når noen vil være hjemme for å ta ut av postkassen her, skal du få vite det. VI er nemlig litt i "ta det som det kommer"-modus denne sommeren.

Det er vi også, men da er det jo lettest å sende alt til Pøbelsara, så kan jeg rusle innnom henne en dag jeg er hjemom en tur i ferien. :nigo: (Det er to fluer i en smekk; hilser på Pøbel, får urt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vi også, men da er det jo lettest å sende alt til Pøbelsara, så kan jeg rusle innnom henne en dag jeg er hjemom en tur i ferien. :nigo: (Det er to fluer i en smekk; hilser på Pøbel, får urt.)

God idé! Du vandrer jo kommunen vår rundt daglig, har jeg skjønt. :nigo: Det blir fint! Vi kan ha urte- og skravletreff i hagen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjodor D.
God idé! Du vandrer jo kommunen vår rundt daglig, har jeg skjønt. :nigo: Det blir fint! Vi kan ha urte- og skravletreff i hagen min!

Ja, jeg er den som alle omtaler som "vandrerer", evt. "bag lad". :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme ved midnatt fra 10 flotte dager på fjellet uten TV og andre tidstyver. Vi var bare sammen. Tre generasjoner, åtte personer. Og det var veldig fint, barna ville som vanlig ikke hjem.

God idé! Du vandrer jo kommunen vår rundt daglig, har jeg skjønt. :nigo: Det blir fint! Vi kan ha urte- og skravletreff i hagen min!

Her har urtene vokst over all forventning mens jeg har vært bort, og jeg er jammen ikke 100% sikker på hva som er hva lenger. Men finner nok ut av det... Jeg drar igjen om kort tid og blir borte en ny uke. Men kan gjerne sende etter det (altså etter 13.7).

Hei.

Ikke akkurat tidenes kjappeste, men... her er jeg :)

Bra! :)

:vinke:

Hei du! Fikk du epost fra meg? Håper du har det supert - til tross for varmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Jeg har tatt meg i å savne skribleriene dine flere ganger. Det var derfor veldig _veldig_ hyggelig å ramle over denne dagboka :-)

Så hyggelig! :)

:velkommen:

Så du skjønte at jeg er Yihaa? Og før det Pjusk - hvis noen husker så langt tilbake?

Ikke at jeg forsøker å skjule det for noen, men jeg blir bare overrasket over at noen holder oversikten da jeg jo ikke er en veldig profiliert KG-bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ellers: Kom hjem fra ferie i natt. Alt er kaos her, bagasje og rot for tre uker skal ryddes ut. Hodepine de luxe. Og sulten!

Men det verste: Har vært på sykehuset med minsten i dag og fått beskjed om at han må operere til høsten. En operasjon som vil ta tre timer i full narkose!! Dette er på ingen måte noe livstruende, vi kan si nei, men det beste er uten tvil at vi sier ja til operasjon. Jeg er litt sånn :cry3: inne i meg nå.

Jeg har også funnet ut ved en tilfeldighet i forrige uke at han ikke ser noenting omtrent. Han står noen skritt fra trafikkskilt med fartsoner skrevet med svære bokstaver og ser ingenting.

Alle undersøkelsene fra han lå bitteliten på sykehuset og veide under 1 kilo kommer ganske langt i pannebrasken nå. Alt snakket om at premature kan bli blinde. Hjelpe meg, han er sikkert bare nærsynt, fryktelig nærsynt. Jeg skal ikke krisemaksimere, jeg som holdt meg så isende rolig i flere år med farting hit og dit mellom nevrokirurgisk på Rikshospitalet og omtrent alt av avdelinger på Ahus. Jeg kjenner at nå skal det ingenting til før jeg blir fullstendig vippet av pinnen. Er ikke mye stoisk ro over meg lenger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og enda mer :cry3: :

Nå ser jeg ikke ungene på tre uker!!!!

De skal laaaaangt avgårde!

Og jeg har enda ikke begynt å rydde.

Og jeg har ikke spist mer enn en banan i dag og det er ikke maaaat heeee-eeer!

*snufs*

--------

At det går an å være så negativ som jeg er nå!!!!!????

Jeg som blir litt sur når jeg hører en del negative kommentarer noen slenger ut av seg, om mennesker som sier de feil tingene om hus, hjem, barn, graviditeter, økonomi, oppdragelse, hagearbeid, matlaging, filmer whatever, det er bare heeeelt fryyyktelig. Jeg får lyst til å rope at folk er gjerne ikke ondskapsfulle, det meste menes vel sannsynligvis godt, så slutt å hiss deg opp, det er tullete!!!

Nå er jeg jammen like negativ selv. :sukk:

Ikke overfor andre, da. Egentlig.

Men overfor det meste i min boble.

Til tross for besøk klokken 2 i natt av flørtenabo ;)

Og det går stadig vekk opp for meg hvor utrolig mange jeg må irritere, såre og fornærme på min vei. Man skal jammen ha tunga rett i munnen for oppføre seg korrekt på alle måter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjodor og Pøbelsara:

Herregud. Og Himmel & pannekake! Nå vokser det over alle støvelskaft her. Jeg har fått en myntejungel i blomterkrukka mens jeg har vært borte.

------

Hadde det enda vært sedler!!!!!

:hoho:

Nei, blir det morsomere nå!!!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjodor D.
Fjodor og Pøbelsara:

Herregud. Og Himmel & pannekake! Nå vokser det over alle støvelskaft her. Jeg har fått en myntejungel i blomterkrukka mens jeg har vært borte.

------

Hadde det enda vært sedler!!!!!

:hoho:

Nei, blir det morsomere nå!!!! :roll:

Ja, den andre kommentaren var til det over.

Sedler!!! :hoho: You wish, huh? Hvis noen kan ta vare på min porsjon mynte mens jeg er på ferie? Det ahdde vært genåialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen tilbake fra ferie! Håper dere har hatt det fint!

Kan ikke være noe gøy at minsten skal opereres nei, men sikkert greit å få gjort det. Får håpe han bare er fryktelig nærsynt, det lever man fint med (snakker av erfaring ;)), det er vel ikke så uvanlig hos premature det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den andre kommentaren var til det over.

Sedler!!! :hoho: You wish, huh? Hvis noen kan ta vare på min porsjon mynte mens jeg er på ferie? Det ahdde vært genåialt!

Den kan stå her til du vil ha. Itte no' problem!!

Jeg skal snakke med den hver dag! Litt sånn pusesnakking, som f.eks. Seeer du den søplebøtta der borte??

*Stor tro på trusler fremfor smiger*

:nigo:

:roll:

Kanskje jeg tok litt for mange smertestillende i stad????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake fra ferie! Håper dere har hatt det fint!

Kan ikke være noe gøy at minsten skal opereres nei, men sikkert greit å få gjort det. Får håpe han bare er fryktelig nærsynt, det lever man fint med (snakker av erfaring ;)), det er vel ikke så uvanlig hos premature det heller.

Hei du! Nå skal jeg straks oppdatere meg litt hos deg, det er vel siste verpefaseinnspurt hos deg nå?

Jeg var også nærsynt, husker alle triksene jeg lærte meg for at ingen skulle skjønne hvor dårlig jeg faktisk så. Og husker godt hvor trist jeg var over å bli avslørt og måtte begynne med briller.

Men dette er jo luksusproblemer!

......

Men litt leit likevel......

Men først altså; Operasjon *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest nextlife

Huff for disse små som skal slite med ting :klem:

En liten historie fra min brors barndom : Han var en klomsete fyr, snublet og falt, gikk på dører og så videre. Etterhvert ble han tatt med til øyelege og optiker og det viste seg at han var ekstremt nærsynt.

Da han kom hjem fra optikeren med de nye brillene sine kikket han på singelen i oppkjørselen vår og utbrøt " det ser jo ut som små steiner, jo".

Han fikk en ny hverdag med brillene sine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:

Fint å ha funnet deg igjen! :)

*treig*

Men du er veldig velkommen!

Tenkte faktisk på deg i dag, hører på 'Smillas fornemmelse for snø' på lydbok.

Det kom noen kommentarer der om en viss fantastisk og velfortjent (i mine øyne og sikkert i de fleste andres) 'belønning' du har fått i år. og da tenkte jeg på deg.

Hmmm... Dette ble bare tull.

Ville bare si at jeg tenkte på deg.

:)

Og det på en 'god' måte!

Himmel, jeg er klønete. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for disse små som skal slite med ting :klem:

En liten historie fra min brors barndom : Han var en klomsete fyr, snublet og falt, gikk på dører og så videre. Etterhvert ble han tatt med til øyelege og optiker og det viste seg at han var ekstremt nærsynt.

Da han kom hjem fra optikeren med de nye brillene sine kikket han på singelen i oppkjørselen vår og utbrøt " det ser jo ut som små steiner, jo".

Han fikk en ny hverdag med brillene sine :)

:hoho:

Herlig!

Jeg hadde jo også dårlig syn (har operert øynene nå, men ser fortsatt ikke optimalt) og husker godt alle triksene man lærer seg for at andre ikke skal skjønne hvor dårlig man faktisk ser (les: foreldre som sporenstreks ville tatt deg med til optiker). Og dernest husker jeg godt følelsen første gang jeg hadde på brillene: Jøss, er det sånn verden ser ut? :klø:

Jeg er faktisk mer lei meg for at han ser så dårlig (og litt bekymret) enn jeg er for operasjonen for dette andre som han skal gjennom. Det er på en måte ille der og da, så er det gjort og ferdig med det (etter flere måneders rekonvalens - skal det sies). Dette med synet må han alltid slite med.

Rart dette med syn. Alle mine venninner (nesten) ser fortsatt perfekt. Jeg tror ikke de skjønner hvor heldige de er.

Men Nextlife, jeg skammer meg nesten når jeg klager over slikt til deg.

Dette er i det fulle og hele en filleting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...