Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk, Alabama og iingvild! :klemmer:

Formen er bedre i dag, men merker godt at jeg knapt har spist på nesten to døgn (forrige måltid var vel lunch på lørdag), og magen er fortsatt ikke helt i vater. Er ofte på do, for å si det sånn. Har snakket med NAV, for jeg er absolutt ikke i form til jobbklubb i dag. Jeg skal jo uansett til legen i dag for svangerskapskontroll, så sykemeldingen NAV krever burde det vel gå greit å få ordnet der.

Ellers har da Turnerose og mannen også blitt syke, ikke omgangssyke, men en eller annen virusinfeksjon, ser det ut som - feber av og på, mye puss og snørr fra øyne og nese... Mulig jeg har fått noe av det samme, for jeg har merket at temperaturen har gått opp og ned i natt - fra frysing til svetting på kort tid, liksom. Dette kan ligge an til å bli en knall uke, ja. :gjeiper: Særlig fordi "alt" skjer denne uka - svigermor kommer, Turnerose har bursdag (ikke minst), det er sånn vinterlekdag i barnehagen, karneval i barnehagen... Får håpe hun er frisk igjen til de to siste ukedagene, for både bursdagsfeiringen i bhg og karnevalet gleder hun seg stort til. Stakkars lille jenta mi. :(

Æsj, altså. Synes liksom denne vinteren har vært så bra mtp sykdom og sånt, men nå kommer det visst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, god bedring, altså. Omgangssjuka er jo det verste...

Me har hatt tidenes sjukdomsvinter, så eg håpar på bedring no snart :sjenert: Eg er på andre runde med halsbetennelse nå.

Lykke til på kontroll i dag! Det er jo alltid spennande :jepp: Og så er du jo 29 veker alt! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Helgen blir nok ikke voldsomt aktiv, jeg kjenner at jeg har en lang uke bak meg. Men jeg må sy karnevalskostyme til Turnerose, ihvertfall. Hun har bestemt at hun skal være klovn (den nederste). :) Kjapt og greit prosjekt, heldigvis, og mannen plukket med seg stoff på vei hjem for noen dager siden, så det er bare syingen som gjenstår.

Stilig klovn! Her blir det noe så spennende som rosa prinsessekjole..

God bedring til dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Frida og Pasjonsblomst! :kose: Ja, dere har jo virkelig hatt en lang vinter, Frida... Får håpe dere er gjennom det verste nå. :Nikke:

Stilig klovn! Her blir det noe så spennende som rosa prinsessekjole..

God bedring til dere :klemmer:

Haha, så mye for kostymesying, ja... Jeg har jo ligget rimelig rett ut. :ler: Men enten får jeg gjort det en av de nærmeste dagene, ellers foreslo mannen å sette svigermor i arbeid når hun kommer. ;)

Takk for god bedring-ønsker. :klemmer:

---

Jah... Helt normalt å bli svimmel av å ta av sengetøy og gå ned i kjelleren med det for å vaske, ikke sant? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoho, en heller bossy unge her i dag. "Pappa, du kan ikke jobbe nå! Det er tull!" (Han har hjemmekontor og er egentlig ganske tilgjengelig siden min form ikke er helt på topp.) Og videre - "Jeg må gå opp til pappa med denne veska og boka. *SUKK*" :ler: Det er et hardt liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg godt i gang med hentesettet, som er litt "miks og match" av ulike oppskrifter. :)Denne jakka er på pinnene nå. Rask og enkel, men litt kjedelig siden garnet er tyyyynt og den strikkes på pinne 2,5. :sjenert::fnise: Skal strikke en bukse fra Nøstebarn-boka til, også blir det vel noen sokker og en lue.

Hehe, det er jo mye "kjedeligere" å strikke til andre enn til sin egen mageboer... :fnise: Ikke så rart, kanskje? Jeg skal også strikke et teppe i barselgave (til rhubarb her inne ;)), men jeg regner egentlig med at det i stor grad vil ferdigstilles etter at Maiblomsten er født. Jeg strikket ferdig et teppe til Turnerose i løpet av de første ukene, mens jeg ammet. ;) Veldig grei ammeaktivitet siden man ikke trenger å tenke allverdens, og i tillegg kan legge arbeidet over ungen mens man holder på. :ler: Og for min del gikk det mye tid i godstolen med Turnerose til brystet i starten. Kan knapt huske at jeg gjorde annet, egentlig. :gjeiper:

Den jakka skulle nok jeg klart også, og de har jo så mange fine farger i det garnet! Har litt lyst til å strikke noe i en fin gulfarge, eller fersken. Eller blodappelsinrødt :jepp:

Kan ikke helt se for meg at jeg skal klare å strikke samtidig som jeg ammer :klo: Hadde du henne i sjal eller lå hun på pute når du ammet da? Har lurt på om jeg skal få tak i noen lydbøker til den aller første tiden jeg, men kan jo bli litt kjedelig å bare sitte i ro og ikke gjøre noe også.

God bedring til dere alle! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var glad i ammepute, Haley. Syntes det var greit å slippe å bruke armene til å støtte Turnerose hele tiden, og dessuten å ha armene fri til å gjøre litt annet. :)

---

Alt bra med Maiblomsten og meg. :) Blodtrykk bra (ihvertfall på tredje måling - da jeg fikk streng beskjed om å puste rolig og ikke snakke :ler:), fin hjertelyd, "normal" SF-måling for meg (godt over streken, men innenfor det grønne feltet - akkurat som med Turnerose), ingen utslag på urin, men synkende blodprosent, så da blir det jern annenhver dag svangerskapet ut. Heller det enn blodoverføring etter fødsel. ;) Sykemelding for i dag og i morgen, henvisning til fysio. Og gjett hvilken lege som har termin dagen før meg? :ler: Har jo ikke vært hos henne siden i uke 10 eller deromkring, så det har jeg ikke fått med meg før. Veldig koselig!

Ah, jeg digger legen min. Hun er så trivelig, vi er omtrent jevngamle, og hun er veldig flink. Nå har hun dessuten fått fast stilling der borte, så jeg (eller vi alle) har byttet så hun offisielt er fastlegen vår. Hun har vært veldig fast vikar tidligere.

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Så kjekt med en lege man er fornøyd med! Og morsomt at dere er gravid sammen :)

Her var ammeputen lite vits i, tok lenger tid å finne den frem og legge den bort enn hva M brukte ved puppen. Så jeg hadde ikke fått strikket noe under amming :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med en lege man er fornøyd med! Og morsomt at dere er gravid sammen :)

Her var ammeputen lite vits i, tok lenger tid å finne den frem og legge den bort enn hva M brukte ved puppen. Så jeg hadde ikke fått strikket noe under amming :fnise:

:ler: Veldig ulikt hva slags erfaring folk har med ammepute, altså! Jeg syntes jeg "satt fast" i ammestolen halve døgnet den første tiden, og ville ikke vært foruten. ;)

Omgangssyke som gravid er grusomt, bra du er på bedringens vei. :klemmer:

Takk, søte du! :kose:

---

Jøss... Jeg sitter her og er ganske imponert! Jeg sendte mannen på apoteket etter hemorroidekrem (jadda, godt han er glad i meg :ler:), og fant ut at han vel kunne hente ut Babybox i samme slengen. Og den var jo bare superbra! Den inneholdt:

- Body fra Lindex med søt ugle på (str 62)

- Håndleddsrangle fra Fisher-Price

- Smokk fra Avent (rooooosa :fnise:)

- En liten bok fra Go'boken

- En tåteflaske fra Avent

- Et nummer av Foreldre & Barn (1/12)

- En full-size pakke med Alldays truseinnlegg

- En full-size pakke med apotekets babyvåtservietter

- En flaske med noe Bamse-dusjsåpe (Turnerose ble i fyr og flamme over den, så den er nå offisielt hennes :ler:)

- Prøvepakke med Pampersbleier

- Vareprøver: Blenda Sensitive Color, ammeinnlegg fra Avent, Bepanthen krem, boblebad fra Sebamed, dusjolje fra Sebamed, Dr. Greve baby allroundsalve, Decubal håndkrem.

Med Turnerose var apotekets pakke brukbar, da også, men denne var jo bare super! Også har jeg bestilt en apotekpakke til, fra et annet apotek - Vitus, kanskje? - så er spent på om den er like innholdsrik! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel rasket til meg det meste av gratispakker til baby, men noe sånt har jeg ikke fått gleden av å oppleve :overrasket:!

God bedring!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vel rasket til meg det meste av gratispakker til baby, men noe sånt har jeg ikke fått gleden av å oppleve :overrasket:!

God bedring!

:kose:

Nei, ikke sant? Var ikke i nærheten av noe så innholdsrikt til Turnerose.

Takk! Hvordan er formen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den pakka syns eg og var bra, var vel omtrent det samme i som i din. Fleire full-size-pakkar, og mange! små kremar. Bamse-såpa er den serien me brukar mest her, i tillegg til Libero. Så A snappa den raskt ja, den var jo hennar :fnise: Lindex-pakken syns eg og var bra. Når eg venta A henta eg og Rimi-pakken, som eg hugsar som bra. Men den får ein visst berre ein gong pr husholdning, altså kun til førstefødte. Det var litt dumt...

God bedring! Eg bakar bamsekake! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: til deg!

Og du, apropos vegghengt stellebord, hvorfor er mannen skeptisk? Vi har vegghengt stellebord og er superfornøyd, vi har dette ( i hvitt), det har høye kanter på sidene, og det er slett ikke vanskelig å vippe det opp og ned med ei hand og det sitter godt fast i veggen, mannen din er vel som min og elsker gadgets så han har helt sikkert en stenderfinner? ;) og da sitter det dønn fast altså. Jeg er glad vi valgte den løsningen og ikke sammenleggbart stellebord i dusjen, det vet jeg at jeg hadde blitt møkklei ;)

Og du, om du vil gi Gaia&co en sjanse så gjør det, knall stelleveske for oss med TB-barn, jeg er kjempeglad i min :jepp:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den pakka syns eg og var bra, var vel omtrent det samme i som i din. Fleire full-size-pakkar, og mange! små kremar. Bamse-såpa er den serien me brukar mest her, i tillegg til Libero. Så A snappa den raskt ja, den var jo hennar :fnise: Lindex-pakken syns eg og var bra. Når eg venta A henta eg og Rimi-pakken, som eg hugsar som bra. Men den får ein visst berre ein gong pr husholdning, altså kun til førstefødte. Det var litt dumt...

God bedring! Eg bakar bamsekake! :gjeiper:

Hehe, vi var så sleipe at vi registrerte Rimi-pakka på mannen denne gangen (vi har jo forskjellige etternavn, og har i tillegg flyttet siden sist ;)), men den var skikkelig skuffende denne gangen! Husker også den som bra fra Turnerose. Rart det er så stor variasjon, egentlig. Spent på Libero-pakken nå som den ikke fåes på Lindex lenger, men på Kiwi. :)

Hehe, her blir det løvekake, men ikke før på lørdag, da skal vi ha selskap. Hvis vi blir friske før den tid, vel å merke... Kos deg med baking! :jepp:

:klemmer: til deg!

Og du, apropos vegghengt stellebord, hvorfor er mannen skeptisk? Vi har vegghengt stellebord og er superfornøyd, vi har dette ( i hvitt), det har høye kanter på sidene, og det er slett ikke vanskelig å vippe det opp og ned med ei hand og det sitter godt fast i veggen, mannen din er vel som min og elsker gadgets så han har helt sikkert en stenderfinner? ;) og da sitter det dønn fast altså. Jeg er glad vi valgte den løsningen og ikke sammenleggbart stellebord i dusjen, det vet jeg at jeg hadde blitt møkklei ;)

Og du, om du vil gi Gaia&co en sjanse så gjør det, knall stelleveske for oss med TB-barn, jeg er kjempeglad i min :jepp:

:hug:

Hehe, han er usikker på om veggene holder... :gjeiper: Vi er veldig usikre på hva som skjuler seg bak flisene på badet, vet ikke om det er lagt oppå det gamle, om de har bygget nye vegger eller hva... I tillegg er det uvisst om de har flyttet rør og sånt, og om vi risikerer å treffe noe sånt. :eeeh: Og siden alt i dette huset er gjort på Reodor Felgen-vis, er han redd for at flisene rett og slett skal ramle av. :lol: Greia med løst stellebord i dusjen er at vi nok kommer til å skifte andre steder etter hvert, vi er jo vant til å ikke ha stelleplass på badet og har uansett ikke plass til klær og sånt der. Så vi får se. (Og joda, vi har stenderfinner. Men mistenker altså at flisene henger i løse lufta. ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke sant? Var ikke i nærheten av noe så innholdsrikt til Turnerose.

Takk! Hvordan er formen din?

Formen min, ja ;). Kanskje jeg burde oppdatere min egen dagbok snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min, ja ;). Kanskje jeg burde oppdatere min egen dagbok snart?

:jepp:

---

Da var mannen virkelig nede for telling. :sukk: Omgangssyke OG dette virusgreiene som Turnerose har (og som jeg også merker tendenser til, tror jeg...), dere kan vel gjette hvor trivelig han er for øyeblikket. :roll: Blir vel muligens ikke mer av noe som helst for meg denne uka, begynner å merke at det spøker for familieselskapet på lørdag også, fordi jeg ikke har sjans til å komme i havn med forberedelser. Vi får se hva som skjer.

Er dessuten rimelig irritert på mannens innsats mens jeg har vært syk. Han har prioritert jobben fremfor husarbeid (surprise, surprise) når han har hatt litt tid, og det ser virkelig helt forjævlig ut her. Det blir liksom enda verre å være syk når man må ta igjen *alt* når man blir frisk igjen... I dag har jeg allerede kjørt tre maskiner med klesvask, ryddet kjøkkenet, ryddet stuegulvet, ryddet kjøkkenbordet... Og jada, Turnerose er her, hun. Så det GÅR faktisk an å gjøre husarbeid mens hun er her. :kjefte: Det trengs vikrelig å støvsuges også, men det kan jeg ikke gjøre nå. Han har heller ikke vasket badet, så det gjorde jeg i går kveld. Og i morgen kveld kommer svigermor... Hvis hun fortsatt tør å komme på besøk til vår cocktail av potensiell smitte, da. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...