*Joyce* Skrevet 18. desember 2012 Forfatter #3701 Del Skrevet 18. desember 2012 Jeg er hjemme med to syke små - nokså slitsomt, må jeg si... Mannen dro på jobb klokka 6.30 og skulle komme tidlig hjem; han dro fra jobb for et kvarter siden. Turnerose har kastet opp, men er hjemme på "bli frisk"-basis i dag, de vil jo ikke ha omgangssyke-syke i barnehagen før 48 timer etter siste oppkastrunde. Det var i går morges. Snorkfrøken har fått diarévarianten, som heldigvis er litt enklere å forholde seg til hos småttiser enn spying er, men det er nå litt styrete å skifte bæsjebleier i ett sett, likevel... Tror hun er over det verste nå, da. Heldigvis. Dog har jeg ikke vært særlig bekymret, hun har tatt puppen nesten som vanlig og bare takket nei til fast føde. Mannen og jeg har hatt et snev av løs mage, men ikke noe problematisk. Heldigvis! Nå sover Snorkfrøken på ryggen min, og Turnerose ligger på sofaen med iPaden. Dagens første pause for min del, så jeg fikset meg en kopp chai latte () og noen Salinas med ridderost og fikensyltetøy. Har ikke fått spist mer enn en skive tidligere i dag, så det var på tide med litt mat, ja... Chai latte er så godt! Har litt dilla om dagen, etter at jeg kjøpte meg dette chaikrydderet. Helt perfekt balansert (som alt annet jeg har handlet hos Seasoned Pioneers), og det blir utrolig bra. Koker opp vann, slenger oppi en tepose (Assam) og et par klyper av krydderet, har oppi melk og varmer til det er passelig. Også litt sukker. Nammenam! Ja, jeg vet jeg kan bruke hele kryddere (og jeg har dem i skapet, også), men da må det koke litt lenger, og det er ikke alltid det passer så godt med baby. Det er så herlig å ha sovende baby på ryggen! Høre den jevne pusten hennes, kjenne at brystkassa hennes hever og senker seg, merke at hun har det trygt og godt tett inntil meg. Juleforberedelsene går det så som så med, helgen ble "spist opp" av bursdagsfeiringer og besøk (hvorfor kjenner vi så mange som har bursdag rett før jul?!), og så ble da Turnerose dårlig på søndag. Det er skikkelig rotete her, julevask kan jeg se langt etter, jeg har ikke fått sendt ut julekort (ei heller limt på bilder på kortene), de siste gavene har ikke blitt handlet (eller sydd), pynten ligger pent i kassa si i boden, de pepperkakene vi bakte for to uker siden er fortært og ingenting mer (av noe) har blitt bakt, jentenes julekjoler ligger fortsatt pent sammenbrettet i form av metervare... Jaja, det blir vel jul uansett. Men jeg føler meg veldig bakpå, det må jeg si. I dag har jeg ihvertfall ryddet og vasket i kjøleskapet, sjekket frysen og tørrvarelageret for å skrive julemeny og handleliste. Tror vi tar en tur på SmartClub i dag, må få kjøpt noen gaver der + ta storhandel. Det er faktisk ikke så mye vi trenger til jul, pinnekjøttet kom jo svigermor med, og ellers har vi bare planlagt en "stor" middag til på helligdagene. Mat til nyttårsaften får vi handle i romjula! Nå gleder jeg meg til mannen kommer hjem. Håper han har vett til å gi meg litt alenetid når han kommer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 19. desember 2012 #3702 Del Skrevet 19. desember 2012 Ikke lett med to små som er syke! Jula kommer uansett. Og jentene får best jul av oppmerksomhet og ikke av ting som burde vært gjort! Stor juleklem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 19. desember 2012 #3703 Del Skrevet 19. desember 2012 Fikk du litt alenetid, vennen Det er strevsom å være hjemme med syke barn og når det er to atpåtil. Blir helt rørt av det du skriver om amming og sovende baby tett inntil. Den tiden går så fort, plutselig freser de rundt og er selvstendige små individer som har egne meninger om alt Skal dere ha hjemmejul i år? Vi skal feire med svigers, men reiser oppover i romjulen, hadde vært hyggelig å se dere, men kjenner jeg muttern rett er det fullt program... Håper uansett å se dere igjen snart, leeeenge siden sist, for lenge kjenner jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 19. desember 2012 #3704 Del Skrevet 19. desember 2012 Det er magisk når de små sovner i bæretøyet Her skjedde det for første gang på veldig lenge for et par uker siden da vi var på handletur. På lørdag sovnet hun i selen mens kjære bar, det var deres første gang og han var solgt. Han savnet at hun sov på magen hans som i begynnelsen. Jeg tror jeg har fått han veldig på gli ang bæretøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 19. desember 2012 #3705 Del Skrevet 19. desember 2012 Småen har lenge nektet å duppe i bæreselen, men han slo til med noen zzz'er her om dagen, han og. Lurer på om også han liker manducaen bedre enn becoen. Utrolig sjarmerende er det i alle fall! Håper du har hatt en litt bedre dag i dag, Joyce! Dessuten er julevasking oppskrytt! Er jo uansett så dunkelt. dagen at. ingen ser om det ligger skjit i hjørnene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 21. desember 2012 Forfatter #3706 Del Skrevet 21. desember 2012 Ikke lett med to små som er syke! Jula kommer uansett. Og jentene får best jul av oppmerksomhet og ikke av ting som burde vært gjort! Stor juleklem! Takk for kloke ord, kjære deg! Stor juleklem tilbake! Fikk du litt alenetid, vennen Det er strevsom å være hjemme med syke barn og når det er to atpåtil. Blir helt rørt av det du skriver om amming og sovende baby tett inntil. Den tiden går så fort, plutselig freser de rundt og er selvstendige små individer som har egne meninger om alt Skal dere ha hjemmejul i år? Vi skal feire med svigers, men reiser oppover i romjulen, hadde vært hyggelig å se dere, men kjenner jeg muttern rett er det fullt program... Håper uansett å se dere igjen snart, leeeenge siden sist, for lenge kjenner jeg Selvstendige små individer, ja... Hehe, Turnerose tester grensene mine i så henseende om dagen. Veldig rart med kontrasten mellom Turnerose og Snorkfrøken! Vi skal være hjemme, ja. Send meg en melding når du vet, da? Så kan vi komme utover en tur, kanskje? Har kjempe-kjempe-kjempelyst til å se deg og dere! Det er magisk når de små sovner i bæretøyet Her skjedde det for første gang på veldig lenge for et par uker siden da vi var på handletur. På lørdag sovnet hun i selen mens kjære bar, det var deres første gang og han var solgt. Han savnet at hun sov på magen hans som i begynnelsen. Jeg tror jeg har fått han veldig på gli ang bæretøy. Så bra at han begynner å bli bærefrelst! Det er min mann også, han var på tur med Snorkfrøken i vogna i dag og var helt forvirret, stakkars. Han pleier alltid å bære, nemlig. Her soves det stadig i bæretøy! Det er vel egentlig yndlingssovestedet hennes, tror jeg. Det er ofte sånn at hun sovner mens jeg kler på meg for å gå ut, altså før vi faktisk har begynt å gå. Så utrolig fint! Småen har lenge nektet å duppe i bæreselen, men han slo til med noen zzz'er her om dagen, han og. Lurer på om også han liker manducaen bedre enn becoen. Utrolig sjarmerende er det i alle fall! Håper du har hatt en litt bedre dag i dag, Joyce! Dessuten er julevasking oppskrytt! Er jo uansett så dunkelt. dagen at. ingen ser om det ligger skjit i hjørnene. Herlig med litt bæretøysoving! Haha, litt oppskrytt - men det var høyst nødvendig. Har fått tatt det verste i dag, så nå er ihvertfall stueetasjen i brukbar form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 21. desember 2012 Forfatter #3707 Del Skrevet 21. desember 2012 Yesss, årets julegave til familien har ankommet - vannkopper. Og denne gangen er jeg helt sikker på at det er vannkopper, det var nok femte barnesykdom hun hadde tidligere i høst. To i barnehagen har vært borte med vannkopper denne uka. Hun plages heldigvis ikke noe særlig, og jeg har ikke sett noe på Snorkfrøken enda. Så får vi bare se hvordan det utvikler seg. Vi har jo heldigvis hvitvask og sånt i hus nå, så jeg tror det skal gå helt fint. Men da ble det jo hjemmedag i dag også... Heldigvis hadde vi alt avtalt at mannen skulle jobbe hjemmefra i dag, sånn at jeg skulle få unna litt husarbeid uten baby på slep, men akkurat det prosjektet ble jo da litt amputert. Nåja, vi fikk altså tatt førsteetasjen, og vi har hatt en fin dag. Ikke verst bare det! Nå sover Snorkfrøken, men ikke Turnerose. Mannen sitter oppe og prøver å jobbe litt (mens Turnerose løper frem og tilbake og prater med ham, hihi), jeg har akkurat sett ferdig Masterchef Australia (elsk!) og skal nå ut på kjøkkenet for å lage fikenmarmelade og kjeks som besteforeldrene mine skal få i julegaven sin, en ostekurv. Håper Snorkfrøken sover greit i kveld... Litt roligere med tanke på jul nå, men må få sydd et par ting, og det er litt vanskelig når Turnerose ikke sovner... Kommer vel i havn til slutt, da. Håper jeg. Den gaven jeg må sy skal overleveres i morgen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 23. desember 2012 Forfatter #3708 Del Skrevet 23. desember 2012 Puh! Treet er pyntet, huset er nogenlunde rent, pinnekjøttet ligger i vann, jentene sover og jeg har vært og KJØPT julekjoler til dem siden jeg innså at jeg ikke ville rekke å sy. Nokså klar for morgendagen, tror jeg. Desserten skal lages i kveld, og jeg må huske å ta ut kalkunfilet til første dag, men ellers tror jeg jamen at mannen og jeg kan slappe av og kose oss i kveld. Så da må jeg ønske alle her en RIKTIG GOD JUL! Synes jeg "kjenner" så mange kjekke damer (i all hovedsak, tror jeg) her inne, og jeg er påfallende glad i dere til å aldri ha møtt mesteparten. Håper dere alle får en fredelig og fin julehelg med de dere er glad i rundt dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 23. desember 2012 #3709 Del Skrevet 23. desember 2012 God jul, kjære deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 23. desember 2012 #3710 Del Skrevet 23. desember 2012 Nyt en fin og rolig kveld (det som er igjen av den) og ha en riktig god jul, dere og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 24. desember 2012 #3711 Del Skrevet 24. desember 2012 En riktig, riktig god jul ønskes deg og dine, Joyce! Håper dere får fine og avslappende juledager sammen Stor klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 26. desember 2012 #3712 Del Skrevet 26. desember 2012 God jul til deg også! Rart hvor kjent (og glad i) man kan bli via et forum, men det er utrolig koselig da Håper vannkoppene ikke er altfor slitsomme og at dere koser dere hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 26. desember 2012 #3713 Del Skrevet 26. desember 2012 God jul, Joyce! Kjenner igjen det du skriver om, KG-venner blir også gode venner. Og du er en av mine Håper du og snorkfrøken og resten av familien har fått nytt julen og at det ble så fredelig som du ønsket deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 26. desember 2012 #3714 Del Skrevet 26. desember 2012 God bedring til jentene, og juleklem herfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 27. desember 2012 #3715 Del Skrevet 27. desember 2012 God jul, Joyce Håper dere har hatt fine juledager og at dere ikke er alt for plaget av vannkoppene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 27. desember 2012 Forfatter #3716 Del Skrevet 27. desember 2012 God jul, kjære deg Takk i like måte, vennen! Nyt en fin og rolig kveld (det som er igjen av den) og ha en riktig god jul, dere og! Takk i like måte, håper dere fikk en rolig og fin julekveld! En riktig, riktig god jul ønskes deg og dine, Joyce! Håper dere får fine og avslappende juledager sammen Stor klem! Til dere også, Molo! Håper dere koser dere masse med det lille nurket og har en deilig julefeiring! God jul til deg også! Rart hvor kjent (og glad i) man kan bli via et forum, men det er utrolig koselig da Håper vannkoppene ikke er altfor slitsomme og at dere koser dere hjemme Vannkoppene har gått sin gang, ikke så aller verst, heldigvis. Håper dere også har fine dager! God jul, Joyce! Kjenner igjen det du skriver om, KG-venner blir også gode venner. Og du er en av mine Håper du og snorkfrøken og resten av familien har fått nytt julen og at det ble så fredelig som du ønsket deg. Takk i like måte, Pasjonsblomst. God bedring til jentene, og juleklem herfra. Takk for det, og en god juleklem tilbake! God jul, Joyce Håper dere har hatt fine juledager og at dere ikke er alt for plaget av vannkoppene! Takktakk! Håper dere også har hatt det fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 27. desember 2012 Forfatter #3717 Del Skrevet 27. desember 2012 Så er julehelgen overstått! Deilig med fri, deilig med late dager, deilig å være bare oss. Jentene fikk masse fint til jul, og de siste dagene har de lekt med de nye tingene sine. Turnerose har vært i brukbar form, tross alt, men merker at hun har litt kortere lunte enn normalt og at hun har litt dårlig matlyst og sånt. Hun plages heldigvis ikke så mye av vannkoppene, klør ikke så veldig. Nå lurer jeg på om Snorkfrøken er i ferd med å få vannkopper også, hun har et par prikker i ansiktet, men de er ikke veldig "vannkoppete", så det kan være noe annet, også. Hun har forøvrig hatt diaré i nesten fem dager, dvs veldig tynn og grønn bæjs, men hun tar puppen som normalt og tisser som vanlig, så vi har ikke bekymret oss så veldig. Tenker at det enten kan være forløper til vannkopper eller at det er tenner på vei... Vi tenkte å prøve å få en legetime i dag, men der var det mildt sagt stor pågang - 18 foran i køen... Så da drøyer vi til i morgen, håper det er litt roligere da. Vi har "sluppet unna" med ett familieselskap, noe jeg er glad for. Det er nokså masete opplegg på de familieselskapene som foregår på min side av slekta... Min bestemor som insisterer på at en (hylende) Snorkfrøken MÅ sitte på noen andres fang, og at "hun ikke kan se på mamma'n sin", for da blir hun så sutrete. Underforstått: Vi skjemmer henne bort, det er så slitsomt med babyer som føler seg tryggest på mamma eller pappas fang, osv. Turnerose forventes å omfavne dem umiddelbart, men hun trenger tid til å varme opp i settinger med mange mennesker, og gjemmer seg bak oss og sånt = ved på bålet til de som mener vi skjemmer dem bort med oppmerksomhet/trygghet. Sukk. Men ferdig med det nå! Nå ser vi på Kardemomme by på NRK nett-TV. Gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 27. desember 2012 #3718 Del Skrevet 27. desember 2012 (endret) Men Joyce, du må jo skjønne at det er ungen som må lære å oppføre seg først som sist! Det er jo de voksne som bestemmer. Dessuten har hun ikke vondt av å skrike litt, det er godt for lungene. *panneklask* vi har hatt vår andel av familiemiddager vi og... Har måttet telle til ti mer enn en gang. Som feks da jeg fikk tyn for å plukke opp ungen da han smågrein på gulvet. Måtte jo ikke skjemme ham bort, vøtt. At han var på et fremmed sted, allerede alt for trøtt og likevel for oppspilt til å sove, hadde ingenting med saken å gjøre. Dessuten er det jo helt nødvendig for stemningen rundt bordet å ha en vrælende baby i bakgrunnen. Frustrert, ja. Endret 27. desember 2012 av Schadenfreude Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 28. desember 2012 Forfatter #3719 Del Skrevet 28. desember 2012 Men Joyce, du må jo skjønne at det er ungen som må lære å oppføre seg først som sist! Det er jo de voksne som bestemmer. Dessuten har hun ikke vondt av å skrike litt, det er godt for lungene. *panneklask* vi har hatt vår andel av familiemiddager vi og... Har måttet telle til ti mer enn en gang. Som feks da jeg fikk tyn for å plukke opp ungen da han smågrein på gulvet. Måtte jo ikke skjemme ham bort, vøtt. At han var på et fremmed sted, allerede alt for trøtt og likevel for oppspilt til å sove, hadde ingenting med saken å gjøre. Dessuten er det jo helt nødvendig for stemningen rundt bordet å ha en vrælende baby i bakgrunnen. Frustrert, ja. Urk, skjønner deg godt, ja... Jeg blir så himla oppgitt, jeg. Og lei. Og sur. Mesteparten av gjestene er helt ok på enmannshånd, men når de er samlet må alle brått bevise ettellerannet. Jeg vet ikke helt hva, men. Blæh. --- Ørlite amper på mannen. Han evner ikke å gå og legge seg til fornuftig tid, og hvis jeg går og legger meg og han blir sittende oppe, kommer han gjerne ikke opp før type 4 om morgenen. Ergo blir jeg sittende oppe til han tar til vettet, etter ørten anmodninger fra meg, og så blir jeg trøtt og sur. (Dette skjer type 4 ganger i uka, og jeg er LITT lei. Men nok om det.) Litt upraktisk, siden vi har akedate med en venninne av Turnerose m/familie i morgen formiddag. Jeg kommer til å være en typisk trøtt type. Grrrr. Det mest irriterende er jo at det er ikke HAN som er våken 3 ganger hver natt for å amme. Han merker det ikke engang, mesteparten av tiden, at Snorkfrøken er våken. Dobbeltgrrr. Ellers har jeg bestilt alenetid, og håper jeg slipper å mase på det. Mannen er ikke så flink på det der, å ta med seg begge ut en tur så jeg får litt sårt tiltrengt alenetid. Men i løpet av uka må han, rett og slett. Det har jeg bestemt. Han fikk 2,5 timer alene lillejulaften, så jeg vil ha det samme. Jeg sitter og funderer på året som har gått og året som kommer. Det er noe eget ved det der, å oppsummere, planlegge, håpe. Jeg har noen tanker om hva jeg ønsker meg for året som kommer, men ingen sånne tydelige nyttårsforsett-opplegg - det går jo bare i dass uansett. Men jeg ønsker meg å bli litt mer tilstede i nuet, for det er jeg ikke så god på. Jeg har gjerne tankene mine alle andre steder. Jeg har fått ny Moleskine av jentene til jul, og den gleder jeg meg til å ta i bruk. Prøvde meg uten i 2012, og det var rart. Jeg fungerer ikke med telefonen som kalender, det blir ikke det samme. Kan ikke notere todo-lister og sånt der, det blir bare ikke riktig. (Og ja, jeg har lastet ned diverse apper, men jeg bruker dem ikke. Penn og papir! Må forresten lete frem igjen miniatyrpennen min som passer i ryggen på Moleskine...) I dag var vi en tur på Toys'r'us for å bytte en Playmo Turnerose fikk til jul, men hadde fra før. Også fant vi bare DET settet på tilbud, så i bytte for en sånn liten eske med prinsessegreier, fikk hun en superkul lekeplass. Vi la riktignok til en hundrings for henne, men det var det verdt! Hun var helt i hundre, kunne ikke komme hjem fort nok. Satte opp huset sitt ved siden av og lekte så fint en laaang stund. Det er utrolig trivelig å høre på at hun leker for seg selv, hun er godt inne i rollespillverdenen nå og sitter og snakker halvhøyt for seg selv - "så bodde han gutten i det huset, og det var mammaen, og det var pappaen, og så gikk han ut for å leke, også tok han med "skæjbålet" (skateboardet ), men da måtte han ha på seg hjelm, og så skulle han kjøre "skæjbålet" i den bakken..." Ganske fascinerende, i grunnen! Jeg lekte litt med henne, også, og jeg må ærlig innrømme at Playmo passer meg godt fortsatt. Men nå har mannen endelig fått hengt opp vask. Heh. Som jeg ba ham om første gang i 22-tiden. (Snorkfrøken bestemte seg for at fanget mitt var eneste akseptable soveplass i dag, ergo er jeg litt stuck her i stolen min.) Så da kan vi kanskje komme oss i seng... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 28. desember 2012 #3720 Del Skrevet 28. desember 2012 Nå er jeg sikkert litt blond, men... hvorfor må du passe på at mannen legger seg? Er det ikke hans problem om han er trøtt på jobb? (Når det er sagt så har jeg motsatt problem med mannen her, og ja, jeg gnåler på'n, jeg og. Han står alltid opp i otta for å gjøre et eller annet, når jeg egentlig synes han trenger mer søvn ) Hurra for Playmo! Og modige dere var som turde å ta turen ut i butikken i går. Vi kjørte forbi storsenteret her og det var totalt trafikkaos utenfor :S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå