Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Grønn guffe er herved bestilt :-). Fikk brukt en rabattkode også :). Så får vi se om det funker.

Bra at Snork er i bedre form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasjonsblomst: Det er jo bare å gjøre et forsøk? De sier vel at en uke skal kunne gi resultater om det er melken som er problemet.

Haley: :jepp:

lille katt: Lykke til! ;) Det grønne skal forøvrig ikke kombineres med sitrus, bare så du er klar over det - det hemmer visst opptaket av ting. Så om du skal blande ut med noe (vet ikke om du har kjøpt pulver eller kapsler/tabletter), så bruk eplejuice - eller vann, om du orker. :fnise: Jeg synes det funker greit med en blanding av juice og vann, da smaker det ok.

---

O'lykke! En kveld "for meg selv" i den forstand at jeg har sydd! Utrolig deilig! Det ble en smokkesnor, en bleie og tre par ammeinnlegg. :tommelsmil:

I morgen bærer turen til Vestby og outlet'en der for å forhåpentligvis finne en ny allværsjakke til meg for bursdagspenger.

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakke! :hoppe: OG en ! :strix:

Fin tur, rent bortsett fra da Turnerose snublet og virkelig gikk på trynet. Skrubbsår på nesa, liksom! Så nå har hun et Hello Kitty-plaster midt i fleisen, til sin store begeistring. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare litt misunnelig på den Le Creuseten da, fiiiin :hoppe:

Finnes den katta i plaster også? Ugh :ler: godt det gikk bra med Turnerose :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelig på kjele, her også.. Får ønske meg til jul eller no. De der skal forresten være fine å lage eltefritt brød i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare litt misunnelig på den Le Creuseten da, fiiiin :hoppe:

Finnes den katta i plaster også? Ugh :ler: godt det gikk bra med Turnerose :)

Hehe, den katta er overalt! Akkurat nå i senga vår - i form av en pysj... :tunge1:

Vi var faktisk litt bekymret for at hun kunne ha brukket nesa i dag, men jeg tror ikke det. Hun klager ikke over vondt sånn utenom såret, og det kom ikke noe neseblod, som det visst oftest gjør ved nesebrudd. Men det var helt forferdelig grusomt å se henne tryne så til de grader! :grine: Hun har tryna før, liksom, men ikke fullt så grundig...

Misunnelig på kjele, her også.. Får ønske meg til jul eller no. De der skal forresten være fine å lage eltefritt brød i!

Eeelsker Le Creuset! Sånn ca 40 ganger bedre enn den jerngryta vi har fra Høyang - jeg liker emalje... :jepp: Det eltefrie brødet har jeg lurt på å prøve, men ikke kommet så langt. Har du testet?

---

Jeg er skikkelig fornøyd med både jakka og gryta! :jepp: Jeg hadde et budsjett på max ca 3500 for jakke, men handlet jo på outlet'en og da var det bra pris på den. :jepp: (Ordinærpris var vel 3000 kr, betalte 1800.) Så da tok jeg meg like godt råd til den litt mindre Le Creuset'en (20 cm) også. :strix: Har jo en 24 cm gryte og en stor sautépanne med lokk fra før av, men har savnet en mindre til mindre porsjoner (les: hverdagsmiddager). Har en Høyang som har blitt brukt til det formålet, men er altså ikke så glad i den...

Nå er det ro i heimen, utrolig deilig. Snorkfrøken sover i slyngevugga og Turnerose sluknet fort i dag. Jeg har sett en film og ellers sløvet i stolen - lagt opp til en silkelue til Snorkfrøken, men ikke giddet å strikke første omgang... :ler: Nå skal jeg ha meg litt mat, dagens middag ble tilberedt i den nye Le Creuset'en, men det begynner å bli noen timer siden! Har herlig ferskt brød fra bakeren nedi veien her, luksus. :Nikke:

Sitter og tenker på hvor mye raskere det har gått å få rutiner denne gangen. Selv om Snorkfrøkens vaner ikke er helt spikret, er det absolutt mulig å se et mønster, og det er deilig! Godt å ha litt tid for seg selv på kvelden, f.eks.

Jeg har også observert den enorme forskjellen gulpebaby vs ikke-gulpebaby utgjør ifht klesvask. Turnerose skiftet vi jo på type tre ganger daglig, hun var alltid "dekket" av gulp. Nå kan vi bruke samme body i tre dager. :ler: Merkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tendenser til tette melkeganger om dagen (Snorkfrøken er bare våken to ganger om natta for å puppes! :hakeslepp:), så her pøses det på med lecitin. Shaken jeg lagde meg nå ble bare sååå god! Lecitinen gjør jo at "alt" blir kremete og godt, men nå blandet jeg to store ts lecitin, 1 ts rice bran og 1 ts Purely Carrots (betakaroten, so to speak) i eplejuice (den relativt billige som ikke er fra konsentrat fra Rema), og det ble så GODT! Mannen ville ha sin egen da han fikk smake. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke testet selv (mangler gryta :ler:), men vet om flere som har prøvd med stort hell. Skal se om jeg kan tigge meg til en oppskrift du kan få. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars nesa (og Turnerose i sin helhet, så klart)! Så utrolig bra den ikke var brukket :jepp:

Manuell terapeut virker jo bare helt magisk! Har god erfaring selv med både naprapat og aku, så har liksom trua på at slikt skal fungere :fnise: Men at du så forskjell før og etter timen :daane: Da vet de virkelig hva de gjør!

Ang sms'en: Hvis det passer og du vil komme er det superhyggelig :) Hadde egentlig tenkt å spørre om du ville være f., men så gikk du hen og fødte! Før termin og greier. Frekt altså :gjeiper: Ingen store planer er lagt, og det vil nok heller ikke komme...

Hva med å kanskje treffes mandag eller tirsdag til uka? Onsdag er jeg litt opptatt ( :fnise: ) og siste halvdel av uka er fylt med diverse familiefestligheter.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Turnerose! Det er så vondt å slå seg :tristbla: Håper det går bra :klemmer: Misunnelig på både jakke og gryte, kjempefine begge deler! Hvilken outlet har du kjøpt jakka på? :lur: Kan bare glemme så gode tilbud her ute i periferien :filer:

Meeen du.. :sjenert: Jeg har fullstendig forelska meg i Bugaboo Bee +, vurderer sterkt å kjøpe den da den oppfyller alle mine krav og i tillegg er skikkelig kul :gjeiper: Jeg vet jo at du er Bugaboo fan, men har du noen negative erfaringer? Syns jo den er litt dyr da..

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schadenfreude: Takk, takk! :jepp:

rhubarb: Hun var knallflink, den damen! Hun har masse ekstrautdanning på barn. :)

Haha, føding, ja! Skulle ikke vært lov. :fnise: Jeg håper jeg får til å komme etterpå, det hadde vært veldig koselig!

Mandag eller tirsdag er fin-fint! Noe spesielt du har lyst til? Gjøre et nytt forsøk på sydate, kanskje? Jeg må sy noen bleier... ;)

lilly: Det går helt fint med Turnerose nå, ja! :klemmer:

Det er den store outlet'en i Vestby, er det Norwegian Outlet den heter? Norrøna har egen butikk der, samme med Le Creuset. I like! Dere får ta turen hvis dere noen gang er i nærheten. :)

Hehe, vogndilla! ;) Vi er veldig godt fornøyde med Bee'en vår - vi har riktignok den gamle modellen, men voldsomme endringer har de jo ikke gjort. Det eneste jeg har å innvende er at den er håpløs på snø/is. Ubrukelig, egentlig, for hjulene er for små. Men til alt annet har den vært super her i huset. :)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, litt av en dag! Først 6-ukerskontroll av Snorkfrøken på helsestasjonen kl 9, så av meg hos legen kl 12, og så foreldrekaffe på den barnehageavdelingen Turnerose skal begynne på til høsten kl 14... Og siden vi alle var tidlig hjemme, fant vi ut at vi skulle gjøre noe hyggelig sammen alle fire, så vi gikk bort på idrettsplassen der det har kommet opp nye klatrestativer og sånt. Så nå er jeg rimelig kaputt! Sliiiten i hele meg, i bekkenet, og ikke minst i hodet... Men så har vi jo også gjort unna en hel ukes oppgaver på én dag, tror jeg. :ler:

Alt bra med Snorkfrøken, sterk og våken for alderen, fikk jeg høre! *kry* Fin vektoppgang og vekst, hun er nå 5,2 kg og 57,5 cm. :) Ikke rart at str 56 er knapt! Liker så godt den nye helsesøsteren også - veldig med på både samsoving, bæring, tøybleier og tilknytningsomsorg. Deilig å ikke måtte "forsvare" valgene våre.

Alt bra med meg også, for den saks skyld, fikk tatt "full jernstatus" som jeg fikk beskjed om på sykehuset, takket pent nei til prevensjon (jeg blir bortimot gal av minipiller og tør ikke prøve spiral) og fikk beskjed om å "vente å se" hva som skjer med de dumme hemoroidene (beklager detaljene her... :sjenert:).

Turneroses nye avdeling virker flott, og hun har havnet på samme avdeling som bestevennen fra avdelingen der hun går nå, hurra! Tror i grunnen overgangen vil gå veldig fint, hun kjenner jo til de voksne allerede og det handler vel mest om å bli trygg på dem og lokale et annet sted i bygget. :) Likte idéen med foreldrekaffe også, jeg. Trivelig å treffe både voksne, barn og ansatte!

Ellers har vi vel fått bekreftet at melk ikke går i dag. Jeg prøvde meg på en melkesjokolade, noe som resulterte i noe som minnet mer om oppkast enn gulp hos Turnerose et par timer etterpå. :( Hun tømte vel mer eller mindre hele magen, tror jeg - voldomt mye var det ihvertfall. Stakkars liten! :grine: Så da må melk bare unngås. Har gjort litt research og funnet ut at After Eight er uten melk, så gjett hva jeg sitter og mumser nå? :ler: Ellers skal det nok gå greit å klare seg uten melk, kjenner at det er litt trist å måtte gi slipp på feta og brie og ridderost igjen så kort tid etter fødsel, men det er selvsagt sånn det må være. Melkeprodukter forøvrig er ikke noe stort savn, jeg spiser lite av det til vanlig også, har aldri drukket melk og liker ikke yoghurt noe særlig. Så det er lett å omgå. Men den osten, altså... Nøtteost blir ikke helt det samme, selv om det er godt på sitt vis. ;)

Lurer på om det kan ha vært det samme med Turnerose. Hun gulpet jo noe avsindig mye, og har ikke tålt melkeprodukter før nå det siste halvåret eller så. Tenk om det var sånn og vi ikke skjønte det? :( Det er jo i tilfelle for sent å gjøre noe med, og utenom det med gulpingen var hun jo slettes ikke noen "plaget" baby, så... Snorkfrøken virker mer plaget av det. Men likevel - sånne tanker er ikke gode for mammaen, altså.

Nei, nå er Grand Designs øyeblikk ferdig, og jeg tror jeg bare skal trille i seng. Trøøøøtt. Og bekkenet verker når jeg sitter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Urk, definitivt ikke dagen i dag. Snorkfrøken vil ikke sove noe annet sted enn oppå meg, og ihvertfall ikke i senga, mens jeg er trøtt som bare søren og vil soooove. Har akkurat fått inntatt dagens første måltid etter å ha hatt henne skrikende i slyngevugga i 5 minutter så jeg fikk smurt skiver og mikset shaken min. :sukk:

Jaja, håper det kommer seg. Akkurat nå sitter jeg og sipper i stolen og har ikke lyst til å være mamma. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: til deg! Du ser lysere på det når du har fått litt søvn. Det er slitsomt å være småbarnsmamma, og sånn som du føler det i dag er helt lov kjære deg :hug:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra at snorkfrøken er frisk og rask og vokser godt! ;) alltid kjekt når man kommer godt overens med helsepersonell også.

:klemmer: varm klem til flinke mammaen! Tar jaggu på innimellom det her... hvis det er noen trøst så kommer tårene lett her også når jeg er supertrøtt og hun skriker. Kan jo smile litt av det når hun smiler.. vi følger hverandre.

Håper du får tatt deg litt inn på søvnen snart ;)

After eight :rodmer: jeg spiser yoghurt hver dag, og litt kornblanding med melk.. så vil ikke slutte med melk. og trenger ikke heller, for hun er "fin" som det er.. :) Mmm det var digg med blåmugg igjen etter graviditen kan du tro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, nå fikk jeg lyst på after eight :ler: Har forresten bestemt oss for Bee ;)

Endret av *lilly*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: til deg! Håper veslesnork tar seg et par lurer på egenhånd i dag, sånn at du får sovet litt.

Anbefaler forresten varmt en harrytur når det gjelder allergivarer. Vet at det finnes melkefri ost, som er greiere å få tak i over grensa (visstnok). Er jo greit å ha hvis man får lyst på pizza eller andre ting som må ha ost på seg, selv om den sikkert ikke smaker så godt som en skikkelig brie eller sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord, Tusle. :klemmer: Og ja, bedre i dag. :)

Pasjonsblomst: Så bra at det ser ut til å gå fint med melk! :jepp:

Og ja, vi følger hverandre, ingen tvil om det. :) I dag er hun mye roligere, og jeg har det mye bedre, hehe.

lilly: Hurra for Bee! :hoppe: Håper dere blir fornøyde!

Schadenfreude: Jepp, harrytur står på programmet! Får tak i sånn "jukseost" her også, men det er så himla dyrt! Alt sånt er nemlig også en del billigere i Sverige. Dessuten må vi sjekke prisen på Two-Way Elite der, til Turnerose, som er så lang at hun snart vokser ut av setet hun har nå. :ler:

---

Det kan virke som om Snorkfrøken rett og slett trengte en dag for å finne tilbake til rytmen sin, etter at den ble kraftig forstyrret på tirsdag. Hun ble jo vekket hver gang hun hadde sovnet pga alt vi gjorde da... Nå sover hun søtt i vugga, og jeg nyter en stund uten barn på fanget for første gang på et døgn eller så. :ler: For i går kveld våknet Turnerose etter et par timer søvn på kvelden (da Snorkfrøken endelig hadde slukna) og holdt det gående til vi la oss alle sammen...

Her regner det i dag, så jeg tror vi holder oss inne. Jeg er fortsatt trøtt og sliten, men ikke like deppa som jeg følte meg i går, og det har mye å si! Nå sitter jeg og koser meg med en kopp ammete, og håper å rekke litt yoga før Snorkfrøken våkner igjen. Får se hva det blir. Jeg har ihvertfall bestemt meg for å ikke bruke fritiden min på husarbeid i dag. ;)

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...