Honesty Skrevet 10. februar 2013 #3821 Del Skrevet 10. februar 2013 Den bildebokhylla var ikke dum. Her baker jeg sjokoladekaka fra Café Sting. Så mye for morsdag. Men dersom jeg slipper mannen til, mistenker jeg at kjøkkenet blir katastrofeområde, for å rydde underveis er visst farlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 10. februar 2013 #3822 Del Skrevet 10. februar 2013 mmmm after eight brownies høres veldig digg ut, oppskrift please? Jeg baker boller, men de var litt som murstein å "trille" ut, jeg måtte igrunn bare forme dem til med henda.. lurer på hvordan de blir... *sukk* Fin bokhylle, jeg tenkte å få en slik en på Fløtepusen sitt rom også, for da blir det litt pyntelig og oversiktelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #3823 Del Skrevet 11. februar 2013 Den bildebokhylla var ikke dum. Her baker jeg sjokoladekaka fra Café Sting. Så mye for morsdag. Men dersom jeg slipper mannen til, mistenker jeg at kjøkkenet blir katastrofeområde, for å rydde underveis er visst farlig. Den ble fin på veggen også, den hylla! Kjøkkenkatastrofe, ja. Her er det vel heller jeg som er håpløs til å rydde underveis, men forskjellen på mannen og meg er at jeg rydder etterpå, i motsetning til ham... mmmm after eight brownies høres veldig digg ut, oppskrift please? Jeg baker boller, men de var litt som murstein å "trille" ut, jeg måtte igrunn bare forme dem til med henda.. lurer på hvordan de blir... *sukk* Fin bokhylle, jeg tenkte å få en slik en på Fløtepusen sitt rom også, for da blir det litt pyntelig og oversiktelig. Skal se om jeg får ut oppskriften i bloggen snart! Bollebakst her også i går, men det gikk rimelig bra. Ble det noe av mursteinsbollene? Kjedelig, det der, når man ikke treffer med deigen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #3824 Del Skrevet 11. februar 2013 Hehe... Helgens nye ord er "hadet", så nå sier Snorkfrøken hadet og vinker i hytt og gevær. Og så "tittei" og "der" innimellom. Gårsdagen ble brukt til bollebakst, lagde en stor porsjon så vi har til bursdagen neste helg. Noen boller og noen skolebrød. Turnerose lagde en fin bollebamse, men den fikk et svært kort liv etter at den kom ut av ovnen. Og jeg har atter en gang merket at jeg nok helst ikke bør spise søt gjærbakst. Blir oppblåst så det holder, så skikkelig gravid ut i går og fikk ikke utebuksa mi skikkelig igjen da vi var ute for å ake. Snorkfrøken fikk seg også sin første tur på akebrett - det var gøy en god stund, faktisk. Vi dro hver vår jente en liten runde på en ustrødd gangvei bak her. Snorkfrøken var godt innpakket i bobledress og Stonz, og fryktelig nysgjerrig på den rare snøen som plutselig var så nærme - helt til hun stakk hånda nedi og satte i et hyl, that is. Jeg kan ane at hun er sin mors datter. Jeg kikka på jentene ifbm morgenstellet i dag, og de har blitt så store! Begge to... Babyene mine! Turnerose er klar for voksenseng og stor dyne, tror jeg, for hun ligger og sparker i enden av juniorsenga. Det blir ny seng på henne til sommeren. Og Snorkfrøken er straks for lang til å stelles på toppen av Malm-kommoden... Hjelpe meg, så fort tiden går! Men jeg synes egentlig ikke det er så dumt, heller. Babytiden er fin, men det er helt i orden at den begrenser seg selv. Jeg liker selvstendighet. Nå spiser Snorkfrøken og jeg frokost (dvs, jeg er ferdig, men noen bruker litt lengre tid enn andre), mannen leverte i dag, og det var litt godt, både fordi nettene er mildt sagt oppstykket om dagen (dumme tenner), og fordi det er -11 ute. Hun sov til 8.30, og det tror jeg hun trengte. Hun har normalt sett våknet 7.30-ish i det siste. Nok å gjøre i dag, så jeg håper hun tar seg en god lur etterpå. Liker godt at hun nå for det aller meste har kuttet ned til én lengre lur heller enn to små. Det er deilig for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 11. februar 2013 #3825 Del Skrevet 11. februar 2013 De vokser så fort Jeg ser også frem til at T blir litt større og mer selvstendig, likevel gleder jeg meg til ny babytid. Noe jeg igrunn ikke kan skjønne hvorfor siden jeg vet at første tiden med T var pyton Bra man glemmer! Her ble det ingen boller i går, så jeg lurer på å bake noen i dag Men fine boller har samme virkning på meg som på deg, begynner å merke det igjen nå når den verste gravid-deigemagen er borte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #3826 Del Skrevet 11. februar 2013 De vokser så fort Jeg ser også frem til at T blir litt større og mer selvstendig, likevel gleder jeg meg til ny babytid. Noe jeg igrunn ikke kan skjønne hvorfor siden jeg vet at første tiden med T var pyton Bra man glemmer! Her ble det ingen boller i går, så jeg lurer på å bake noen i dag Men fine boller har samme virkning på meg som på deg, begynner å merke det igjen nå når den verste gravid-deigemagen er borte! Bra man glemmer, ja. --- Og DER knekket hun krabbekoden. (Hun har krabbet "ubevisst" i noen uker, dvs når hun har vært veldig målrettet mot noe og ikke helt fulgt med på hva hun gjør, men nå krabber hun bare for å krabbe.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #3827 Del Skrevet 11. februar 2013 Mon tro hvor vi har lagt de stikkontaktsikringsgreiene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 11. februar 2013 #3828 Del Skrevet 11. februar 2013 Stikkontaktene har ikke vært interessante her foreløpig, men skuffer og skap, derimot... Han river utover alt han får tak i, og storesøster er ikke alltid like blid når han går til angrep på lekematen hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 11. februar 2013 #3829 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg forestilte meg babytiden som litt mer idyllisk enn den har vært, må jeg innrømme. Og skylder på kolikken. Så nå gleder jeg meg egentlig ganske mye til Frøken Fryd blir mer selvstendig. Til hun kan gå og gjøre seg forstått, og forstå alt vi sier.. Men jeg tenker at kolikken slipper vi vel neste gang (og da er vi uansett mer erfarne foreldre), og vi vil jo gjerne at frøkna skal få (minst) en søster eller bror Bringebærmoussekake til bursdagsselskapet? Bare å lage bunnen (nøttebunn av mandler (eller hasselnøtter om du vil) med litt kakao, eller browniebunn) og slenge den i fryseren. Bringebærmoussen (kan fint variere med andre smaker, naturligvis, men jeg synes bringebær er så friskt og godt) holder seg også fin kjøleskapet i et par dager, så da er det bare å klaske det på kvelden i forveien (eller samme dag). Eller lage alt dagen i forveien og la stå i kjøleskapet i lufttett kaketine. Ble ikke tid til fastelavnsboller her i heimen, så jeg spurte Mannen om han syntes det var greit med fastlavnsboller midt i uka istedenfor, og det var det selvfølgelig Så det er morgendagens plan Blir en smule "3 måneder på vei-gravid" jeg også av gjærbakst, men det er jo så godt Sånn bokhylle er jeg på jakt etter også! Synd vi ikke har Åhléns her i byen.. Men en fin unnskyldning for å dra på større-by-tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #3830 Del Skrevet 11. februar 2013 Stikkontaktene har ikke vært interessante her foreløpig, men skuffer og skap, derimot... Han river utover alt han får tak i, og storesøster er ikke alltid like blid når han går til angrep på lekematen hennes. Tell me about it... Turnerose har begynt å løfte rundt på Snorkfrøken når hun blir for nærgående. Mor sitter med hjertet i halsen. Jeg forestilte meg babytiden som litt mer idyllisk enn den har vært, må jeg innrømme. Og skylder på kolikken. Så nå gleder jeg meg egentlig ganske mye til Frøken Fryd blir mer selvstendig. Til hun kan gå og gjøre seg forstått, og forstå alt vi sier.. Men jeg tenker at kolikken slipper vi vel neste gang (og da er vi uansett mer erfarne foreldre), og vi vil jo gjerne at frøkna skal få (minst) en søster eller bror Bringebærmoussekake til bursdagsselskapet? Bare å lage bunnen (nøttebunn av mandler (eller hasselnøtter om du vil) med litt kakao, eller browniebunn) og slenge den i fryseren. Bringebærmoussen (kan fint variere med andre smaker, naturligvis, men jeg synes bringebær er så friskt og godt) holder seg også fin kjøleskapet i et par dager, så da er det bare å klaske det på kvelden i forveien (eller samme dag). Eller lage alt dagen i forveien og la stå i kjøleskapet i lufttett kaketine. Ble ikke tid til fastelavnsboller her i heimen, så jeg spurte Mannen om han syntes det var greit med fastlavnsboller midt i uka istedenfor, og det var det selvfølgelig Så det er morgendagens plan Blir en smule "3 måneder på vei-gravid" jeg også av gjærbakst, men det er jo så godt Sånn bokhylle er jeg på jakt etter også! Synd vi ikke har Åhléns her i byen.. Men en fin unnskyldning for å dra på større-by-tur Jeg tror det er vanskelig å forestille seg hvor intens babytiden er før man er der selv. Kanskje særlig fordi jeg tror mange (meg selv inkludert) glemmer fort. Det er (heldigvis) de fine minnene som sitter best - det er ihvertfall erfaringen min både fra Turnerose og fra da broder'n var baby - han hadde kolikk. Ikke direkte sammenlignbart med å være forelder til kolikkbarn, det skjønner jeg jo, men likevel. Jeg husker jo at det var vanvittig intenst med ungen som skrek og skrek og skrek, men samtidig husker jeg det på en måte ikke. Minnene om lek, stelling og alt det andre ligger over som en slags buffer. (Han er en del år yngre enn meg.) Godt kakeforslag, jeg har nemlig landet på å lage denne på fredag. Lykke til med bollebaking og hyllejakt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #3831 Del Skrevet 11. februar 2013 Har akkurat tutet meg gjennom siste episode av "Married Single Other". Fy fader, så trist! Men med den fine, váre britiske humoren som bobler til overflaten. ITV kan sine saker! Og jeg har forelsket meg litt i damen bak introlåta, Priscilla Ahn. Perfekt musikk for meg i kveld. Sammen med en kopp forunderlig god mintsjokolade-te. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 12. februar 2013 #3832 Del Skrevet 12. februar 2013 Så deilig med en rolig og fin tv kveld! Du kommer deg ikke i seng før iallfall 12 hver kveld enda? Teen høres litt rar ut ja... særilg sjokoladeopplegget. Men morsomt at den smakte godt! Jeg er imponert over pratinga til Snorkfrøken din! Hadet og vinking og greier, så flink hun er! Vi har såvidt sett tendenser til vinking, men lite ord utover mamma og bapa.. Herlig at hun har begynt å krabbe også nå! Ikke mer åling og se da? Ha en flotters dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 12. februar 2013 Forfatter #3833 Del Skrevet 12. februar 2013 Så deilig med en rolig og fin tv kveld! Du kommer deg ikke i seng før iallfall 12 hver kveld enda? Teen høres litt rar ut ja... særilg sjokoladeopplegget. Men morsomt at den smakte godt! Jeg er imponert over pratinga til Snorkfrøken din! Hadet og vinking og greier, så flink hun er! Vi har såvidt sett tendenser til vinking, men lite ord utover mamma og bapa.. Herlig at hun har begynt å krabbe også nå! Ikke mer åling og se da? Ha en flotters dag! Nei, jeg er og blir en natterangler... Ja, teen høres skikkelig rar ut! Det syntes jeg også. Men den fikk veldig gode reviews på iherb, så jeg prøvde siden de hadde sånn rabattopplegg på det merket forrige uke eller noe. Og den var faktiks ordentlig god. Det er vel veldig individuelt hvordan utviklingen går, tror jeg. Din er jo superlangt fremme på det fysiske, mine har vært tidlig ute på sitting og språk. Skjønner godt at de tar en ting av gangen. Litt åling blir det vel fremdeles, hun får ikke helt til krabbingen på "treige" underlag, ser det ut som (lekematta og teppet under stuebordet), men på parketten går det i krabbing i dag. Takk i like måte, søte du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 12. februar 2013 Forfatter #3834 Del Skrevet 12. februar 2013 Jøssda, Snorkfrøken krabber rundt på gulvet under meg, og drar seg opp langs ymse møbler. Det var jo brått mye enklere når hun raskt og greit kommer seg bort til ting! Leker fornøyd med lekekjøkkengreiene (å lage lyd ved å slå lekekjelene mot hverandre er toppen, det samme er det å åpne og lukke døra på lekekomfyren i det uendelige), triller litt på den nye tralla mi, blar i en brosjyre hun fant på gulvet, spiser noen smuler hun også fant på gulvet... Jeg venter på at papirsøpla skal tømmes (håper det er i dag ), for vi har store mengder makulert papir liggende som det ikke er plass til nå - vi deler søppeldunker med tre andre rekker her. Om en times tid skal vi bort til en i barselgruppa, hun har invitert til nabotreff siden det er en del som har fått babyer nå. 2012-gjengen! Det blir koselig! Snorkfrøken og gutten til hun i barselgruppa skal nok klare å gjøre gulvet utrygt for desember-babyene... Herlighet, så stor forskjellen er nå (7 mnd), men de er jo ikke så lenge til det jevner seg ut. Ellers burde jeg egentlig rydde og ordne her, men er litt tiltaksløs i dag. Handle burde jeg også, men gidder ikke. Mannen kan få ta med det vi skal ha fra Rema når han kommer hjem, så kan han få bære hjem juice og andre tunge ting. Ikke handlet han fisk til middagen i dag da han var på SC i går, heller, så da får han fikse selv. Såh! (Barnslig, jeg?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 12. februar 2013 #3835 Del Skrevet 12. februar 2013 Det er vel veldig individuelt hvordan utviklingen går, tror jeg. Din er jo superlangt fremme på det fysiske, mine har vært tidlig ute på sitting og språk. Skjønner godt at de tar en ting av gangen. Litt åling blir det vel fremdeles, hun får ikke helt til krabbingen på "treige" underlag, ser det ut som (lekematta og teppet under stuebordet), men på parketten går det i krabbing i dag. Bra jobba av Snorkfrøken! Og Fløtepusen, selvsagt! Det er så morsomt å følge med på utviklingen. Har ei i barselgruppa hvor babyen er høyt og lavt (og bortpå alle de andre før noen får sukk for seg, plutselig mangler en sokk eller noen griner fordi den har blitt lugget osv). Småen er derimot fornøyd når han kan ligge i fred og gnage på et eller annet... lurer på om jeg rett og slett har fått en litt bedagelig unge? Skal sies at han har litt å slekte på der, på begge sider. Men når det kommer til spising, er han helt med! Han spikret pinsettgrepet i løpet av tre dager etter at vi putta'n i høystolen og gav ham fingermat foran seg. Nå må jeg støvsuge hver dag, for ellers plukker han opp bøss fra gulvet og eter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 14. februar 2013 #3836 Del Skrevet 14. februar 2013 Flinke snorkfrøken som krabber! Husker det var mye som skjedde samtidig med snuppa vår når du først begynte å sitte, så krabbe og reise seg opp. Gøy! Høres ut som du har full kontroll på bursdagsforberedelsene, koslig å lese! Kjenner jeg er litt misunnelig på deg som er hjemme, det var så koselig Håper du får en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 15. februar 2013 Forfatter #3837 Del Skrevet 15. februar 2013 Bra jobba av Snorkfrøken! Og Fløtepusen, selvsagt! Det er så morsomt å følge med på utviklingen. Har ei i barselgruppa hvor babyen er høyt og lavt (og bortpå alle de andre før noen får sukk for seg, plutselig mangler en sokk eller noen griner fordi den har blitt lugget osv). Småen er derimot fornøyd når han kan ligge i fred og gnage på et eller annet... lurer på om jeg rett og slett har fått en litt bedagelig unge? Skal sies at han har litt å slekte på der, på begge sider. Men når det kommer til spising, er han helt med! Han spikret pinsettgrepet i løpet av tre dager etter at vi putta'n i høystolen og gav ham fingermat foran seg. Nå må jeg støvsuge hver dag, for ellers plukker han opp bøss fra gulvet og eter... Bedagelige unger er ikke å forakte. Mine er vel også egentlig av den sorten, tror jeg, med en gang de har "grunnbevegelsene" på plass. Ihvertfall Turnerose. Hun er ikke den mest viltre, selv om hun absolutt ikke sitter stille, heller. Jeg bare ser i bhg og sånt at hun er ikke helt på linje med Duracell-kaninene. Og jeg tror Snorkfrøken er av samme ulla. Blir spennende å se hvordan de blir når de vokser til! Flinke snorkfrøken som krabber! Husker det var mye som skjedde samtidig med snuppa vår når du først begynte å sitte, så krabbe og reise seg opp. Gøy! Høres ut som du har full kontroll på bursdagsforberedelsene, koslig å lese! Kjenner jeg er litt misunnelig på deg som er hjemme, det var så koselig Håper du får en fin dag! Det er så mye som skjer, ja, veldig spennende og artig alder. Nå reiser hun seg opp ved bordet, så vi kan ikke ha noe "skummelt" liggende der. I går fant jeg henne fornøyd gumlende på et knekkebrød som Turnerose hadde lagt fra seg på bordet. Det ER utrolig koselig å være hjemme, jeg føler meg kjempeheldig! Håper du også har fine dager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 15. februar 2013 Forfatter #3838 Del Skrevet 15. februar 2013 Dagen før dagen! Ligger sånn nogenlunde i rute, har nok å ordne i dag, men det skal vel gå bra. Litt skuffet over at ikke sjokoladefargen til cake popsene dukket opp i tide, men monsterøynene kom, ihvertfall - Turnerose så disse da jeg googlet etter inspirasjon og var solgt - så jeg må vel en tur bort på Jernia etter Candy Melts, tenker jeg. Stua er delvis pyntet, det ligger ballonger over halve gulvet, vi har hengt opp girlandere og minivimpler. I dag må det ryddes og støvsuges her nede, oppe tok jeg i går. Litt som må handles inn, et par kaker som må bakes og gelé som må lages. Svigermor kom i går, og unntatt tiden det tar å gjøre et par ærender i sentrum som hun gjør unna nå, regner jeg med å få god hjelp fra henne. (I motsetning til mamma, som lovte å komme og hjelpe meg, men så avlyste. ) Turnerose er så spent på morgendagen at hun nesten sprekker. I dag morges gjentok hun sikkert fem ganger at "I morgen når jeg våkner, så ligger det pakker under senga mi!" og "I morgen kommer ALLE vennene mine i bursdagen MIN!" Jeg husker jo følelsen, og det er gøy å se at hun gleder seg sånn. Jeg gleder meg også på det planet - det er bare blandet med litt skrekk for hvordan morgendagen vil fortone seg. Men nå tror jeg jamen at Snorkfrøken og jeg får komme oss ut og gjøre unna det vi skal på senteret. Tuddelu! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 15. februar 2013 #3839 Del Skrevet 15. februar 2013 Lykke til i måro! Me gjorde unna barnwselskapet i går etter bhg, og det gjekk strålande! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 15. februar 2013 #3840 Del Skrevet 15. februar 2013 trafikklysutkledning! Så fantastisk med krabbing! Her er det øving på å løfte både rompa, framkropp og mage -samtidig! Vanskelig Tvitvi med siste innspurt! Bra du har svigermor der som medhjelper. Hurra for Turnerose på forskudd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå