Gå til innhold

Kjære kunden min


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Da kjører jeg jammen en utblåsning her jeg også!

Jævla kunde

Butikken jeg jobber i er stor. Faktisk så er det TO butikker i èn som jeg av og til er så heldig å ha ansvaret for samtidig siden min totalt inkompetente sjef tror det lønner seg å kun ha en ansatt ute i butikken. Greit for den late kjærringa for hun er jo tross alt superopptatt med å sitte på kontoret å "jobbe".

Så der står jeg da. Holder meg i nærheten av kassa på den største butikken hvor jeg er synlig for alle som trenger hjelp, samtidig som jeg kan løpe til kassa med en gang du står der. Den gangen du måtte vente 30 sekunder ble jo tross alt nesten hele dagen din ødelagt..

Du kommer inn, ser på veggen der varen du ønsker henger, og ser på meg mens du sier " Tror jeg bruker 39, men husker ikke. Kanke du finne et svart par i 39'a" før du slenger deg ned på prøvestolen og drar frem telefonen.

Jeg svarer høflig at det skal jeg gjøre, men må først ekspedere de tre som allerede sto i køen da du kom inn i butikken. Kanskje du kan se selv om du finner et par i 39 hvis du har det travelt?

Dette overser du totalt siden diskusjonen du har i telefonen er fryktelig mye mer interessant, men etter 15 sekunder brøler du "FANT DU DEM ELLER", mens du ser bort på meg der jeg står å tar imot penger fra en kunde. Jeg aner uråd...

Jeg ber neste kunde vente bittelitt før jeg springer å ser gjennom alle de 40 parene som henger på veggen, finner et sort par i 39 og gir dem til deg mens jeg smiler og sier versågod.

Allerede før jeg har kommet meg bak kassa igjen brøler du at du skulle ha blå, ikke sort. Kunden i kasse ser medfølende på meg.

Så bestemmer du deg for at hele familien din skal ha samme varen, men du vet ikke hvilken størrelse noen bruker. Det må JEG finne ut av. Mannen din har tross alt bare litt større fot en deg, og forresten så passet ikke 39, og HVOR blir det av den blå??

Jeg må desverre be deg om å se etter selv mens jeg stresser som en idiot med å ta imot betaling fra de andre foran kassa som tross alt sto der før du kom inn.

Du blir sur og begynner å kjefte på meg, mens du forklarer for GRUSOM dagen din har vært. Jeg driter i ditt privatliv jævla snobbekjerring. Nye og mer intense medfølende blikk fra de andre i butikken ser bort på meg.

Igjen går jeg bort til veggen, leter frem uendelig mange par til både deg og familien din, legger de pent ved siden av deg, bare for at du buser ut "ingen av disse passer, jeg ser det, finn rett størrelse mens jeg går ut å tar en røyk. Jeg har det travelt så når jeg kommer inn må du være ferdig"

Mange kunder i butikken som roper etter meg, køen vokser i kassen, og der står jeg.

Du er en frekk, høylytt sossejævel så jeg driter i å oppfylle ditt pent formulerte krav. Dette sier jeg (ikke ordrett) samtidig som jeg forklarer at jeg er alene i butikken og jeg har ikke tid å gjøre dette for deg. Du kan ta en røyk etterpå og heller finne det du skal ha først. Jeg er ingen tankeleser og jeg ikke hvor store føtter gubben din har.

Du hører ikke på et ord jeg sier, går ut og røyker og roper når du kommer tilbake "ER DU FERDIG ELLER? HALLOO?? HALLO", mens du FORSTATT snakker i telefonen og SER at jeg snakker med en annen kunde..

Butikken ser ut som dritt etter du har gått, de andre som trenger hjelp er drittsure for at de ikke har fått hjelp enda, jeg er på gråten, mens på toppen av det hele kommer sjefen ut for å dra å kjøpe seg en donut og ser selvfølgelig kun kaos, noe som såklart er fordi at jeg "takler nok ikke stress".

Måtte du og dine medsøste av samme slag brenne i h******.

Koz og klem

Huff...det der skulle du ikke ha funnet deg i. Man er ikke andres tjener, selv om en del kan oppfatte folk i servicebransjen som det.

Ikke lett for deg der og da, stressa og med andre kunder, men du burde gått og henta sjefen din og bedt henne ta seg av den plagsomme kunden, og etterpå kanskje tatt en prat med sjefen din om at det trengs flere ansatte hvis hun bare skal sitte bak på kontoret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til deg du svette, ekle dame som snakker bryskt til meg når du skjønner at sjefen ikke er der for å vente på din telefonsamtale som kanskje kommer!

Bare fordi du handler for et par tusen et par ganger i året, betyr IKKE det at du er den o'store kunden vi lever av!

Ei heller gir det deg rett til å snakke til meg som om det var du personlig som betalte lønna mi!

Kjøss meg i ræva!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Hvis dere fører en vare fast, eller reklamerer for en vare i flygeblader og aviser, er det så forbanna vanskelig å holde den på lager til enhver tid?

Det vitner om liten kompetanse for det man driver med. Det kan da ikke være så vanskelig å holde et minimumslager, og når det f.eks. er 10 stk. igjen så bestiller man fler. Men neida, vent til det er helt tomt, og 20 idioter har mast etter varen, da kan du bestille for det ble så innmari mye mas.

Hvis det er en kampanje med begrenset antall, så bør det opplyses i reklamen. Og er det tomt hos leverandør og lang tid før det kommer inn igjen, så går det jo an å sette inn en like fancy beskjed om det, som den fancy reklamen dere først sendte ut.

Er så VELDIG lei av annonser og reklamer der produktet ikke finnes når man kommer i butikken! Blir også litt irritert fordi dere ikke ringte slik dere lovet da XX kom inn igjen i butikken, og naboen kan fortelle at han var nettopp å kjøpte den siste!

Det er ikke vi i butikken som lager annonsene (selv om vi kanskje skulle gjort det?). De mekkes av de herlige folka på markedsføringsavdelinga som ALDRI har jobbet i butikk. Og, believe you me, vi er like irriterte over de idiotiske kampanjene og uforståelige annonsene som dere kunder er (det er jo vi som liksom skal kunne forklare dere kunder hva hele greia går ut på) ;)

Gleder meg til januarsalget er over... nei, vent! da kommer det jo en ny kampanje! Jippi! Hmm, på tide med ny jobb???

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vi i butikken som lager annonsene (selv om vi kanskje skulle gjort det?). De mekkes av de herlige folka på markedsføringsavdelinga som ALDRI har jobbet i butikk. Og, believe you me, vi er like irriterte over de idiotiske kampanjene og uforståelige annonsene som dere kunder er (det er jo vi som liksom skal kunne forklare dere kunder hva hele greia går ut på) ;)

Gleder meg til januarsalget er over... nei, vent! da kommer det jo en ny kampanje! Jippi! Hmm, på tide med ny jobb???

Nei, det skal ikke være greit! Den ene kampanjen etter den andre- 50% på den varen, 30% på den varen, spesialtilbud på den serien, a-varer, b-varer, c-varer, utgående varer, nyheter, kampanjevarer, osv.

Det er tydelig at de som sitter og bestemmer disse prisene aldri har jobbet "på gølvet" selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Nei jeg vet ikke om skruene våre er fingjenget eller grovgjenget. Jeg har aldri tenkt at det var noe jeg måtte vite for å jobbe her. Jeg vet ikke hva som er forskjellen..om det er avstanden mellom gjengene? bredden på gjengene? Men hvis du forklarer meg det kan jeg svare deg. Vet ikke du det heller? Vel beklager, da må du nesten gå til en faghandler. Er jeg en dum og ubrukelig sa du? Takk i like måte!

:opplyser:

Fin- eller grovgjenget er to forskjellige standarder av vanlige metriske gjenger, og dine er sikkert grove, det er mest vanlig. Hvis det skulle være fingjenger skal de være merket med stigningen, feks. M5 x 0.5 (her er 0.5 stigningen, altså avstanden fra gjengetopp til gjengetopp). Grovgjenger er standarden og derfor er stigningen ofte ikke oppgitt, slik at det bare står M5. Metriske fingjenger er lite brukt.

UN-gjenger finnes også i en grov og en fin standard, UNC og UNF. De er mye brukt i USA.

Så har vi BSP(british pipe thread), som er mye brukt i industrirørlegging. UNC, UNF, og BSP blir oppgitt i tommer.

Så har vi metriske rørgjenger....

I tillegg finnes det en fantasillion andre gjengestandarder, mange som er svært lite brukt og obskure og du kan umulig vite alt om alle, tenk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de morsomste historiene jeg vet om ifb stressa, uhøflig kunde, er han som kom løpende ned perrongen, stoppet ved konduktøren, peker på toget og sier "LILLESTRØM!?". Hvorpå konduktøren kikker tilbake, peker på toget og sier "Nei, TOG!" :skratte:

Hvordan du klarer å få denne kunden til å være uhøflig, sier en del om din kundeinnstilling. Drittkonduktør, vil jeg heller si. Jeg har for øvrig opplevd samme type arrogante NSB-betjening på Oslo S.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan du klarer å få denne kunden til å være uhøflig, sier en del om din kundeinnstilling. Drittkonduktør, vil jeg heller si. Jeg har for øvrig opplevd samme type arrogante NSB-betjening på Oslo S.

For det første jeg påpeke at det ikke var meg det gjaldt... for det andre kan jeg jo innrømme at man sikkkert måtte vært der for å få hendelsen helt med seg... :) Men uansett synes jeg det handler om tonefall, og det å ta seg bryet med å vurdere hvilket man velger. Jeg synes nsb-mannen valgte et morsomt et, og fikk opp humøret på en mann som stresset unødig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Kom akkurat hjem etter en lang lørdag på jobb og vekker denne tråden til live igjen...

Kjære kunde,

"30 dagers åpent kjøp" betyr nettopp det, det betyr ikke 31-32-33-34....osv. dagers åpent kjøp bare fordi du tilfeldigvis ikke har klart å surre deg til å returnere innenfor fristen. At du får tilbud om å bytte i andre varer eller en tilgodelapp er faktisk god service, ikke elendig drittservice du skal melde oss til Forbrukerrådet, TV2 hjelper deg, VG og gudene vet hva for (ikke at jeg tror de bryr seg).

Utsolgt betyr faktisk, tro det eller ei, at vi ikke har flere av den varen, hverken på lager eller i butikken. Niks, nada, zero, tomt, tombola....get it? Ikke er jeg venn med Harry Potter eller Hermione Granger heller, så jeg kan dessverre ikke trylle frem en bare fordi du maser så innmari.

Når kampanjen var over 30. oktober kan du dessverre ikke forvente at jeg skal gi deg kampanjepris i dag, 6. november. Det er en uke for sent og jeg kan dessverre ikke ta hensyn til at du var på polekspedisjon, forretningsreise, guttetur i Thailand eller at katten din var veldig syk så du måtte til dyrlegen. Vil du ha kampanjepris må du komme i kampanjeperioden!

Jeg har dessverre ikke mulighet til å la deg ta ut penger fem minutter over åpningstid, jeg trenger det jeg har i kassa til veksel. Om du må ha ut kontanter er det en minibank ca 10 meter fra butikken.

Mvh sliten butikkansatt...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er jeg som betaler lønna di!" NEI, det er det faktisk ikke, din jævla idiot. Hater når kunder får seg til å si dette, HELDIGVIS har vi mange snille og gode kunder også, det er bare dette utsagnet som får meg til å se svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kjære alle kunder som ringer inn og klager til meg som sitter og besvarer telefonen. Det hjelper ikke å kjefte på meg, det hjelper ikke å kalle meg stygge ting. Hadde jeg hatt mandat til å kunne gjøre noe med deres fakturaer/endre nettsiden våres/forandre produktene hadde jeg ikke sitti å besvart telefonen!

Er ikke lett å være hyggelig og be kunder sende skriftelig klager, jeg skulle gjerne gjort alt jeg kunne for de hyggelige kundene mine men det har jeg rett og slett ikke lov til!

Folk skjønner ikke at de som sitter på kundeservice og besvarer telefonen gjør så godt de kan for å hjelpe deg. Vi (JEG) er der for å hjelpe DEG, jeg er villig til å gjøre ALT jeg kan og har lov til for at DU skal bli glad. Men, folk skal vite at det er mye hyggeligere å hjelpe en tålmodig og forståelsesfull kunde enn en som skriker stygge ting til meg. Det er ikke min feil at du ikke betaler dine faktura i tide :) Og det er heller ikke MIN feil at produktene/nettsidene/andre ting ikke virker. Hadde jeg jobbet med disse sakene hadde jeg ikke snakket med deg!

Må få litt ut jeg og!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudbedre.... Når jeg leser disse historiene er jeg så glad for at jeg ikke jobber i butikk. Mange av dere må ha en engels tålmodighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kunde,

Det er faktisk ikke min feil at du valgte å utsette handleturen til "fem på stengetid" nyttårsaften når du har bedt 20 gjester. Synd vi var utsolgt for kalkun, men kanskje det er en idé å planlegge litt bedre neste gang?

Mvh Meny ansatt

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

"Det er jeg som betaler lønna di!" NEI, det er det faktisk ikke, din jævla idiot. Hater når kunder får seg til å si dette, HELDIGVIS har vi mange snille og gode kunder også, det er bare dette utsagnet som får meg til å se svart.

Hvem er det som er tjukke nok i hodet til å presse ut en sånn kommentar? :skratte:

Stakkars deg. Du kan trøste deg med at jeg er en av de kundene som smiler som en sol selv om alt går til en viss plass :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er jeg som betaler lønna di!" NEI, det er det faktisk ikke, din jævla idiot. Hater når kunder får seg til å si dette, HELDIGVIS har vi mange snille og gode kunder også, det er bare dette utsagnet som får meg til å se svart.

Øhm, mulig jeg er litt naiv her, men det er jo faktisk det...?

Uten kunder så tjener ikke butikken penger (eller har noe behov for betjening) så da kan de ikke betale deg lønn - altså betaler kundene indirekte lønna di.

En annen sak er at det er utrolig uhøflig å si noe sånt - og helt unødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hun som jobber i skobutikk kjenner jeg meg igjen i. JObbet i skobutikk før, fulltidstilling i flere år. Allikevel (pga at jeg er ung sannsynligvis) så var folk ofte frekke. "Hva vet vel DU om barnesko? Har DU barn?!". For det første - hva vet du om det? Kunne vel hende at jeg hadde barn. For det andre - jeg har vært på 4 kurs om akkurat dette, og jobbet i skobutikk i mange år.

Eller der jeg jobber nå; Jeg har ikke tid til å pakke inn 24 pittesmå adventskaldergaver for deg når det er mangemange meter med kø. Desverre.

Når jeg hjelper en annen kunde, så nytter det ikke å pirke/slå meg på skulderen og omtrent skrike "JEG TRENGER HJELP!!". Da klistrer jeg på et smil og sier at jeg kan hjelpe til når jeg er ferdig med denne kunden.

Og selv om det er rabatt på en vare, så er det ikke rabatt på ALLE varene i butikken. Hvis du synes at varen til 200 kr er så dyr, så er det ikke noe jeg kan gjøre med det. Beklager!

Men herreminhatt, jamen meg mange hyggelige kunder også! Blide og snille. Hadde aldri stått i butikk om mesteparten av kundene var frekke og ufyselige, de aller fleste er jo hyggelige. Men noen ganger dukker det opp noen kjipe kunder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gudbedre.... Når jeg leser disse historiene er jeg så glad for at jeg ikke jobber i butikk. Mange av dere må ha en engels tålmodighet!

Det er en grunn til at jeg etter 11 år i butikk har gått over til barnehage :jepp: Ikke bare den generelle sure kunden, men når flere av kundene er Bridezillas kan det gå på den mentale helsa løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kunder. Les 4 x bærepose og bop to the beat bloggen. vilduhapose bloggen kan dere google.

Alle som har vært på butikk (som kunder) BØR lese denne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hun som jobber i skobutikk kjenner jeg meg igjen i. JObbet i skobutikk før, fulltidstilling i flere år. Allikevel (pga at jeg er ung sannsynligvis) så var folk ofte frekke. "Hva vet vel DU om barnesko? Har DU barn?!". For det første - hva vet du om det? Kunne vel hende at jeg hadde barn. For det andre - jeg har vært på 4 kurs om akkurat dette, og jobbet i skobutikk i mange år.

Minner meg om da jeg jobbet på Jernia og store barske mannfolk kom og forlangte å snakke med et mannfolk - jeg som liten, spebygd jente kunne jo umulig vite noe som helst om verktøy. Gamle damer var forresten like ille og ble veldig skuffet da både jeg og sjefen var jenter og de eneste på jobb. :fnise:

Eller der jeg jobber nå; Jeg har ikke tid til å pakke inn 24 pittesmå adventskaldergaver for deg når det er mangemange meter med kø. Desverre.

Haaaaaaater sånne kunder! "Så skal den sammen med det. Og kunne du pakke denne her fra Nille inn sammen med de to der. Og den der skal pakkes sammen med det der... :kjefte:

Når jeg hjelper en annen kunde, så nytter det ikke å pirke/slå meg på skulderen og omtrent skrike "JEG TRENGER HJELP!!". Da klistrer jeg på et smil og sier at jeg kan hjelpe til når jeg er ferdig med denne kunden.

Det nytter heller ikke være sur for at man har stått ute i butikken og ventet på hjelp i en evighet når de som er på jobb står fast i kassa med kø herfra til månen. Er det kassakø må den prioriteres først!

Og selv om det er rabatt på en vare, så er det ikke rabatt på ALLE varene i butikken. Hvis du synes at varen til 200 kr er så dyr, så er det ikke noe jeg kan gjøre med det. Beklager!

Eller når plakatene sier OPPTIL 50% rabatt betyr det faktisk ikke at det er 70% på hele butikken....

Men herreminhatt, jamen meg mange hyggelige kunder også! Blide og snille. Hadde aldri stått i butikk om mesteparten av kundene var frekke og ufyselige, de aller fleste er jo hyggelige. Men noen ganger dukker det opp noen kjipe kunder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krizzy

Jeg må bare si at jeg er en av de som kan finne på å spørre etter produkter som ikke står i butikken. Jeg vet at butikken skal ha det, men vet ikke om det har blitt utsolgt eller ikke. Spør ofte, og ender ofte opp med å få som kommentar:

ja, den hadde de, visst, sto ute på lageret.

nei, men den kommer inn om en uke.

Veldig greit å vite, sånt! :sjenert:

For øvrig, så er jeg lykkelig over at jeg ikke jobber i butikk. Har gjort det. Har vanligvis lang lunte, men den ble kortslitt, ganske fort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...