*Joyce* Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #3801 Del Skrevet 4. februar 2013 Innom en liten tur. Her gledes det også over at det snart ee bursdag. Vi tjuvstarter om ei uke med barnebursdag og tar familiefeiringen på bursdagen til turnerose. :-) ha en flott helg! De er søte, disse jentene våre, hva? Lykke til med feiringen av den skjønne storesøsteren deres! Hm. Jeg har ikke sett på Trinny og Susanna i år fordi jeg syns det var så kleint i fjor. Kanskje jeg bør gi det en sjanse? Syns forresten Pasjonsblomsten sa det fint et par innlegg tilbake her, om å ta i mot ting som de kom. Lykke til med bursdagsfeiring! Jeg syntes også at det var skikkelig kleint i fjor, ja. Så du kan jo gi det en sjanse. Men det er jo ikke akkurat rocket science, uansett. Takk for hyggelig dag Takk i like måte, vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #3802 Del Skrevet 4. februar 2013 Ett stykk klovnekostyme ferdig sydd, og matchende hatt av mosegummi med pomponger på ferdig mekket. Turnerose er klar for karneval på onsdag. Synes det var litt kort varsel på karnevalet i år, vi fikk vite om det på fredag... Men greit nok, jeg kom i havn. Er nok litt streng, jeg sender henne helst ikke i barnehagen i polyester fra topp til tå. *redd for smeltet polyester på huden* Har hatt en super dag i dag, møtte rhubarb og den skjønne gutten hennes i sentrum. Kjempekoselig, til tross for et vanvittig snøvær. Det hadde kommet en 12 cm snø her hjemme i løpet av dagen, ihvertfall, ganske mye! Men vi kom oss hjem igjen også. Sliten nå, men har lyst til å se ferdig reprisen på Halvbroren, siden jeg gikk glipp av i går. I morgen har vi (Snorkfrøken og jeg) ingen planer utover å hente en pakke med bursdagsgave til Turnerose på posten, håper det snør litt mindre... Vurderer en tur til åpen barnehage, får se. Nok herfra for i kveld, tror jeg. En kopp te og et knekkebrød før leggetid står på programmet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 5. februar 2013 #3803 Del Skrevet 5. februar 2013 Tenker Turnerose blir en fantastisk klovn! Så morsomt M har ikke fått være med på karneval enda. Kjenner jeg synes det er litt kjedelig at ho går glipp av det i år, når ho har blitt stor nok til å skjønne litt av det. Men, men, vi får det nok gøy uansett! Oj, 12 cm snø, ja! Vi fikk mye snø før helgen, men heldigvis har det roet ned litt Kjekt med litt snø, men jeg trenger ikke måtte ta frem fresen mer enn nødvendig Men siden vi har skisenteret omtrent rett over hustaket, så får vi være glad for all snøen som kommer! Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 5. februar 2013 #3804 Del Skrevet 5. februar 2013 Etter å ha opplevd å få 50 cm i løpet av en ettermiddag for noen år tilbake, skal det litt til før jeg snakker om vanvittige snømengder igjen Men ja, det snødde såpass tett i går at jeg knapt kunne se ut av vinduene. Gleder meg til våren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #3805 Del Skrevet 5. februar 2013 Tenker Turnerose blir en fantastisk klovn! Så morsomt M har ikke fått være med på karneval enda. Kjenner jeg synes det er litt kjedelig at ho går glipp av det i år, når ho har blitt stor nok til å skjønne litt av det. Men, men, vi får det nok gøy uansett! Oj, 12 cm snø, ja! Vi fikk mye snø før helgen, men heldigvis har det roet ned litt Kjekt med litt snø, men jeg trenger ikke måtte ta frem fresen mer enn nødvendig Men siden vi har skisenteret omtrent rett over hustaket, så får vi være glad for all snøen som kommer! Ha en fin dag Så synd at hun ikke får vært der! Turnerose gikk glipp av karnevalet i fjor, da var hun lei seg, men jeg vet ikke hvor mye hun egentlig skjønte av det. Hadde nok vært langt kjedeligere i år, ja. Jeg er veldig klar for vår, jeg. Snø er da helt unødvendig nå! Etter å ha opplevd å få 50 cm i løpet av en ettermiddag for noen år tilbake, skal det litt til før jeg snakker om vanvittige snømengder igjen Men ja, det snødde såpass tett i går at jeg knapt kunne se ut av vinduene. Gleder meg til våren! Joda, har opplevd langt større snømengder på en dag, jeg også, men med 8,5 kg på magen, en stelleveske som veier altfor mye og i tillegg matvarer fra Kiwi gikk det seint opp bakken her, altså. Var jo selvsagt ikke måkt noe sted... Vår, ja. Ja takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #3806 Del Skrevet 5. februar 2013 Dagens slager: Jeg fant frem et klokkespill til Snorkfrøken, og hun satt i 40 min (!) og spilte og koste seg. Kjempesuksess! Tror hun var fascinert av at det var hun som lagde lyden. Ellers er en annen slager (eller ikke) om dagen å skyve seg inn under de nye skapene i stua, for så å sette i et vanvittig hyl når hun ikke kommer seg ut igjen. Raringen... Fryktelig sliten i dag. Det har vært dårlige netter igjen, og jeg merker at det tærer enormt på meg. Har niks og nada tålmodighet med Turnerose på morgenene, og føler meg som en forferdelig mamma pga det. Føler at jeg drukner i ting som burde vært gjort, men som jeg ikke har ork eller tiltak til å få unna. Ikke noe gøy å ha det sånn... Tror jeg skal prøve å sove med Snorkfrøken når hun skal ha luren sin, om en times tid, tipper jeg. Trenger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #3807 Del Skrevet 5. februar 2013 Åh! Nå ble jeg skikkelig glad på Turneroses vegne - bestevennen hennes fra bhg, som har hatt perm i et halvår, kommer tilbake snart - og er hjemme igjen til bursdagsselskapet hennes. Hun har savnet ham fælt, så jeg tror hun blir skikkelig glad når hun får den beskjeden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 6. februar 2013 #3808 Del Skrevet 6. februar 2013 Høres ut som kjekke permisjonsdager, Joyce! Går jo opp og ned såklart... Klokkespill høres kjekt ut. Så masse musikkleker på sprell, men det stod anbefalt fra 3 år og opp. Sikkert med fare for løse deler eller noe? Men hvis foreldrene passer på burde det kanskje gå bra? Musikk er jo kjekt. Kos for Turnerose med bestevennen i selskapet sitt... det blir nok et toppers selskap med deg som ordner i stand! Høres kjekt ut da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 6. februar 2013 #3809 Del Skrevet 6. februar 2013 (endret) Så fantastisk at han kommer tilbake håper du fikk sove! Er imponert over at du greier å være mamma for flere enn en... Søvnmangel er helt forferdelig lammende, synes jeg, og å greie å stille opp for en snart-fireårig tror jeg ikke jeg hadde greid som du gjør. Har inntrykk av at mammalivet er fylt av dårlig samvittighet. Idiotisk nok. Med tanke på alt vi greier burde det vært stolthet og mestring som var de sterkest følelsene! Så putt den dårlige samvittigheten i en skuff, det er der den hører hjemme! Vær stolt av den fantastiske jobben du gjør med begge jentene dine Endret 6. februar 2013 av rhubarb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 6. februar 2013 Forfatter #3810 Del Skrevet 6. februar 2013 Høres ut som kjekke permisjonsdager, Joyce! Går jo opp og ned såklart... Klokkespill høres kjekt ut. Så masse musikkleker på sprell, men det stod anbefalt fra 3 år og opp. Sikkert med fare for løse deler eller noe? Men hvis foreldrene passer på burde det kanskje gå bra? Musikk er jo kjekt. Kos for Turnerose med bestevennen i selskapet sitt... det blir nok et toppers selskap med deg som ordner i stand! Høres kjekt ut da! Vi har det fint! Ihvertfall de dagene jeg har fått nok søvn. Blir litt monstermamma når jeg er stuptrøtt, gitt... Vi har alltid hatt et relativt liberalt forhold til disse aldersgrensene på leker - altså, vi holder jo selvsagt Playmo og smålego unna Snorkfrøken nå, men større leker der det er små deler som kan falle av hvis ungen piller i et kvarter - det har vi gitt dem begge. Vi følger med, og jeg tror ikke det er noen større fare for at ungen svelger en tangent. Viktigst er det vel at hun storkoser seg! (Men det skal sies at Snorkfrøken ser ut til å være av samme sort som sin søster - hun kan godt putte ting i munnen, men svelger ikke, og hun gaper fint så jeg får se når jeg ber om det. Det forholder seg nok annerledes hvis man har barn som spiser "alt".) Gleder meg litt til barnebursdag jeg også. Håper du har det fint i den nye hverdagen deres! Så fantastisk at han kommer tilbake håper du fikk sove! Er imponert over at du greier å være mamma for flere enn en... Søvnmangel er helt forferdelig lammende, synes jeg, og å greie å stille opp for en snart-fireårig tror jeg ikke jeg hadde greid som du gjør. Har inntrykk av at mammalivet er fylt av dårlig samvittighet. Idiotisk nok. Med tanke på alt vi greier burde det vært stolthet og mestring som var de sterkest følelsene! Så putt den dårlige samvittigheten i en skuff, det er der den hører hjemme! Vær stolt av den fantastiske jobben du gjør med begge jentene dine Jaaa! Jeg fortalte henne det i morges, og hun smilte stort og stupte kråke i senga. En glad jente, ja. Vet du, jeg tror det handler om at når man er der, så får man det til, uansett hvor trøtt man er... Men jeg merker jo godt at jeg har (for) kort lunte og mildt sagt lite tålmodighet med Turnerose de dagene jeg er trøttest. Jeg prøver å si det til henne, jeg, at "i dag er mamma kjempetrøtt fordi jeg ikke har sovet nok, unnskyld for at jeg ikke er så grei." Det virker som om hun har forståelse for det, og jeg tror kanskje at det kan være en fin ting å lære - både det at man kan gjøre noe dumt og si unnskyld etterpå, og at man kan ha dårlige dager innimellom. Også trøster jeg meg med at barn tåler en storm i ny og ne, det er vel vedvarende "dårlig vær" som er skadelig... Tusen takk for fine ord, de varmer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 6. februar 2013 Forfatter #3811 Del Skrevet 6. februar 2013 Vi droppa svømmingen i dag, første tann har endelig kommet skikkelig gjennom, og Snorkfrøken er ett stykk sutrebaby (og bæsjebaby - tre bæsjebleier på morgenen i dag, det er uvanlig!) Nå sover hun, mens vi egentlig skulle vært i bassenget - tror det var like greit at vi ble hjemme, ja. Turnerose spratt opp kl 8 i dag, hun som vanligvis må hales ut av senga klokka 8.45. Klar for karneval! Hun ble så fin, og jeg fikk kommentar om at det var "forfriskende" å se en jente som noe annet enn polyesterprinsesse. Det var ikke akkurat noe voldsomt spenn i kostymene - jeg så to Spiderman, to Batman, en ninja, fem prinsesser av ymse slag (dvs Rapunzel, Snehvit, udefinert H&M-prinsesse osv), en "prinsesseheks" - og en tiger (som tok rollen veldig bokstavelig og gikk og beit de andre ungene - komisk for meg, men ikke for de ansatte - de hadde sitt svare strev med å stoppe ham ). Og en kjempefin klovne-Turnerose. Hun var veldig fornøyd selv, også, og det er jo det viktigste! Vi brukte ansiktsmaling til å lage klovneansikt, og hun fikk gå uten lue og med klovnehatt bort til barnehagen. Suksess! ... Og der var det liv i leiren oppe igjen. Jaja, vanskelig å sove uten puppen når man har vondt i tennene, jeg kan se den. Vi skal vel snart ut en tur, må bort på CO etter noe litt tykkere papir til å printe bursdagsinvitasjoner på. Snorkfrøken har forresten gitt opp krabbeforsøkene, virker det som, og kommer seg heller fremover på en finurlig måte - hun drar seg opp og ned i sittende til hun er der hun vil være. Og nå satte hun seg oppå klokkespillet... Det var visst litt rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 6. februar 2013 #3812 Del Skrevet 6. februar 2013 Jeg overhørte noen mødre snakke karneval her om dagen. Hun ene hadde kjøpt Sabeltannkostyme for en hel frognertier! Dæven steike... Han tiger'n minner meg forresten om den ene nevøen her. Vi kalte ham en lama (husker ikke lenger hvorfor) hvorpå han svarte med å spytte på alle. Gjennomtenkt kommentar fra tante, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 6. februar 2013 #3813 Del Skrevet 6. februar 2013 så gøy med karneval, da! Turnerose var nok utrolig skjønn i sitt hjemmelagede kostyme. Så flink du er!! Ansiktsmaling høres kjekt ut også... Og gratla med første tanna på vei ! Håper det verste ubehaget gir seg snart. Kanskje vi får se på litt musikkleker etterhvert vi også.. har faktisk klokkespill på nettbrett, og hun har såvidt fått lov å trykke litt. Artig synes hun! (som er fullstendig skjermgal- mobiler og nettbrett er det beste i hele verden ser det ut til).. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 7. februar 2013 #3814 Del Skrevet 7. februar 2013 Artig synes hun! (som er fullstendig skjermgal- mobiler og nettbrett er det beste i hele verden ser det ut til).. Tror det der er en babygreie. Småen blir helt hypnotisert av lysende skjermer. Inkludert TV-kontrollen sin Har du hatt med Fløtepusen på babykino? DET er stor, magisk boks, det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 7. februar 2013 Forfatter #3815 Del Skrevet 7. februar 2013 Jeg overhørte noen mødre snakke karneval her om dagen. Hun ene hadde kjøpt Sabeltannkostyme for en hel frognertier! Dæven steike... Han tiger'n minner meg forresten om den ene nevøen her. Vi kalte ham en lama (husker ikke lenger hvorfor) hvorpå han svarte med å spytte på alle. Gjennomtenkt kommentar fra tante, ja. Frognertier. Herlig uttrykk! Men ja, ganske vilt. Jeg synes det er litt kjedelig, jeg. Innmari forutsigbart. Det var sånn ca 80% av ungene i barnehagen som hadde fått ferdigkjøpte kostymer fra butikker på senteret her. Ikke at jeg mener at alle skal sy selv, for all del, men man kan da fikse fine kostymer uten å sy! Er det en konsekvens av tidsklemma? Eller prioriteringer? Ser for meg den spyttende lamaen. så gøy med karneval, da! Turnerose var nok utrolig skjønn i sitt hjemmelagede kostyme. Så flink du er!! Ansiktsmaling høres kjekt ut også... Og gratla med første tanna på vei ! Håper det verste ubehaget gir seg snart. Kanskje vi får se på litt musikkleker etterhvert vi også.. har faktisk klokkespill på nettbrett, og hun har såvidt fått lov å trykke litt. Artig synes hun! (som er fullstendig skjermgal- mobiler og nettbrett er det beste i hele verden ser det ut til).. Ansiktsmaling var pop, ja. Vi måtte sminke på nytt på kvelden, for hun ville vise svigers hvor fin hun var. Det var en noe sliten klovnesminke som kom hjem fra barnehagen, den hadde ikke tålt å ake, ifølge Turnerose. Oh yes, iPhones og iPad har vært uhyre pop her også, Turnerose hadde god kontroll på denne alderen. Men klok av skade får ikke Snorkfrøken prøve seg like mye, Turnerose siklet nemlig i stykker den første iPhonen min, en førstegenerasjon. Den døde etter at hun siklet i ladeinngangen, men ikke før teksten "Incompatible device" dukket opp på skjermen. Nå er hun en racer på alt sånt, selv om hun ikke har funnet ut av "vanlig" tastatur enda - hun er jo vant med skjermtastatur, må vite. Husets iPad tilhører faktisk henne... (Svigers er godt vant med datagale unger, og viderefører tendensen. ) Tror det der er en babygreie. Småen blir helt hypnotisert av lysende skjermer. Inkludert TV-kontrollen sin Har du hatt med Fløtepusen på babykino? DET er stor, magisk boks, det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 7. februar 2013 Forfatter #3816 Del Skrevet 7. februar 2013 Heh... Jeg tenkte jeg skulle være økonomisk, så jeg lagde invitasjoner på nett for printing. Og så endte vi opp med å kjøpe ny multifunksjonsskriver... Så de invitasjonene kom på sånn ca 1300 kr. Pluss 5 kr for to ark fotopapir fra Clas Ohlson. Sånn kan det gå! Men vi har faktisk tenkt på å kjøpe fargeprinter en stund (har en svart-hvitt laserskriver fra før), så det var vel bare timingen som ble litt snål. Det ble skikkelig fine invitasjoner, da! Våkna med dunderhodepine i dag, så mannen ble hjemme. Han har riktignok jobba hele dagen, så jeg skjønner ikke helt hvordan han mener han avlastet, men han tok levering og lot meg sove til 9.30. Heh. (Det hjalp litt, altså. Burde ikke klage. Men jeg gjør det visst likevel. ) Har fått gjort litt yoga, det hjelper nok egentlig, men det føles ikke helt sånn der og da. Jaja, jeg har meg selv å takke. Nei, i seng. Snorkfrøken sovna fint i dag, men betraktet leggetid som et fint tidspunkt for en lur, visst, og våkna etter en drøy halvtime. Sovna igjen for en time siden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 8. februar 2013 #3817 Del Skrevet 8. februar 2013 gøy med ny printer! Det blir jo ikke økonomisk gunstig før den er avskrevet over en god del år... Kanskje du kan få laget julekort og alt som er med den? Håper all hodepine er borte idag! Er jo freddan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 8. februar 2013 #3818 Del Skrevet 8. februar 2013 Flinka! Både invitasjoner og karnevalsutstyr! Min plan for karneval er pepperkakeutkledning. Brun strømpebukse og brun genser med tre store rundinger av filt på magen som non-stop :D enkelt og greit. Spørsmålet er vel om det godtas av junior det morsomste kostymer jeg har hørt om i den sammenheng er forøvrig et barn som hadde kledd seg ut som egg. Hvordan kommer man på noe slikt, liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 9. februar 2013 Forfatter #3819 Del Skrevet 9. februar 2013 gøy med ny printer! Det blir jo ikke økonomisk gunstig før den er avskrevet over en god del år... Kanskje du kan få laget julekort og alt som er med den? Håper all hodepine er borte idag! Er jo freddan! Hehe, jada, den kan nok brukes til litt av hvert, den printeren. Jeg er jo egentlig sånn papirhobbyentusiast (alt unntatt scrapping, det har jeg ikke helt funnet ut av), og da er det kjekt med en fargeprinter. I tidligere tider har jeg bare brukt på jobben, men det er jo ikke så lett nå. Hodepinen var der i går også, men ikke like sterk, heldigvis! Håper du har en fin helg! Flinka! Både invitasjoner og karnevalsutstyr! Min plan for karneval er pepperkakeutkledning. Brun strømpebukse og brun genser med tre store rundinger av filt på magen som non-stop :D enkelt og greit. Spørsmålet er vel om det godtas av junior det morsomste kostymer jeg har hørt om i den sammenheng er forøvrig et barn som hadde kledd seg ut som egg. Hvordan kommer man på noe slikt, liksom Hehe, pepperkake var smart! De første årene tror jeg nok det meste kan aksepteres, jeg er faktisk rent imponert over at jeg fikk Turnerose til å akseptere klovnekostyme i år. Et egg, ja. Jeg så et bilde av en unge som var kledd ut som trafikklys - den synes jeg også var ganske original. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 9. februar 2013 Forfatter #3820 Del Skrevet 9. februar 2013 Produktiv dag! Treig start, men mampap kom en tur i 13-tiden og tok med seg jentene på tur. Gull verdt, mannen og jeg fikk ordnet en hel del. Mye rydding og klargjøring for hektisk dag neste helg. Fikk den gamle TV-benken ned i garasjen, har fått på plass den nye printeren der den skal være - i stua, snakk om å være lett tilgjengelig! Og en god del smårydding, og ymse forberedelser til barnebursdagen, som å putte oppi godteposer, til Turneroses store begeistring. Ellers fikk jeg vært en tur på Åhlens og kjøpt en slik til Turneroses rom, hun synes ikke det er så lett å få bøkene inn i bokhylla igjen etter lesing - den er nokså full, hylla hennes - så jeg håper at det kanskje kan være enklere å få dem på plass i en sånn. Også ble det fargestifter til halv pris på Ark, planen er å ha dem på bordet i bursdagen så de kan tegne på (papir-) duken. Driver og pønsker på hva slags kaker vi skal ha i voksenselskapet. Har bakt superdigge After Eight-brownies, de er klare i frysen. Har planer om gulrotmuffins, Turnerose har bestilt løvekake og mamma skulle kanskje fikse noe gjærbakst, hvis hun orket. Men har lyst til å lage noe litt friskt, normalt sett ville jeg gått for lemon meringue pie eller pavlova eller noe sånt, men det må helst fikses klart på dagen, og det blir vanskelig når vi har barneselskapet i forkant. Så jeg vrir hodet og prøver å komme på noe tilsvarende som kan lages på forhånd og slenges i frysen frem til fredag/lørdag. Noen tips? Gjerne noe med bær eller sitron... Middagen blir forøvrig en rød linsesuppe med feta og osterundstykker til. I morgen står bollebaking på programmet, det er jo tross alt fastelavn. Har sendt melding for å høre om en venninne av Turnerose med familie vil komme hit og spise boller med oss, så får se hva det blir. Men fastelavnsris fant vi ikke i dag, de hadde ikke! Har vel fjær liggende et sted, så kanskje vi lager et i morgen? Får se hva vi rekker... Sitter og ser en guffen film på NRK, liker egentlig ikke sånt, men danskene er gode, altså. Klarer ikke helt å slutte å se heller. Så da får jeg vel sitte oppe i en halvtime til. Har forøvrig oppgradert laptopen i dag, så nå går scrollingen motsatt vei av normalt. Prøver å vende meg til det her jeg sitter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå