Gå til innhold

Tankespinn II


Ellevill

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei av å være sliten og i dårlig form. Nå svir øynene, kjeven verket og jeg føler meg fullstendig tom. Uten grunn, egentlig. Jeg skal ta en times husarbeid nå, og så skal jeg legge meg.

Brev fra legen forrige uke med beskjed om forhøyet senkning og blod i urinen + en del andre ting. Så det er vel no' gærnt. Men det er ikke greit å få slike svar gang på gang uten at noen virkelig prøver å finne ut hvorfor....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fjodor D.
Jeg er så lei av å være sliten og i dårlig form. Nå svir øynene, kjeven verket og jeg føler meg fullstendig tom. Uten grunn, egentlig. Jeg skal ta en times husarbeid nå, og så skal jeg legge meg.

Brev fra legen forrige uke med beskjed om forhøyet senkning og blod i urinen + en del andre ting. Så det er vel no' gærnt. Men det er ikke greit å få slike svar gang på gang uten at noen virkelig prøver å finne ut hvorfor....

:troest: Høres neimen ikke noe gøy ut, du.

(Men ferieplanene hørtes veldig bra ut!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av å være sliten og i dårlig form. Nå svir øynene, kjeven verket og jeg føler meg fullstendig tom. Uten grunn, egentlig. Jeg skal ta en times husarbeid nå, og så skal jeg legge meg.

Brev fra legen forrige uke med beskjed om forhøyet senkning og blod i urinen + en del andre ting. Så det er vel no' gærnt. Men det er ikke greit å få slike svar gang på gang uten at noen virkelig prøver å finne ut hvorfor....

Men uff da! Du må jo få vite hva som er galt! Det der høres ikke noe bra ut i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Høres neimen ikke noe gøy ut, du.

(Men ferieplanene hørtes veldig bra ut!)

Ja, jeg tror det blir veldig bra!

Vi får en sosial ferie med masse familie på fjellet, og en ferie der vi kan legge opp dagen akkurat slik vi vil ved sjøen. Berre lækkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok vaskulitten som gjør at jeg har forhøyet senkning.

Jeg trodde jeg var kvitt den, men jeg har nå fått høre at det sannsynligvis vil ligge å ulme til den kanskje bryter ut igjen.

Blod i urinen har jeg hatt i to år nå. Det antas at det også kommer fra vaskulitten siden den blant annet satt seg i nyrene mine. Dette behøver ikke være farlig, men det er jo ingen som er sikre på noe som helst...

Kanskje ikke rart om jeg ikke er helt i form hvis jeg stadig går med forhøyet senkning eller en betennelsetilstand i kroppen.

:cry3:

Det verste (eller hva skal jeg si, det mest bitre? Eller det mest fortærende??) er at jeg er sikker på at jeg ble syk fordi jeg var så psykisk utslitt, og at immunforsvaret mitt dermed var dårlig. Derom kan de lærde strides, men jeg har fått full støtte på teorien av leger på Ahus, Rikshospitalet og på Martina Hansen Hospital eller hva det heter i Asker.

*hat*

Endret av Ellevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjodor D.
Det verste (eller hva skal jeg si, det mest bitre? Eller det mest fortærende??) er at jeg er sikker på at jeg ble syk fordi jeg var så psykisk utslitt, og at immunforsvaret mitt dermed var dårlig. Derom kan de lærde strides, men jeg har fått full støtte på teorien av leger på Ahus, Rikshospitalet og på Martina Hansen Hospital eller hva det heter i Asker.

*hat*

Nå er det ikke meningen å fjase, men da jeg kastet blikket over den siste setningen, leste jeg aller først at de lærde strides, men full støtte fra Ahus, Riks og Märha og Ari. :dåne:

Og: Gått sånn i to år!? ÅR? Hjelpe meg, hvordan er slikt mulig. Så fortvilende. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke meningen å fjase, men da jeg kastet blikket over den siste setningen, leste jeg aller først at de lærde strides, men full støtte fra Ahus, Riks og Märha og Ari. :dåne:

Meg og Märtha og Ari, lizzom.

:ler:

Og: Gått sånn i to år!? ÅR? Hjelpe meg, hvordan er slikt mulig. Så fortvilende. :klem:

Jeg fikk vaskulitt for to - nei, faktisk for snart tre år siden. Tiden flyr....

Den ble jeg behandlet for og jeg ble frisk etter mange måneder. Eller frisk og frisk.... Det er det man lurer på. Dette kan som sagt 'ligge å lure', og det er jo en betennelse, så kroppen sliter sikkert med hele tiden holde den i sjakk. Men vaskulitt er veldig vanskelig å forstå seg på, visstnok. Det finnes et utall varianter, og jeg hadde en sjelden type. (Vaskulitt er kort fortalt en betennelse som gjøre at at blodåreveggene begynner å lekke, slik at det siver ut blod i vevet rundt)

Men nå er det ikke sikkert at det er denne som gir forhøyet senkning. Det kan være noe annet, men at det blir avfeid med vaskulitt.

Jeg har vært i så dårlig form i så lang tid nå, men blir bare avfeid av leger som sutrete har jeg på følelsen av. Det er så slitsomt, for jeg føler selv at jeg er veldig lite 'typen som sutrer' akkurat når det gjelder slike ting. (Selv om jeg sikkert kan sutre mye sånn ellers....;))

Ja, ja - det årner seg vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte barna i går og minstemann forteller meg hviskende at pappaen hans hadde sagt etter dagens fotballkamp at han nok ikke var noe balltalent og at han ikke ville kunne spille fotball når han ble stor.

Hva tenkte du da? spurte jeg

Jeg tenkte at jeg ikke bryr meg om det, for han bestemmer ikke om jeg skal spille fotball eller ikke så lenge jeg synes det er gøy.

:(

Jeg sa til ham at det var innmari fornuftig og klokt tenkt.

Men jeg hørte godt på ham at han var veldig lei seg.

Han spurte meg om faren måtte være med på flere kamper denne sesongen....

Jeg hørte det selv på en fotballcup for få dager siden: Faren på sidelinjen som roper til sønnen vår at han ikke må sovne, få med deg beina, nå må du følge med osv.

Usj, noen ganger er det så leit å ikke være der i barnas hverdag.

De små unødvendige stikkene man ikke får avverget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sidonie

:overrasket: Himmel og hav.

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg blir forbauset, jeg blir ikke egentlig det - min pode prøvde seg på fotball i første klasse (fordi "alle gutter skal jo det" liksom) og syntes det var noe sant spetakkel, men skrikende, bæljende foreldre på tribunen og 25 bittesmå gutter som liknet et valpekull i slåsskamp om nærmeste puppen...

Jeg er kjempeglad hver gang en guttunge får lov til å holde på med andre ting enn fotball, stakkars :ler: for i den sporten er det visst mye besatte foreldre. Fedre.

Godt sagt av gutten din :) god gutt.

Som regel oppdager de selv ganske fort hva de mestrer og hva de ikke mestrer, og så går det av seg selv og de finner på noe annet. Det er uansett helt fjernt at voksne ikke tenker mer på hva det er de sier så barna kan høre det. Rarere ting har skjedd enn at man øver og faktisk blir god til noe, dessuten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjodor D.
Jeg ringte barna i går og minstemann forteller meg hviskende at pappaen hans hadde sagt etter dagens fotballkamp at han nok ikke var noe balltalent og at han ikke ville kunne spille fotball når han ble stor.

Hva tenkte du da? spurte jeg

Jeg tenkte at jeg ikke bryr meg om det, for han bestemmer ikke om jeg skal spille fotball eller ikke så lenge jeg synes det er gøy.

:(

Jeg sa til ham at det var innmari fornuftig og klokt tenkt.

Men jeg hørte godt på ham at han var veldig lei seg.

Han spurte meg om faren måtte være med på flere kamper denne sesongen....

Jeg hørte det selv på en fotballcup for få dager siden: Faren på sidelinjen som roper til sønnen vår at han ikke må sovne, få med deg beina, nå må du følge med osv.

Usj, noen ganger er det så leit å ikke være der i barnas hverdag.

De små unødvendige stikkene man ikke får avverget.

Dette provoserer meg så utrolig! Det er en del fedre på kampene jeg ser på også, og enkelte av dem kjører sønnene utrolig hardt, og ser ikke på kampene som annet enn blodig alvor og spillerne kjeftes og ropes på og jeg blir flau på fedrenes vegne og prøver meg med et ørlite "Bra, kom igjen nå, dette går veien" :duskedame: og lurer på hvor lang tid det tar før spillernes selvtillit er på bunn og leken over for godt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenere på minstens lag er rågode på dette med å slå ned på kommentarer fra sidelinja (les: fedrene). De har laget foreldrevettregler vi stadig mottar på mail eller i papirform. Og jeg har hørt de irettesette en pappa som ropte en fleipete kommentar til dommeren, kommentaren var ganske morsom synes jeg, men den ble ikke tolerert. Stakkars pappaen, han ble helt blek av irettesettelsen. :fnise:

Utover det synes jeg at alle pappaene egentlig er oppmuntrende og jeg har ikke hørt noen rope noe negativt. Bortsett fra en viss pappa... :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjodor D.

Frem til i år var det god tone på vårt lag også, men ungene blir større og kravene likeså?

Verst var det på et motstanderlag der treneren gikk helt fra konseptene, og visstnok har fått x antall advarsler fra høyere hold. Barn har sluttet pga. illsint trener med litt for mange krav til slike små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til i år var det god tone på vårt lag også, men ungene blir større og kravene likeså?

Verst var det på et motstanderlag der treneren gikk helt fra konseptene, og visstnok har fått x antall advarsler fra høyere hold. Barn har sluttet pga. illsint trener med litt for mange krav til slike små.

Slike lag har jeg hørt om.

Et barn jeg er fadder til sluttet på sitt fotballlag fordi han oppriktig mente at treneren var rasistisk og forskjellsbehandlet barna.

Men som sagt: Jeg har gode erfaringer med 'mitt' lag, trenere og foreldrene. Bortsett fra en viss pappa, altså min ex... :sjenert: (Og det er vel slik at jeg legger ekstra godt merke til ham også, så det er kanskje ikke helt rettferdig og objektivt observert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, jeg må si at jeg synes den kommentaren til sønnen din var hjerteskjærende. :( Men jeg er usedvanlig sår også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så rotete her!! :cry3:

Og jeg som skulle legge meg så tidlig.... Her sitter jeg altså enda. Skulle bare en kjapp tur innom FB for nesten to timer siden og ble huket opp i en chat med naboen. Og det har jeg sittet med siden...

Nå er jeg invitert hjem til ham når som helst, jeg er dessuten invitert ut i helgen. Det er blitt hintet om både det ene og det andre, og jeg som er et gammel inntørket fruntimmer har ikke visst hverken att eller frem. Himmel og pannekake! :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg må si at jeg synes den kommentaren til sønnen din var hjerteskjærende. :( Men jeg er usedvanlig sår også da.

Aaaargh, flood control driver meg til vanvidd.

pust ut, pust inn

Jasså, Fresi, du snur også døgnet. Igjen. :fnise:

Godt med selskap!

Ja, det var trist.

Min eks har noen merkelige måter å snakke til andre mennesker på, voksne som barn. Han er litt sånn ' de får tåle å høre sannheten' (men prøv å fortelle ham 'sannheten') og 'jeg bygger dem ned, for så å bygge dem opp' (:roll:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaargh, flood control driver meg til vanvidd.

pust ut, pust inn

Jasså, Fresi, du snur også døgnet. Igjen. :fnise:

Godt med selskap!

Ja, det var trist.

Min eks har noen merkelige måter å snakke til andre mennesker på, voksne som barn. Han er litt sånn ' de får tåle å høre sannheten' (men prøv å fortelle ham 'sannheten') og 'jeg bygger dem ned, for så å bygge dem opp' (:roll:)

Hjelp, Ellevill. Det der høres akkurat ut som min slemme-eks... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...