Gå til innhold

TanteBrun med en og annen tanke

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Sårt trengt venninneprat utenbys var på sin plass i disse dager. Deilig å snakke med en som kjenner meg ut og inn og siden barndommen og som vet ”alt”. Mer om det får evt. komme senere.

Så nå er det bare å ta igjen litt her inne :)

Edit: Skrivefeil

Endret av -TanteBrun-
Videoannonse
Annonse
Gjest Ulva35
Skrevet

:vinke: TanteBrun

Vennineprat er alltid kjekt og det har man behov for av og til. Min beste venninne bor på Østlandet, men vi :skravle: masse i telefonen og hun har besøkt meg ofte etter at jeg flyttet hit.

Hun er en sånn som vet mesteparten om meg, og jeg henne.

Ha en fin helg :smilyblomst:

Skrevet

Ønsker deg en deilig weeekend Tante Brun! :klem:

Skrevet

der var jo boka di og!

*leser*

:hallo:

Skrevet

Mmmm, deilig helg med avslapning, shopping, utepils, grilling, vennelunsj, vennetreff, midtsommerfest med dertil grilling og passende drikke. Deilig og sosialt. :tommelopp:

Nå er det søndag og hva annet passer bedre med litt KG-tid nå?

Jeg møtte meg selv i døren igjen i dette sekund, en tanke for gjennom hodet mitt. Er litt asosial pga av det andre ”dør-møtet” med meg selv tidligere i uken, det med at jeg selv nå virkelig synes jeg er blitt for stor - men på en annen siden var det så deilig å være sosial i går. Så da må jeg vel bare gjøre noe med det som kræsjer, da vel..? Så enkelt... :sjenert:

Det er også en ting, jeg elsker å være alene og jeg trives veldig bra i mitt eget selskap, men simpelthen elsker også å være sosial. Så da er jeg vel en sosial einstøing da...? Finnes det i læreboken tro? Mannen er også sånn, så da er det jo greit :)

Skrevet
Ønsker deg en deilig weeekend Tante Brun! :klem:

Tusen takk, mocci - og deilig ble den! (se over..) Sosial avslapning kan man vel kalle det :)

Skrevet
der var jo boka di og!

*leser*

:hallo:

Hei MarianneE! :)

Velkommen skal du være! Kom gjerne på besøk til min lille rare og komplekse verden igjen.

Skrevet

Opps, tiden flyr da mye fortere når man er på KG enn når man ikke er det...? :klø: :gjeiper:

Nå skal jeg nyte verandalivet med litt håndarbeid og lesing. :sol:

See ya!

Skrevet

Har sittet ute til nå, 21:30, DET er deilig det! :sol:

Jeg elsker sommeren. Og våren. Det er de to beste årstidene. Har funnet ut at jeg bor i feil land, jeg liker ikke snø og is. Joda, jeg liker postkortscenene, men hvis jeg bare kunne ha beundret disse postkortene og slippe alt det andre, så hadde det jo vært greit.

Ære være våren og sommeren. Og den skal jeg nye i fulle drag. :nigo:

Skrevet
Det er også en ting, jeg elsker å være alene og jeg trives veldig bra i mitt eget selskap, men simpelthen elsker også å være sosial. Så da er jeg vel en sosial einstøing da...? Finnes det i læreboken tro? Mannen er også sånn, så da er det jo greit :)

Godt å høre at du hadde en deilig helg :)

Jeg elsker også å være alene, virkelig nyter mitt eget selskap :sjenert:

Jeg liker også godt å være sosial med familie/venner men liker ikke sosiale settinger med folk jeg ikke kjenner så godt, jeg blir så sjenert og det føles ubehagelig, er skikkelig dårlig på smalltalk.....:(

Skrevet

Me too!!

Blir ofte pinlige situasjoner av sånt. Det er greit hvis man har en eller annen connection, f.eks man går på kurs sammen eller noe sånt for da har man det somnaturlig samtaleemne.

Det verste er når man aller pliktskyldigst står og snakker om været for at det ikke skal bli for dumt. Men det gjør det uansett, synes nå jeg.. :sjenert:

Skrevet

Nå har jeg endelig begynt på en jobb jeg burde ha gjort for minst en måned siden - beise verandagulvet. Eller det vil si, først bør jeg jo rengjøre det, og det har jeg gjort nå. Men siden jeg har rukket å kjøpe så mange planter og møbler og slikt er der, må jeg ta det i etapper. Blir spennende å se hvor for det tørker, om det må flere lag til og ikke minst blir det deilig å få det ferdig og fint. Å, så flink jeg er.... :nigo:

Lite pause nå mens det tørker etter en liten skrubb med type piassavakost.

Skrevet
Mmmm, deilig helg med avslapning, shopping, utepils, grilling, vennelunsj, vennetreff, midtsommerfest med dertil grilling og passende drikke. Deilig og sosialt. :tommelopp:

Nå er det søndag og hva annet passer bedre med litt KG-tid nå?

Jeg møtte meg selv i døren igjen i dette sekund, en tanke for gjennom hodet mitt. Er litt asosial pga av det andre ”dør-møtet” med meg selv tidligere i uken, det med at jeg selv nå virkelig synes jeg er blitt for stor - men på en annen siden var det så deilig å være sosial i går. Så da må jeg vel bare gjøre noe med det som kræsjer, da vel..? Så enkelt... :sjenert:

Herlig, da er vi to! Minst! Jeg nikoser meg alene, men er en skikkelig partyløve når jeg først får rumpa ut av godstolen. Har alltid følt meg sammensatt og "rar". Passer ikke inn noe sted, men det går fint å bevege seg i de fleste miljøer jeg har vært borti til nå. Problemet er vel mer at jeg føler jeg ikke hører til noe sted... Har bodd her jeg bor i mange år, så det er vel her jeg hører mest til, da.

Tror ikke jeg vil kommentere kroppen din og hvordan du føler det. Det er alltid så personlig med vekt. Men kanskje du har overfølsomhet overfor karbohydrater, sånn som meg? Jeg spiste jevnt over sunt, ikke sjokolade, kaker, potetgull osv. Aktiv på jobben, trimmer jevnlig. Likevel snek kiloene seg på år for år. Nytta ikke å spise mindre, spise grovt osv. Men da jeg fant boka "Spis deg slank uten sult" på Mammutsalget i vår, ble det en annen dans. Jeg har faktisk gått ned nesten ti kilo uten å savne noe eller sulte eller trimme vettet av meg. Herlig! Anbefales.

Skal reise på ferie snart, ti dager i Paris fra onsdag. Men har pc og nettilgang, så jeg dukker nok opp likevel! :nigo:

Skrevet (endret)

Jeg merker på en måte at jeg har en helt annen mentalitet nå, etter møtet med meg selv i døren. Alt det usunne jeg vanligvis spiser, litt for ofte – snop, er lissom ikke der nå lenger. For problemet er ikke kostholdet/måltidene, jeg spiser bra og variert, mye salat, bruker lite/ikkeno’ stekefett o.l., minimalt med saus, lite ferdigmat (liker å lage fra bunnen på min egen måte), osv osv osv. MEN det er en ting som ødelegger - salt. Ikke i tilberedningen av maten, men ofte etterpå og ikke minst snop. Har alltid likt salt. Men jeg begynte ikke å ese ut før for 10-12 år siden. Jeg ga blaffen litt for ofte.

Tror at mye er gjort dersom jeg klarer å kutte saltet til et fornuftig minimum.

I helgen ble det på grillfesten plassert boller med snacks og sjokolade av ymse slag. Selv om jeg tok noe, så tok jeg lite i forhold til hva jeg ville ha gjort tidligere - var overholdet ikke interessert. Merkelig følelse. Skikkelig rart. :klø:

Det er ting til i tillegg - jeg spiser for sjelden. Ganske enkelt fordi jeg ikke tenker på det. Ikke bra og ikke sunt. Det må det også bli en slutt på. Må sette på alarmer, tenker jeg. ;)

Jeg er ingen jojoslanker, har aldri sett fornuften av å prøve ditt og datt og alt som er reklamert for og anbefalt i media. Det er vel den eneste klare tanken jeg har hatt ang slanking; at jeg skal ikke slanke meg før jeg virkelig er klar. Tror jeg er det nå. Selv om det dog ikke blir diett som sådan, men en livsstilsendring. Er jo det det handler om.

Om det varer vites ikke, men jeg håper da det. Jeg tror det, vet dog ikke hvordan og hvorfor, men det har skjedd noe i topplokket... Vel, det er jo der det meste sitter. :sjenert:

Endret av -TanteBrun-
Skrevet
Herlig, da er vi to! Minst! Jeg nikoser meg alene, men er en skikkelig partyløve når jeg først får rumpa ut av godstolen. Har alltid følt meg sammensatt og "rar". Passer ikke inn noe sted, men det går fint å bevege seg i de fleste miljøer jeg har vært borti til nå. Problemet er vel mer at jeg føler jeg ikke hører til noe sted... Har bodd her jeg bor i mange år, så det er vel her jeg hører mest til, da.

Tror ikke jeg vil kommentere kroppen din og hvordan du føler det. Det er alltid så personlig med vekt. Men kanskje du har overfølsomhet overfor karbohydrater, sånn som meg? Jeg spiste jevnt over sunt, ikke sjokolade, kaker, potetgull osv. Aktiv på jobben, trimmer jevnlig. Likevel snek kiloene seg på år for år. Nytta ikke å spise mindre, spise grovt osv. Men da jeg fant boka "Spis deg slank uten sult" på Mammutsalget i vår, ble det en annen dans. Jeg har faktisk gått ned nesten ti kilo uten å savne noe eller sulte eller trimme vettet av meg. Herlig! Anbefales.

Skal reise på ferie snart, ti dager i Paris fra onsdag. Men har pc og nettilgang, så jeg dukker nok opp likevel! :nigo:

Må man høre til noe sted da? Så lenge man har det greit og trives, det er det viktigste. Samtidig er det vel også viktig å ha hjemfølelse. Nei, det er vel viktig å høre til og føle seg hjemme. Enig og uenig med meg selv her. :)

Tror ikke det e karbohydrater, det er snopet og saltet som er mitt største problem. Funker ikke det, får jeg se hva jeg gjør.

No offence, men det er så mange som prøver seg på dette nå, og da blir jeg litt anti. Som med andre ting som er så bra og som ”alle” skal prøve. Skikkelig barnslig innstilling, jeg vet det. :sjenert:

Det høres delig ut med Paris, der har ikke jeg vært på over 20 år. Herlig by.

Bonjour til Paris fra meg!

Skrevet

Det er bare sååå deilig at det er så lyst ute - skulle bare ønske det kunne vært sånn hele året... :nigo:

Skrevet
Det er bare sååå deilig at det er så lyst ute - skulle bare ønske det kunne vært sånn hele året... :nigo:

Ja deilig med lyse sommernetter bortsett fra når man skal sove.... :sjenert: har gått til anskaffelse av lysttette rullegardiner....

Men sommernettene skal vel kanskje brukes til annet enn å sove.... :nigo:

Skrevet
Ja deilig med lyse sommernetter bortsett fra når man skal sove.... :sjenert: har gått til anskaffelse av lysttette rullegardiner....

Men sommernettene skal vel kanskje brukes til annet enn å sove.... :nigo:

Ja, ikke sant :fnise:

Men jeg vil nå på en måte stå opp for å få med meg dagen også jeg da.

..er det rart jeg lider av kronisk mangel på søvn...? :nigo:

Skrevet (endret)

St. hans, midtsommeraften... Er nå alene da, siden mannen min jobber. Men vi fikk da grillet og kost oss litt på verandaen før han dro. :)

Har ingenting i mot å være alene, så det er helt greit. Og så passer det jo greit med litt KG-tid...

Det holdt på å tippe over i morges:

Jeg veier meg ikke så ofte, men jeg gjorde nå det i morges til tross for at jeg gjorde det i går. Uansett, jeg fikk sjokk - den viste ti mindre i dag enn i går.

Første reaksjon var ”å, næmmen”,

så var det ”jezz, det går veien”,

til siste hentet realismen meg inn ”hallo, det er umulig med mindre man skjærer vekk et eller annet, og dessuten - hverken inntak av mat eller fysisk aktivitet det siste døgnet tilsier at noe sånt skal skje.”

Grunnen til forskjellen var at vekten ble plassert der baderomsguldet heller og da vise altså baderomsvekten feil...

Så teit. Blir litt lattermild av meg selv.. :fnise:

Endret av -TanteBrun-
Skrevet

hehehehe man får ikke mer morro enn man lager selv :Hehe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...