*Joyce* Skrevet 20. juni 2012 Forfatter #3281 Del Skrevet 20. juni 2012 Yay! I dag har vi vært hos fysio igjen med Snorkfrøken, og hun ble "friskmeldt"! Mye mykere i rygg/nakke, og hodet sentrert (i motsetning til sist). Deilig at det ikke skulle mer til! Masse skryt fikk vi også, for en våken og sosial baby som satte på en durabelig sjarmoffensiv. Hun ER veldig morsom om dagen. Smil til alle som hilser på, stadig mer babling, stadig mer våken og oppmerksom i lengre perioder. Kjempegøy! I dag var vi ute mesteparten av ettermiddagen, Turnerose storkoste seg med naboungene og vi voksne skravlet med de voksne. Herlig med noen skikkelige sommerdager! Jeg er så glad i dette nabolaget! Nå er jeg sliten, har vært en lang dag. Mannen er oppe og klipper håret (på høy tid, han begynte å ligne en hippie ), Snorkfrøken sover i slyngevugga, Turnerose i senga si. Deilig med fred og ro. Jeg har laget meg en kopp ammete og sitter og ser på "American Pie: The Wedding". Eller, ser på... kikker opp fra skjermen innimellom, og det er det som står på. Gidder ikke å hente fjernkontrollene for å se om det er noe annet, evt slå av. :gjeiper: Synes de siste ukene har vært litt hektiske... Har vært mye på programmet. Men nå roer det seg litt. Svigers kommer til helgen, det blir koselig. Og neste uke er det barselgruppeoppstart. Men ellers begynner sommerroen å legge seg over byen, og jeg kjenner det er godt å ikke ha så mange planer. Håper å komme inn i en god rytme med Snorkfrøken, sånn at jeg kan få gjort litt annet på dagene enn å sitte med henne på fanget. Misforstå meg rett - det er utrolig koselig - men jeg har behov for å gjøre litt annet innimellom, også. Nei... Litt rydding, kanskje, før jeg stuper i seng? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 21. juni 2012 #3282 Del Skrevet 21. juni 2012 Hver gang jeg er her inne og leser så blir jeg minnet på ting som jeg "trenger", så igår ble det tre nye amme-BHer på meg. Deilig at hun er så rolig og kan sove for seg selv sånn at du får gjort ting på dagen. Jeg har vært temmelig lat den siste tida, og i går ble samboer imponert over at jeg hadde ryddet kjøkkenbenken... Det er ihvetfall mye lettere å gjøre ting når man har planlagt og man er nødt. Vi får besøk i helgen, så nå må jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 22. juni 2012 Forfatter #3283 Del Skrevet 22. juni 2012 Hver gang jeg er her inne og leser så blir jeg minnet på ting som jeg "trenger", så igår ble det tre nye amme-BHer på meg. Deilig at hun er så rolig og kan sove for seg selv sånn at du får gjort ting på dagen. Jeg har vært temmelig lat den siste tida, og i går ble samboer imponert over at jeg hadde ryddet kjøkkenbenken... Det er ihvetfall mye lettere å gjøre ting når man har planlagt og man er nødt. Vi får besøk i helgen, så nå må jeg. Haha! Det er visst litt opp og ned med den sovingen, noen dager har hun færre, men lengre lurer (som i dag), andre dager er det småsoving hele tiden (som i går). Vanskelig å bli klok på. Men det er ikke så lett å få gjort ting alltid! Jeg gjør mitt beste, men enkelte dager går det bare ikke. Men ja, besøk er en fin motivator... Kos dere med besøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 22. juni 2012 Forfatter #3284 Del Skrevet 22. juni 2012 Jeg har oppdaget DR1! En god del allrighte programmer der på dagtid, altså. Matlagingsprogrammer og sånt, i dag har jeg sett på Jamie (Oliver). Fint å ha noe fornuftig å se på mens jeg ammer. Ellers har det blitt litt rydding de siste dagene, siden svigers kommer i ettermiddag. De skal riktignok sove på hotell (besøk på madrasser i stua er ikke det helt store når man tidvis må ned og hente bleier eller denslags, pluss at vi aldri helt vet hvordan kvelden blir), men det blir jo å være her mesteparten av tiden, antar jeg. Så nå er det faktisk ikke så verst! Må bare rydde vekk litt babytøy - har sortert ut det som er for smått, men ikke somlet meg til å legge det vekk, så det ligger i stabler i den ene enden av sofaen... Kjenner det er godt at svigers kommer, så blir det ikke så mye mas fra mampap i helgen. Skulle virkelig ønske at mine foreldre var litt mer som svigers... Mamma har av ulike grunner vært ekstra "ille" i det siste, ikke så lett å forholde seg til, og jeg kjenner det er enda litt tøffere i denne fasen her for min del. Jeg er sliten i utgangspunktet, men møter veldig lite forståelse for det hos foreldrene mine. De krever og forventer, uten å ta hensyn til våre ønsker og behov. Slitsomt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 22. juni 2012 #3285 Del Skrevet 22. juni 2012 Å *Joyce* Så utrolig kjedelig at det er sånn med foreldrene dine Håper du får det fint med svigers i helgen hvertfall og at mampap ligger lavt da Jeg skal snart østover igjen, så om du vil treffes og prate litt så bare si i fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 23. juni 2012 Forfatter #3286 Del Skrevet 23. juni 2012 Å *Joyce* Så utrolig kjedelig at det er sånn med foreldrene dine Håper du får det fint med svigers i helgen hvertfall og at mampap ligger lavt da Jeg skal snart østover igjen, så om du vil treffes og prate litt så bare si i fra LItt mer om det med mampap/svigers straks. Vil GJERNE treffes! Ikke nødvendigvis for å prate, men fordi det er så utrolig trivelig å treffe deg. --- Har hatt en utrolig fin dag med svigers her! Nå har de dratt til hotellet for natten, og kjører direkte derfra i morgen tidlig. De må kjøre vestover senest 10.30-ish, og da blir det bare mas for alle parter om de skal innom her først. Jeg er virkelig så utrolig heldig med svigerforeldrene mine. De er flotte mennesker på alle måter, omsorgsfulle, tilstede, forståelsesfulle og tvers igjennom gode. Om verden hadde vært fylt av sånne mennesker tror jeg mange konflikter kunne vært unngått... Turnerose gråt sine bitre tårer da de dro i kveld, hun har kost seg sånn med dem, hun også. Åh. Klump i halsen. Tenk om det var de som bodde en halvtime unna og mine foreldre 7,5 timer... Som alltid når de er her kommer tankene rundt egne foreldre. Det er så mye gruff der. Pappa har jeg egentlig lite å si på, men han er så "styrt" av mamma og hun er alltid der... Pappa er en fin fyr, han. Men føler meg ikke særlig allright når jeg tenker at jeg skulle ønske de hadde gått fra hverandre en av de gangene det var på tapetet tidligere, så jeg kunne forholde meg til pappa alene. Uff. Jaja, nok om det. Jeg har (egentlig ved en misforståelse) testet med bittelitt melk i går, og det har gått fint! Så da er det vel sannsynligvis ikke snakk om melkeproteinintoleranse likevel, noe jeg egentlig heller ikke har trodd, sånn innerst inne... Men heller umodne tarmer hos Snorkfrøken. Jeg har fortsatt ikke tenkt å putte i meg så mye "rene", ferske melkeprodukter, men nå ser det ihvertfall ut som om litt parmesan i ny og ne kan gå an. Hurra! God ost! Kanskje jeg tilogmed kan prøve meg på litt av den FANTASTISKE fetaosten de selger hos tyrker'n "vår"? Ostegal! Skal ikke spise sånt hver dag, altså, jeg har ikke lyst til å skape problemer for Snorkfrøken. Men når det ikke har resultert i hverken gulping eller magevondt etter litt melkeholdig mat både i går og i dag, så regner jeg med at vi kanskje er over den første kneika, og at jeg kan spise stadig mer melkeprodukter i månedene som kommer. Jeg er uansett ingen stor melkeelsker, så "fullt" melkeinntak for min del (normalt sett) er vel typisk en dæsj rømme og litt ost 3-4 ganger i uka. Får litt dilla på melk når jeg er gravid, men det er vel stort sett de eneste gangene jeg drikker melk. Ellers har svigers fylt opp frysen vår med litt mer hjortekjøtt, bittelitt lam og et stoooort stykke bacon (som skal deles opp i stykker og fryses). Heldige oss! Snorkfrøken sover i slyngevugga, mannen slumrer på sofaen, jeg sitter og ser halvveis på Bridget Jones på TV3 og lurer på om jeg heller skal gå opp å klippe håret... Har sett på bilder og konkludert med at jeg kler kort hår klart best. Mye finere enn den halvveislengden jeg har nå. Vel, skikkelig lengde er også greit, men det er så lenge til jeg er der... Dessuten er det så deilig med kort hår om sommeren. Et fotbad har jeg også lyst på, føttene krever litt pleie. Går mye om dagen, og undersåttene bærer preg av å ha blitt heller lite brukt i en fire måneders tid før det brått var relativt aktiv trasking igjen. Har forøvrig skaffet meg nye sko, da, så da får de det kanskje litt bedre fremover? Men jeg er så vanvittig tørr over hele kroppen - føtter og hodebunn inkludert - at jeg nok må ta litt ekstra vare på føttene likevel. Jaja, nok skravling på meg for i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 23. juni 2012 #3287 Del Skrevet 23. juni 2012 Hei Joyce! Så herlig med koselig svigersbesøk Svigers er jo også fin familie heldigvis, så kan det balansere ut litt følelsene ovenfor mampap hos deg. Ikke bare bare med slike tanker, men høres jo ut som du har akseptert det også. Slik ER det bare, men du kan være lykkelig for det. Det handler om å filtrere ut litt, selv om man ikke akkurat kan (eller vil) filtrere ut sine egne foreldre. Dvs, noen gjør jo det også. Gratla med nye sko! Kjenner igjen det der med undersåttene.. mine føtter er skikkelig harde og tørre under, jeg som bruker ha så myke og gode fotsåler.. Og verker liksom konstant i hælene, som at jeg går for mye (gjerne inne, uten sko.. kanskje jeg burde hatt noen sko som bygger opp inne også?) Parmesan er min favorittost yumyum.. godt at du kan ha litt melkeprodukter av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 23. juni 2012 Forfatter #3288 Del Skrevet 23. juni 2012 Hei Joyce! Så herlig med koselig svigersbesøk Svigers er jo også fin familie heldigvis, så kan det balansere ut litt følelsene ovenfor mampap hos deg. Ikke bare bare med slike tanker, men høres jo ut som du har akseptert det også. Slik ER det bare, men du kan være lykkelig for det. Det handler om å filtrere ut litt, selv om man ikke akkurat kan (eller vil) filtrere ut sine egne foreldre. Dvs, noen gjør jo det også. Gratla med nye sko! Kjenner igjen det der med undersåttene.. mine føtter er skikkelig harde og tørre under, jeg som bruker ha så myke og gode fotsåler.. Og verker liksom konstant i hælene, som at jeg går for mye (gjerne inne, uten sko.. kanskje jeg burde hatt noen sko som bygger opp inne også?) Parmesan er min favorittost yumyum.. godt at du kan ha litt melkeprodukter av og til. Hei Pasjonsblomst! Du har jo selvfølgelig helt rett i det med filtrering og aksept. Men det er ikke alltid like lett. Om situasjonen hadde vært litt annerledes ser jeg ikke bort fra at jeg hadde kuttet ut mamma, ihvertfall for en periode. Men når det er som det er er ikke det et alternativ. Uff, ja, føttene våre får virkelig gjennomgå om dagen! Jeg har faktisk brukt Crocsene jeg kjøpte til å ha på sykehuset inne litt, de har sånn "toning effect" og er faktisk ganske behagelige. Kanskje det kunne være noe for deg også? Parmesan! Vi kjøper store stykker på SmartClub og har alltid i kjøleskapet. Must have! --- Ah, en liten overhaling på badet. Kort hår igjen, kroppsskrubb, ansiktsmaske og en kjapp overhaling av føttene. Deeeeilig! Mannen har snorket på sofaen hele tiden, det samme har Snorkfrøken, men nå vekket jeg førstnevnte og sendte ham ned i kjelleren for å henge opp bleievasken så vi kommer oss i seng. Jeg skal ta en rask shining på kjøkkenet, og så er det leggetid. Slår forresten et slag for den nye Premium-sjokoladen fra Freia med fransk nougat. Nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 24. juni 2012 Forfatter #3289 Del Skrevet 24. juni 2012 Ah, stille og rolig formiddag - mannen har tatt med seg Turnerose på Domus Athletica for å bade, og Snorkfrøken sover (enn så lenge). Jeg har ambisjoner om å sy litt, men vet ikke om jeg rekker før Snorkfrøken våkner - det kommer en del lyder fra vugga nå, men ikke gråt enda. Hun kan ligge en stund der borte og bare kikke (har hengt en uro på tverrstangen som hun liker godt), men neppe lenge nok til at jeg får gjort noe fornuftig. Ah, der kom fasiten - en skikkelig bæsj. Bleieskift! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 24. juni 2012 #3290 Del Skrevet 24. juni 2012 Forstår godt tankene dine ang. foreldre... Jeg har jo også hatt temmelig mye issues med mine, spesielt min mor... Var liksom aldri i tvil om hvor i landet jeg ville bosette meg, da jeg traff mannen. Foreldrene hans er helt supre, rett og slett motsatsen til min egen mor . Jeg trenger også å gjøre noe med håret... Det ser skikkelig ille ut. Farger det hos den håpløse lokale frisøren, fordi jeg skyller hjemme (BPPV-issues...). Men kan virkelig ikke klippe meg der. Kom ut som Anniken Huitfeldt sist. Vurderer å bestille time hos Jan Thomas-salongen . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 25. juni 2012 #3291 Del Skrevet 25. juni 2012 Forstår at "foreldreproblematikken" din blir enda tydeligere når du har så supre svigerforeldre. Jeg har ikke truffet dem mange ganger, men må si at de oser positivitet og omsorg. Håper dere greier å holde litt avstand og skape ro for dere selv. Å sette ned foten er så mye lettere å si enn å gjøre, dessverre... Må bare litt for at det ser ut til at melk er ok i små doser! Litt ost kan virkelig løfte smaken i mye mat Hva slags sko har du kjøpt deg? Her er det høy fotform-faktor for tida :gjeiper: Og grattis med sommersveis! Det er SÅ godt å få litt forandring på toppen. Håper på litt varmere vær så du får "luftet sveisen" sånn skikkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 25. juni 2012 #3292 Del Skrevet 25. juni 2012 Skal skrive et lengre svar siden, men; hvor lang tid bruker fudgen på å stivne? Og hvor stor form legger du den i? Min ble tynn, tynn og kjip og den lyse delen smaker veldig banan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 25. juni 2012 #3293 Del Skrevet 25. juni 2012 Sendte deg en melding på facebook for lenge siden, om vi kunne komme en tur på bedøk. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 26. juni 2012 Forfatter #3294 Del Skrevet 26. juni 2012 lille katt: Nei, med tanke på mampap kunne vi gjerne flyttet til mannens hjemsted for min del... Uff, ikke lett med disse foreldrene. Håper så inderlig at jeg har et annet forhold til jentene når de blir voksne enn jeg har til mamma nå... Haha, jeg klipper meg selv, jeg. Men jeg har mer enn nok fall til at de fleste synder skjules godt, en klar fordel. Jan Thomas, altså? Holder til bak slottet eller deromkring? Synes du skal gjøre det! Anniken Huitfeldt er vel knapt nok noe moteikon. rhubarb: Ja, de er flotte folk, svigers. Å sette ned foten er jeg heller dårlig på. Åh, ja, parmesan er lykke om dagen. Det blir nok risotto til middag en av dagene. Med hvitvin oppi, også... Nam! Adidas-sko - egentlig løpesko, men iflg reviews bedre egnet til gange. Svarte og knæsj rosa. Fotform hører med til graviditeten, kjære! Tusle: Hmm, jeg slenger den i frysen, og da er den vel klar på 45 min-1 time... Legger den i en liten firkantet form som er... tja, 25x25 cm eller noe? Mengden vil sikkert avhenge en del av størrelsen på bananen(e) du bruker. Og mine spiseskjeer er av det rause slaget. Du må nesten bare smake deg frem med stevia og sånt - smaking underveis er essensielt for all matlaging! iingvild: Jeg er uhyre sløv på FB, men har svart deg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 26. juni 2012 Forfatter #3295 Del Skrevet 26. juni 2012 Første treff med barselgruppe i dag - greluder meg, som det heter i Karsten og Petra-bøkene. (Altså - jeg grugleder meg.) Blir fint å få litt flere å henge med her oppe, men skummelt med nye mennesker. Akkurat nå ligger Snorkfrøken glad og fornøyd under babygymmen. Har akkurat handlet en til til henne, vi var på besøk hos en venninne av meg med baby som er en måned eldre enn Snorkfrøken, og de hadde en knall en - og så fant jeg lik brukt på Tettinntil i dag. Snorkfrøken ble nemlig helt fjetret av den, den hadde speil som hang "nedover" og hun lå og stirret og stirret. Den vi har nå er dessuten av typen som henger fast i en "matte", og jeg ser absolutt fordelen av en vi kan plassere over vippestolen og sånt. Kanskje det kan være håp om å få spise middag ved bordet innimellom? Det er en barnehage i den gamle parken over veien her i dag, så nå dufter (eller dunster) det tennvæske og pølser i stua. Men nå må puppen frem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 26. juni 2012 Forfatter #3296 Del Skrevet 26. juni 2012 (endret) Victory! Snorkfrøken tar smokk! Jeg vil heller at hun tar smokken enn tommelen, og sistnevnte har blitt veeeldig god i det siste. Så da stappet vi inn smokken, and lo and behold - der satt den! Hun roer seg så fint med den, blir salig og sovner. (Det hender riktignok at hun prøver å dytte inn både smokk og tommel på én gang, men det får være. ) Det var forresten NUK som "vant", så takk til Tusle for tips! Endret 26. juni 2012 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 26. juni 2012 Forfatter #3297 Del Skrevet 26. juni 2012 (endret) Barselgruppejentene var selvsagt kjempeallrighte. Vi var bare tre stykker, da, sikkert et "dårlig" tidspunkt mtp ferie og sånt. Var visst 7 som var invitert Får se om det kommer noen flere til etterhvert, men ellers er jeg egentlig veldig fornøyd med en liten gruppe, jeg. Vi bor nært hverandre, og babyene er født 1. og 2. mai, hehe. Jeg føler meg som supermamma akkurat nå! Mannen er ute (henter den babygymmen + en tur på Ikea + noen ærender han hadde for seg selv - Biltema og XXL og noe greier), og jeg fikk begge jentene til å sovne til klokken 20. Snorkfrøken våkner vel muligens igjen senere, men det er faktisk ikke sikkert - de siste dagene har hun sovnet i 20.30-tiden og sovet til 1-tiden, så med litt flaks har jeg en lang og deilig "frikveld" foran meg. Gleder meg til mannen kommer hjem igjen, hvis Snorkfrøken sover skal jeg krype inn i armkroken hans, tenker jeg. Har forøvrig gjort litt av det jeg hadde planer om å få unna før fødsel i dag - nemlig å rydde i matskapet. Riktignok bare én hylle, men et sted må man jo begynne... I går tok jeg matskuffene, og om jeg får tatt en hylle om dagen er jeg i havn i slutten av uka. Ikke så galt det, vel? (Så står skapene med servise og sånt for tur, riktignok, men jeg har jo noen måneder igjen av permisjonen... ) Nå bør jeg vel ned og ordne med litt vask før Jamie begynner på VOX kl 21. Jo, også må jeg få slå et slag for mitt nye favorittsnacks - disse. Har kjøpt noen minimetallbokser på Åhlens så jeg kan ha noen i stelleveska, samt noen gojibær og sånt. Endret 26. juni 2012 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 27. juni 2012 #3298 Del Skrevet 27. juni 2012 Så flink du er! Jeg gjorde jo ingenting i permisjonen min, bare koste meg og var med på diverse baby-relaterte ting :gjeiper: Og du har jo to, supermamma Barselgruppe er så koselig, jeg var kjempeheldig med min Syns det er trist at foreldrene dine skal være så vanskelige, for det er det virkelig ingen tvil om at de er! Har lest alt du har skrevet her om diverse episoder, og må si jeg syns mye av det er ganske utrolig. Tenk at foreldre kan være sånn Bra du har greie svigers, de høres veldig koslige ut! Du har jo alle forutsetninger for å få et veldig godt forhold til dine egne barn, du vet jo alt man ikke skal gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 27. juni 2012 #3299 Del Skrevet 27. juni 2012 De snacsene har jeg også på vei nå, muligens på postkonteret. Har du iherb hentelapper liggende. kanskje tur i morgen? gleder meg til å smake. Flink du er til å rydde i skapene, er jo knalldeilig å få gjort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 27. juni 2012 Forfatter #3300 Del Skrevet 27. juni 2012 Så flink du er! Jeg gjorde jo ingenting i permisjonen min, bare koste meg og var med på diverse baby-relaterte ting :gjeiper: Og du har jo to, supermamma Barselgruppe er så koselig, jeg var kjempeheldig med min Syns det er trist at foreldrene dine skal være så vanskelige, for det er det virkelig ingen tvil om at de er! Har lest alt du har skrevet her om diverse episoder, og må si jeg syns mye av det er ganske utrolig. Tenk at foreldre kan være sånn Bra du har greie svigers, de høres veldig koslige ut! Du har jo alle forutsetninger for å få et veldig godt forhold til dine egne barn, du vet jo alt man ikke skal gjøre Hehe, jeg var i såpass laber form mye av graviditeten, at jeg synes det er deilig å kunne gjøre "alt jeg vil" nå. Ikke ofte jeg koser meg med rydding, for å si det sånn... Koser meg masse også, altså, men helt greit å ha litt sånt å dille med mens Snorkfrøken sover! Vet du, det er litt godt å få en slags bekreftelse på at de ikke er helt på normalen. Så føler ikke jeg meg helt sprø, liksom. Og ja, jeg tror nok det med å vite hva man skal unngå kan være en fordel. De snacsene har jeg også på vei nå, muligens på postkonteret. Har du iherb hentelapper liggende. kanskje tur i morgen? gleder meg til å smake. Flink du er til å rydde i skapene, er jo knalldeilig å få gjort! Hurra for iherb-hentelapper! Alltid stas! På posten her kjenner de meg godt etterhvert. Superdeilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå