*Joyce* Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter #3581 Del Skrevet 23. oktober 2012 Elsker slike hekleting og har mye garn til både mat og kosedyr Hvor gammel var Turnrose og snorkfrøken da de var på bæretur ute i vind (hvor sterk vind) første gangen? Og hvor lenge fikk dere? Nå spør du vanskelig, synes jeg. Turnerose var liten, hun er jo født i februar og det var kaldt (type noen minus som føltes som en del mer pga vind). Helt håpløst å ta ut vogn, så vi bar. Men da var ungen knapt synlig inni den store boblejakka til pappa'n, så jeg vet ikke om det tells... Men vi har jo egentlig vært ute i all slags vær siden de var ørsmå, begge to. Vi bruker vogna svært lite (vel, som handlevogn brukes den en del...), tror ikke jeg har noe mer konkret svar enn det til deg. De ligger ganske godt beskyttet i bæretøy, altså, kanskje særlig i sjal, da kan man trekke tøyet litt over hodet og da er det jamen ikke mye som stikker ut. Min erfaring er dessuten at de skjermer seg selv mot vind, legger hodet inntil brystet/ryggen og "pakker seg inn". Vi har luer med windstop, da (NameIt , Reima og PoP har, ihvertfall), det synes jeg er veldig kjekt når jeg bærer. I tillegg til bæreomslag eller bærejakke. Hjalp det? Tusen takk for veldig hyggelig tur ut i dag Er så utrolig gøy å se Snorkfrøken, hun utvikler seg jo så masse for hver gang jeg ser henne Takk i like måte, snupp! Utvikler seg gjør din lille pode også, han var blitt så stoooor! Og så skjønn. Gleder meg alt til neste gang vi sees! Turnerose informerte meg forresten om at hun vil på besøk til dere en dag. Helst i morgen. For hun vil se hvor stor *navnet hun ikke helt klarer å uttale* har blitt. Hun syntes det var fryktelig dårlig gjort at jeg hadde truffet dere i dag uten henne... Du har høy status der, altså! Gikk skal det være, ikke fikk.. Ordliste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter #3582 Del Skrevet 23. oktober 2012 Kan noen værsåsnill fortelle meg hvorfor jeg sitter her nå? Jeg burde definitivt vært i seng... *sliten* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 24. oktober 2012 #3583 Del Skrevet 24. oktober 2012 For den som er interessert har PoP fleecedress med vindstopperfôr, og med brett man kan brette over hender og føtter. Den er genial til bæring, synes jeg. Den koster endel, men er stor i størrelsen, og kan nok brukes lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #3584 Del Skrevet 24. oktober 2012 For den som er interessert har PoP fleecedress med vindstopperfôr, og med brett man kan brette over hender og føtter. Den er genial til bæring, synes jeg. Den koster endel, men er stor i størrelsen, og kan nok brukes lenge. Å, har den kommet som dress? Vi har jo jakkene, men dress er jo supert! Se der, ja, den må vi vel ønske henne til jul, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 24. oktober 2012 #3585 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Smart dress! Har ikke skjønt helt hvordan jeg skal kle på lillemann når han vil bæres og det blåser og er kaldt ute og vi ikke skal så langt. Endret 24. oktober 2012 av Alabama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #3586 Del Skrevet 24. oktober 2012 Smart dress! Har ikke skjønt helt hvordan jeg skal kle på lillemann når han vil bæres og det blåser og er kaldt ute og vi ikke skal så langt. Til akkurat det synes jeg bæreomslaget er suverent. Vi bruker det ifbm barnehagelevering/-henting hver dag, så slipper jeg å kle på henne så mye under. Slenger på strikkajakke og de hjemmesydde Stonz-kopiene under hvis det er kjølig. Og lue, selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 24. oktober 2012 #3587 Del Skrevet 24. oktober 2012 Ja, kanskje det funker bedre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 24. oktober 2012 #3588 Del Skrevet 24. oktober 2012 Jeg liker ikke bæreomslaget noe særlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 24. oktober 2012 #3589 Del Skrevet 24. oktober 2012 Imponert over at du holder ut til midnatt, jeg... Er i seng før 22 hver kveld, jeg! zzzzzzzzzzzzzz Hvilken bærejakke var det du hadde igjen? Vurderer å kjøpe MaM twoway deluxe jakken, tror du noe om det? grei pris tenker jeg, og funker litt her og der.. tror jeg dropper bæreomslag. og den fleecedressen ønsker jeg til Fløtepusen også.. eller jakka.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter #3590 Del Skrevet 28. oktober 2012 Ja, kanskje det funker bedre.. Nå har du jo fått tatt en titt på det. Jeg liker ikke bæreomslaget noe særlig... Det aner meg at det kanskje funker bedre på Østlandet enn der du bor? Imponert over at du holder ut til midnatt, jeg... Er i seng før 22 hver kveld, jeg! zzzzzzzzzzzzzz Hvilken bærejakke var det du hadde igjen? Vurderer å kjøpe MaM twoway deluxe jakken, tror du noe om det? grei pris tenker jeg, og funker litt her og der.. tror jeg dropper bæreomslag. og den fleecedressen ønsker jeg til Fløtepusen også.. eller jakka.. Og jeg er imponert over at du kommer deg i seng til 22. Jeg har denne bærejakka. Ingen av MaM-jakkene er utpreget lekre, de er ganske store og posete i modellen. Men de er supre til ryggbæring, og det er det jeg bruker dem til, i all hovedsak. Enn så lenge går det i bæreomslag og "boblejakka" jeg kjøpte fra Ellos tidligere i høst. Egentlig har jeg lyst på denne, den er fin IRL, men jeg gidder bare ikke å bruke så mye penger på det. MaM-jakka fikk jeg for 500 kr da Krusedull solgte ut i våres... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter #3591 Del Skrevet 28. oktober 2012 Ah! Godt å slappe av litt, dette har vært en lang og hektisk uke, med aktiviteter utenfor huset på alle ukedagene, samt i dag. Puh! Huset er fullstendig bomba, jeg har ikke fått tid til å gjøre noe som helst, og det synes, gitt. Jeg merker at det plager meg en del at det er så rotete, jeg blir rotete i hodet også av det. Men mannen er særdeles dårlig på rydding, Turnerose er imponerende god på å rote, og jeg kommer ingen vei med ting når jeg er ute på dagtid og har sittet med Snorkfrøken på fanget hele kvelden de siste par ukene. Men i kveld ligger hun heldigvis og sover rolig i vugga, fikk lagt henne over for en halvtimes tid siden. Hun har vært nokså urolig etter at vi kom hjem fra familieselskap for halvannen time siden, men nok også sliten, for det var mange mennesker der og mye lyd og mye uvant. Det gjør skikkelig, skikkelig godt at hun godtok å ligge i vugga i kveld, kjenner jeg. Nå skal jeg opp og vekke mannen; han har lovet meg en sårt tiltrengt nakkemassasje. Ellers går nå dagene, har ikke så mye tid til forum og sånt om for tiden. Snorkfrøken sover stadig bare korte dupper, og når hun er våken krever hun sitt. Utviklingen går i rasende fart, synes jeg, nå trekker hun knærne oppunder seg og ser ut som om hun prøver å finne ut av krabbing. Strekker seg langt og åler seg også rundt i jakten på spennende leker på andre deler av lekematta. Mat er spennende, men mos vil hun ikke ha. Må skjerpe meg litt og gi henne litt mer jevnlige smakebiter, men det er litt vanskelig å få til når vi er mye på farta... Halloween på onsdag, Turnerose gleder seg! Så vi forbereder oss med lage litt dekorasjoner og sånt. Handla nesten en kilo smågodt på Europris i går. Men nå var det lyd i vugga... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 28. oktober 2012 #3592 Del Skrevet 28. oktober 2012 Enig i at utviklinga går raskt! Plutselig gjør de noe nytt. Tror lillemann ble inspirert av å se andre sprelske babyer både torsdag og fredag, for i går rullet han plutselig rundt igjen og strakk seg ordentlig opp på armene, flyttet hele kroppen 180 grader rundt og prøvde å skyve seg bakover. :tgmmelopp: Lurt å legge inn noen hviledager innimellom. Man trenger det. Skal prøve å få bestilt et bæreomslag. Var ikke så aller verst pris på eddabedda. Har du funnet ut hva den lufttørreren heter? Vi bør nok ha en sånn til vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter #3593 Del Skrevet 28. oktober 2012 Enig i at utviklinga går raskt! Plutselig gjør de noe nytt. Tror lillemann ble inspirert av å se andre sprelske babyer både torsdag og fredag, for i går rullet han plutselig rundt igjen og strakk seg ordentlig opp på armene, flyttet hele kroppen 180 grader rundt og prøvde å skyve seg bakover. :tgmmelopp: Lurt å legge inn noen hviledager innimellom. Man trenger det. Skal prøve å få bestilt et bæreomslag. Var ikke så aller verst pris på eddabedda. Har du funnet ut hva den lufttørreren heter? Vi bør nok ha en sånn til vinteren. Ah, sorry, det hadde jeg glemt! Vi har en eldre utgave av denne. Så moro at han ble inspirert! De var så søte sammen, atte! Ja, noen hviledager må til. Skal ha mange denne uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 29. oktober 2012 #3594 Del Skrevet 29. oktober 2012 Høres deilig ut med masse fri. Jeg har foreløpig bare en fridag, pluss helg. Gøy å møte babyer som ikke er så skumle! Og som har hår man kan rive i og hender man kan bite på. Takk for link! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 29. oktober 2012 #3595 Del Skrevet 29. oktober 2012 Her er det aldri veldig kaldt (unntatt i dag, hvor det var -6,7 ), men det jeg ikke liker ved bæreomslaget, er milelange stropper og knyting og dandering for å få ungen på plass. Da er det lettere med en dress på ungen, rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 29. oktober 2012 #3596 Del Skrevet 29. oktober 2012 Massasje er det eneste jeg ønsker meg til jul! At utviklingen går fort er det liten tvil om, ja! De rekker knapt å lære seg en ting før en ny ting skal prøves ut virker det som. Veldig artig da! Og sikkert gøy å sammenligne litt med storesøster? Se likheter og ulikheter Hvilket bæretøy bruker du når du bærer ute om vinteren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 29. oktober 2012 #3597 Del Skrevet 29. oktober 2012 takk for tips på jakkene, du har sagt det før også, men jeg fant det ikke igjen.. og husken er jo ikke akkurat på topp... har lagt kjøp av omslag/jakke på hylla enn så lenge, i og med at vi ikke bærer noe særlig ute (enda). Mmmm nakkemassasje. deilig!!... det skal jeg be fint om idag... (og synes jeg fortjener det, for det er MIN dag idag! Snorkfrøken og Fløtepusen høres ut som de er ganske på likt nivå... med knærne under seg og ganske aktive (og krevende). Kjekke tider Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 29. oktober 2012 #3598 Del Skrevet 29. oktober 2012 Men må jeg ha min jakke utenpå bæreomslaget? Sånn at jeg må ha min jakke åpen? Blir ikke det veldig kaldt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 29. oktober 2012 #3599 Del Skrevet 29. oktober 2012 Nå har vi bestilt luftavfukter, så nå har jeg ikke noen grunn til å ikke bruke tøybleier lenger.. Er det lignende kinableie du har kjøpt? http://www.ebay.com/itm/2013-NEW-STYLE-BAMBOO-BABY-RE-USABLE-CLOTH-DIAPER-NAPPY-ONE-BAMBOO-INSERT-132-/170929997463?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27cc38c697 De var jo så innmari billige!!? Men kan de virkelig bare vaskes på 30 grader? Sjekket ut Alvababy også, men det er vel kanskje samme greia? Har ikke lyst til å bruke en hel formue på tøybleier, men gidder ikke kjøpe disse hvis de er helt håpløse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 29. oktober 2012 #3600 Del Skrevet 29. oktober 2012 Søteste Turnerose Vi må helt klart ses snart Nå er bleier bestilt! I første omgang 5stk, litt ulike, for å teste. To lekre giraff-mønstrede i bambus blant annet. (Mannens favo-dyr. Flaks ) Og noen andre med PUL ytterst og ulike knappeløsninger. Trengs det sperrelag utenpå bambusen, eller har de noe PuLaktig de også? Spennende å komme i gang! I samme åndedrag: Hvilket MaM-bæreomslag har dere? Jeg tenkte jo å sy som du vet, men de er jo ikke så ille i pris, så gidder ikke En er jo flere typer! Synes DeLux-variantene ser fine ut, lite fòr men vind og vanntett. Virker praktisk å styre temperaturen hans med påkledning inni Store Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå