*Joyce* Skrevet 9. januar 2013 Forfatter #3741 Del Skrevet 9. januar 2013 Godt nyttår! Håper dere er ferdige med vannkoppene nå. Kan tenke meg det er greit å være ferdige med. God bedring! Godt nyttår, ja! Hadde dere en fin feiring? Satser på at vi er ferdige med det når Snorkfrøken er frisk igjen, ja! Dere har hatt vannkopper? Eller husker jeg feil nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 9. januar 2013 Forfatter #3742 Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) Hihi, nå har jeg bestilt meg julegaver til meg selv... Mannen glemte å ordne gave til meg til jul utover Merrell-støvlene jeg hadde kjøpt sevl (han bare er sånn, jeg begynner å bli vant med det... ), så da tok jeg saken i egne hender og kjøpte meg dette smykket + et yogahåndkle. Natt til i går var det helt krise, Snorkfrøken hadde vondt og hylte i to timer... Stakkars liten! Er så vanskelig å hjelpe/lindre når jeg ikke vet akkurat hva det er som plager henne. Hun fikk paracet, og det hjalp nok, men det tok litt lang tid. Hun sovnet til slutt hikstende på brystet mitt. Vi tror det er vannkoppene i bleieområdet som er verst, jeg kan godt tenke meg at det svir noe grundig når hun tisser. Så i går var vi på apoteket og kjøpte Brulidine, som var det damen der anbefalte for å få sårene til å gro raskere. Det virker som det har hjulpet litt, for natt til i dag var langt bedre igjen. Nå sover hun på fanget mitt, jeg glemte både å slå på hovedbryteren på TVen og å fylle opp vannflaska mi før vi satte oss ned for å amme, så jeg sitter nå her... Men det er helt i orden, egentlig. Prøver å kvinne meg opp til å ringe legesenteret og bestille time til meg, jeg må få sjekket jern- og D-vitaminnivå igjen, for jeg har en sterk mistanke om at jeg fortsatt ikke er oppe på akseptabelt nivå, men jeg haaater å ringe legen. Ikke lett! Turnerose skal ha med seg en venninne hjem fra bhg i dag, så det blir spennende! Må bort og handle litt mat etterpå, vi skal ha laks til middag, for det er visst en favoritt hos begge. Det er litt rart (for meg) at Turnerose begynner å få et "selvstendig" sosialt liv i den forstand at de begynner å bli med hverandre hjem, snakker om barn jeg ikke kjenner som går på andre avdelinger i bhg osv. Hun er i full sving med å planlegge bursdagen sin i februar. Vi må bare finne litt ut av hvordan vi skal gjøre det - om vi skal være her eller om vi skal leie en barnehage eller felleslokalet i borettslaget, om vi skal ha barne- og familieselskap på samme dag eller to forskjellige, når svigermor kommer og hvor lenge hun blir m.m. Jeg kjenner at jeg virkelig koser meg med å være hjemme nå. Det er vel noe med at jeg ikke er i permisjon lenger, kanskje? Altså at jeg er hjemme fordi jeg og vi faktisk kan gjøre det sånn, og føler at det er et privilegium. Selv om året selvsagt måtte starte med sykdom. Endret 9. januar 2013 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 9. januar 2013 Forfatter #3743 Del Skrevet 9. januar 2013 Jeg erklærer herved prosjekt "yummier mummy" for åpnet! Jeg føler meg så vanvittig ufresh om dagen, og nå har jeg bestemt meg for gjøre noe med det. En ting er at jeg vil ha av de siste kiloene, jeg stresser ikke voldsomt med det foreløpig siden jeg fortsatt ammer MYE, men jeg kan nå likevel gjøre litt for føle meg noen hakk finere. I morgen skal jeg bort på senteret og se om jeg finner meg noen ok bukser (skal vel noe til å finne noe som sitter pent over den mindre stramme magen OG som er langt nok, men jeg må jo prøve), og noen åkei topper som er litt mer spennende enn de grå, lilla og mørkeblå "basic"-genserne jeg tasser rundt i sammen med de usedvanlig usexy baggy jeansene mine fra Lindex. Jeg skal også på Vita etter vippe- og øyebrynsfarge og kanskje noe hårgreier - type styling. Sminkepungen min er relativt oppdatert (venter på en ny ladning fra Everyday Minerals + litt fra iherb), men kanskje en fin neglelakk eller noe? Jeg har slengt meg på yogautfordringen til Vibeke Klemetsen - riktignok har det blitt "latsabbvarianten" så langt fordi forkjølelsen ikke har vært utpreget forenelig med å stå opp ned - men målet er to-tre skikkelige yogaøkter i uka + litt strekking og sånt forøvrig. I kveld har jeg tynnet håret litt så jeg ikke ser helt vill ut på håret (jeg skulle faktisk ønske jeg hadde litt tynnere hår - jeg ser ikke ut på hodet hvis jeg ikke temmer det litt), og farget det bittelitt lysere. Jeg har fått innmari mørkt hår nå! Jeg som var bortimot hvit som barn... Så det så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 10. januar 2013 #3744 Del Skrevet 10. januar 2013 Det gjør godt for kropp og sjel å føle seg litt fresh. Ofte ikke så mye som skal til heller. Jeg har heller ikke så veldig stram mage ( type bolledeig), er veldig glad i Levis denim curve. Har du prøvd de? Passe høye og de kan du jo velge lengde i. Ellers har jeg ikke andre forslag, ønsker deg bare en fin handlerunde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #3745 Del Skrevet 10. januar 2013 Nei, det er som regel ikke allverdens som skal til! Jeg har tre Levi's demi curve, faktisk, men de er tilpasset 5 kg lettere-versjonen av meg. Og jeg gidder ikke å bruke en tusing på nye bukser som jeg forhåpentligvis snart krymper ut av. Jeg fant en sånn treggings-aktig sak på Vero Moda, den var allright. De har jo også valgfri lengde. Godt å "se" deg! --- Lang tur i dag, ja! Trillekompisen har skritteller, og hun hadde klokket inn 7500 skritt på turen vår. Ikke dårlig! Jeg fikk kjøpt meg en bukse og vippefarge. Og leave-in-balsam til Turnerose og sånn spaghettimål. Nå er jeg egentlig rimelig kaputt, men fabulerer om å dra med hele familyen på Ikea. De har fått inn ønskedrømmen min, må vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 11. januar 2013 #3746 Del Skrevet 11. januar 2013 Deilig å freshe seg opp litt! Fikset øyenbrynene mine i går og bare en sånn liten detalj gjør en forskjell på utseendet. Og så gleder jeg meg stort til en tur til frisøren i ettermiddag Kanskje jeg kan få litt tykkelse i håret av deg? Jeg har i utgangspunktet typisk fint, nordisk hår og nå etter 3-4 måneder med hårtap (endelig har det gitt seg!) er det enda tynnere og tristere enn før, og fullt av småtuster/babyhår. Lekkert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 11. januar 2013 #3747 Del Skrevet 11. januar 2013 Hihi, nå har jeg bestilt meg julegaver til meg selv... Mannen glemte å ordne gave til meg til jul utover Merrell-støvlene jeg hadde kjøpt sevl (han bare er sånn, jeg begynner å bli vant med det... ), så da tok jeg saken i egne hender og kjøpte meg dette smykket + et yogahåndkle. Prøver å kvinne meg opp til å ringe legesenteret og bestille time til meg, jeg må få sjekket jern- og D-vitaminnivå igjen, for jeg har en sterk mistanke om at jeg fortsatt ikke er oppe på akseptabelt nivå, men jeg haaater å ringe legen. Ikke lett! Jeg kjenner at jeg virkelig koser meg med å være hjemme nå. Det er vel noe med at jeg ikke er i permisjon lenger, kanskje? Altså at jeg er hjemme fordi jeg og vi faktisk kan gjøre det sånn, og føler at det er et privilegium. Selv om året selvsagt måtte starte med sykdom. Haha, her kjente jeg meg virkelig igjen i alt! Jeg fikk gave under juletreet (som jeg ikke visste hva det var) med mannen for første gang denne julen! Men jeg krevde det, og planla når han kunne få seg en "fridag" til å dra på julegave shopping Som oftest gjør jeg som deg, kjøper selv og sier det er fra mannen. Sånn som med bursdagsgavene! Og så har jeg brukt hele uken på kvinne meg opp til å ringe legen, men så fann jeg ut i dag at man kan sende SMS for å få time Hurra! Nå trenger jeg ikke grue meg for det mer. Og det med permisjonen også! Jeg føler meg så avslappet av å tenke på alle de som begynner å jobbe nå, mens jeg kan være hjemme med T et halvt år til Jeg erklærer herved prosjekt "yummier mummy" for åpnet! Herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 14. januar 2013 Forfatter #3748 Del Skrevet 14. januar 2013 Deilig å freshe seg opp litt! Fikset øyenbrynene mine i går og bare en sånn liten detalj gjør en forskjell på utseendet. Og så gleder jeg meg stort til en tur til frisøren i ettermiddag Kanskje jeg kan få litt tykkelse i håret av deg? Jeg har i utgangspunktet typisk fint, nordisk hår og nå etter 3-4 måneder med hårtap (endelig har det gitt seg!) er det enda tynnere og tristere enn før, og fullt av småtuster/babyhår. Lekkert Hehe, ja, vi kan dele hår! Ah, de babyhårene har jeg også. En hel liten lugg, faktisk, som nå er ca 5 cm lang og dermed lang nok til å krølle seg, så da ser den ut som den er 2 cm igjen. Ser helt idiotisk ut! Haha, her kjente jeg meg virkelig igjen i alt! Jeg fikk gave under juletreet (som jeg ikke visste hva det var) med mannen for første gang denne julen! Men jeg krevde det, og planla når han kunne få seg en "fridag" til å dra på julegave shopping Som oftest gjør jeg som deg, kjøper selv og sier det er fra mannen. Sånn som med bursdagsgavene! Og så har jeg brukt hele uken på kvinne meg opp til å ringe legen, men så fann jeg ut i dag at man kan sende SMS for å få time Hurra! Nå trenger jeg ikke grue meg for det mer. Og det med permisjonen også! Jeg føler meg så avslappet av å tenke på alle de som begynner å jobbe nå, mens jeg kan være hjemme med T et halvt år til Herlig! Så kult at du fikk overraskelsesgave av mannen din! Rare disse gubbene, altså... Hurra for timebestilling på SMS! Det er jo genialt! Heldige er vi, som får være hjemme litt ekstra! Jeg hadde bare ikke fikset det, tror jeg, å skulle "dra fra" Snorkfrøken nå. Dessuten er hun jo så avhengig av puppen at jeg vet ærlig talt ikke om det hadde gått særlig bra. Selv om det endelig begynner å løsne litt på matfronten, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 14. januar 2013 Forfatter #3749 Del Skrevet 14. januar 2013 Turnerose har hjemmekosedag i dag, men hun vil visst ikke snakke med meg, for nå har hun tatt med seg iPaden inn i "eggestolen" og lukket igjen, hun sitter og ser på Cars. Trivelig å ha henne hjemme på frivillig basis, det er noe helt annet enn syk treåring i furtehumør, selv om hun akkurat nå har gått i hi. Snorkfrøken sitter på gulvet og leker. Deilig å slappe av litt i stolen med laptopen for meg! Snart skal vi bake en porsjon babykjeks til Snorkfrøken, og kanske noen snopekjeks også, hvis Turnerose vil. Men aller først må jeg få bestilt meg ny shampo fra iherb. Gigaflasken min (900 ml, tror jeg) er tom - etter ett år - så det er på tide med en ny. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 14. januar 2013 #3750 Del Skrevet 14. januar 2013 Hvordan går det Joyce? Passe travle dager? Kjenner iallfall på det selv, det blir liten tid til nett-oppdateringer.. (bortsett fra at nå kan jeg jo gjøre det fra jobb! ) Så godt at det begynner å gå seg litt til mating.. dere har det jo ikke travelt heller, selv om du kanskje blir litt utålmodig? Begynner du å jobbe til høsten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 15. januar 2013 Forfatter #3751 Del Skrevet 15. januar 2013 Hvordan går det Joyce? Passe travle dager? Kjenner iallfall på det selv, det blir liten tid til nett-oppdateringer.. (bortsett fra at nå kan jeg jo gjøre det fra jobb! ) Så godt at det begynner å gå seg litt til mating.. dere har det jo ikke travelt heller, selv om du kanskje blir litt utålmodig? Begynner du å jobbe til høsten? Passe travle dager, ja. Også du, da, som har begynt å jobbe igjen! Tiden har gått så fort! Og surfing på jobb høres ut som rene luksusen. Neida, har det ikke så travelt med den maten, men det er deilig at det løsner litt. Turnerose var også på denne alderen da det begynte å monne litt, så jeg håpet jo på det! Regner med å begynne å jobbe til høsten, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 15. januar 2013 Forfatter #3752 Del Skrevet 15. januar 2013 Jeg sitter med en febervarm liten klump på fanget, jeg har en sterk mistanke om at det er en tann på vei ut. Jeg har ikke fått røre gommene i dag, så jeg får ikke kjent, men det gjør meg vel nesten bare mer sikker på at det er en tann der snart. 8,5 mnd gammel! Jeg hadde i grunnen forventet at det skulle dukke opp en ifbm vannkoppene, men dengang ei. Prosjekt "yummier mummy" funker faktisk litt! Akkurat ringene under øynene får jeg visst ikke gjort noe med sånn umiddelbart, men ellers føler jeg meg faktisk litt bedre. Skal bare få farget bryn og vipper en dag, også. Fikk pakke fra H&M for et par dager siden (var i butikk og kikket først, men der hadde de ikke rett str), og er veldig fornøyd! Disse buksene var faktisk helt supre (og så billige! ), myke og behagelige og ikke sånn "skarpe" i linningen som jeg ofte har syntes H&M-jeans har vært. Tror det er noe med hvordan de er sydd. Denne var også fin, og sammen utgjør dette en enkel, brukbart pen, men samtidig behagelig hverdagsuniform, synes jeg. Så har jeg jo en del topper, cardigans og gensere jeg kan variere med. Litt inspirert til å bruke paljettcardiganen min etter å ha sett Trinny&Susannah nå nettopp, men det aner meg at den knapt vil ha paljetter igjen etter en dag med Snorkfrøken. Lille pille, tror jeg vi kan kalle henne... Hun har trent pinsettgrepet som bare det i det siste, en ting er jo maten, men også brystvorta (auuuu!) er morsom å klype på. Jeg må få gjort noe med søvn, da. Jeg sover altfor lite, og nå begynner jeg virkelig å merke det. Konstant utslitt, grinete og lei. Jeg merker at jeg ikke er en god nok mamma for Turnerose om dagen, og det liker jeg ikke. Litt for kort lunte når det røyner på, og det gjør det jo relativt ofte med en egenrådig treåring... Ikke sånn at det er problematisk, jeg tror ihvertfall ikke det, men jeg vil ikke være sånn med henne, det fortjener hun så absolutt ikke. Så skjerpings for mamma'n! Spent på hvordan kommende natt blir, da, for hvis antakelsene mine stemmer og det er tann på vei, kan det vel tenkes at hun vil være nokså urolig, Snorkfrøken. Nå fikser mannen litt mat til meg, og så tror jeg faktisk at jeg skal legge meg. Så får yogaen utgå i dag. Må se ferdig det noe sære, men også litt morsomme "Forny din kone" på TLC, bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 15. januar 2013 #3753 Del Skrevet 15. januar 2013 Nei, og nei, nå blir det nettshopping på meg, for de jeansene må jeg ha (kanskje det kan rettferdiggjøres med en t-skjorte til Mannen og en kjole til Frøken Fryd i samme pakke? ) Jeg har inngått en avtale med meg selv om å komme meg til sengs til kl 23 på hverdagene, og ikke så altfor mye senere i helgene heller. Så et bilde fra frøkna var ca. 2 måneder i dag, og jammen så jeg ut til å ha mye mer energi da, til tross for kolikkplagene hennes. Men så var det jo også sommer da, så fargen gjør vel at man ser litt friskere ut også. Får håpe natten går greit og at Snorkfrøken ikke plages for mye av tannfrembruddet, stakkar. Vil gjerne ha oppskrift på babykjeksene hvis du vil dele Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 16. januar 2013 #3754 Del Skrevet 16. januar 2013 Hvordan er de jeansene i størrelsene? Utvider de seg i bruk og blir slaskete? Jeg har bodd i Wonder Jegging fra Vero Moda siden N ble født, men nå er to av fire for store, og det er jo typisk at det er favorittene (blant annet den mørkegrå på bildet). Jeg har jo andre klær, og har også kjøpt en Levi's Slight Curve Skinny, som er verdens mest behagelige jeans. Og så vanket det en lite bestilling fra Nelly-salget Men jeg tenker at siden jeg jobber litt nå, må jo garderoben også oppdateres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 16. januar 2013 Forfatter #3755 Del Skrevet 16. januar 2013 Nei, og nei, nå blir det nettshopping på meg, for de jeansene må jeg ha (kanskje det kan rettferdiggjøres med en t-skjorte til Mannen og en kjole til Frøken Fryd i samme pakke? ) Jeg har inngått en avtale med meg selv om å komme meg til sengs til kl 23 på hverdagene, og ikke så altfor mye senere i helgene heller. Så et bilde fra frøkna var ca. 2 måneder i dag, og jammen så jeg ut til å ha mye mer energi da, til tross for kolikkplagene hennes. Men så var det jo også sommer da, så fargen gjør vel at man ser litt friskere ut også. Får håpe natten går greit og at Snorkfrøken ikke plages for mye av tannfrembruddet, stakkar. Vil gjerne ha oppskrift på babykjeksene hvis du vil dele Sorry! Veldig smart avtale med deg selv! Jeg merker godt at jeg er mye mer sliten nå enn jeg var i sommer, og det er jo egentlig ikke så rart, siden det er bortimot et år siden sist jeg sov en hel natt... Men jeg vet jo at det går over. Det bare føles ikke alltid sånn. Oppskrift i bloggen min, sender deg link. Hvordan er de jeansene i størrelsene? Utvider de seg i bruk og blir slaskete? Jeg har bodd i Wonder Jegging fra Vero Moda siden N ble født, men nå er to av fire for store, og det er jo typisk at det er favorittene (blant annet den mørkegrå på bildet). Jeg har jo andre klær, og har også kjøpt en Levi's Slight Curve Skinny, som er verdens mest behagelige jeans. Og så vanket det en lite bestilling fra Nelly-salget Men jeg tenker at siden jeg jobber litt nå, må jo garderoben også oppdateres. De utvider seg litt, ja, jeg tror jeg ville gått ned en størrelse om jeg ikke alt hadde tatt dem i bruk. Må ha belte på nå. Men de er samtidig nokså solide i stoffet, så de blir ikke slaskete, synes jeg. Den Wonder Jeggingen var den jeg kjøpte på VM forrige uke, og de er også gode! H&M er altså litt kraftigere/tykkere i stoffet, og litt lavere i livet, synes jeg. Hurra for nye klær! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 16. januar 2013 #3756 Del Skrevet 16. januar 2013 Jippi, her var det gøy å få litt mamma-inspo! Suger til meg tips, de jeggingsene fra VM må jeg teste ut, er nemlig konstant på jakt etter gode bukser - har nemlig en litt håpløs kropp for tiden Har kjøpt meg et par bukser på HM med mye stretch, men jeg blir gal av å bruke de, for de sklir ned H-E-L-E tiden. Har dere testet super flex- buksene fra Never Denim som får kjøpt på BikBok? Jeg tror de har potensiale til p bli favoritter, må bare få igjen knappen først.... Skal straks til Danmark, og holder på med en liten shoppeliste nå. Tror jeg kommer til å gå mest for sko og tilbehør jf. tidligere nevnte håpløse kropp. Danmark er elsk når det gjelder shopping, og livsfarlig for visa-kortet. Lurer på et nytt ull/silkeskjerf fra Beck Søndergaard, kasjmirlue fra COS, og kanskje noen nye sko fra feks A Pair, New Balance, eller Sixtyseven. Går generelt etter gode, klassiske kjøp med gode materialer, feks skinn, ull, silke. Og håper på å finne noe på salg Her drikkes det kaffe i store doser etter en variabel natt (jeg skal kjøpe concealer til under øynene på taxfree-be sure on that!), har lagt inn en bestilling på Nøstebarn på finlandshette i ullfleece og noe kortermet ull til frøkna (au i lommeboka!), nødvendig shopping i disse kuldetider. Brrr. Ha en fin dag, frk. Yummi mummy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 20. januar 2013 Forfatter #3757 Del Skrevet 20. januar 2013 Jippi, her var det gøy å få litt mamma-inspo! Suger til meg tips, de jeggingsene fra VM må jeg teste ut, er nemlig konstant på jakt etter gode bukser - har nemlig en litt håpløs kropp for tiden Har kjøpt meg et par bukser på HM med mye stretch, men jeg blir gal av å bruke de, for de sklir ned H-E-L-E tiden. Har dere testet super flex- buksene fra Never Denim som får kjøpt på BikBok? Jeg tror de har potensiale til p bli favoritter, må bare få igjen knappen først.... Skal straks til Danmark, og holder på med en liten shoppeliste nå. Tror jeg kommer til å gå mest for sko og tilbehør jf. tidligere nevnte håpløse kropp. Danmark er elsk når det gjelder shopping, og livsfarlig for visa-kortet. Lurer på et nytt ull/silkeskjerf fra Beck Søndergaard, kasjmirlue fra COS, og kanskje noen nye sko fra feks A Pair, New Balance, eller Sixtyseven. Går generelt etter gode, klassiske kjøp med gode materialer, feks skinn, ull, silke. Og håper på å finne noe på salg Her drikkes det kaffe i store doser etter en variabel natt (jeg skal kjøpe concealer til under øynene på taxfree-be sure on that!), har lagt inn en bestilling på Nøstebarn på finlandshette i ullfleece og noe kortermet ull til frøkna (au i lommeboka!), nødvendig shopping i disse kuldetider. Brrr. Ha en fin dag, frk. Yummi mummy Så bra du ble inspirert! Sånn skal det være! De Never Denim-buksene har jeg hørt om, men ikke testet - det er ikke BikBok på senteret her, og jeg gidder liksom ikke å dra ned til byen med mindre jeg må. Bor i suburbia nå, må vite... Liker virkelig DK-handlelista di, altså! Må si jeg misunner deg litt "unnskyldningen" for å dra dit jevnlig. Shopping der er jo bare supert... Husker fortsatt godt da jeg slang meg med mannen som skulle på konferanse for noen år siden, og jeg hadde tre hele arbeidsdager alene for meg selv til shopping. Luksus! Jeg må vel si at shopping blir noe liiitt annet når man har unger på slep... Haha, concealer er forbruksvare her om dagen... Jeez. Jeg ser jo virkelig ikke ut uten. Ringene under øynene er av en annen verden. Nøstebarn-shopping svir i lommeboka, ja, men jeg må jo si at jeg er glad i ulla deres. Til baby, vel å merke, jeg synes den er litt for dyr til at Turnerose får svinse rundt i den! Takk i like måde, du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 20. januar 2013 Forfatter #3758 Del Skrevet 20. januar 2013 (endret) Er det MULIG!? Nå har altså jeg gått hen og blitt syk. Funky mage (men heldigvis ikke doløping av hverken den ene eller den andre sorten), hodepine, feber og generelt laber form. Nå er jeg så forbanna LEI av sykdom at jeg knapt vet hvor jeg skal gjøre av meg. (Jeg må si at jeg har tenkt tanken på graviditet, siden jeg er sånn "gravid-uggen". Men... Jeg kan vel ikke være det? Får ta en test til uka, men jeg tviler, altså. Det er virkelig ikke så ofte vi har oss om dagen, og jeg har jo ikke fått tilbake mensen enda. Men.. Uæææh.) Men det gjør i det minste godt med litt barnefri for en stakket stund - Turnerose er med besteforeldrene på Disney On Ice, og Snorkfrøken sover, enn så lenge. Jeg sitter i sofaen og surfer. Hva ellers? I går var jeg superfornuftig og var i seng kl 21.30, så jeg fikk jo litt søvn i natt. Det bare kjennes ikke sånn ut, siden Snorkfrøken var våken åtte ganger i natt mellom kl 22.30 og 9 - I kid you not. Jeg er rimelig sikker på at det er tenner på vei ut og at det er det som gjør at hun våkner så ofte, men gud bedre så slitsomt det er! Særlig når jeg da lå og vekselvis hakket tenner og svettet selv, og sikkert hadde hatt svært god bruk for en natt med sammenhengende søvn. Akk ja, det kommer. Det kommer... Vi var i Sverige i går, jeg var i laber form, men skjønte ikke hvor laber før vi var på vei østover. Så jeg vandret rundt i delvis koma på Nordby. Men det var jo allright, da, tross alt. Mannen og Turnerose var en god time inne på lekelandet der, vi spiste kinamat/kebabtallerken (skikkelig delikatessemat, mao ) og handlet mat for 2000 svenske. Jeg føler meg alltid så snusfornuftig når jeg ser på fangsten fra Sverige - havremelk i bøtter og spann, økologisk tyrkisk yoghurt (den er skummelt god! Jeg er ikke glad i yoghurt, egentlig, men den yoghurten kan jeg spise mengder av - med honning og pistasjnøtter på. ), diverse økologiske greier (mel, pasta, frø), chorizopølser, spirer (de har så mange goooode), ost (Västerbotten! ), Ramlösa og kjøttpålegg. Føler meg veldig sunn når vi havner bak sånne øl- og snushandlende nordmenn i kassa. Men denne gangen ble det litt snop også, utover lørdagsgodt til Turnerose. Vi kjøpte nemlig godteposefyll til bursdagen hennes. Jeg kjøpte meg også en eyeliner fra MUS og mascara fra Clinique. Bruker jo vanligvis BECCA-mascara, men den har vært utsolgt i evigheter hos LF, så da ble det den tilsvarende fra Clinique - jeg bare digger sånn mascara som fjernes med varmt vann. Og ellers støvsugerposer (MYE billigere i Sverige - vi kjøper Mieles originale), to sånne små Playmofigurpakker til Turnerose, Family Living (bladet, altså) og litt småstæsj på Søstrene Grene, deriblant en fin liten vimpelrekke i regnbuefarger som nå henger i stuevinduet. Den var faktisk knallfin! Men nuh tror jeg jeg skal gjøre bittelitt hatha yoga før Snorkfrøken våkner igjen. Godt for en syk kropp. Endret 20. januar 2013 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 20. januar 2013 #3759 Del Skrevet 20. januar 2013 Uffda, syk igjen?! Det var leit å høre, ønsker deg superrask bedring! (tenk om det går 9 mnd før du er frisk da??)Og natta hørtes grusomt ut med grining og kaldsvetting hos deg... ajaj! Sverigetur høres derimot kjekt ut.. Jeg bor jo på feil side av landet til at vi driver med denslags, men hørtes jo ut som dere hadde fått med masse sunt og godt! Kanskje ikke ostene, men jeg fikk lyst på.... masse gode oster i Sverige GOOOOD bedring snuppidupp! PS: anbefaler du Levis demi curve? Jeg har aldri prøvd dem, men har vært veldig glad i Levis tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 21. januar 2013 #3760 Del Skrevet 21. januar 2013 Eg kjenner ar eg kryssar fingre for 9-månadarssjuko God bedring til minsten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå