*Frida* Skrevet 1. mai 2013 #4001 Del Skrevet 1. mai 2013 Gratulera til veslo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 3. mai 2013 Forfatter #4002 Del Skrevet 3. mai 2013 Skalvise, svar på innlegg før mitt syteinnlegg: Pasjonsblomst: Ikke noe vits i å lage merarbeid for seg selv, nei! Jeg synes det er litt artig, bare. Sjekk denne timen fra Yogadownload! Har ikke prøvd den selv, den er ganske ny, men jeg har lastet den ned nå. Snorkfrøken har en del hår, og det kommer stadig mer. Hun har fortsatt litt pønkersveis, hehe, med de lange "tuppene" som hun hadde ved fødsel, og som vi har klippet et par ganger fordi det kom ned i øynene... En del mer hår enn Fløtepusen, i grunnen. Puppen er heldigvis bra igjen nå! Haley: Har ikke fått ut bilde på Rav enda, nei... Skal se om det kommer etterhvert. Takk for fine ord! Unknown: Fikk du testet? Jeg vet at mange har i type sitron eller eddik og potetmel (?) for å sikre seg at marengsen blir stiv. Men så lenge bolle og visp er fri for fett og man ikke har spor av eggeplomme i hvitene, så synes jeg ikke det er noe problem å få til marengsen uten. Haha, sånne eggeplommer (eller tilsvarende hviter) avgår med en stille død bakerst i kjøleskapet her også. Pasjonsblomst II: Hmm, var det kanskje den timen jeg linket til over? Som sagt har jeg ikke testet den selv enda, men skal prøve å få gjort den i kveld. Bra du fant noe du likte! Yoga kan gjøres hver dag, ja, men det kan nok være lurt å gjøre litt ulike programmer. Ikke ashtanga-klasser daglig, kanskje, men med noen mer rolige klasser innimellom, f.eks. Skulderstående du tenker på? Den krever litt øvelse, men den, sammen med plogen, er de øvelsene som løser aller best opp for meg. Særlig hvis jeg bruker lang tid på å rulle ned igjen og passer på å være innom alle mellomrommene mellom ryggvirvlene. Jeg har ikke brukt livegym noe særlig på en stund, så jeg slettet meg. Bruker heller 60 kr i mnd på yogadownload-abonnement. Frida: Tusle: Du får skaffe deg en Mac! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 3. mai 2013 Forfatter #4003 Del Skrevet 3. mai 2013 Today is the day!!! Gratulerer så masse til lille Snorkfrøken og til hele familien! Håper det blir en good dag, og at du senker skuldrene nå... bedre med litt rot enn med en sliten og stresset mamma. Idag er det bursdag!! Og hvis Turnerose blir sjalu er det jo litt leit, men du VET jo at hun er glad for søstera si.. smart med den lille turnerosegaven også, det blir nok mye lettere da lykke ti! Takk for fine ord, søte du! Det gikk ikke så verst, altså. Gratulerer med dagen til lille, store Snorkfrøken Og en kjempestor til deg! Du har stått på som en helt og feiringen blir nok kjempefin. At noen alltid må ha noe å klage på er deres problem. Jeg har litt lyst til å denge dem for deg, men tror ikke det ville hjulpet Jeg syns også det er vanskelig å tenke på at fødselsdepresjonen tok fra meg så mye glede det første halvåret. Men tror du ikke de erfaringene dine har gjort at du har fått en annerledes opplevelse med snorkis? Det er i hvert fall mitt håp dersom vi får flere, at jeg får en ny "sjanse" for å dra en klisjé. Men jeg tror mammagjerningen alltid innebærer en god porsjon dårlig samvittighet. Vi legger lista sabla høyt for oss selv og er våre verste kritikere. Jeg prøver å si til meg selv at jeg gjør så godt jeg kan og mer enn det kan jeg ikke gjøre. Hvis jeg sier det ofte nok, kanskje det går inn? Haha, jeg ser det for meg, Schcaden som denger bestemor. Det er nok noe i den klisjeen, ja. Jeg har vært mye mer bevisst på det denne gangen. Så håper jeg at jeg klarer å legge fra meg den dårlige samvittigheten overfor Turnerose etterhvert. Det er jo vanskelig å endre på det nå, uansett. Absolutt et poeng, det med mammagjerningen. Jeg skulle så gjerne kunne kikket inn i fremtiden og sjekket at jeg ikke ødelegger jentene mine. Kanskje jeg kunne senket skuldrene litt da? Gratulere til lille Snorkfrøken! Og kjære, søte, snille du, får håpe dagen blir 100 ganger bedre enn hva du ser for deg Jeg er i alle fall helt sikker på at du har laget en fin bursdag til 1-åringen og at du er en super mamma til begge to! Takk for det, du! Gratulera til veslo! Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 3. mai 2013 Forfatter #4004 Del Skrevet 3. mai 2013 ... og nå må jeg redde bankkortene mine fra Snorkfrøken. Skal se om jeg får skrevet litt mer etterpå. Tiden flyr om dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 3. mai 2013 Forfatter #4005 Del Skrevet 3. mai 2013 Sånn... Da har hun halvsovet på puppen i 20 min og var visst ferdig med dagens lur. JEG VIL HA EN DAGSOVER! Så det så. Nåja. Hun er blid og fornøyd, ihvertfall, nå sitter hun og omrokkerer på tomflaskene som ikke fikk plass i tomflaskedunken etter onsdagens festligheter. Kjempestas! Også har hun med seg gåvogna overalt, og lesser oppi ymse som hun synes er morsomt. Akkurat nå en pose frysetørrede jordbær, et par magnetbokstaver, en tom colaflaske, månedsplanen for mai fra barnehagen og magnetklypa den hang i på kjøleskapet, samt den ene tøflen sin som hun pillet av i sted. Hun er ganske morsom. Hun raser forøvrig rundt i stua med den vogna, og skoggerler mens hun holder på, men har ikke helt kontroll på styringa, så hun kræsjer i det meste. Stort sett går hun med den, men hun har også funnet ut at hun kan gå på knærne. Det ser ikke sært ut, liksom. Turnerose var hjemme tirsdag og torsdag, hun har vært litt sliten i det siste (sikkert overgangen til å være ute nesten hele dagen i bhg som gjør det), så jeg tenkte hun kunne få en liten "ferie". Men i dag ville hun gjerne i bhg igjen. I går var det gøy her, da var nabogutten hjemme også grunnet planleggingsdag i hans bhg, så de var sammen nesten hele dagen. Stas! Også var nabojenta som er 3 mnd eldre enn Snorkfrøken ute litt med oss, også. Litt sånn 50-60-tallsfølelse over det hele, og det kommenterte også en eldre nabo som har bodd her siden 60-tallet, også. Jah. Der fant hun posen med tomme glass og metallbokser. Hun bokstavelig talt kaster det rundt seg... Unntatt den tomme vinflaska som lå oppi der, den var visst fin å sutte på. Men det var rimelig deilig å få sove til Snorkfrøken våknet i dag (kl 9! Hun pleier å våkne rundt 8.), og å få litt fred og ro, til tross for at *noen* ikke har forstått at mamma vil ha alenetid. Mannen leverte Turnerose, siden jeg våknet i 7-tiden med hodepine. Tok to paracet og det tok det nesten. Litt rester, bare, da vi sto opp, og nå er det borte. Jeg venter spent på posten nå, for jeg forventer flere hentelapper i dag. Turneroses nye bunad (svigermor har sydd ny til Turnerose, og krympet ned den hun har hatt til nå til Snorkfrøken-størrelse), beltestol til Turnerose (Uææææh! Men hun har nektet å i det hele tatt sette seg i bilen i det siste, for hun sier hun får så vondt i ryggen. Så det er nok på tide.) + ny "bag" til Bibabath (den gamle er lekk) og en Babypote, samt garn (35% på ymse Drops-garn nå, så jeg skal strikke meg denne). Så får vi se hva som dukker opp, da. Men vi må vel komme oss ut snart. Om bare posten kommer... Gidder ikke å gå to runder. Skal også handle printerpapir og litt mat. Jepp. Hverdag. Ah. Jeg ønsker meg to ting til 30-årsdagen, tror jeg. Tankebryter (altså sånn til å slå av tankene med) og barn som sover masse. Så vet dere det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 3. mai 2013 #4006 Del Skrevet 3. mai 2013 Beltestol ja, det har A brukt i ett år allerede... (først som ekstrastol) Me har Brio *ognoe*, men ho sit jo ikkje skikkelig i den. Snur seg stadig ut av ryggen, og då kan ho umulig henge fast i eventuell kollisjon! Æsj... Har veldig lyst til å sjå jentene dine i bunad! Me skal og ha nye bunadar på jentene i år, først i konfirmasjon neste veke. Gruar meg litt til å passe på to viltre, is- og kakeetande jenter. Håpar det blir innever, haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 3. mai 2013 #4007 Del Skrevet 3. mai 2013 Så søt Snorkfrøken er! De gjør så utrolig mye rart nå når de begynner å eksperimentere med ting. Min sin er også veldig glad i flasker. Og kasser, magasiner og alt annet han egentlig ikke skal pille på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 3. mai 2013 #4008 Del Skrevet 3. mai 2013 (endret) Hva er en babypote tenker jeg, og googler ivei...Tenkte først at det var et lite potethode eller noe, med ansikt på som en baby eller noe sånt. Ja, hvorfor ikke??? Og så så jeg hva det var, og tenkte "OMG!!! MÅ ha..." Hadde et særdeles uheldig møte mellom meg, fløtepusen og min hjemmelagde blåbærsmoothie i går for å si det slikt! (både mine og pusen sine klær måtte rett på vask. Edit: avventer review fra deg.. leste på nett nå at noen synes det var litt vanskelig for små barn å spise selv av denne. Men du tenkte kanskje helst på den til størstejenta di? Anyway, jeg venter for å høre hva du synes om den tror jeg! Det er helt håpløst å kutte ned på denne internetthandlinga altså, det dukker stadig opp noe supernyttig... fikk du pakkene dine idag? Så heldig da med hjemmelagde bunader! Vi dropper festdrakt/bunad til hun lille her foreløpig.. vi er ikke sånn veldig 17.maiete av oss... (men blir artig nå med barn da, så blir vel litt mer ordnings på festklærne hennes med årene). Ellers må jeg si at jeg kjenner igjen fløtepusen 100 % i noe av det du skriver... altså kaste plastflasker rundt og sutte på vinflaskene, fyyyke rundt med gåvogna også på knærne ( litt tilbakelagt stadie det med knærne nå da) ... og så den herlige latteren deres da Endret 3. mai 2013 av Pasjonsblomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 6. mai 2013 Forfatter #4009 Del Skrevet 6. mai 2013 Frida: Vi er litt over snittet opptatt av bakovervendt sikring, så vi har byttet sete flere ganger for å ha henne bakover lengst mulig... Men nå var hun klar som et egg for å sitte fremover. Skrøt av det til svømmelæreren i går og greier. "Nå har jeg fått sånn belte som mamma og pappa har!" Yes, livets små gleder. Vi gikk for Cybex Solution X2-fix, testvinner og gode greier. Ser greit ut foreløpig. Bunadsbilder må vi få utvekslet! Og ja, det med ymse matvarer med stort grisepotensiale bekymrer meg også... Turnerose ville helst ha på bunaden da hun var ute og lekte i går. Jaja, hun liker den, i det minste! Schaden: Den alderen nå er utrolig artig. Alt skal testes og forsøkes og kikkes på. Og stort sett så blid og fornøyd, atte. Særlig når hun prøver seg på noe hun ikke får lov til, ja. Pasjonsblomst: Den Babypoten var jeg faktisk på jakt etter til Turnerose, men da var det ikke mulig å få bestilt den hit til Norge. Men nå har Lilleprinsen begynt å føre merket, og siden Snorkfrøken har vært begeistret for hjemmelaget smoothie, så kjøpte jeg den nå. Hun fikk prøve i helgen, og tok tegninga umiddelbart. Altså, den er jo sånn som smoothiene fra Ella's Kitchen, det blir klemt ut hvis man er for hardhendt, men med litt assistanse går det strålende. Setet og det + bunaden kom, garnet fikk jeg mail om at blir litt forsinket. Ikke sånn veldig 17. mai-ete vi heller, men svigermor syr jo bunader, og er følgelig ganske opptatt av det. Helt greit, synes vi er heldige som får! Det er bunaden fra mannens hjemsted, og jeg synes den er veldig fin! Ellers hadde nok ikke vi styrt så mye med det heller. Ihvertfall ikke før skolestart... Det blir fort nok noe man må. Fine jentene våre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 6. mai 2013 Forfatter #4010 Del Skrevet 6. mai 2013 Dagen i dag ble ikke helt som planlagt, gitt. Jeg hadde tannlegetime kl 10 (i sentrum), og planen var at jeg skulle levere Turnerose, dra ned med Snorkfrøken og møte mannen på National, sånn at han kunne ha Snorkfrøken mens jeg var der inne. Så skulle vi videre på babytreff etterpå. Men så hadde selvsagt Snorkfrøken feber i natt, og hun og jeg sov sånn ca 3 timer, hun var mildt sagt utilpass og ville bare sove i armkroken min, med munnen klistra fast i puppen. Ergo ble mannen hjemme (jobber hjemmefra) og var her med Snorkfrøken mens jeg var hos tannlegen. 1 stk muggen mann, 1 stk stuptrøtt og sutrete unge, 1 stk storesøster som ikke ville i barnehagen når pappa fulgte og en egentlig ganske fornøyd mamma, tross trøttheten. Det var nemlig utrolig DIGG å ta bussen til sentrum alene, med musikk på ørene og bok i Kindle-appen, rusle rundt på Narvesen Continental mens jeg ventet på at klokka skulle bli 10, gå til tannlegen, som alltid skryter uhemmet av tennene mine og sier at jeg har Oslos fineste, og så ha litt titte-tid igjen mens jeg ventet på bussen tilbake. Luksus, rett og slett. Deilig å kjenne at det finnes annet enn babyfluff i hodet mitt, tross alt. Vel hjemme igjen ble det en gåtur med Snorkfrøken på magen, hun var stuptrøtt og mammadaltete og trengte nærhet og bevegelse. Så jeg fikk handlet lunch og middag, en topp til å ha på meg på 17. mai og et ekstra nøste hvit babyull til 17.mai-pannebåndskaut (Turnerose ville også ha, nemlig). Resten av dagen har det blitt mye kosing og trøsting, Snorkfrøken vil helst sitte på armen eller fanget hele tiden, men det blir mor litt gæærn av. Men jeg gjør mitt beste... Spent på om formen hennes er fin igjen til onsdag, da er det nemlig 1-årskontroll. Men i verste fall får vi utsette vaksinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 6. mai 2013 #4011 Del Skrevet 6. mai 2013 Det er ikke alltid så greit med planer og småfolk, har jeg innsett Men god bedring til Snorkfrøken! Krysser fingrene for at dere får en bedre natt i natt, kanskje til og med litt søvn. Vi fikk tøfler i dag. Så fine! Småen ble umiddelbart negabegeistret Ikke minst fikk han betydelig bedre grep på to bein. Nå prøver mannen å legge en overoppspilt liten en, mens jeg skuer utover det totale kaoset den ungen etterlater seg i stua. Jeg lurer egentlig litt på hvorfor jeg gidder å ry. Må være fordi Småen fryder seg sånn når han kan dra tinga utover igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 6. mai 2013 #4012 Del Skrevet 6. mai 2013 Vi utsatte ettårsvaksinen to ganger, og rett etter tredje gang ble det både forkjølelse og ørebetennelse på ham... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 7. mai 2013 #4013 Del Skrevet 7. mai 2013 Gratulerer med overstått 1-årsdag! Kan tenke meg det er mye å tenke og styre med. Men alt er mye lettere når det er vår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 7. mai 2013 #4014 Del Skrevet 7. mai 2013 (endret) Unknown: Fikk du testet? Jeg vet at mange har i type sitron eller eddik og potetmel (?) for å sikre seg at marengsen blir stiv. Men så lenge bolle og visp er fri for fett og man ikke har spor av eggeplomme i hvitene, så synes jeg ikke det er noe problem å få til marengsen uten. Haha, sånne eggeplommer (eller tilsvarende hviter) avgår med en stille død bakerst i kjøleskapet her også. Testet i helgen. Prøvde igjen på den oppskrifta jeg hadde, men fortsatt ikke helt bra, altså! Vil prøve med bare egg og sukker, men jeg tørr ikke i tilfelle jeg ikke får til det heller! Men den vart grei altså, må bare steke den ennå litt til Jeg prøvde å lage vaniljekremen selv, da. Den ble god! Men jeg tror den var litt for rennende, gikk bra da jeg blandet den med krem Må jeg varme den lenger kanskje? Sånn den tykner mer? Og bruker du krem i tillegg til vaniljekremen når du lager den? Irriterer meg at jeg ikke får den til, så jeg må spørr og grave! Deilig med litt alenetid! Selv om ikke dagen ble helt som planlagt Her er vi også syke og forkjølet, igjen. Får håpe det snart blir sommer og at vi holder oss friske litt lenger enn en uke i gangen. Endret 7. mai 2013 av Unknown Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 7. mai 2013 #4015 Del Skrevet 7. mai 2013 Hurra for oslos fineste tenner!! ) Håper Snorkfrøken er bedre idag... ! Ikke bare bare når de sutrer og klenger osv, men man skjønner jo hvorfor og vet at det går litt opp og ned akkurat det der. 17.mai pannebåndskaut høres veldig søtt ut... bruker du kort tid på et slikt? Hehe, det er sååå digg å være alene et par timer, ute på vift! Jeg koser meg så mye dersom jeg er på en liten shoppingtur eller lignende! (så har jeg jo det best sammen med familien allikevel, såklart!) Håper dere har det fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 11. mai 2013 Forfatter #4016 Del Skrevet 11. mai 2013 Yikes, for en uke dette har vært... Jeg er rimelig kaputt. Snorkfrøken har visst konkludert med at tenner = nada søvn, ergo nada søvn på mamma'n, heller. Tror jeg i snitt har sovet 3-4 timer per natt den siste uka. Feberen var vel litt sånn høna eller egget, tipper at det var en sammenheng, ihvertfall. Pleier å være det her i huset. Torsdag opprant med migrene, så jeg fikk (heldigvis!) sove og kom meg litt utpå dagen. Veldig godt å få sove litt. Blir stadig sikrere på at migreneanfallene henger sammen med søvnmangel, og da er det vel kanskje håp om at det avtar igjen når amme-/småbarnsperioden er over? Satser på det, jeg. Fredagen var ikke den morsomste dagen, planleggingsdag i barnehagen og Turnerose var ikke i humør - type stått opp med feil fot først. Var sammen med en venninne av henne fra bhg, hvis mor er veldig koselig, men noe nevrotisk, og etter nevnte migrene var jeg nok litt vár for den litt styrete væremåten hennes, for jeg ble helt utslitt og merket at jeg ikke egentlig hadde kapasitet til noe som helst. Liker ikke meg selv når jeg blir sånn, selv om det er aldri så forklarbart. Veldig deilig at det fortsatt var helg i dag, da. Det er jo fordelen med alle disse langhelgene i mai! Dagen har gått med til masse forskjellig, alt fra dusjvasking til brennesleluking og sykkeltur med Turnerose. Hun sykler som en proff nå, etter at hun virkelig fikk teken på å starte og bremse forrige uke. Ganske så stolt av 4-åringen vår, ja! Hun syklet jo på sensommeren i fjor, men trengte da hjelp til start og stopp. Nå fikser hun alt på egenhånd, og har vært på to sykkelturer bare i dag. Ingen tvil om hva favorittaktiviteten hennes er om dagen! Litt ekstra stas fordi den neste naboungen som sykler uten støttehjul, sånn aldersmessig, er 7 år. Ingen av straks-6-åringene har tatt av støttehjulene, og de andre 3-4-åringene er ikke i nærheten. Jeg har absolutt tro på løpesykkel, altså. Balansen er viktig! I morgen er det svømming, mer sykling (vil jeg tro), muligens Pelle politibil på kino og (som alltid) litt rydding og støvsuging. Blir nok bra. Har tro på en bedre natt, også, hun har sovet godt i kveld, så kanskje det holder natta gjennom? *krysser fingrene* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 12. mai 2013 #4017 Del Skrevet 12. mai 2013 Hei og hopp! Håper dere har hatt en alle tiders dag i dag, og energien er på vei oppover! Tenkte meg at det måtte være travle dager, for travelt til at Joyce får oppdatert her. Det høres kjempeslitsomt ut, søvn er jo bare alfa omega for alle parter. Migrene, ajaja. Det har jeg aldri hatt heldigvis, og vet derfor ikke hvordan det er. Men innbiller meg at det er fæle greier. Kanskje du bare må be om litt hjelp når ting blir sååå travelt og lite søvn, f.eks la mannen ta ei hel natt og evnt skippe jobb en dag om han må? Ikke alltid så lett det der.. Stas med en 4åring som sykler så godt da! gøy! det blir nok en super sommer for dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 13. mai 2013 #4018 Del Skrevet 13. mai 2013 Håper du har det bedre nå? Jeg har ikke hatt vanlig migrene, men hadde svangerskapsmigrene og det var helt jævlig. Jeg trodde seriøst hjernen skulle pulsere ut av ørene mine, kastet opp og greier, har aldri gjort det av hodepine før. Jeg føler med deg! Så flink Turnerose er til å sykle Var Pelle Politibil ålreit for henne eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 13. mai 2013 #4019 Del Skrevet 13. mai 2013 Løpesykkel tror jeg vi må ønske oss til Frøken Fryd når hun blir litt eldre, for det hørtes veldig smart ut (måtte Google det ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 15. mai 2013 Forfatter #4020 Del Skrevet 15. mai 2013 Skriver mer senere, men: JAAAAAA! Snorkfrøken har fått plass i Turneroses barnehage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå