Gå til innhold

Bortevekkistan

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her er det også støvsuging og rydding på programmet. :sukk: Neverending story.

Indeed...

Det der med at klær skal fungere til amming er ganske kjedelig i grunn. Når jeg var gravid og begynte å bli lei av gravidklærne gledet jeg meg til magen var borte og jeg kunne bruke vanlige klær, men nå er jeg drittlei ammesingleter/-topper :roll::ler:

Hehe, ja, det er ikke lett, det der! Husker da jeg var på jobb igjen første gang etter at Turnerose ble født, og hadde på meg en "vanlig" kjole - det var skikkelig merkelig! :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Puh, hektisk morgen! Helsestasjonen kl 8.40, var der i over en time (veiing og måling først, så var legen forsinka, og dermed ble jo også helsesøster forsinka), så trillet vi hjem, var hjemme i 25 minutter før vi ble plukket opp og kjørt til svømmingen av en fra barselgruppa som også går der. Var supert å få kjøre med dem i dag, da, ellers hadde det virkelig blitt hektisk, for da hadde vi knapt hatt ti minutter hjemme før vi måtte ha gått til bussen...

Snorkfrøken var nå 71 cm og 7,9 kg. Alt bra, noget tafatt lege som jeg liksom måtte hale info ut av (han sa ingenting om hva han målte og sånt, skikkelig fjernt!), men "stor og fin jente" klarte han å få ut helt av seg selv, hehe. Snakket litt ordentlig med helsesøster, og har fått en ny time hos henne neste uke, så vi kan prate litt mer om meg. Føles godt, og litt skummelt. Snorkfrøken har det helt fint, fortsatt langt fremme motorisk og sterk og kvikk, sa hun. :) Og syntes det var kjempeartig at hun vinket, det var nemlig det første Snorkfrøken gjorde da vi kom inn til henne. :nigo: Hun mente også at det var en bevisst handling!

Nå sover Snorkfrøken i bilstolen (brukte babysetet siden vi satt på med noen andre), hun var rimelig sliten på slutten av svømmingen, stakkars, selv om hun tok en liten dupp da vi trillet hjem fra helsestasjonen. Ikke så rart, da, mye aktivitet og mange nye ansikter å forholde seg til for henne. Tror vi skal ta det rolig her hjemme resten av dagen. :Nikke: Sliten jeg også, kanskje jeg skulle slenge meg på sofaen i 10 minutter...?

Skrevet

Hun er sikkert større enn min krabat, da. Jeg prøver å fortelle ham at han må spise annen mat enn pupp for å bli stor og sterk, men han virker ikke særlig interessert. :ler:

Men trøsten er at storesøsteren også var ganske liten som baby, selv om hun var større enn ham, og nå er hun helt normal, og rett rundt meteren lang. :)

Skrevet (endret)

Hun er sikkert større enn min krabat, da. Jeg prøver å fortelle ham at han må spise annen mat enn pupp for å bli stor og sterk, men han virker ikke særlig interessert. :ler:

Men trøsten er at storesøsteren også var ganske liten som baby, selv om hun var større enn ham, og nå er hun helt normal, og rett rundt meteren lang. :)

:ler: Synd at ikke spinat kan gis til babyer, ellers kunnde du jo prøvd deg på Skipper'n-sangen... "Når Skipper'n skal ha seg mat, han tar seg en boks spinat..." :digge:;)

Så lenge de følger sin egen kurve, så skal det vel være greit?

---

Skikkelig ansvarlig mor her nå, ja... legger babyen foran TVen, som står på BBC World, og går fra for å rydde. Hun kikker storfornøyd på... Og gir elefanten sin skikkelig juling samtidig. :ler:

Endret av *Joyce*
Gjest Unknown
Skrevet

:ler: Snorkfrøken høres helt skjønn ut! Her er også Tv poppis og M synes det er kjempekjekt om T får sitte sammen med henne å se barneTV. Så veldig ansvarlig mor her også...En morgen satt de i 10 min helt still og såg Jake og sjørøverene :fnise:

Godt du får en time til deg selv og får snakket ut :jepp:

Skrevet

Snorkfrøken som kan vinke da!! :sjokkert: wow! flinke frøkna...

Og så lang som hun er! Mi var nettopp 66 cm.. men litt tyngre. God og rund ;)

Fløtepusen eeeelsker også tv.. da stirrer hun intenst, vrir hode og kropp for å se skjermen, og stirrer med åpen munn. Hun ser jo ikke på tv i den forstand, men en sjelden gang sitter hun på fanget mitt litt når vi ser litt på tv osv. Og så har jeg tv på når jeg hører musikk (spotify)- hun elsker screensaveren som kommer opp da.

Skrevet

Heihei!

Jeg så ikke det du skrev om å treffes i helgen... beklager det. Antar at du greide deg likevel ;)

Vi hadde svigers på besøk på lørdag og bror her på søndag. Skikkelig familiehelg :jepp:

Så herlig med vinking! Her er det rulling som gjelder, svært populært for tida :ler:

Snorkfrøken er jammen meg lettere enn den lille(?) klumpen min :plystre: Matglad liten fyr, gitt :bond:

TV er virkelig fascinerende! jeg tyr til den av og til :rodme: Bla godtar han lengre økter i mageleie om han kan titte litt på TV i samme slengen Men aldri masse tid da. Maks 10 min.

ha en riktig god fredag i morgen :klemmer:

Skrevet

Innom (alt for) sent på kvelden og oppdaterer meg, og deler glatt frustrasjon over mannebein som hverken ser eller gjør noe uten at man har bedt om det sånn ca hundre ganger og må være sur og tverr. Ikke hjelper det at vi har opp-pussings og flyttekaos, og skal ha navnedag snart.

Det hjelper litt å se at det er andre som har det likt, men skulle ønske vi hadde hatt litt mer hjelp i huset av mennene alle sammen.

Jeg har forresten kjøpt coccon værbeskytter, har ikke prøvd den enda da- men vannrett sludd/haggel betyr innedag her...

Skrevet

:ler: Snorkfrøken høres helt skjønn ut! Her er også Tv poppis og M synes det er kjempekjekt om T får sitte sammen med henne å se barneTV. Så veldig ansvarlig mor her også...En morgen satt de i 10 min helt still og såg Jake og sjørøverene :fnise:

Godt du får en time til deg selv og får snakket ut :jepp:

TV er litt artig, ja. Fantorangen er pop her i huset! Men da Turnerose var på den alderen Snorkfrøken er nå, hadde vi faktisk ikke TV. Kjøpte vel da hun var 8-9 mnd. Så har liksom ikke helt dreisen på dette med spedbarn og TV. :ler:

Snorkfrøken som kan vinke da!! :sjokkert: wow! flinke frøkna...

Og så lang som hun er! Mi var nettopp 66 cm.. men litt tyngre. God og rund ;)

Fløtepusen eeeelsker også tv.. da stirrer hun intenst, vrir hode og kropp for å se skjermen, og stirrer med åpen munn. Hun ser jo ikke på tv i den forstand, men en sjelden gang sitter hun på fanget mitt litt når vi ser litt på tv osv. Og så har jeg tv på når jeg hører musikk (spotify)- hun elsker screensaveren som kommer opp da.

Hun er lang, ja! Turnerose var lang OG rund, hun her er "bare" lang. Men verdens fineste er de begge to, såklart!

Snorkfrøken har begynt å prøve seg litt på iPaden, hvis jeg våger meg til å bruke den med henne på fanget. Kjempepop med farger og lys! :jepp:

Heihei!

Jeg så ikke det du skrev om å treffes i helgen... beklager det. Antar at du greide deg likevel ;)

Vi hadde svigers på besøk på lørdag og bror her på søndag. Skikkelig familiehelg :jepp:

Så herlig med vinking! Her er det rulling som gjelder, svært populært for tida :ler:

Snorkfrøken er jammen meg lettere enn den lille(?) klumpen min :plystre: Matglad liten fyr, gitt :bond:

TV er virkelig fascinerende! jeg tyr til den av og til :rodme: Bla godtar han lengre økter i mageleie om han kan titte litt på TV i samme slengen Men aldri masse tid da. Maks 10 min.

ha en riktig god fredag i morgen :klemmer:

Hehe, det med helgen var helt borte for meg også, så det går helt fint. :ler: Høres ut som en fin helg!

Åh, må få hilst på dere igjen snart! Kanskje til uka? Tror ikke jeg har sånn voldsomt med planer da.

Jeg tror ikke egentlig at den TVen gjør så mye, altså. Og det er utrooolig deilig når hun kan ligge alene og fornøyd en stund, så hvis TVen må til innimellom, så får det være. ;)

:hug:

Innom (alt for) sent på kvelden og oppdaterer meg, og deler glatt frustrasjon over mannebein som hverken ser eller gjør noe uten at man har bedt om det sånn ca hundre ganger og må være sur og tverr. Ikke hjelper det at vi har opp-pussings og flyttekaos, og skal ha navnedag snart.

Det hjelper litt å se at det er andre som har det likt, men skulle ønske vi hadde hatt litt mer hjelp i huset av mennene alle sammen.

Jeg har forresten kjøpt coccon værbeskytter, har ikke prøvd den enda da- men vannrett sludd/haggel betyr innedag her...

Ja, det er en hvis trøst i at flere har det sånn... Men det burde jo fortsatt ikke vært et problem! :riste:

Cocoonen så fin ut! :jepp: Suveren hette til babyen, da! Kunne egentlig godt tenkt meg en sånn selv, men det er vel kanskje litt vanskelig å forsvare... :sjenert:

Skrevet

Hehehe... Da har vi hatt vår første "bæsj oppetter ryggen"-episode, sånnsom jeg bare har hørt om fra andre så langt. Hun satt i Bumbo-stolen på kontoret mens jeg ryddet, og akkurat mens jeg hadde henda fulle av syblader som skulle ryddes på plass, begynte hun å presse... Med andre ord rakk jeg ikke å ta henne til vasken før det kom (ganske kort det vinduet fra hun begynner å presse og til det kommer hvis jeg ikke får tatt henne opp), og siden hun satt i den stolen hun gjorde, var det litt sånn "no way but up", tror jeg. :ler: Så da fikk hun seg et lite ettermiddagsbad, til sin store begeistring. Elsker å bade, den ungen!

Ellers er det nå avgjort at jeg ikke blir student til våren, mannen er så uunnværlig på jobb (:ler:) at han utsetter permisjonen sin, så da blir jeg gående hjemme frem til august. Og det kjennes så DEILIG! Hurra! Jeg skal få være hjemme sammen med babyen min i nesten et år til! :danse: Gleder meg til å gå i åpen barnehage med henne, til jul og vinter her hjemme, og ikke minst våren! Herlig! :hjerte:

Men akkurat NÅ tikket det inn melding om at de nye vinterskoene mine har ankommet postkontoret, så da tror jeg jammen meg at jeg hiver meg rundt og får hentet dem.

Skrevet

Men akkurat NÅ tikket det inn melding om at de nye vinterskoene mine har ankommet postkontoret, så da tror jeg jammen meg at jeg hiver meg rundt og får hentet dem.

Haha, da er vi to. Fikk nettopp melding, jeg og. Har gått rundt med vanlige sko frem til nå, fryser jo pokkernmeg beina av meg...

Og :ler: av katastrofebæsj. Join the club, we've got jackets! (sennepsfargede, sådan)

• Liker 1
Skrevet

Vennen, jeg skulle også ønske vi bodde nærmere hverandre :hug:

Deilig å kunne være hjemme nesten et år til, det er helt gull!

Så flink Snorkfrøken er :hoppe:

:klemmer:

Skrevet

Haha, da er vi to. Fikk nettopp melding, jeg og. Har gått rundt med vanlige sko frem til nå, fryser jo pokkernmeg beina av meg...

Og :ler: av katastrofebæsj. Join the club, we've got jackets! (sennepsfargede, sådan)

...og så ble det mildvær... :ler:

Vennen, jeg skulle også ønske vi bodde nærmere hverandre :hug:

Deilig å kunne være hjemme nesten et år til, det er helt gull!

Så flink Snorkfrøken er :hoppe:

:klemmer:

:hug:

---

Velling! DET ville hun ha! Kokte på havremel og vann og spedde med morsmelk. :tommelsmil:

Skrevet

Katastrofe bæsj kjenner vi til vi også, heldigvis går 3-er bleier lengre opp på ryggen enn 2-erene :tommel: slik at vi slipper med fullt klesskift hver gang.

Du klarer da å forsvare en cocoon :Nikke: , liten lagringsplass tar den også - genialt på reise.

Skrevet

Katastrofe bæsj kjenner vi til vi også, heldigvis går 3-er bleier lengre opp på ryggen enn 2-erene :tommel: slik at vi slipper med fullt klesskift hver gang.

Du klarer da å forsvare en cocoon :Nikke: , liten lagringsplass tar den også - genialt på reise.

Vi bruker jo tøybleier, og jeg har virkelig ikke opplevd bæsj oppetter ryggen med det tidligere, bittelitt lekkasje ved strikken et par ganger har vi hatt, men ikke sånn eksplosjonsartet. Men jeg ser jo når vi bruker engangs (som vi gjør på hytta og litt sånt) at de er mye mindre "tette" i ryggen enn hva tøybleiene er. Jeg er jo jevnt over veldig glad i tøy, men det med at vi har uhyre få lekkasjer er jo en stor bonus, kjenner jeg!

Hehe, kanskje jeg kan ønske meg en Cocoon til jul? :)

Skrevet (endret)

O' LYKKE! Turnerose sover i sin egen seng (uten smokken! Hun har slutta på natta også!), og Snorkfrøken ligger og sover i den store senga. Jeg ammet henne i senk, og jamen ser det ikke ut til å gå helt fint når hun kan ligge i ro og ikke flyttes fra fang til vugge/seng. Å amme i søvn er jeg ikke "redd" for, det gjorde jeg med Turnerose også, og det var tok slutt av seg selv da hun kutta ut puppen. Så her sitter jeg uten baby på fanget og bare nyter! Utrolig godt!

I dag har vi hatt en kjempekoselig tur til rhubarb og gutten hennes. :hjerte: Litt sliten etter en innholdsrik dag, da, så nå skal jeg programmere en vask til i morgen tidlig og så komme meg i seng. :Nikke:

Endret av *Joyce*
Skrevet

Flinke Turnrose :)

Jeg skulle ikke snakket så høyt om de bæsjebleiene, do jeg våknet av en real brakfisbæsj for en liten halvtime siden, som endte i oversvømmelse da jeg la henne på stellebordet.. Puppene mine var sprengt også, men det er en annen sak ;)

Du kan ønske cocoon til jul ja, smart!

Skrevet

Flinke Turnrose :)

Jeg skulle ikke snakket så høyt om de bæsjebleiene, do jeg våknet av en real brakfisbæsj for en liten halvtime siden, som endte i oversvømmelse da jeg la henne på stellebordet.. Puppene mine var sprengt også, men det er en annen sak ;)

Du kan ønske cocoon til jul ja, smart!

:ler:

---

Nå sitter Snorkfrøken og jeg og spiser lunch sammen! Hun har fått en babykjeks (oppskrift i bloggen, om noen er interessert), en skumpinne og en cherrytomat delt i to. Tomat smakte visst veldig rart. :ler: Jeg spiser knekkebrød med brie og fikensyltetøy. :sikle:

Snart skal vi ut på tur, tror jeg. Og handle litt. Og hente Turnerose i barnehagen etterhvert. Fin dag! :Nikke:

Skrevet

Er hjemme neste uke, hadde vært veldig koselig å se dere?! :hug:

Skrevet (endret)

Er hjemme neste uke, hadde vært veldig koselig å se dere?! :hug:

Oi, har rett og slett gått meg hus forbi, den meldingen der! Klart jeg vil! :hoppe: Men har en litt sånn logistisk utfordrende uke foran meg, om du vil... Ganske fullt opp. Planer mandag, onsdag, torsdag og fredag, så jeg er ikke utpreget fleksibel på tid. :ler: Og trolig uten bil på tirsdag i tillegg, samt at jeg muligens må hente Turnerose i bhg, også... Orker du evt å komme hit?

Endret av *Joyce*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...