Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Nå sjanset jeg og bestilte to sweet peas bare pga det kule printet (nesten) :ler: skal sjekke ut Funkjogging, jepp, risen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fiskekaker og makaroni var en slager på matfronten, flesteparten spiste en hel fiskekake og en del makaroni, og sukkerertene som sto på bordet fikk bein å gå på, de også.

Hihi. Er det nå jeg skal si at småen langet innpå fem mini-fiskekaker (på størrelse med en femmer) fra Jippi-serien til meny, en hel gulrot OG makaroni her om dagen? :ler:

Men høres ut som en vellykket bursdagsfeiring, selv om det ble et par idiotiske bemerkninger fra moren og bestemora di. Enkelte tenker ikke før de prater og burde hatt en liten lusing eller to. Svigermor kommenterte feks her om dagen, da hun så hvordan småen trøkka innpå maten "Ja, han må jo ta igjen litt nå, han fikk nok ikke NOK mat tidligere" (ja, jeg har måttet jobbe for å få opp melkeproduksjonen, men ungen har aldri sultet - han har gått fint opp i vekt hele veien).

Syns forresten det var veldig koselig hos dere, jeg også. Føler meg ikke så hjemme der det ikke ser ut som det bor noen. Det ser ikke akkurat ut som noe tatt ut fra ei interiørblekke her heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å få et lite "barnebibilotek" jeg også, både pappaen og jeg er lesehester. Jeg elska å lese da jeg var liten, og håper å føre det videre til veslepusen. Men enn så lenge har hun nok med 6-7 bøker, da hun er mest gira på å bla opp og ned, og ikke så opptatt av innholdet. Hun skal få flere bøker med tida...

(men skjønner at du måtte dra på flirebåndet sammenlignet med deg)

Vi har et sånt der hvitt hus med sorte detaljer og bittelitt farger.... Og inni meg er det noe som skriker etter farger. Nyanser og ton i ton og litt mer lag på lag. Mer sjel og varme.... Det er nok mest mannen i huset som får viljen sin igjennom. *sukk* Tenk å kunne innredet et hus helt alene, det hadde vært spennende det. Hadde nok blitt litt mer "style" og varme da. (når det er sagt så er vi i prosess med å gjøre det litt lunere og mer personlig her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gratulerer med overstått. Håper dere har hatt fin(e) feiringer! Hvordan står det til med 4-åringen?

Klem!

(Jeg har "fått" meg ny symaskin som jeg sydde bursdagskrona til IE på. MED navn selvfølgelig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skogsbærkaken så himmelsk ut! Gratulerer med overstått til turneose, og vel blåst til mamman og pappan.

Klovnekostymen høres kjempe flott ut også! Jeg ble inspirert til å tenke litt i forkant til neste år jeg nå, har sett en oppskrift på marihønekistyme på drops og nå skal jeg bestille opp garn til den så fort jeg er ferdig med de to kosedyrene jeg holder på med :Nikke:

Jeg også digget hulebjørnens klan og de bøkene da jeg leste dem i 12-14 årsalderen, men filmatisert :ler: Den skulle jeg også sett.

Lita har et bra utvalg av bøker alt, to fulle hyller og flere skal det bli! Vi er lesehester her i huset også :)

Flinke snorkfrøken forresten, det går så utrolig fort fra kryping til sitting og stående - det er mye å passe på for tiden. Vi skal kjøpe matte til lekegrinden i helgen og så skal den opp! Jeg gleder meg til jeg kan gå på do uten at lita sover ;) Lita er ei daredevil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skogsbærkaken så himmelsk ut! Gratulerer med overstått til turneose, og vel blåst til mamman og pappan.

Klovnekostymen høres kjempe flott ut også! Jeg ble inspirert til å tenke litt i forkant til neste år jeg nå, har sett en oppskrift på marihønekistyme på drops og nå skal jeg bestille opp garn til den så fort jeg er ferdig med de to kosedyrene jeg holder på med :Nikke:

Jeg også digget hulebjørnens klan og de bøkene da jeg leste dem i 12-14 årsalderen, men filmatisert :ler: Den skulle jeg også sett.

Lita har et bra utvalg av bøker alt, to fulle hyller og flere skal det bli! Vi er lesehester her i huset også :)

Flinke snorkfrøken forresten, det går så utrolig fort fra kryping til sitting og stående - det er mye å passe på for tiden. Vi skal kjøpe matte til lekegrinden i helgen og så skal den opp! Jeg gleder meg til jeg kan gå på do uten at lita sover ;) Lita er ei daredevil og kan ikke være alene uten tilsyn slik som det er nå når hun driver og slipper seg litt fra møbel til møbel.

(Hvis det kommer flere innlegg av dette skylder jeg på telefonen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusle: Lett påvirkelig, 'a gitt! :fnise: Håper dere liker dem! :jepp:

Schaden: Hehe, han plutten din, altså... :ler:

Folk kan like godt holde kjeft hvis de ikke har noe koselig eller konstruktivt å si, ja. Blæh.

Takk for det. :klemmer: Vi liker oss jo her, vi, og for min del er det ikke noe mål med striglet heim. Det får andre ta seg av. ;)

Pasjonsblomst: Det kommer jo etterhvert, det med bøkene. :) Jeg er glad i barnebøker, og har kjøpt opp litt på salg og sånt oppgjennom årene, så vi hadde litt alt før Turnerose kom til, hehe. Og det har ikke akkurat blitt mindre etter at hun kom. :ler:

Det tar lang tid å bo seg inn! Og særlig når man har små som krever sitt. Og det å finne noe som begge parter kan være fornøyd med, ikke minst. Jeg følte liksom at vi akkurat var "ferdige" i leiligheten vi eide tidligere, som vi flyttet fra sommeren for snart 4 år siden. Da hadde vi bodd der i 5 år, flesteparten av dem barnløse. Det tar sikkert 10 år før vi er like langt her. :lol:

iingvild: Takk i like måte! :strix: Skikkelig merkelig å ha en 4-åring i hus, det må jeg si... Hvor har årene egentlig blitt av? Store, lille jenta mi...

Imponert over de sydde kronene dine, altså! Her går det i papp og glitterlim. :ler:

pusilus: Nå ble jeg nysgjerrig på strikket marihønekostyme! :jepp: Snorkfrøken skal nok få være marihøne neste år, har liggende marihønekjole som jeg sydde til Turnerose. :) Ballongkjole fra Stoff&Stil, sydd av rødt stoff med sorte prikker. Enkelt og greit!

Ser for meg den lille daredevilen din! :rodmer: De er jo så skjønne når de blir mer mobile også, når de plutselig begynner å skjønne hvor stor verden er. :fnise: Synes det er en artig tid, dette.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! Mandag og en rolig morgen - det er skidag/vinteraktivitetsdag i bhg til Turnerose i dag, og mannen leverte, siden de skulle være der innen 8.30 (uhorvelig tidlig :ler:). Hun var strålende fornøyd med å skulle få ha med ski, skistøvler og ikke minst skistokker! Hihi, søtingen min.

Helgen har blitt brukt til klargjøring for vindusbytting. Det skjer enten i slutten av uka eller mest sannsynlig i begynnelsen av neste, de ligger visst litt etter skjema og startet på naborekka i dag. Gleder meg til å få det overstått.

I går var Turnerose og jeg på kino og så Karsten og Petra-filmen. Det var bare SÅ koselig! Jeg tror jeg koste meg minst like mye som henne. :ler: Filmen interesserte nok henne litt mer enn meg, men den var søt nok. Artig å se hvordan barn reagerer på film, da det var litt skummelt (Frøken Kanin forsvant!), klarte hun bare ikke å sitte stille med all spenningen i kroppen. Så bare at hun satt og sitret - og krøp inn i armkroken min da det ble for mye. Men det gikk bra til slutt, heldigvis. Hurra for Bassa! ;) Og da den var ferdig studerte hun filmplakater i foajeen, og konkluderte med at "I morgen kan vi gå og se DEN!" Det var Anna Karenina. :lol:

I dag har jeg bestemt meg for å starte et nytt og bedre liv. :ler: For sikkert femtiende gang i mitt liv. ;) Men jeg kjenner at kroppen min trenger en pause fra brødskiver, rett og slett. Jeg er mye oppblåst og vond i magen, og jeg er rimelig sikker på at det henger sammen med mye gjærbakst. Det er så lettvint med brødskiver, men med litt planlegging går det nok bra. :) Håpet er å slippe oppblåsthet, samt kanskje å få av de mildt sagt gjenstridige siste gravidkiloene. Lurer litt på 30 day shred i samme slengen, men får se hva det blir til. Frokosten ble tyrkisk yoghurt med litt honning, mango, blåbær og en liten neve müsli på toppen. Nam!

Nå var det visst puppetid her. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! Mandag og en rolig morgen - det er skidag/vinteraktivitetsdag i bhg til Turnerose i dag, og mannen leverte, siden de skulle være der innen 8.30 (uhorvelig tidlig :ler:). Hun var strålende fornøyd med å skulle få ha med ski, skistøvler og ikke minst skistokker! Hihi, søtingen min.

Helgen har blitt brukt til klargjøring for vindusbytting. Det skjer enten i slutten av uka eller mest sannsynlig i begynnelsen av neste, de ligger visst litt etter skjema og startet på naborekka i dag. Gleder meg til å få det overstått.

I går var Turnerose og jeg på kino og så Karsten og Petra-filmen. Det var bare SÅ koselig! Jeg tror jeg koste meg minst like mye som henne. :ler: Filmen interesserte nok henne litt mer enn meg, men den var søt nok. Artig å se hvordan barn reagerer på film, da det var litt skummelt (Frøken Kanin forsvant!), klarte hun bare ikke å sitte stille med all spenningen i kroppen. Så bare at hun satt og sitret - og krøp inn i armkroken min da det ble for mye. Men det gikk bra til slutt, heldigvis. Hurra for Bassa! ;) Og da den var ferdig studerte hun filmplakater i foajeen, og konkluderte med at "I morgen kan vi gå og se DEN!" Det var Anna Karenina. :lol:

I dag har jeg bestemt meg for å starte et nytt og bedre liv. :ler: For sikkert femtiende gang i mitt liv. ;) Men jeg kjenner at kroppen min trenger en pause fra brødskiver, rett og slett. Jeg er mye oppblåst og vond i magen, og jeg er rimelig sikker på at det henger sammen med mye gjærbakst. Det er så lettvint med brødskiver, men med litt planlegging går det nok bra. :) Håpet er å slippe oppblåsthet, samt kanskje å få av de mildt sagt gjenstridige siste gravidkiloene. Lurer litt på 30 day shred i samme slengen, men får se hva det blir til. Frokosten ble tyrkisk yoghurt med litt honning, mango, blåbær og en liten neve müsli på toppen. Nam!

Nå var det visst puppetid her. :hjerte:

brødskiver er lett, jeg er også "slave" av gjærbakst.. brød og boller må være det beste som finnes! (men blir heldigvis ikke veldig oppblåst, selv om man jo kan merke det litt).

til lunsj i går hadde jeg byggrynsgrøt fra Fjordland, med hakkede nøtter, rosiner og kanel på toppen. Knallgodt og sunt! Eller hvordan er du med melkeinntaket nå? Den grøten må jo være perfekt særlig for nybakte mammaer som ammer i ett sett, er megasultne og knapt har tid til å lage seg mat..

Flinke dere har vært som har ryddet og fikset i helga! Nye vinder må jo bare bli bra !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skistokker! :skratte: Åh, jeg måtte tenke litt på den, men egentlig var det jo genialt sagt! De er så fine når de konstruerer ord sånn. I en bok om norsk språk jeg har, er det nevnt et annet eksempel jeg ble veldig begeistret for "kaffetenner" (sånne som voksne har, altså ikke melketenner).

Jeg skal starte et nytt og bedre liv nå, jeg også. Har alt for mange gravidkilo igjen og nå som jeg snart ikke pupper mer så kan jeg igrunn få gjort noe med det. Har vært alt for glad i hjemmebakt brød i permisjonen, gitt... Pluss at alle stiller med kaker og snop på barseltreffene :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir heklet marihøne kostyme, strikkingen overlater jeg stort sett til andre ;)

Oppblåst av gjærbakst, melder meg inn i den klubben, men hjemmebakt brød er bedre enn kjøpebrød for meg. Det er nok fordi jeg kutter mye hvete.

Gravidekilo er det igjen her også, men det er vel nå jeg skal være glad for at jeg ikke har noen barselgruppe? :forvirret:

Skistokker må være det søteste ordet jeg har hørt på lenge :hjerter_rundt:

Gleder meg til Lita begynner å snakke. Det er artig nå også, men skummelt mtp knall og fall. I dag gikk hun med farfaren, de stoppet opp og plutselig så slapp hun seg og lente seg bare lett med ryggen til bena hans :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Høres ut som om dere hadde en fin bursdagshelg! Og sikkert deilig med en rolig mandag for å ta seg inn igjen litt :jepp:

Hvordan går prosjekt nytt og bedre liv? Jeg skulle nok sikkert ha blitt inspirert av deg..Men jeg er for umotivert til kjøkkensyssler om dagen og for lite oppfinnsom. Men jeg bytter ut noen brødmåltider med knekkebrød, da :ler: Og omeletter og salat, så det får holde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasjonsblomst: Gjærbakst er nydelig, ja. Det er det som er så dumt. :ler:

Byggrynsgrøt, det høres godt ut! Kan ikke huske å ha sett det her, men det er ikke så ofte jeg stopper ved Fjordlandhylla. Det burde vel dog være overkommelig å få til selv også? Melk i mat og sånt går fint nå. :) Tror kanskje jeg kan drikke igjen også, men det gidder jeg jo ikke (har aldri likt melk noe særlig).

Spiser du grøt og sånt på jobben? Jeg savner kantine - der jeg jobbet tidligere var det en veldig bra en, med knallgod mat stort sett hver dag. Luksus!

Schaden: Hehe, jeg tror ordet "staver" er veldig vanskelig å huske, for vi sier jo det, men skistokker er det like fullt. Jeg digger egenkonstruerte barneord! Kaffetenner var jo bare genialt. :ler: Jeg liker gobblefunking selv også, jeg. Og å bytte om på stavelser. Vi sa bestandig "katafontelelogen" hjemme, f.eks. Men det ordet brukes fint lite i disse dager! Jevnt over - språk er gøy, og jeg er glad for at jeg er så stødig at jeg kan leke med det.

Vi får ta et slanketreff. :ler: Grete Roede, here we come? Hihi...

pusilus: Hjemmebakt brød funker bedre for meg også, men det var det å få bakt det... Jeg kommer alltid på sånt en time før jeg skal ut eller noe. Særlig vanskelig fordi jeg helst bløtlegger korn og frø på forhånd, da er det litt vanskeligere å spontanbake.

Tror du kan være glad du ikke har barselgruppe sånn sett, ja. ;) Det BLIR mye snop, og mye fine rundstykker og denslags. Men nå er det straks bare meg igjen i barselgruppa mi, så da bør jeg vel klare å holde meg litt i skinnet. :tunge1:

Du skal se at Lita snart er større enn du liker. :ler: Tiden går så utrolig fort! Jeg kan virkelig ikke fatte at det bare er 2 mnd til Snorkfrøken er 1 år. :hakeslepp:

Unknown: Tja, i dag havna jeg hos en i barselgruppa og spiste (som nevnt over) fine rundstykker og kanelboller. :ler: Sånn kan det gå! Men det var koselig, da, og hun nikoser seg nå den siste uka av permisjonen sin. ;) Så da får det passere... Men jeg synes da ikke det høres så ille ut med knekkis og omelett og salat! Flink, er du! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yikes! Snorkfrøken sov hele 20 min på dagen i dag. :eeeh: Mor blir en smule ko-ko av den slags. Mildt sagt amper på ettermiddagen i dag, ja, så da passet det godt at mannen var i dritthumør og Turnerose dødsliten etter å ha vært ute hele dagen i bhg. Jaja. Nå sover krapylene, og mannen og jeg har kollapset i hver vår sofa. :ler:

Jeg har tenkt meg opp for å sy litt, jeg holder på med å avslutte ørten småprosjekter som har blitt liggende altfor lenge. Så krysser jeg fingrene for at symaskinen ikke vekker nevnte krapyler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den byggrynsgrøten var virkelig ikke min greie. Sjelden jeg kaster mat, men jeg klarte ikke å spise den. Er i utgangspunktet veldig glad i havregrøt og slikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ta meg sammen og hekle litt jeg nå om jeg skal bli ferdig med et lappeteppe som jeg har lovet bort om halvannet år- lappetepper har en tendens til å bli liggende lenge brakk her.

Hva syr du på nå?

Jeg er ikke så avansert på brødbakingen at jeg tenker på korn og frø helt enda selv om skapet er fullt, de blir brukt i frokostblandinger :)

Lys gjærbakst, kaker og snop blir det nok av på besøk til div medlemmer av svigerfamilien og det skjer jo flere ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, deilige brød, rundstykker o.l. kunne jeg sikkert levd på! Og jeg kan ikke skjønne dem som foretrekker kneip. Noe så nitrist! Jo mer frø, jo bedre! :tommel: Men blir en smule oppblåst her også.. Jeg skal stadig vekk begynne et nytt og bedre liv, men det er merklig hvor lav motivasjonen kan være når det dukker opp noe godt :sjenert: Så sånn sett skal det bli litt godt å komme tilbake til jobb for da vet jeg at det blir litt mer rutine på maten ihvertfall. Når jeg er hjemme kan jeg jo nesten spise hva jeg vil, når jeg vil. Jeg synes jo det er veldig godt med salat, omelett, knekkebrød, frukt, grønt og mat laget fra bunnen av, men det er liksom litt for lett å slumpe unna, desverre. Men appen fra Shapeup Club fungerer veldig godt som motivasjonsfaktor for meg ihvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schaden: Kanskje like bra at de ikke hadde den på Rema her, da? :vetikke:

pusilus: Åh, imponert over lappeteppehekling! Sånt er jeg elendig på - altså mange biter som skal bli til noe helt... Jeg kan til nød strikke plagg i deler, men helst vil jeg ha oppskrifter der jeg plukker opp masker eller på annet vis slipper montering. ;)

Driver og avslutter småprosjekter som har blitt liggende - en ringslynge til å ha i bilen, gigalaken til den store senga, sydd sammen av ett og et halvt ferdiglaken fra Ikea, et par bleier til Snorkfrøken, rundpinneetui m.m. Godt å få gjort! Etter at det er ferdig blir det sommerklær til jentene, og forhåpentligvis også et par plagg til meg selv. :)

Hjemmelaget frokostblanding er så godt! :sikle: Har du en fast oppskrift?

Haley: Uff, kneip er triste greier, ja. Og det de serverer i barnehagen. :roll: Men, men, ungen får godt brød her hjemme. :)

Hmm, Shapeup Club skal sjekkes! :jepp:

Tusle: Nå har vi endelig fått tidspunkt for vindusbytte, ihvertfall! Og et lite hurra for deg, forresten. Hipp hurra, fingrene krysset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å bli imponert helt enda, jeg brukte vel 5 år på Litas lappeteppe men det lå urørt i 3 av dem da ;) Det var tiltenkt svoger og ex-svigrinne, men det er vel unødvendig å si at det ikke ble noe av det. Jeg må få litt overskudd igjen før jeg orker å hekle, planene er der men energien er borte.

Skulle hatt meg noen etuier til både heklekroker og strikkepinner, kanskje jeg kan fri til mamma :Nikke: Det gjør jeg med montering av strikkeplagg også :fnise:

Jeg er imponert over alle som syr, jeg har knapt tatt i en symaskin siden ungdomsskolen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...