Gå til innhold

Tankespinn II


Ellevill

Anbefalte innlegg

Akk, Pøbelsara..... :sukk:

Men frøken, burde ikke De ladet batteriene i horisontal stilling nu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hater floodcontrol! :frustrert:

Jeg vil aldri aldri legge meg, det er saken. Og nå har jeg drukket så mye cola at det blir helt umulig også.

Ellers har jeg ikke helt sansen for din eks' filosofi, nedbygging er liksom litt unødvendig. Det slitsomme er jo at du kanskje føler at du må kompensere masse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare tilføye at min sti sikkert ikke er helt ren:

Jeg er nok en person som kan oppfattes som litt ... øhhh ... uvøren. Jeg kan sikkert si ting til vordende bruder, husbyggere, gravide, nyforelskede, nyskilte osv som ikke passer seg.

Men jeg innehar en dose ydmykhet og selvironi (håper jeg, dette blir jo en forholdsvis (!) subjektiv vurdering...).

Mangler man fullstendig disse to komponentene, og i tillegg har dårlig selvtillit som forsøkes skjult under en litt brautende framferd, kan man gjøre mye skade.

Vil jeg påstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater floodcontrol! :frustrert:

Jeg vil aldri aldri legge meg, det er saken. Og nå har jeg drukket så mye cola at det blir helt umulig også.

Ellers har jeg ikke helt sansen for din eks' filosofi, nedbygging er liksom litt unødvendig. Det slitsomme er jo at du kanskje føler at du må kompensere masse?

Ja, før klarte jeg liksom å hente inn situasjonene. Den muligheten har jeg jo ikke lenger på samme måte. Og ungene er jo så lojale, så de forteller gjerne ikke om slike episoder.

Og nedbygging/oppbygging; Det er enkelt og greit noe forbannet tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjodor D.
Nå: SOVE!

Heldigvis kan jeg sove til kl 8 i morgen!

:danse:

:hoho: Det var jo alldeles voldsomt, frøken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho: Det var jo alldeles voldsomt, frøken.

Man skal ta vare på de små gleder osv. :nigo:

*gjesp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg invitert hjem til ham når som helst, jeg er dessuten invitert ut i helgen. Det er blitt hintet om både det ene og det andre, og jeg som er et gammel inntørket fruntimmer har ikke visst hverken att eller frem. Himmel og pannekake! :haar:

Jeg tenker litt på dette i dag...

Jeg kjenner at jeg er litt usikker på om dette er ugreit eller greit.

Og når jeg skal hente posten i dag, tror jeg at jeg kommer til å løøøøøpe forbi huset hans som en annen forfjamset fjortis.

:murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sidonie

Ikke tenk det helt i hjel, bare go with the flow. Hvis noe blir ugreit, så merker du det vel fort?

Håper formen din er bedre, og at du får en god helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Sidonie! :)

Helgen ble ganske bra!

Dette med formen....

Jeg klager mye over formen for tiden. Jeg hører det selv og det er sikkert irriterende å høre på. Men jeg føler det er så rart, jeg er jo aldri forkjølet en gang, hvorfor skal jeg hele tiden føle meg så elendig?

Dessuten er dette min dagbok, og jeg føler det er så mye jeg ikke kan skrive om her i tifelle noen misforstår eller ting blir tolket galt. Jeg diskuterer gjerne og uenigheter er bare utviklende, det er ikke det, men jeg føler hele tiden at jeg ikke må komme i skade for å såre noen.

Men egen sutring synes jeg søren ikke jeg skal behøve å holde tilbake her??

Ingen MÅ hverken lese eller kommentere - det er valgfritt.

Jeg kjenner jeg har lyst til å grine og slå bare jeg skriver om formen min.

Nå sitter jeg jo her på jobben - jeg jobber, jeg skravler som vanlig hull i hodet på enhver stakkar som kommer forbi og jeg har det generelt bra. Samtidig kjenner jeg at jeg er slitem, jeg er svimmel, jeg har synsforstyrrelser, jeg har et 'trykk' i brystet (vet ikke hvordan jeg skal beskrive det), øynene svir, jeg har vanskelig for å konsentrere meg og jeg kjenner på en stadig voksende følelse av det å være misfornøyd. Ikke over livet. Det har jeg ingen grunn til. Jeg er mer misfornøyd over meg selv - i alle aspekter og på alle arenaer, faktisk. Jeg roter meg mer og mer inn i alt jeg er misfornøyd med, og blir enda mer misfornøyd fordi jeg til tross for dette innser at jeg ikke er dummere enn at det bare er meg som kan endre misnøyen. Og jeg vet ikke hvor krysningspunktet er; Hva er fysisk og hva er psykisk?

Og summen av dette fører ikke bare til en dårlig form og dårlig selvbilde. Det fører også til en isolasjon som i dag føles helt naturlig, jeg ønsker ikke annet.

Men det kan jo ikke være helt normalt å planmessig kjøre bilen inn i garasjen, slå av lyset i gangen, for så nøye lukke dørene inn til resten av huset så ingen skal tro du er hjemme?! En nabo som har hintet om besøk/en øl i løpet av helgen for eksempel. Selv om jeg ikke på noen måte har noe i mot ham? Eller dette med at jeg godt kan gå fra fredag ettermiddag til mandag morgen uten å ha kontakt med et annet menneske og heller kke savne det?

Jeg er lei av å gå til legen og på en rasjonell måte forklare at jeg er sliten, jeg er utmattet, jeg har vært deprimert. Jeg har vært alvorlig syk og føler meg fortsatt syk - men likevel ikke ha kommet en milimeter lenger når jeg går derfra. Jeg begynner til slutt å tvile på meg selv, er jeg bare sutrete???

Jeg er så lei, så lei, så lei.

Endret av Ellevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Det er lov til å si at man ikke har det så fint. Og det burde i hvertfall være lov i egen dagbok.

Det er også lov å si fra til legen sin at man vil utredes når man går rundt å føler seg elendig lenge av gangen.

:klem:

PS: Jeg synes det er leit at du ikke føler at du kan skrive det du føler i dagboken din fordi noen tar det ille opp. Har du tenkt på at det kanskje er den som tar det ille opp, som burde tenke seg om, og ikke du som skal sensurere tankene dine? Dine følelser og tanker om ting er dine. Bare dine. HVis noen velger å se på det som en slags skjult måte å kritisere dem og deres valg på, så kan da ikke det være ditt problem? :klem: en gang til.

Beklager at jeg ikke skriver mye mer om dette ellevill, men det er altså denne oppgaven jeg driver og surrer med fortiden, da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du klager i det hele tatt faktisk, at man skriver om det faktum at man er i dårlig form er ikke det samme som å klage.

Jeg får skikkelig vondt av deg, men føler egentlig ikke at jeg har så mye smart å komme med. Annet enn at det må da være utrolig frustrerende å føle at man ikke blir hørt og ikke får hjelp, det er ikke et alternativ å bytte lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Pøbelsara! :)

PS: Jeg synes det er leit at du ikke føler at du kan skrive det du føler i dagboken din fordi noen tar det ille opp.

Det går egentlig ikke direkte på et emne eller én person, men mer på ... alt ....

Men jeg tror jeg rett og slett skal blåse i det. Fra NÅ!

For ellers blir jo dette bare tull.

Og nå kjenner jeg at jeg er engstelig for at noen skal tro at jeg sikter til én spesiell.

Eller at jeg ikke tåler at noen er uenige med meg.

:fnise:

Dette skal ikke være greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke du klager i det hele tatt faktisk, at man skriver om det faktum at man er i dårlig form er ikke det samme som å klage.

Jeg får skikkelig vondt av deg, men føler egentlig ikke at jeg har så mye smart å komme med. Annet enn at det må da være utrolig frustrerende å føle at man ikke blir hørt og ikke får hjelp, det er ikke et alternativ å bytte lege?

Takk Gåsemor! :)

Jeg har skiftet lege! Det er det verste.... Og har nå brukt en lege på en privat klinikk der jeg har betalt masse både for medlemskap og undersøkelser.

Eks:

Konsultasjon: Forhøyet senkning, kom inn igjen med en gang for nye tester.

Ny test: Senkning ned 5 % : Kjempebra resultat, strålende.

????

Hvordan kan 5 % utgjøre en slik forskjell?

Hvem hva hvordan hvorfor?

Hvorfor hadde jeg forhøyet senkning i utgangspunktet, mon tro?

Tilfeldig?

Eller er det pga vaskulitten?

Betyr dette at jeg bør sjekke det igjen snart?

Jeg spør og spør - og hører at de synes jeg er litt slitsom.

Eller når jeg får resultatene fra 'Den O' så omfattende undersøkelsen' og det er krysset av på 'undersøkelse bryst: OK'. Jeg ringer for å svar på ny senkningsprøve og sier samtidig til legesekretær at mine bryst ikke ble undersøkt. Siden dette er en omfattende undersøkelse som skulle ta for seg alt fra EKG til hørsel, trodde jeg at kollonnen for 'Bryst' betydde bryst som i pupper. Jeg er om ikke lenge 40, og det hadde vel vært nærliggende å tro at slike ting bør man være obs på.

Damen sier at dette betyr EKG.

Nei, sier jeg, det har en egen kollonne.

Da betydde det at de hadde lyttet på brystet mitt.

Ehhh.... Javel .... Sier jeg litt nølende.

Dette er det ingen som har spurt om før, sier hun. Rart at det bare er deg som stusser over dette.

Ja, det er mulig at jeg er tungnem, svarer jeg.

*hypokonder*

Men på tidligere jobber har jeg hatt bedrifthelsetjeneste. Og da ble jeg knadd og massert etter alle kunstens regler på årssjekken på jakt etter mistenklige kuler. Da sto det i skjemaet etterpå: 'Bryst: OK'. Mulig jeg er teit med, jeg synes det var en nærliggende misforståelse her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sidonie
Dessuten er dette min dagbok, og jeg føler det er så mye jeg ikke kan skrive om her i tifelle noen misforstår eller ting blir tolket galt. Jeg diskuterer gjerne og uenigheter er bare utviklende, det er ikke det, men jeg føler hele tiden at jeg ikke må komme i skade for å såre noen.

Men egen sutring synes jeg søren ikke jeg skal behøve å holde tilbake her??

Ingen MÅ hverken lese eller kommentere - det er valgfritt.

Dette er din dagbok, og her skal du skrive hva pokker du vil :Nikke:

Ellers mister den vel litt sin funksjon? Vel, alle bruker den forskjellig da, men da jeg hadde dagbok var det viktig for meg å kunne pøse ut det som måtte dukke opp. Jeg sluttet, av samme grunn som deg, men også et par andre årsaker, men prinsipielt mener jeg at du skal kunne skrive hva du vil. Og så må man i ny og ne ta høyde for nettopp at noen er uenige og faktisk sier det, siden det nå er internett og alt det der, men som pøbelsara sier:

HVis noen velger å se på det som en slags skjult måte å kritisere dem og deres valg på, så kan da ikke det være ditt problem?

Du har, og har hatt, i følge det du har skrevet, utfordringer nok i haugevis virker det som, og du har lov til å bli frustrert, synes jeg. Legen din skal kunne hjelpe deg, om ikke selv, så i hvert fall hjelpe deg videre til noen som kan. Det er slitsomt å gå for halv maskin over tid. Kjenner veldig godt igjen den der gjemme seg-refleksen... det er ikke noe godt, i hvert fall ikke hvis man i utgangspunktet er en sosial person med godt humør.

Håper veldig veldig du finner ut av ting! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg ikke skriver mye mer om dette ellevill, men det er altså denne oppgaven jeg driver og surrer med fortiden, da....

Ja, du.... All mulig hell og lykke! Imponert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sidonie

Forbasket lite hjelpsom hun var da :overrasket:

Ikke gi deg. Spør til du føler deg trygg på at du har fått svar på det du lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du.... All mulig hell og lykke! Imponert!!

Takk! Men jeg er ikke het ferdig, så jeg vet ikke helt hvor imponert jeg er selv akkurat nå... Vanskelig, det er det det er! :sur:

Men jeg synes altså det er skikkelig dumt at du ikke får oppfølging når du føler deg så sjaber. :( Og når man ikke føler seg helt 100% så har man ikke akkurat den ekstra energien til å insistere eller evt. trygle og be om videre utredning, heller. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Det høres merkelig ut at du ikke får skikkelig oppfølgning, Ellevill. Det hadde jeg insistert på.

God bedring fra meg, hvertfall. :klem:

Det med å ikke ønske å ha kontakt med noen hørtes litt kjent ut. :sjenert: Når jeg har vært så sliten som jeg har vært i det siste, har jeg bare lyst til å kokkelure inne. Til nød i hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takketitakketitakk!

Nok syting! :nei:

Det er jo for øvrig ikke rart jeg er sliten, når jeg aldri klarer å pakke meg i seng!

Skravlings på FB med nabo igjen. Dette må jeg slutte med. Døgnet blir jo enda mer tullerusk enn jeg klarer selv. Forresten er det jo fullstendig tåpelig. Vi kunne nærmest ha sittet på hver vår veranda og snakket med hverandre i steden.

Men litt tryggere slik.

*feig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...