Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Bordet fikk vi kjøpt i går, foreldrene mine var innom en tur, og pappa og jeg dro på Ikea og kjøpte det i 10-tiden på kvelden. Da går det unna! Relativt lite folk på Ikea på den tiden av døgnet. :Nikke: Så i dag har vi satt møblene ut på verandaen, og det ble riktig fint. Det er så herlig å ha et uterom! Det kommer til å bli mye brukt utover.

Ellers har vi fått gjort mye annet i dag, også. Kjøpt trekk til parasollen, en fiiiin prikkete feiekost til å ha på verandaen, dokrakk til Turnerose og en sånn dings til å lufte gressplenen (moseplenen, mener jeg :fnise:) foran huset. Mannen har klippet hekk, vi har hengt opp tavlene vi kjøpte på Ikea forrigedagen, jeg har ryddet en del osv. Effektiv dag, alt i alt. :) Sola hjelper, altså!

I morgen skal jeg potte om en plante og bytte "jord" på orkideene. Mulig vi skal på Plantasjen etter en putekasse av noe slag - så i katalogen at de har en slags pose av vanntett stoff som så interessant ut. Tror ikke vi vil ha en stor plastkasse der ute - det blir litt trangt, også. Men vi får se hva som finnes.

Nå sitter jeg og ser på nyheter på BBC. Fælt med den polske flyulykken. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sola skinner, jeg har pottet om en clivia og gitt 7 orkideer ny jord, sittet med leggene i sola mens jeg malte fingerneglene knall røde, lest Glamour... Deilige søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola skinner, jeg har pottet om en clivia og gitt 7 orkideer ny jord, sittet med leggene i sola mens jeg malte fingerneglene knall røde, lest Glamour... Deilige søndag!

Herlig med vår! :jepp:

Jeg har røde tånegler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint bord :jepp: Var ikke så mye som fristet fra IKEAs utemøbler, men det bordet har jeg sett på selv! :)

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med vår! :jepp:

Jeg har røde tånegler. :)

Røde tånegler er fint! Jeg skal ta en ny runde med lakking i dag. :jepp:

Fint bord :jepp: Var ikke så mye som fristet fra IKEAs utemøbler, men det bordet har jeg sett på selv! :)

Vi er kjempefornøyde med det! Er så fint, atte. Og veldig praktisk at det kan flatpakkes når det skal settes bort for sesongen. :Nikke: Det er tydeligvis mange som har likt det, for da vi var innom Ikea i går var det helt skrapa for det!

---

Lenge siden sist, nå. Først og fremst mannen som har handlet siden sist - han skal vaske bilen, og har dermed kjøpt inn "nødvendig utstyr" til 3500... :roll: 2500 av dem var høytrykksspyler, som jo kan brukes til en del annet også, men jeg må si jeg blir ørlite oppgitt. :ler: Og har han vasket bilen enda? Neida. Han har brukt to timer på å pakke ut utstyret. :lol:

Det eneste jeg har kjøpt siden sist er garn - jeg hadde et bonusklipp i garnbutikken på OC som jeg brukte her om dagen. Det ble rød og hvit baby-merino som skal bli en stripete polkagris-genser til lillejenta. :nigo: Også marihøneknapper! Eller, vi har handlet en haug med plastkasser også, til kjellerboden, men det er ikke akkurat veldig spennende. :ler:

Ellers har vi funnet et såkalt "kafésett" som vi skal ha på den lille plenen foran huset. To klappstoler og bord. Det er de første klappstolene vi har funnet (i riktig prisklasse) som faktisk var gode å sitte på. Orker ikke sånne harde pinnestoler. :riste: Bordet var ikke det fineste, men helt ok. Typisk at man ikke får akkurat de stolene løse.

I helgen har vi vært riktig flinke. Ommøblert soverommet og badet (flyttet en kommode fra soverommet til badet, og flytta litt rundt på det som sto igjen), "luftet" plenen, ryddet i kjellerboden - jo, og pakket ut høytrykksspyleren, såklart. :fnise:

Jeg er invitert i to bryllup i sommer, og ergo også to utdrikningslag. Jeg kan ikke akkurat påstå at jeg ser frem til sistnevnte... Det virker så påtatt, liksom. Jeg tenker på det mer som utdritingslag enn utdrikningslag, og jeg skjønner bare ikke greia. Også blir det sånn konkurranse-aktig - hvem kjenner x best? Hvem har de morsomste historiene? Takk og lov insisterte ikke min forlover på å arrangere noe sånt for meg. *grøss* Men jeg må jo nesten gå i de jeg er invitert i. Uff. Jeg er kanskje ikke så grei nå? Men... Dessuten er tanken på en hel dag uten lillejenta faktisk litt rar. Jeg kommer til å savne henne! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dine tanker rundt utdrikkningslag. Nå er det ikke lenge igjen til vår og masse leking ute!

Vi har funnet åpen barnehage her i nærområdet som likner på den dere har, så der har vi hittil vært to ganger!

Siifra om dere to har lyst til å komme på besøk hit til oss en dag! Det hadde vært veldig koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner dine tanker rundt utdrikkningslag. Nå er det ikke lenge igjen til vår og masse leking ute!

Vi har funnet åpen barnehage her i nærområdet som likner på den dere har, så der har vi hittil vært to ganger!

Siifra om dere to har lyst til å komme på besøk hit til oss en dag! Det hadde vært veldig koselig!

Så bra med åpen bhg! Vi vil gjerne være med en dag! Akkurat nå er Turnerose syk (igjen), men neste uke, kanskje?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakkepakkepakkepakke! Fra LaRedoute. Mye fint! Jeg liker virkelig kolleksjonen deres i år. Rekker ikke å linke akkurat nå, men her er det jeg har fått:

- Marineblå linshorts - kjempefin, beholdes

- Knebukser i hvit lin - har den fra før i grå, kjempefin, beholdes

- Hvit singlet i øko-bomull - godt basisplagg, beholdes

- Grålilla kasjmircardigan - fin, men naturlig nok litt dyr, selv om den var til halv pris. Må bestemme meg om den var 650 kr-fin. ;)

- Pysj med topp, bukse og jakke. Helt allright, beholdes.

- Marineblå t-skjorte med trykk og lik i ensfarget lilla, fra Soft Grey (fjorårets, tror jeg) - fine, beholdes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhu! I kveld har Visakortet gått litt varmt! :nigo: Jeg har kjøpt:

- en sort dressbukse fra Jigsaw på eBay (£15 inkl. frakt - 140 kr)

- Amazing Cosmetics concealer. Denne har jeg lest så mye fantastisk om at jeg bare må prøve. Mitt evige hatforhold til de mørke ringene under øynene kan kanskje endelig avsluttes?

- Magic Knickers ;) Skal i et bryllup om et par måneder, og har lyst til å se bra ut!

Ellers sitter jeg og ser på det ganske fascinerende programmet How to look good naked. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange utdrikningslag er blitt mer "ordentlige" i det siste, hvor fokus er mer på å ha det hyggelig med den kommende bruden enn utdritning. Mer spa og opplevelser enn bare fyll og flaue ting. Men kommer kanskje litt an på vennegjengen og hva de tenker.. Jeg synes også typiske utdritningslag er pinlige affærer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange utdrikningslag er blitt mer "ordentlige" i det siste, hvor fokus er mer på å ha det hyggelig med den kommende bruden enn utdritning. Mer spa og opplevelser enn bare fyll og flaue ting. Men kommer kanskje litt an på vennegjengen og hva de tenker.. Jeg synes også typiske utdritningslag er pinlige affærer!

Dette er en sånn mellomting... Litt ordentlige greier, men ikke spa. Jeg kunne gladelig betalt noen hundre kroner for litt spabehandling, men dengang ei! :ler: Og litt sånn... teit. Rebusløp rundt i byen med champagne på alle "stopp" og... Nei, ikke min greie. Men jeg stiller vel opp, altså. Kanskje jeg i det minste har en unnskyldning for ikke å drikke, hvis det mot formodning skulle bli klaff denne måneden. :sjarmor:

---

Mischa lurte meg til å bestille et VoluSpa-lys på eBay. :lur:Snow Flakes, i den nydelige krukken! Litt feil årstid, men... :fnise:

Ellers har jeg bestilt meg noen sånne "no VPL"-truser fra M&S, fire forskjellige, så kan jeg se hvilke jeg liker best. Kjekt å ha nå som det blir sommer og tid for tynnere klær. Og fleecepapir og krem til lillejentas bleier, men det er kjedelig shopping. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det forresten med prøving? :lur:

Vi har hatt en "prøvepause" siden januar, siden vi gjerne vil ha en vårbaby igjen. :) Men denne måneden får vi se hvordan det går! Ikke at det er noe voldsomt iherdig prøving, da. Litt mye annet som skjer om dagen. Men en runde eller tre skal vi vel få til. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Har du luktet på Snowflakes før? :) Var ikke meningen å være dårlig innflytelse og få deg til å kjøpe :gjeiper: Men de lukter jo så godt og er mye billigere på nett enn i butikk :jepp: Fortsatt ganske stive priser, men satser på at det er verdt det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en "prøvepause" siden januar, siden vi gjerne vil ha en vårbaby igjen. :) Men denne måneden får vi se hvordan det går! Ikke at det er noe voldsomt iherdig prøving, da. Litt mye annet som skjer om dagen. Men en runde eller tre skal vi vel få til. :lur:

Så spennende! :jepp: Lykke til! :fnise:

Har E begynt i barnehage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du luktet på Snowflakes før? :) Var ikke meningen å være dårlig innflytelse og få deg til å kjøpe :gjeiper: Men de lukter jo så godt og er mye billigere på nett enn i butikk :jepp: Fortsatt ganske stive priser, men satser på at det er verdt det :sjenert:

Nei, har ikke luktet på det... Men utfra beskrivelsen hørtes det nydelig ut! Påvirkningen er helt i orden, altså. ;) Så lenge du ikke sier noe til mannen min. :ler:

Så spennende! :jepp: Lykke til! :fnise:

Har E begynt i barnehage?

Takktakk! :nigo:

Nei, vi har søkt i hovedopptaket, og regner med at hun får plass og begynner i august. :)

Jepp, det har vi. Så får vi se ;)

:strix: Så moro! Krysser fingrene for at det går fort - og at det evt ikke stikker kjepper i hjulene på bryllupsdagen. ;) Åååh, Tusle-vennen! :klemme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...