Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Har samme problemet her... Mannen sitter gjerne oppe til 02 osv (helst i helgene, men kan også bli litt sent i ukene). Ikke noe problem for han, for han går jo på jobb i ukene (og kan fort finne på å hvile i stolen etter jobb) og i helgene sover han til 9-10 tida mens jeg er mamma på heltid..

MEN nå når hun har vært syk med mye skriking på nettene og morgene, har han fått smake sin egen medisin.... sitat mannen: " Kanskje jeg burde legge meg tidligere?" Kanskje det ja???? ;) -sagt da hun våkna 5 med skrik og han la seg i 02 tida..

Hadde derimot bare lagt meg tidlig, jeg da. Fordi jeg MÅ ha søvn...

Gratla med nytt playmosett til størstejenta.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom og smugleser :). Har ikke vært på KG på månedsvis, og ser jo nå at jeg går glipp av masse koselige oppdateringer herfra!

God jul til dere! Er enig i at penn og papir er best :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*oppdaterer meg litt bakover*

Jeg drømmer også (fortsatt) om Londontur - etter at fjorårets senhøsttur måtte avlyses :(. Mest som husmorferie selvsagt, men det hadde vært utrolig stas å reise med barna også. Hva synes du er en passende alder :)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruff, nå hadde jeg skrevet en skikkelig svar til alle her, også mistet jeg det! :kjempesinna: Jaja. Kortversjonen: Mannen blir sur og kjip også etter jobb om han ikke legger seg, og det fikser jeg bare ikke. Ettermiddagene er tross alt familietiden vår, og de er nokså krevende med en tidvis sliten Turnerose, middagslaging, m.m. Da må vi som hovedregel være fit for fight, begge to...

Lille katt: Så koselig å se deg her! :klemmer: Har kikket innom dagboka di i ny og ne, men der er det rolig. ;) Og FB er jeg så sjelden innom at det nesten er en vits. :ler:

Jeg tror vel dine gjerne kan være med på en London-tur nå! Turnerose maser stadig om å få dra dit. :) Dvs, minsten din er vel kanskje litt i yngste laget til å skjønne så mye av det, men jentene tror jeg hadde kost seg, altså! Science Museum, Bethnal Green Museum of Childhood, Ally Pally, sitte foran øverst i dobbeldekkere, osv, osv. Gode minner!

Håper formen din er litt bedre nå? :hug:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hva vi har vært og kjøpt i dag? :ler: Joda, Bestå-hyller. ;) Fikk litt ekstra fellespenger til jul, så da kjører vi på. Planen er å montere dem i morgen og henge dem opp på mandag, mye fordi det ikke er noen naboer hjemme - på den ene siden flytter de inn til uka, og på andre siden er det ferie på gang. Vi trenger jo ikke å skremme vettet av naboene med drilling i veggen, liksom. :ler: Gleder meg som en unge til å få dem på plass! :strix: Og mannen har fått blod på tann og snakker om å kjøpe ny og mindre/mer kompakt forsterker for julegavepengene sine. Boys and their toys... :lol: Men greit nok, stereostæsjet kan gjerne krympes litt, det er ikke akkurat det peneste jeg vet. Han fant en superbra en som - guess what! - var på tilbud akkurat nå!

Jeg oppdaget til min store skuffelse at Ikea ikke lenger har de fine trekassene som vi hadde tenkt å ha under hyllene, da. Typisk! Men vi skal nok klare å snekre noen selv. :) Dog skjer det vel neppe i morgen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaaaah! Kan de ikke bare forby det dustete fyrverkeriet fullstendig for privatpersoner? Jeg sitter og hopper i sofaen, synes det er skikkelig guffent og så utrolig unødvendig. Jentene sover takk og lov gjennom det hele, virker det som, men jeg skjønner virkelig IKKE poenget! :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt Nytt år, til deg og dine! ;)

Du er ikke noe glad i raketter, nei? Jeg var redd for dem da jeg var yngre (ganske lenge igrunn), men ikke nå lengre. Dvs det kan være ganske guffent, ekle, høye lyder. Det gjør seg best på avstand! Jeg eeeelsker nemlig å se på fyrverkeri.

Koste dere dere igår? ;) Eller gikk det helst rolig for seg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt Nytt år, til deg og dine! ;)

Du er ikke noe glad i raketter, nei? Jeg var redd for dem da jeg var yngre (ganske lenge igrunn), men ikke nå lengre. Dvs det kan være ganske guffent, ekle, høye lyder. Det gjør seg best på avstand! Jeg eeeelsker nemlig å se på fyrverkeri.

Koste dere dere igår? ;) Eller gikk det helst rolig for seg ?

Godt nyttår, søte du! :hug:

Ikke noe glad i raketter, nei, aldri vært det og kommer neppe til å bli det. Ikke redd for dem, egentlig, jeg bare liker dem ikke. Unødvendig bråk og penger opp i røyk. Men det er fint å se på sånn skikkelig fyrverkeri, det synes jeg. Tenk om de kunne tatt alle samfunnsutgiftene det blir av skader, branner osv, og brukt det på et heidundrande offentlig fyrverkeri over hele landet i stedet?

Her sto stua på hodet i går, men vi hadde en fin kveld! Sånn rent bortsett fra at jentene var våkne i hhv 3 og 2 timer i natt, hehe. Du da?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorkfrøken er 8 mnd i dag, og har sagt sitt første ord! Hun satt og snudde på hodet mitt og sa "diddei" til meg gjentatte ganger i kveld. Og satte opp DET gliset hver gang. :hjerte: Har hørt det noen ganger før også, men i dag ble det veldig tydelig at det var bevisst. Søtingen min! Hun begynner å bli så stor! Står på alle fire og gynger, åler seg rundt i stua og har begynt å dra seg opp langs møblene, sitter stødig og setter seg opp selv... Hjelpe meg, så fort tiden går! Men hun er jo så fin også. :hjerter_rundt:

Ser at forholdet mellom Turnerose og Snorkfrøken begynner å bli skikkelig bra nå, Turnerose tar mer hensyn til søsteren sin, passer på henne og koser med henne. Veldig godt å se for mammaen. Det tok litt tid og noen startvansker, men det er jo ikke så rart - det er litt av en overgang å få søsken. Vi har ikke stresset så mye med det, har tenkt at det har måttet gå sin gang, og det har det jo gjort. Glad for det. :)

I dag har vi prøvd å nyte den siste feriedagen sammen, innimellom rydding og ordning etter hylleprosjektet. Fortsatt litt som ligger utover her, de gamle møblene samt masse blader som jeg må gå gjennom (blæh! :ler:), men det har blitt så fiiint! Kjempefornøyde er vi, det er muligens litt "2012", men det passer mye, mye bedre til dette rommet enn det vi hadde fra før. Lyst og "rolig" å se på, og med mye, mye mer effektiv oppbevaring enn det var fra før. Mission accomplished! :tommelsmil: Men mannen har selvsagt fått blod på tann, nå vil han bytte ut høyttalerne også, for han synes ikke de gamle er stilige nok til å fortjene en plass på den nye hylla... :ler::roll: Menn, altså!

Jeg er skikkelig klar for vår og lysere tider, kjenner jeg. Gleder meg til Turneroses bursdag i februar, til å få være hjemme med Snorkfrøken, til å være sammen med den fine familien min. :hjerte: Glad for å være ferdig med jula, den har fått ny betydning for meg etter at jentene kom til, men det er fortsatt ikke favorittøytiden min. Glad for at det har snudd, at det går mot vår. Har tatt meg en liten tenkepause ifbm nyttår, og det gjør godt. Jeg tror det er sunt å kjenne på det som var bra og det som ikke var fullt så bra i året som gikk, og å huske på hvor heldig jeg er med den fine, lille familien min. Jeg er ikke alltid så flink til å huske på det i hverdagen, men det skal jeg prøve å bli i året som kommer. :Nikke: Være litt mer tilstede i nuet, og suge til meg alt det fine, lille i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Flinke, store Snorkfrøken! Herlighet hvor fort tiden har gått, snart springer de jo rundt. T har også begynnt å prate, her går det mest i "bø" :ler:

Deilig at det går så bra mellom Turnerose og Snorkfrøken :jepp: M gled nok veldig greit inn i storesøsterrollen, og det er så fantastisk å se hvor "flink" ho er med han. Ho tar han med på rommet for å leke, passer på når han er på stuen og følger med så han ikke gjør noe galt.

Høres ut som om vi skal få en fint år, både du og jeg, visst alt går som vi ser for oss i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke, store Snorkfrøken! Herlighet hvor fort tiden har gått, snart springer de jo rundt. T har også begynnt å prate, her går det mest i "bø" :ler:

Deilig at det går så bra mellom Turnerose og Snorkfrøken :jepp: M gled nok veldig greit inn i storesøsterrollen, og det er så fantastisk å se hvor "flink" ho er med han. Ho tar han med på rommet for å leke, passer på når han er på stuen og følger med så han ikke gjør noe galt.

Høres ut som om vi skal få en fint år, både du og jeg, visst alt går som vi ser for oss i alle fall :)

Ja, det går skremmende fort... Jamen glad vi skal ha en baby til! :ler:

Det tok litt tid med den søskenkjærligheten hos oss, men nå går det altså riktig fint. Veldig godt på alle måter, praktisk også! For som du skriver, storesøster følger med. :fnise: Kanskje litt for godt innimellom - særlig når lillesøster nærmer seg hennes leker... ;)

Det skal bli et fint år, ja, satser på det! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I grunnen er det nokså deilig å ha huset "for seg selv" igjen etter ferien. Få unna litt rydding og ordning, Snorkfrøken sover utrolig nok fortsatt, en times tid etter at hun sovnet. Uvanlig lenge til å være henne, men jeg har sett tendenser til at hun er på vei mot én lengre lur på dagtid heller enn to korte nå. Helt greit for meg, i tilfelle. :Nikke: Litt enklere å planlegge rundt.

Snorkfrøken har vært over hele gulvet igjen i dag, og jeg tror hun koste seg med å få bevege seg "fritt" - dvs uten en påpasselig storesøster som sperrer veien når hun nærmer seg noe hun ikke får lov til å ta. :ler: Litt streng, den storesøsteren, nemlig. ;) Hun åler seg avsted i et vanvittig tempo nå, og jeg må virkelig passe på! Hun ble skikkelig frustrert av at hun ikke klarte å komme seg oppå lekematta på et tidspunkt, så da snudde hun heller rundt og dro seg opp på knærne ved en skuff fra den gamle TV-benken... Jadda! Tiden der jeg vet hvor jeg har henne er definitivt forbi. :lol:

Skal hente Turnerose i bhg så snart Snorkfrøken våkner, lovet henne å hente tidlig i dag. Det var litt tungt å skulle stå opp i dag og gå i barnehagen igjen, så vi satser på en myk start. Hun bruker alltid litt tid til å vende seg til bhg igjen etter ferier/sykdom, sånn er hun bare. :) På fredag er det planleggingsdag, da, så det blir uansett ikke noen lang uke. Da har jeg lovet henne en tur i åpen bhg, for det har hun så lyst til å være med på igjen. Var jo mye der da hun var mellom drøye halvåret og halvannet år, og jeg tror hun er nysgjerrig på hvordan det var/er etter at jeg var der med Snorkfrøken et par ganger før jul. Tror det kan bli fint, å ha med begge jentene dit! Men vi må sjekke når det åpner, for på fredager er det sangstund og ganske stor pågang. Bør nok være der litt tidlig!

Skal bort på senteret en tur etter at Turnerose er hentet, for hun trenger en stabel med nye truser. Hun har plutselig vokst litt i bredden igjen etter å ha strukket seg voldsomt siden i sommer og stått bom stille på vekt, og noen av trusene i str 98 var litt trange, så jeg. Ikke så rart, hun bruker jo 110/116 forøvrig! Håper vi finner litt på salg. Og kjenner jeg henne rett, må vi nok ta en bolle på bakeriet, også. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så hadde Snorkfrøken vannkopper... :sukk: Mildt sagt lei av sykdom nå, selv om det knapt nok kom som et stort sjokk at hun også får det. Håper hun slipper like greit unna som Snorkfrøken, i det minste.

Dermed utgår jo planen om åpen bhg i morgen uansett, men det gjør ikke så mye, for den var visst stengt pga planleggingsdag, den også... Heh. Noen gode ideer til hva jeg kan finne på med en småpjusk baby og en rimelig oppegåene snart-4-åring i morgen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så leit at søteste Snorkfrøken har fått vannkopper! Hvordan har hun det? God bedring!

Vi har vært på utkikk etter Vitrineskap (også kalt Latrineskap av mannen :laugh: ), men har ikke funnet noe. Mye er for tradisjonelt forhold til vår stil. Idag fikk jeg derimot en åpenbaring om at vi skulle ha 3? IKEA hyller med glass langs veggen der spisebordet står. Tenkte Billy, men så også på bestå (inspirert av deg!) og likte det jeg så! Hvilke Bestå har dere? Er de finere enn Billy? Litt mer stuevennlige kanskje??

Blod på tann nå!! (vi trenger sårt mer oppbevaringsplass... og jeg fikk hele 11 krystallglass til jul! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til Snorkfrøken! Her er alle sammen forkjølet, men det er i grunnen mer normalen enn unntaket.

Men 110/116? Turnerose er under halvåret eldre enn Frøken Rosa, og hun bruker stort sett 98 i klær, og jeg tror fortsatt det finnes noen truser i 86/92 i skuffen. Hun har dog forelsket seg fullstendig i bokserne med Pippi på fra H&M, selv om jeg ikke synes de ser særlig behagelige ut (kryper inn i rumpesprekken). Men når det skjer, påstår hun bare at hun har "vondt i jentebleien". :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at søteste Snorkfrøken har fått vannkopper! Hvordan har hun det? God bedring!

Vi har vært på utkikk etter Vitrineskap (også kalt Latrineskap av mannen :laugh: ), men har ikke funnet noe. Mye er for tradisjonelt forhold til vår stil. Idag fikk jeg derimot en åpenbaring om at vi skulle ha 3? IKEA hyller med glass langs veggen der spisebordet står. Tenkte Billy, men så også på bestå (inspirert av deg!) og likte det jeg så! Hvilke Bestå har dere? Er de finere enn Billy? Litt mer stuevennlige kanskje??

Blod på tann nå!! (vi trenger sårt mer oppbevaringsplass... og jeg fikk hele 11 krystallglass til jul! )

Snorkfrøken er litt trøttere enn normalt, men ellers i rimelig grei form. Ørlite feber i går (38 blank), men det kan vi leve med. :)

Latrineskap. :ler: Vi har to slike ved siden av hverandre. Jeg er glad i Billy også, jeg, men for det første var de vi hadde i bjørk, så de stjal en del lys fra rommet her, og i tillegg var de litt for grunne til at de ga effektiv oppbevaring i stua. Suverene bokhyller (det er de vi har på arbeidsrommet vårt), men altså ikke helt tingen til stuebruk for oss. :) Lykke til med valget! ;)

God bedring til Snorkfrøken! Her er alle sammen forkjølet, men det er i grunnen mer normalen enn unntaket.

Men 110/116? Turnerose er under halvåret eldre enn Frøken Rosa, og hun bruker stort sett 98 i klær, og jeg tror fortsatt det finnes noen truser i 86/92 i skuffen. Hun har dog forelsket seg fullstendig i bokserne med Pippi på fra H&M, selv om jeg ikke synes de ser særlig behagelige ut (kryper inn i rumpesprekken). Men når det skjer, påstår hun bare at hun har "vondt i jentebleien". :fnise:

Hehe, ja, forkjølelsene står i kø om dagen... Kjedelig!

Hun var 110 cm sist jeg målte henne, litt før jul. :) Lang jente! "Vondt i jentebleien" - den var fin! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nytt år! :klemmer: Er forørvig helt enig med deg i at det er godt å ta seg en liten tenkepause og mimre litt over det som var godt (og ikke fullt så godt) fra fjoråret. Nytt år, nye muligheter. En klisjé, men akk så deilig! ;)

Og jeg gleder meg vannvittig til lysere tider! Føler nesten at jeg har skikkelige abstinenser etter sol, varmere temperaturer, småsko, grønt gress, tørr asfalt.. Var en snartur innom nettutikken til H&M i går, og der var det jo kommet en del vårklær - både til voksne og barn. Blir nesten dårlig av å se på bilder med sommer i bakgrunnen :ler: Det hjalp litt på å få rydd bort alt det røde og henge opp lysere gardiner og sette fram lysfat med sølv, lys pastellturkis og glass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og leser :klemmer:

Fint ble det på stua! Riktig god bedring til verdens fineste Snorkfrøken :klem:

Takk, vennen! :hug: Jeg vil gjerne treffe dere en dag, men må bli ferdig med litt sykdom først... :)

Godt nytt år! :klemmer: Er forørvig helt enig med deg i at det er godt å ta seg en liten tenkepause og mimre litt over det som var godt (og ikke fullt så godt) fra fjoråret. Nytt år, nye muligheter. En klisjé, men akk så deilig! ;)

Og jeg gleder meg vannvittig til lysere tider! Føler nesten at jeg har skikkelige abstinenser etter sol, varmere temperaturer, småsko, grønt gress, tørr asfalt.. Var en snartur innom nettutikken til H&M i går, og der var det jo kommet en del vårklær - både til voksne og barn. Blir nesten dårlig av å se på bilder med sommer i bakgrunnen :ler: Det hjalp litt på å få rydd bort alt det røde og henge opp lysere gardiner og sette fram lysfat med sølv, lys pastellturkis og glass!

Hehe, ja, høst- og julefargene er litt dystre når vi har bikket over i januar! Jeg unnet meg en stor bukett med tulipaner før helgen, så de pynter opp her. Sammen med den siste svibelen. :ler:

---

Stakkars Snorkfrøken er ganske hardt rammet av vannkoppene, og formen hennes har vært heller laber de siste dagene. Feber, ubehag og maaaange prikker, særlig i bleieområdet. :( Men etter en god natts søvn i natt (til forskjell fra de foregående nettene) er hun litt piggere i dag, heldigvis. Jeg har også gått hen og blitt syk, selvsagt, vet ikke om det er forkjølelse eller influensa eller halsbetennelse eller hva, men det passer meg i grunnen godt å holde oss inne. Mannen leverte Turnerose i bhg i dag så Snorkfrøken og jeg fikk sove, og hun sov helt til 10.30! Det gjorde godt for begge to, tror jeg.

Men nå får jeg fortsette dagens lille prosjekt - nedpakking av jula. Vi tok ned det meste for en uke siden, men har ikke fått pakket det inn og ned i kassene sine. Kjeeeeedelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår!

Håper dere er ferdige med vannkoppene nå. Kan tenke meg det er greit å være ferdige med.

God bedring!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...