Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Honesty: Hver sin smak, med bæreomslag som med så mye annet! :) (-6,7! Grøss!)

Haley: Ja, det er artig å se dem i forhold til hverandre! Men aller morsomst å se dem i samspill. :)

Jeg bærer hovedsaklig i meitai, det er min favoritt. Men er det skikkelig kaldt kan det være allright med vevd sjal, synes jeg, da sitter baby skikkelig lunt og godt! :jepp:

Pasjonsblomst: Hipp, hipp hurra for deg! :klemmer:

Krevende, ja! :ler: Men moro også, definitivt. Og de er jo så fine! :hjerte:

Alabama: Jeg har min jakke åpen, ja, uten at jeg opplever at det blir veldig kaldt. Omslaget går jo litt "ut" på sidene, så det blir en barriere der. Men om man vil være helt "tett" er nok bærejakke et bedre valg. :Nikker:

Vi har bare fra Alvababy, de med bambus inni. Turnerose reagerte på suedecloth (som det er inni de fleste kinableiene, også "vanlige" Alva-bleier), så tar ikke sjansen på det. Alvaene kan fint vaskes på 60 grader, og tåler en runde på 95 i ny og ne, også. :jepp:

rhubarb: Sees snart, ja! Kanskje til helgen?

Giraff-bambusene har vi også. :jepp: De har integrert sperrelag, men det er sånn "minky PUL", altså pelsete, så det ser nesten ut som formsydde på bilder, synes jeg. Veldig pusete og gode. :fnise: (Du gikk ikke for den lekre blå Hello Kitty-bleia, altså? :ler: Turneroses favoritt... ;))

Vi har 4 seasons, har vel ikke egentlig erfaring med noen av de andre variantene (unntatt det sommertrekket, da), men vi har jo også regnponcho som vi bruker hvis det er skikkelig regn. (Jeez, så dyr den har blitt, da!) Fra nettsidene deres:

For all seasons

– choose your favourites

-4-season cover microfibre-fleece

-Extra warm winter cover microfibre-fleece

-Deluxe reversible winter cover, weatherproof microfibre-fleece-PUL-fleece

Så Deluxe har altså et PUL-lag i tillegg, det vil jo gjøre det en god del mer vanntett, ja. Men også noe tettere, vil jeg tro...

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj, gadd ikke fjerne tags fra det jeg hadde klippet over der. ;)

Sitter og ser på CNN, glad jeg ikke er på østkysten av USA nå! :sjokkert: Også disse reporterne, da, som på død og liv skal stå i vannkanten på strendene... Hallo, hallo. Men de er visst ikke så vant med vind, for de har jo ikke pelsdotter på mikrofonene sine! :ler: Spøk til side, dog - det ser ikke moro ut. Og det er vel ikke så ofte de treffer New York fullt så hardt, disse stormene... Skummelt med den dinglende kranen!

Nei, leggetid. Må bare pakke inn dagens nybakte rundstykker (takk for inspirasjon, Honesty! :jepp:) og sette på bleievask. Men jeg sov to timer (!) på dagen med Snorkfrøken i dag, luksus! Hun våknet etter sine sedvanlige 45 minutter, men sovna igjen med litt pupp. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt bæretøyet utenpå mitt yttertøy, og omslaget utenpå der igjen. Hmm.

Jeg er ikke så glad i å bære utenpå mitt yttertøy, synes det lett sklir og blir rart...

Skal sjekke om ikke gravidjakka mi kanskje funker utenpå.

Lurt! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille før stormen! Skal straks hente Turnerose. Mannen skal være på jobb til 19.30 i dag, så han er vel neppe hjemme før nærmere 20.30. Veldig spent på hvordan leggingen skal gå... Har skåret opp alt til middagen og lagt det klart på kjøkkenbenken, så matlaging går forhåpentligvis greit. Krysser fingrene for at Turnerose er i brukbart humør og ikke altfor sliten etter dagen. Har gjort klart til å lage en slik girlander om hun har lyst, som vi kan pynte med i morgen.

Snorkfrøken er ganske snørrete, så jeg lurer litt på om svømmingen må utgå i morgen. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, drittmorgen. Krangla med mannen, som i dag er en diger, stor dusteidiot, hvis noen lurte. Han prioriterer jobb over familie om dagen, og det gjør meg sliten, lei meg, sint og fortvila. :grine::kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

argg så teit med krangling!

Det har jo vært litt og stri med for deg om dagen, med sykdom osv.. og to unger i aktivitet. Håper du ikke synes han er en stor dust for lenge, husk at av og til så må det trøs til litt på jobb også..

Kanskje du kan avtale med ham at en ettermiddag/kveld tar han begge ungene mens du stikker ut på noe? ;)

Finfin garlander du linka til... fikk dere lagd den? Og feirer dere halloween? Ingen tradisjon for det her i huset iallfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjipt når det blir sånn. Hater det der med at mannfolk "har lov til" å sette ting, som feks jobb foran familie for det har de slett ikke! Tenker på deg og håper den digre dusteidioten tar til fornuft :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

argg så teit med krangling!

Det har jo vært litt og stri med for deg om dagen, med sykdom osv.. og to unger i aktivitet. Håper du ikke synes han er en stor dust for lenge, husk at av og til så må det trøs til litt på jobb også..

Kanskje du kan avtale med ham at en ettermiddag/kveld tar han begge ungene mens du stikker ut på noe? ;)

Finfin garlander du linka til... fikk dere lagd den? Og feirer dere halloween? Ingen tradisjon for det her i huset iallfall

Han har trådt til på jobb de siste, tja, 8 mnd? Men trår ikke til med husarbeid, barnepass osv. Og han sier han kan ta jentene, men gjør det ikke når det kommer til stykket... :(

Ja, lagde gresskarlenke i går. :) Den ble fin! Feirer ikke egentlig halloween, men Turnerose er fryketlig opptatt av det, i tillegg til at det kommer unger på døra - hun husker det fra i fjor. Så vi gjør litt ut av det for Turneroses skyld.

Det er så kjipt når det blir sånn. Hater det der med at mannfolk "har lov til" å sette ting, som feks jobb foran familie for det har de slett ikke! Tenker på deg og håper den digre dusteidioten tar til fornuft :klemmer:

Åh, Tusle, nå skulle jeg gjerne hatt deg i nærheten fysisk, kjenner jeg. :hug:

Det han ikke skjønner, tror jeg, er at han tross alt har "fri" fra familien i mange timer hver dag. Jeg er sammen med jentene (eller minst en av dem) DØGNET RUNDT. Jeg har aldri, aldri fri, aldri tid til å tenke en selvstendig tanke, kjennes det som. Og det sliter voldsomt på meg nå. I tillegg hjelper det ikke at han sover hele natta, mens jeg er våken 3-4 ganger... :sukk: Det er sånn at jeg er litt redd for at det skal tippe over i en ny fødselsdepresjon. Ser noen tendenser hos meg selv som jeg ikke liker i så måte.

---

Snorkfrøken sover i meitaien, det ble ingen svømming i dag, for hun var skikkelig urolig og lei seg fra klokka 9.30 til hun sovna på meg for en halvtimes tid siden. Mulig hun merket på meg at jeg var utafor, vet ikke. Men vi skulle vært i vannet nå, og det tror jeg hadde funket dårlig, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger skulle det vært lov å denge disse mannfolka med halvråtne agurker... Vi har hatt våre runder, mannen og jeg også.

Vet ikke om det er tilfellet med han digre dusteidioten din, men det virker som om han fjompenissen min ikke helt skjønner at det går i ett hele dagen med småen. Og at når han da kommer hjem fra jobb, er det veldig fint om vi kan bytte på å ordne med ham, sånn at jeg får en bitteliten pustepause. Da helst uten at jeg må BE ham spesifikt om å ta ungen. (Det er forøvrig grunnen til at jeg enn så lenge ikke helt klarer å se for meg å få en til, så jeg har uendelig med beundring overfor de som takler å ha to eller til og med FLERE unger!)

Det skal jo ikke mye til, men det hadde vært fint å få et bittelite avbrekk fra å være på vakt HELE tiden, døgnet rundt. Akkurat nå kjennes det som om Schadenfreude er helt borte, at det bare er en mammamaskin igjen... Problemet er vel at jeg forventer at mannen skal innse det og spørre om jeg vil ta meg en tur ut eller si ting som "ta deg en lang og deilig dusj, så skal jeg og småen kose oss så lenge". Det skjer jo ikke... kanskje vi rett og slett må bli morskere og si "jeg SKAL ut alene NÅ".

Jeg har forøvrig god støtte i helsesøster, går og snakker med henne i ny og ne, og har et stående tilbud om å få snakke med psykolog dersom det går litt i frø (men enn så lenge prøver jeg heller å få mannen til å skjønne tegninga, da ville mye vært gjort).

Stor :klemmer: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown
:klem: Skal tro hva de tenker disse mennene..Her måtte jeg omtrent knekke helt sammen før han skjønte at det å gå hjemme ikke bare er fryd og gammen. Håper dere får pratet ut om det, OG at han faktisk skjønner hvordan du har det. Er travelt å måtte ha alt ansvar for barn, hus og all organisering hele tiden!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt hva du føler! Heldigvis går det over, men......

Vi er fortsatt oppe med A flere ganger om natta, har begynt å bytte på. Den som tar han om natta får sove "helt til kl 7", den andre står opp med A i 6 tiden. Lille ii har sovet to netter på rad i senga si HELE NATTA! Hjelp! ;)

Stor kos og klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama
:klem: Æsj, høres ikke helt greit ut. Jeg er sliten av å ha en unge, kan tenke meg hvor mye ekstra jobb det må være å ha to! Og ihvertfall når man må ta mesteparten selv. Jeg har heldigvis en mann som har en jobb som han ikke trenger å prioritere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger skulle det vært lov å denge disse mannfolka med halvråtne agurker... Vi har hatt våre runder, mannen og jeg også.

Vet ikke om det er tilfellet med han digre dusteidioten din, men det virker som om han fjompenissen min ikke helt skjønner at det går i ett hele dagen med småen. Og at når han da kommer hjem fra jobb, er det veldig fint om vi kan bytte på å ordne med ham, sånn at jeg får en bitteliten pustepause. Da helst uten at jeg må BE ham spesifikt om å ta ungen. (Det er forøvrig grunnen til at jeg enn så lenge ikke helt klarer å se for meg å få en til, så jeg har uendelig med beundring overfor de som takler å ha to eller til og med FLERE unger!)

Det skal jo ikke mye til, men det hadde vært fint å få et bittelite avbrekk fra å være på vakt HELE tiden, døgnet rundt. Akkurat nå kjennes det som om Schadenfreude er helt borte, at det bare er en mammamaskin igjen... Problemet er vel at jeg forventer at mannen skal innse det og spørre om jeg vil ta meg en tur ut eller si ting som "ta deg en lang og deilig dusj, så skal jeg og småen kose oss så lenge". Det skjer jo ikke... kanskje vi rett og slett må bli morskere og si "jeg SKAL ut alene NÅ".

Jeg har forøvrig god støtte i helsesøster, går og snakker med henne i ny og ne, og har et stående tilbud om å få snakke med psykolog dersom det går litt i frø (men enn så lenge prøver jeg heller å få mannen til å skjønne tegninga, da ville mye vært gjort).

Stor :klemmer: til deg!

Du har et veldig godt poeng i det med at han ikke helt skjønner "alvoret" og dermed ikke tar initiativ til å avlaste. Mannen er jo sånn til vanlig også, jeg burde jo kanskje ikke forvente at det skulle endre seg ifbm at vi har baby i hus... Skulle bare ØNSKE det endret seg.

Jeg snakka med en i barselgruppa om dette i dag, og det var en slags trøst i at det var det samme hos dem. Hun klaget på nesten nøyaktig de samme tingene. Misforstå meg rett, det er jo ikke fint å høre at andre også sliter med dette, men det er noe med å høre at det ikke bare er meg...

Så bra at du får prate med HS! :Nikke: Jeg har tenkt å (prøve å) lufte litt tanker hos min på 6-mndkontrollen neste uke. Hvis jeg tør... ;) Mitt problem ligger også litt i at jeg ikke vil "utlevere" mannen til andre, så jeg kvier meg veldig for å snakke med folk om disse tingene. Men jeg tror kanskje for mitt eget ve og vel at jeg må drite i det akkurat nå.

:klemmer:

:klem: Skal tro hva de tenker disse mennene..Her måtte jeg omtrent knekke helt sammen før han skjønte at det å gå hjemme ikke bare er fryd og gammen. Håper dere får pratet ut om det, OG at han faktisk skjønner hvordan du har det. Er travelt å måtte ha alt ansvar for barn, hus og all organisering hele tiden!

Det virker som om det gikk litt inn. Litt... Nå har han satt seg til i sofaen igjen, mens huset er bomba og jeg skal være hjemme med begge i morgen. Snorkfrøken ligger på fanget mitt og "halvpupper", så jeg kommer ingen vei. Grrr.

Skjønner veldig godt hva du føler! Heldigvis går det over, men......

Vi er fortsatt oppe med A flere ganger om natta, har begynt å bytte på. Den som tar han om natta får sove "helt til kl 7", den andre står opp med A i 6 tiden. Lille ii har sovet to netter på rad i senga si HELE NATTA! Hjelp! ;)

Stor kos og klem til deg!

Ugh, klokka 6! Jeg føler med dere... Vi har heldigvis b-barn. :fnise: Hurra for soving i egen seng! Det er så deilig! :jepp:

:kose:

Stor klem til deg! Rekker ikke skrive mer, men tenker masse på deg! :klemmer:

:hug:

:klem: Æsj, høres ikke helt greit ut. Jeg er sliten av å ha en unge, kan tenke meg hvor mye ekstra jobb det må være å ha to! Og ihvertfall når man må ta mesteparten selv. Jeg har heldigvis en mann som har en jobb som han ikke trenger å prioritere.

Høres deilig ut med en mann som ikke trenger å prioritere jobb... Jeg visste vel litt at det kom til å gå som det har gått da han slang seg på dette prosjektet, men jeg tok vel kanskje ikke helt med i beregningen hvor sliten jeg kom til å bli selv. Hehe.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen er barnehagen stengt... Jeg grugleder meg. ;) Det er koselig å ha Turnerose hjemme, men sånn i 14-15-tiden begynner det å bli rimelig intenst. Vi får håpe på det beste... Håper været holder seg sånn som det har vært i dag, for da kan vi ihvertfall komme oss ut en tur. Har sånn halvveis planlagt en tur på biblioteket, ihvertfall.

Nå ser jeg en episode av Doc Martin på Netflix. Trivelig serie! Og så erkebritisk. ;) Liker Martin Clunes. :fnise:

Registrerte meg på Livegym.no i dag, det var nok ikke så dumt. Kanskje jeg kan få litt mer fart på treningen. 50 kr i mnd er det ingenting å si på, og det var helt allrighte timer. Gjorde en 45 minutters styrke-yoga i sted, og det gjorde godt langt inn i sjela. Sånn bortsett fra at Turnerose kom og satte seg fint til på magen min da jeg lå i shavasana. :ler: "Mamma, hva gjør du? Sover du? Gjorde du sånn som hun damen gjorde? Vil du se på at jeg gjør yoga?"

Ellers ble det en 3,5 timers tur i dag, ifbm barseltreff! Ikke galt bare det. Riktignok med et innlagt eplekake og te-stopp underveis, men like fullt. Vi gikk i nærmere 3 timer. Veldig koselig! Vi var bare to i dag, for sistemann er bortreist. Da vi spiste kake stakk Snorkfrøken like godt hele hånda oppi kremtoppen de sprøyta på, det var ganske komisk. :lol: Sto en eldre mann bak meg i køen, han begynte å le med hele kroppen av henne. Særlig da hun klinte herligheten på haka da hun skulle prøve å få det inn i munnen (noe hun selvsagt ikke fikk til, det var nok litt mer flyktig enn det hun har fått å smake på her hjemme! :fnise:). Søtingen min. :hjerte: Og han var ganske trivelig han mannen i køen, også. :)

Nå krysser jeg fingrene for at Snorkfrøken vil over i vugga, så får vi tatt unna litt her. ORKER ikke bomba hus når jeg skal være her med begge i morgen. :riste:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som du sier en trøst å vite at man ikke er alene om å ha en mann som ikke er helt på bølgelengde når det gjelder å se hva som må gjøres og når man trenger avlastning. Her sa jeg til Mannen på mandagskvelden at jeg gjerne vil at det skal være ryddig på kjøkkenbenken og stua før vi går og legger oss om kvelden for det er så mye bedre å stå opp og vite at man ikke må til med å rydde inn/ut av oppvaskmaskina, fjerne glass og alt annet som blir stående på stuebordet og en sokk her og en t-skjorte der så fort man står opp. Selv om det ikke er noen stor jobb, så er det en undøvendig jobb når man kan ta det kvelden før når man er to hjemme. Joda, han skjønte det og sa det var greit, men har det skjedd? Det ble med mandagskvelden... :roll:

Herlige gullkorn fra Turneros som vil være med på yoga! Synes jeg ser henne! :fnise: Håper dere får en fin dag med henne hjemme i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...