Gå til innhold

Kjære kunden min


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

(Jeg har to vakter i måneden i bruktbutikken til det lokale idrettslaget, dette er dugnadsvirksomhet, ingen av de som står her får betalt for jobben, de fleste gjør det for at ungene deres skal ha et fritidstilbud.)

Kjære kunden min,

Vareutvalget vårt er avhengig av hva folk velger å donere til oss, så jeg kan dessverre ikke fortelle deg når vi får inn snowboard og om det vil være i en størrelse som passer til datteren din.

Jeg er dessverre ikke ekspert på alle varene vi selger - vi har alt fra kaffetraktere til slalomski og vi som jobber her jobber dugnad en til to ganger per måned. Vi hjelper til så godt vi kan, men vi blir ikke eksperter på sekundet av å bli skjelt ut fordi vi ikke har fagkunnskap. Vil du ha hjelp til å plukke ut "rette" ski til ungene dine er kanskje sportsbutikken et bedre alternativ?

At vi ikke har skøyter i rett størrelse i butikken akkurat nå er ikke noe jeg får gjort noe med, kanskje vi får inn noen i morgen, kanskje om tre uker. Det er nok en gang helt avhengig av hva folk donerer.

Takk for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:skratte: Må bare le, for jeg er sikkert en av disse kundene avogtil... :skratte:

Da burde du ta deg sammen litt :sjenert:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kunden min!

Mange av dere er rett og slett fantastisk, og jeg smiler fortsatt når dere går og jeg begynner på neste kunde. Noen får meg til og med til å smile hele veien hjem! Men så var det de andre da...

Hvis du vil ha hjelp eller oppmerksomhet når jeg står med andre oppgaver/andre kunder/tilfeldigvis går forbi deg i et annet ærend...IKKE plystre på meg som jeg skulle vært en hund! :kjefte: Da kan du takke deg selv for at jeg fortsetter rett forbi deg og hjelper kunden som står ved disken min og venter pent. Og ja, jeg tar ikke fem flate øre for å åpenlyst ignorere deg når du plystrer på meg på den måten.

Jeg responderer heller ikke når du står langt inne i lokalet, bak hyller og skriker "HALLO, DU DER". Ikke kan jeg se deg, og det går ann å gå bort til en ansatt og spørre "unnskyld, men kan du hjelpe meg" eller noe i den duren.

Når jeg sier et produkt har en usikker leveringsdato, og at produsenten ikke har gitt oss informasjon om når produktet blir tilgjengelig igjen, så mener jeg det! Jeg mener ikke at jeg kan legge inn en spesialbestilling for deg, eller at jeg kan love deg en dato da. Når jeg sier at vi ikke kan garantere, så kan vi ikke garantere. Det hjelper dessverre heller ikke at du blir sutrete og sur.

Når det er 1-2 mennesker foran deg i køen for å bestilt det du skal ha så er det ikke "kjeeeempe lang kø". Nei, jeg kan heller ikke gjøre det der jeg står da jeg ikke har rett system for å kunne hjelpe deg. Det er derfor vi har ulike disker. Jeg kan heller ikke trylle frem ekstra salgsdisker og flere kollegaer som kan hjelpe deg, slik at du slipper å vente i et minutt. Og se, mens du har skjelt meg ut etter noter for at det var to mennesker foran deg, gudene måtte jo forby at andre enn akkurat du har lyst til å handle hos oss, så har det faktisk blitt ledig ved salgsdisken. Og nei, jeg skjønner ikke at du blir sur fordi jeg påpeker at nå kan du få hjelp hos de som virkelig kan hjelpe deg.

At bedriften jeg jobber for har valgt å dele de ansatte opp i forskjellige avdelinger, for så å gi de spisskompetanse, betyr ikke at alle kan akkurat det samme. Jeg beklager at jeg ikke kan selge deg et produkt du ønsker til akkurat en slik og slik ting, som skal være akkurat slik og slik, og som skal være sånn og sånn, og ikke kan svare på hvilket produkt du da skal ha, fordi det er fra en annen avdeling, og jeg smilende viser deg i rett rettning og forklarer deg smilende hvorfor, så behøver du ikke å bli sint! Jeg sier det ikke for å være kjip, eller fordi du tror jeg er lat. Jeg sier det fordi jeg ikke vil selge deg feil produkt slik at du må en ekstra tur utom for å bytte det, eller for den del gi deg mer skyts mot alle oss "udugelige butikkmedarbeidere".

Når jeg gir deg et svar på spørsmålet du stilte meg, så trekker jeg ikke svaret ut av løse luften eller gjetter på hva jeg skal svare. Jeg svarer faktisk etter kunnskap, så det nytter faktisk ikke å spørre min mannlige kollega, som jeg lærte opp, om det samme, og så bli sjokkert fordi du får det samme svaret. Det nytter heller ikke å bli ufin og sur fordi du ikke liker svaret du får, og skrike og bære deg og be etter en sjef fordi du ikke tar svaret fra "en på gulvet" (legg til hånlig stemme). Og det nytter da heller ikke å bli enda mer sur når sjefen min forklarer at det jeg sa var rett. Vi får ikke plutselig lyst til å gi deg rabatter fordi du er ufyselig! og nei, vi får heller ikke mer lyst om du begynner å skrike til oss! :kjefte:

Om du velger å se bort fra et produkt sin bruksanvisning, og forsøker å montere noe det tydelig står at en må være to for å montere, alene, så får du ikke pengene igjen for det produktet du ødelagte. og nei, du hadde heller ikke fått det hvis du hadde vært så frekk å lyve for meg. Det er tydelig av skaden at du har gjort noe du ikke skulle.

Når du skjeller meg ut fordi du ikke liker vilkårene ved å bestille varer hos oss, og slår hardt i bordet mitt og stormer ut og roper høylydt at du aldri skal handle hos så udugelige mennesker. da kan du være litt mer ydmyk når du allerede dagen etter treffer meg igjen, fordi du da skal bestille, fordi det ble for dyrt andre steder/konen din har dratt deg med fordi du er tulling. Du kjenner meg helt tydelig igjen, og da går det faktisk ann å vedkjenne at du oppførte deg som en treåring i trassalderen dagen før, og kanskje til og med be om unnskyldning.

Nei, vi som jobber i butikk er der ikke primært sett for å rydde opp etter dine bortskjemte unger! Nei, de er ikke søte og herlige når de går i mine skap og finner papirer som de river i filler og sprer bitene rundt seg som konfetti :kjefte: . Når de og håndlig ber de ansatte om å rydde etter seg, så kan du godt gripe inn og fortelle din 8 år gamle sønn at slik oppfører en seg ikke!

takk og lov har jeg glemt deg så snart neste søte, blide og herlige kunde kommer inn. Og gjett hvem jeg husker og gir et ekstra stort smil til, og strekker meg til jeg nesten ryker for? Kunden som var etter deg vel :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må du lære deg å sitere. Når du svarer inni andres innlegg på den måten blir det bare rot. Hvis du lærer deg å gjøre ting på riktig måte, så blir alt så mye mer forståelig - i tillegg vil du da også kunne oppleve å få et fungerende varelager hvor du ikke går tom for XXX.

At du påstår elskeren din ikke er utro viser bare hvor uvitende du er. Akkurat det var tema på forrige syklubbmøte, gutta-på-pubenmøte, vi-som-triller-barna-mens-andre-er-på-jobbmøte og blant de foreldrene som kjører barna sine på svømmetrening hver tirsdag ettermiddag. Det vil også bli tatt opp under eventuelt i neste møte i kvinneforeningen.

Grunnen til at jeg har ringt deg gjentatte ganger, selv om du har lovet å ringe meg, er at jeg rett og slett ikke stoler på at du ringer meg tilbake. Hver gang det kommer kunder innom er du opptatt med å snakke med den utro elskeren din i telefonen. At han er sjefen din gjør ikke telefonsamtalene jobbrelaterte. Olivia i bokhandlene ved siden av holder oss oppdatert. Veggene mellom butikkene deres er så tynne at det er helt umulig å ikke høre hva du sier - iallefall hvis man klemmer øret hardt inn til veggen der du har telefonen din. Jeg vet dette, for det er jeg som bruker å ha lyttevakt på onsdag og torsdag når Olivia har lunsj.

ps. Det er forresten i nabobyen den utro elskeren din til stadighet blir observert med den yppige blondina han nå har lagt sin elsk på, så det er kun i din egen interesse at du tar en tur dit, og mens du likevel er der så kan du jo ta med deg XXX til meg.

Må du korrigere, be folk lære seg sitering her inne? Ikke alle som bor her inne og gidder og lære seg alle funksjoner.

Så lenge du forstår hva som står, så får det være bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller er middelaldrende damer de verste kundene?

I dag kom det ei dame i 50-årene inn i butikken, og jeg spurte om hun trengte hjelp. Så sa hun at hun ville ha en brunkrem fra Loreal. Siden alle vet at brunkrem er et annet ord for foundation så viste jeg henne utvalget av Loreal foundations. Så utbryter hun forskrekket og fornærmet "DET VAR JO IKKE DET JEG SKULLE HA??" Så blir jeg litt satt ut og begynner å lure på om hun mente en farget dagkrem. Nei, hun skulle jo ha en "HELT VANLIG DAGKREM", og var så irritert og oppgitt over at jeg ikke skjønte det med en gang.

Viste henne dagkremene og da klaget hun på at prisen var helt ekstrem (150 kr, men jeg har vel skylden for den "dyre" prisen også), og hun dro misfornøyd ut av butikken.

Jeg har hatt slike kunder før,men da har disse vært ganske eldre damer og jeg har taklet de greit, men denne dama merket jeg at jeg ble glad da hun dro ut av butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære kunder. Les 4 x bærepose og bop to the beat bloggen. vilduhapose bloggen kan dere google.

Alle som har vært på butikk (som kunder) BØR lese denne...

Fantastisk artig blogg!!! :skratte:

:ler:

Ja, den var morsom!

Og, jeg håper jeg aldri, aldri noensinne blir nødt til å jobbe i en dagligvarebutikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjære kunde.

Alt du kjøper i butikken min har en garanti fra produsenten, men nei, jeg har ikke noen forsikring på produktene. Det må du stå for selv. Garanti er ikke det samme som forsikring, og du får ikke ny vare uansett hva, hvis du har kvitteringen.(som den usb-dongelen du innrømmer at du mista i do, men du hadde jo kvitteringen, så hvorfor skulle du ikke få ny?) Det hjelper heller ikke å komme med en ødelagt vare, uten noen kvittering. Det er ikke for å være vanskelig, men leverandøren krever det faktisk.

Det er ikke jeg som bestemmer garantireglene. Det er ikke mitt ansvar at produsenten mener at knekt plastikk eller sprengte høytalere er brukerfeil, helt ærlig er jeg enig med dem. Det hjelper overhodet ikke å bli sinna på meg, for jeg får gjort veldig lite, men det kan faktisk hjelpe hvis du tar kontakt med produsenten selv, for som forbruker må de være litt mer snille med deg, enn med meg. Det er ikke fordi jeg er lat, det er for å hjelpe deg. Så kjefter du meg ned fordi jeg ikke tar ansvar og nå er det plutselig du som er lat.

Det er dessverre ikke angrefrist over disk i Norge, og du kan være så mange grader opp i diverse stillinger du bare vil, loven får du gjort lite med. Jeg kunne ha hjulpet deg, hadde du hatt en kvittering, eller i det minste en hel emballasje, så jeg har muligheten til å selge produktet til noen andre, men når du kun kommer med selve tingen, den ser tydelig brukt ut og begrunnelsen er at du kjøpte feil farge, så får du ikke byttet, og du får hvertfall ikke igjen noen penger. Jada, ta gjerne kontakt med forbrukerrådet og få riktige opplysninger på plass. De som sitter på kundeservicen der, føler jeg hvertfall for!

Det hjelper ikke å spørre min mannlige kollega, eller min sjef, du vil få samme svaret som jeg ga deg for 2 minutter siden. Bare fordi jeg er ei jente i en multimediabutikk, betyr ikke det at jeg er dum, blond og deilig. Jeg er ingen av delene faktisk, enda en grunn til å ta meg på alvor.

Og til foreldre: vi er ikke en barnehage, det er ikke greit at barna dine er hos oss litt, klatrer på utstillinger, kaster rundt seg med is eller kjører rundt på sparkesykkel. Vennligst hold kontroll på barna dine, og lær dem skikkelig folkeskikk. Det er ikke greit å prøve å lure meg for å få kjøpt 18 års spillet han veldig tydelig er for ung til, ved å ringe broren sin, eller samme faren to ganger. Hvordan får dem dere med på det? For ikke å snakke om energidrikker!

Og til slutt, kjære fjortisjenter med ansiktet fullt av sparkel: nummer 1, hvordan kan dere se dere selv i speilet og tenke at: ja, dette funker! og nummer 2: Mobiler kan ikke oppbevares i sminkepungen, det tåler dem faktisk ikke. Og nei, ganske lite rosa mobiler på tilbud nå gitt!

Takk for meg!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kunde.

Alt du kjøper i butikken min har en garanti fra produsenten, men nei, jeg har ikke noen forsikring på produktene. Det må du stå for selv. Garanti er ikke det samme som forsikring, og du får ikke ny vare uansett hva, hvis du har kvitteringen.(som den usb-dongelen du innrømmer at du mista i do, men du hadde jo kvitteringen, så hvorfor skulle du ikke få ny?) Det hjelper heller ikke å komme med en ødelagt vare, uten noen kvittering. Det er ikke for å være vanskelig, men leverandøren krever det faktisk.

Det er ikke jeg som bestemmer garantireglene. Det er ikke mitt ansvar at produsenten mener at knekt plastikk eller sprengte høytalere er brukerfeil, helt ærlig er jeg enig med dem. Det hjelper overhodet ikke å bli sinna på meg, for jeg får gjort veldig lite, men det kan faktisk hjelpe hvis du tar kontakt med produsenten selv, for som forbruker må de være litt mer snille med deg, enn med meg. Det er ikke fordi jeg er lat, det er for å hjelpe deg. Så kjefter du meg ned fordi jeg ikke tar ansvar og nå er det plutselig du som er lat.

Det er dessverre ikke angrefrist over disk i Norge, og du kan være så mange grader opp i diverse stillinger du bare vil, loven får du gjort lite med. Jeg kunne ha hjulpet deg, hadde du hatt en kvittering, eller i det minste en hel emballasje, så jeg har muligheten til å selge produktet til noen andre, men når du kun kommer med selve tingen, den ser tydelig brukt ut og begrunnelsen er at du kjøpte feil farge, så får du ikke byttet, og du får hvertfall ikke igjen noen penger. Jada, ta gjerne kontakt med forbrukerrådet og få riktige opplysninger på plass. De som sitter på kundeservicen der, føler jeg hvertfall for!

Det hjelper ikke å spørre min mannlige kollega, eller min sjef, du vil få samme svaret som jeg ga deg for 2 minutter siden. Bare fordi jeg er ei jente i en multimediabutikk, betyr ikke det at jeg er dum, blond og deilig. Jeg er ingen av delene faktisk, enda en grunn til å ta meg på alvor.

Og til foreldre: vi er ikke en barnehage, det er ikke greit at barna dine er hos oss litt, klatrer på utstillinger, kaster rundt seg med is eller kjører rundt på sparkesykkel. Vennligst hold kontroll på barna dine, og lær dem skikkelig folkeskikk. Det er ikke greit å prøve å lure meg for å få kjøpt 18 års spillet han veldig tydelig er for ung til, ved å ringe broren sin, eller samme faren to ganger. Hvordan får dem dere med på det? For ikke å snakke om energidrikker!

Og til slutt, kjære fjortisjenter med ansiktet fullt av sparkel: nummer 1, hvordan kan dere se dere selv i speilet og tenke at: ja, dette funker! og nummer 2: Mobiler kan ikke oppbevares i sminkepungen, det tåler dem faktisk ikke. Og nei, ganske lite rosa mobiler på tilbud nå gitt!

Takk for meg!

Minner meg om da jeg jobbet i lekebutikk og foreldrene synes at det var veeeeeeeeeldig kjekt at ungene kunne være i butikken hos meg og spille Nintend, Playstation eller kanskje se på en Disneyfilm mens de handlet. Var ungene borte når de kom tilbake for å hente dem var det (selvsagt) jeg som var en hjernedød idiot som ikke hadde passet på ungene deres. Sorry, men jeg jobbet altså i butikk, ikke i "barneparken" på senteret og hadde stort sett andre ting å gjøre enn å leke barnevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om da jeg jobbet i lekebutikk og foreldrene synes at det var veeeeeeeeeldig kjekt at ungene kunne være i butikken hos meg og spille Nintend, Playstation eller kanskje se på en Disneyfilm mens de handlet. Var ungene borte når de kom tilbake for å hente dem var det (selvsagt) jeg som var en hjernedød idiot som ikke hadde passet på ungene deres. Sorry, men jeg jobbet altså i butikk, ikke i "barneparken" på senteret og hadde stort sett andre ting å gjøre enn å leke barnevakt.

Det er ikke bare lekebutikker som har dette problemet. For en del år siden jobba broren min i en musikkforretning. Der solgte dew og ymse spill. En stund hadde de en Playstationkiosk stående, gjerne med et spill som var på kampanje så folk kunne teste. Dette var en meget populær plass å "dumpe" ungene mens man selv tok handlerunden. Kan hende jeg husker feil nå, men mener å huske at unger helt ned i 4 år ble plassert ved denne mens foreldre stakk og gjorde sitt

:kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe overrasket fruBeist! Det er mange foreldre der heisen ikke går heeelt opp :roll:

Og så har du de der heisen fullstendig har slutta å gå, men det er kanskje en annen diskusjon :skravle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i klesbutikk. Hos oss har vi det slik at det er 10 dagers frist med pengene igjen og du har kvittering på varen, hvis ikke får du tilgodekort eller bytte det i noe annet hvis lappen fortsatt henger på. Dette her skjedde en gang i januar:

Meg: Hei! :)

Kunde: Jeg har fått en julegave som jeg gjerne vil levere inn.. Jeg vil gjerne ha penger igjen for disse.

Meg: (Ser på klærne) Disse varene har lappen på, men de har ikke noe pris, og siden det er en gave regner jeg med at du ikke har kvitteringen. Uten kvittering kan jeg dessverre ikke gi deg penger igjen.

Kunde: Javel, men...Hva mener du med at det ikke er pris? Du skanner den jo bare inn og så kommer prisen opp!

Meg: Neei, hvis jeg skanner den inn kommer det bare opp "Angi pris". Jeg skal se om jeg finner klærne og prisen hvis du venter et øyeblikk. :)

Meg: (Kommer tilbake etter å ha snakket med avdelingsleder) Vi har visst ingen av klesplaggene inne i butikken, så da har jeg ikke lov til å ta i mot klærne.

Kunde: Hvorfor ikke? De er jo ikke brukt, og lappen er på!

Meg: Ja, lappen er på.. Men at de ikke har pris betyr at de er kjøpt på internettsiden vår. Egentlig pleier vi ikke å ta i mot klær som er kjøpt på internettsiden, men kan gjerne gjøre det hvis vi har plagget inne i butikken - slik at vi finner ut prisen på den! Det har vi dessverre ikke med noen av disse plaggene, og da kan jeg ikke ta i mot dem.

Kunde: Jamen de er jo ikke brukt!! Hva skal JEG gjøre da???

Meg: Da må du i såfall sende dem tilbake til internettsiden.

Kunde: Jamen jeg fikk dem i GAVE, så jeg har ikke den der retur-lappen!!! :angry:

Meg: Da må du snakke med de som ga deg gaven, de har kanskje tatt vare på retur-lappen, og så kan du sende inn klærne igjen.

Kunde: Ehhh.. Nei, det går ikke.. Hun som ga meg gaven DØDE FOR TO DAGER SIDEN!!!!!!!!!!

Meg: Oi! Kondolerer! Jeg beklager veldig mye, men det er dessverre ingenting jeg kan gjøre for å hjelpe deg.. Du kan kanskje ringe inn til butikkens nettside og forklare situasjonen din?

Kunde: Herregud for noe j*vla idioti!!!!! Jeg har ikke brukt disse klærne!!!! Hva skal jeg liksom gjøre med dem? KASTE dem???????!!!!! Jeg forlanger å få byttet de inn! :kjempesinna:

Meg: Jeg skjønner.. og jeg beklager veldig mye, men det er altså ikke noe jeg kan hjelpe deg med. Vi har ikke varen inne i butikken, noe som betyr at vi ikke vet hva prisen er på varen, og da kan vi ikke ta i mot den. Den er kjøpt på internettsiden, og da er det ikke en selvfølge at du kan bytte den inn igjen i butikken. Det står faktisk på nettsiden også.

Kunde: f$%"$*^"^%!!!!!!!!! JEG NEKTER Å TRO AT DEN ER KJØPT PÅ INTERNETTSIDEN!!!

Meg: Jeg ser tydelig at den er kjøpt på internettsiden da det ikke er angitt pris slik som det er på varene i butikken..

Kunde: HERREEEGUD!!! DENNE DAMEN VAR 90 ÅR GAMMEL!! JEG TVILER STERKT PÅ AT HUN HAR KJØPT TING PÅ INTERNETT!!!!!! Dessuten har jeg snakket med butikken på XX KJØPESENTER! OG DER SA DE AT DET VAR NULL PROBLEM Å BYTTE DETTE INN!! MEN SÅ KOMMER JEG HER OG SÅ SIER DU AT DET IKKE GÅR!!! 4#$**%/@!!!! DRITTBUTIKK!!!! FOR EN DÅRLIG SERVICE!! HER SKAL JEG ALDRI KOMME IGJEN!! HERREGUD!!!!!! DU ER EN %$"@ IDIOT OG DU BURDE FÅ SPARKEN!!

FOR en kunde.. Vet ikke om det akkurat kom fram i samtalen her, men det virket veldig som hun prøvde å svindle meg. Og hva gjorde hun i min butikk hvis hun hadde snakket med XX Kjøpesenter? Selvfølgelig veldig trist hvis det er sant.. Men hun virket veldig utroverdig og kom med flere og flere unnskyldninger!

Nei, folk prøver seg på alt.. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet en periode i en skobutikk:

Kjære kunde, jeg ser du er en viktig dame, med dyre klær og rank holdning. Du får tydeligvis andre til å gjøre mye for deg, men er det virkelig så mye å be om at du har kontroll på dine barns skostørrelser? Spesielt når barna ikke er med deg - men det går bra, å se på sko til dem, var egentlig bare en unnskyldning for å se på sko til deg selv. Dog, vet du ikke din egen skostørrelse.

Du sitter deg, pent og pyntelig, på en stol, og kommanderer meg rundt omkring på jakt etter det perfekte paret til deg. Det er få eller ingen hint om nøyaktig hva slags type sko du skal ha, bare noe som passer ditt bruk (uten å nevne hva det er) - for så å bli forbannet over forslagene mine.

Når jeg til slutt finner deg et par "brukbare" sko, trenger du hjelp til å knyte opp og få av dine egne sko, samt sette på og knyte på de nye. Til tross for at du drev og bøyde deg over lang tid, flere ganger, og rotet i veska din. Fingrene dine er det heller ikke noe galt i, så raskt og koordinert som de beveger seg over mobilen din.

Etter en god stund blir du lei av at jeg er helt ubrukelig, siden jeg ikke finner noe som passer din smak, så du letter faktisk på ræva din. Du vandrer rundt i butikken og tar med deg intet mindre enn 17 sko du skal prøve (ja, jeg telte over, siden det var jeg som måtte legge alt på plass, etter du dumpet dem i et hjørne). Inklusive en god del jeg alt har foreslått.

Så har vi deg, som begynner å hånle når jeg spør om du trenger hjelp, kun fordi jeg er mann. Du blir også provosert når du innser at det er kun mannlige på jobb den dagen.

Du som tar en baby med i butikken, som ikke slutter å hyle. Jeg har vært i luftforsvaret og opplevd jevnlige F16-take offs, og ingenting har vært i nærheten av å få ørene mine til å blø som ungen din. Du gjør heller ingenting for å stanse hylingen, og etter femten minutter må jeg faktisk be deg om å forlate butikken, da verken betjeningen eller kundene klarer å oppholde seg i den. Du kjefter meg selvfølgelig ut, men jeg klarer å holde meg fra å kommentere hvor blind hun er som ikke ser alle de dømmende blikkene hun får. Når du ikke kan kontrollere barnet ditt, ikke ta det med inn i den største samlingen med mennesker du kan finne.

Og deg, sommerjenta. Ikke tro jeg glemte deg. Når du går uten sokker, eller spesielle såler, i skoen din om sommeren, så trekker svetten inn i skoen. Ikke nok med at dette faktisk ødelegger skoen, men det skaper også en fantastisk jævlig lukt. Det var en grunn til at jeg kun betjente deg fra fire meters avstand, og gikk over alle områdene du hadde beveget deg i med spray i ettertid.

Jeg har en litt svak mage, jeg må innrømme det. Da hjelper det ikke at du, som mor, tvinger meg til å fikle med stinkende, svette, føtter som har vært i sko fra før den franske revolusjon. Når du ser jeg holder på å brekke meg, lirer du av deg "Trodde dere var vandt til slikt her. Vel, nå blir du ihvertfall det."

Du, mannen, som kommer inn i et forferdelig tempo og sier: "Jeg trenger sko." Når jeg spør deg om hvilken type sko, utseendetmessig og bruksområdet, så svarer du: "Trenger bare sko, finn meg et par." Da skal du ikke komme å klage dagen etterpå, for at det ikke var vernetupp/vanntett/brodder/ekstra demping.

Jeg vil også ha meg frabedt at du kjefter på meg, når du kommer med et par slitte sko. Ingen kvittering. Stedet hvor merket stod, er faktisk så slitt at jeg ikke klarer å se hva slags skomerke det er. Før du helt til slutt innser at den ikke er fra denne butikken engang.

Nei jasså, har konkurrenten vår en type sko som ligner på vår, bare at den er x-ganger billigere? For all del, kjøp den - men ikke klag til meg når de kun varer i tre uker. Siden skoene våre er beregnet på å holde i flere år, samt at materialet og teknologien som ligger bak dem er flerfoldige ganger bedre, så er våre sko litt dyrere.

Og du, som roter i 49-kronerskurven. Vi har bare det som ligger der, du kan ikke legge andre varer oppi der og forvente samme pris, og jeg kan heller ikke gi deg avsindige avslag fordi du er en rumensk tigger.

La meg avrunde med deg, kjære kunde. Du som tror at jeg kan holde åpent et helt kjøpesenter kun for at du "skal bare titte litt". Jeg har selvfølgelig ikke en familie som venter på meg, siden jeg er butikkansatt har jeg ikke noe liv - selv om det er julaften. Du reagerer heller ikke når jeg slukker lyset, og ikke før porten er halvveis nede og jeg kommenterer "Du trenger faktisk et nøkkelkort og en kode for å komme deg ut bakveien", beveger du deg ut - uten noen form for unnskyldning for at du har oppholdt meg tyve minutter over stengetid.

Til slutt vil jeg rose dere 40% av kundene som gjorde at jeg holdt ut fire år som butikkansatt. Dere som var stamkundene mine, og kunne komme innom en rolig dag kun for å slå av en prat. Dere som kommer med de samme gamle spøkene, bare med et glimt i øyet og et genuint ønske om å glede meg. Ikke minst dere som vet dere ikke kan en dritt, som har forståelse for at jeg famler i blinde og tar det hele med ro og latter.

Av mine erfaringer i butikk, har jeg et par ting jeg alltid gjør når jeg er i andre butikker:

Ser de butikkansatte i øynene når jeg møter dem, smiler og sier hei. Ser jeg noe spesielt bra med vedkommede, kommenterer jeg det - spesielt der jeg ofte handler. Jeg sier alltid takk når jeg får noe av dem, og hadet når jeg drar.

Når jeg spør åpenbare dumme spørsmål, så forklarer jeg - med humor - at jeg er helt grønn på området. Jeg vet også at det kan gå litt fort i svingene, og ting kan bli feilplassert av kunder, så selv om det står "Alle varene her, xx-avslag", så kan jeg finne på å spørre "Bare for å dobbelsjekke, det gjelder disse og ikke disse blablabla, takk :)"

Og siden jeg vet jeg er helt elendig på å lete etter ting "Unnskyld, kan du hjelpe meg å finne xxxx? Jeg finner den ikke, men sannsynligvis er jeg bare blind."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser denne tråden kjenner jeg meg veldig glad for at jeg sa nei takk til butikkjobben, og ja takk til ikke-butikk jobben! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kunde,

Jeg har faktisk ingen forståelse for at du kommer styrtende inn kl. 22:59 lørdag kveld, drar med deg en handlevogn og forventer å få gjort hele ukehandelen din.

At du blir sint for at frukten er kjørt på kjøla, at brødutvalget består av halvstekte brød/rundstykker og at vi har ryddet bort varene i varmeskapet blåser jeg i når du kommer i det butikken stenger.

Og NEI, jeg kan ikke grille en kylling til deg. Vi har kalde grillede kyllinger i kjøledisken som du kan varme selv om du har lyst på grillet kylling.

Mvh ansatt i dagligvare som ikke fikk stengt før kl 23:15 i går kveld takket være en idiot! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære kunder.

Det er ikke greit at dere kommer ett minutt før stengetid og vil åpne fire kontoer, eller betale fjorten regninger og klager på at det 75 kroner i avgift for å betale den. Det står at vi stenger klokken 18.00, verken tidligere eller senere. Forslag: Du har nettbank, gratis. Bruk den!

Det er ikke greit at dere kommer brølende inn på postkontoret og beskylder oss for å ha stjålet penger av kontoene deres, når transaksjonene faktisk viser at det var dere selv som brukte tretti tusen kroner sist helg, og det er ikke greit å true med å drepe oss fordi vi ikke vil ta ut penger fra kontoen din fordi du ikke har legitimasjon. Forslag: Vi klipper gledelig bankkortet ditt, og sender deg gledelig Norges lover i posten.

Det er ikke greit at dere stormer frem, slenger et lite brev på kassa og roper at vi er noen inkompetente, late drittkjerringer som ikke kan lese, fordi en bud oppi huttaheita har lagt feil brev i postkassen din. Vi jobber på en postkontor, dvs vi har ingenting med budavdelingen eller elendige postmenn å gjøre. Forslag: Ring kundeservice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kunde, å dra ting ut av sammenheng og komme med argumenter som er helt ute på vidda gagner ingen. :)

Ei heller å klage på at en vare til 200 kr godt kunne vært 20 kroner billigere - sorry mac, det går rundt, men vi setter ikke de prisene vi gjør for å bli styrtrike. Og hvis butikken vår faktisk er så fæl, hvorfor handler du ikke hos konkurrentene våre da? Er den kanskje fælere?

Men til dere kunder som kommer inn og viser at dere trenger hjelp og som jeg rett og slett koser meg med å selge produktene våre til - takk for at dere eksisterer! Jeg pleier å si det til dere også, at det er herlig med snille og flinke kunder som kan lysne opp selv den gråeste mandagskveld, men jeg KAN ikke få roset dere nok. Det er dere som gjør at jeg elsker jobben min og biter i meg alle de sure tantene som har med seg tre tantunger som klistrer tyggisklatter på varer vi skal selge og legger seg ned på gulvet og hyler når dere er på tur til å gå. Grrrrr. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, kjære kunden min.. eller.. kunde og kunde? Kjære du som dropper de tre ungene dine av like før stengetid slik at jeg må være barnevakt når jeg egentlig har annet å gjøre. Takk skal du faenmeg ha. TAKK. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg jobber i vareutleveringen på et stort elektrovarehus.)

Kjære kunde,

Ja, i dag var det lang kø i vareutleveringen hos oss, halve Norge har tydeligvis funnet ut at de må ha seg ny flatskjerm til ski-VM begynner i morgen. Når vi sliter med halv bemanning på grunn av sykdom blir er ikke kø til å unngå, dessverre. Køen ble ikke kortere av at du uffet og akket deg og at du brukte et par minutter på å kjefte på meg da det ble din tur. Jeg fikk nå hentet vaskemaskinen din og serviceinnstilt som jeg er ble jeg selvsagt med deg ut i bilen for å hjelpe deg å laste den inn. Jeg forventet jo at du hadde forberedt deg, så det bare var å løfte maskinen inn i bilen, men neida, der måtte bagasjerommet tømmes for diverse skrot, et barnesete fjernes og baksetet legges ned før vi endelig kunne få løftet inn maskinen :kjefte: . Needless to say var jo køen blitt megalang når jeg omsider kom meg inn igjen og kundene etter deg var (om mulig) enda surere enn deg...

Nå er det natta og jeg håper morgendagen blir bedre, har iallefall ikke kveldsvakthelvete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...