*Joyce* Skrevet 30. mai 2012 Forfatter #3201 Del Skrevet 30. mai 2012 Hmm. En ting jeg lurer på ifbm streiken - er det sånn at besteforeldre flest er pensjonister i dag? For på Aftenposten og andre steder står det ting som at "nå settes besteforeldrene i sving". Her er 3 av 4 besteforeldre noen år unna AFP-alder, og min pappa, som er eldst av gjengen og innenfor AFP i år (uten at han vil gå av), har dermed enda 5 år igjen til "vanlig" pensjonsalder. Og jeg har jo "gamle" foreldre for min generasjon... Er det det at vi var relativt unge da vi fikk Turnerose, sånn i forhold til snittet i Oslo, eller hva? Ikke at det er noen problemstilling for oss akkurat nå, altså, men jeg ble sittende og tenke på det. (En annen ting er jo at svigers bor 7 timers effektiv kjøring unna. Ikke akkurat tilgjengelige på flekken. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 30. mai 2012 #3202 Del Skrevet 30. mai 2012 Synes også det er merkelig... Jeg vet ikke om mange i besteforeldregenerasjonen som er pensjonister/hjemmeværende Svarer deg her: Jeg vil gjerne finne på noe! I morgen eller fredag passer fint Spiller liten rolle for meg, egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 30. mai 2012 Forfatter #3203 Del Skrevet 30. mai 2012 Synes også det er merkelig... Jeg vet ikke om mange i besteforeldregenerasjonen som er pensjonister/hjemmeværende Svarer deg her: Jeg vil gjerne finne på noe! I morgen eller fredag passer fint Spiller liten rolle for meg, egentlig Sender deg en melding! --- Familiesmykket ble hentet i dag, og det er så FINT! Over all forventning! Jeg har ikke tatt det i bruk, da, for det skal pakkes inn til bursdagen. Men siden jeg vet hva jeg skal få fikk jeg lov til å titte og prøve - innpakningen er vel kanskje mest for seremoniens del for Turnerose. Det var virkelig akkurat sånn jeg hadde sett for meg, og det henger veldig pent rundt halsen. Så jeg er knallfornøyd! Ellers har jeg lest meg litt opp på supermat igjen i dag, og kommet i gang litt er igjen. Chlorella, Udo's Choice, Purely Carrots og aloe vera er gjeninnført på menyen, i tillegg til rice bran solubles, activated barley, lecitin og råkakao som jeg alt får i meg sotrt sett daglig. Alt dette går for å være helt trygt i kombinasjon med amming. Håper å se litt resultater på bl.a. veldig tørr hud og tørt hår, som jeg har slitt med gjennom hele graviditeten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 30. mai 2012 Forfatter #3204 Del Skrevet 30. mai 2012 Forresten var Zoya-lakken kjempegod! Det holdt lenge med ett strøk. Har bestilt base- og top coat nå (med navnene Anchor og Armor, hehe). Også sitter jeg her med rent dårlig samvittighet for at jeg brukte "farlig" neglelakk med Turnerose... (Litt sent, I know. Gjort er gjort og spist er spist, liksom. Men synes jeg burde ha tenkt tanken...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 31. mai 2012 #3205 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Er supermat ok nå som vi ammer? Har du dette i smoothies, eller hvordan får du det i deg? Ganske tørr hud osv her også. Kanskje på tide å begynne m greens osv igjen. Ønsker meg forresten en meitai nå... Hva mener du m farlig neglelakk? Endret 31. mai 2012 av Pasjonsblomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 31. mai 2012 #3206 Del Skrevet 31. mai 2012 Hvor får man kjøpt ufarlig neglelakk? Kommer på det hver gang vi lakker negler, og det er ikke sjelden..Vet jeg har sett det en gang i tiden, men finner ikke igjen. Og ja, jeg er nok ikke den som er flinkest til å lete på nett Snuppa er ordentlig jente og har allerede begynt å mase om hull i ørene også. Hvor får de sånne ideer fra så tidlig? Tenkte jeg må høre med deg ang. en ting, har liksom ingen andre å snakke om det med! Vi har fått innkalling til å ta røntgen av hoftene til lillebror den 21. juni, er ikke det litt sent? Lillebror vil da være 5 uker, er ikke hele poenget å finne ut av det tidligst mulig? Hadde du reagert? Jeg er forresten veldig misunnelig på smykket ditt, det er så fint! Kanskje jeg må la siden med smykket stå åpen når mannen skal ha dataen, skal tro om han tar et hint? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 31. mai 2012 #3207 Del Skrevet 31. mai 2012 På tide å skrive noen ord igjen her Jeg er jo innom og leser stadig vekk, men det blir sjelden til at jeg skriver noe særlig. Plukker opp mye gode tips her da, har allerede bestilt og fått solskjerm til vogna (superfornøyd! ) og neglelakk fra Zoya, sistnevnte er akkurat bestilt så den har jeg ikke prøvd ennå, men bra du er fornøyd! Koser meg som vanlig masse med oppdateringene dine, gøy å lese om hvordan det går med dere alle fire. Snorkfrøken høres helt skjønn ut Sovebaby er fantastisk, det hadde vi også! Ser for meg at det er litt enklere å få utnytte det når man bare har en og ikke to Det høres ut som Turnerose er en super storesøster, flott at det har gått så fint - for det virker det som om det har (med unntak av de første dagene vel?). Trur jeg (vi ) tenker å få søsken til frøkna i omtrent samme alder, og det virker jo som om det passer ganske bra Mange Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 31. mai 2012 Forfatter #3208 Del Skrevet 31. mai 2012 Er supermat ok nå som vi ammer? Har du dette i smoothies, eller hvordan får du det i deg? Ganske tørr hud osv her også. Kanskje på tide å begynne m greens osv igjen. Ønsker meg forresten en meitai nå... Hva mener du m farlig neglelakk? Jeg bruker de tingene som anbefales av f.eks. Superdamene. Chlorella i mindre doser skal visst være bra for gravide og ammende (jeg tar 2 tabletter daglig foreløpig, mulig jeg øker dosen litt etterhvert), så sant man begrenser seg litt for å unngå at det blir for utrensende. Lecitin er jo anbefalt av Ammehjelpen for å unngå brystbetennelse, og rice bran går også for å være bra. Omega 3-6-9 anbefales jo også når man ammer. Altså, farlig og farlig - men jeg har lest litt om formaldehyd, toluene og DBP og holder meg nok unna det fremover... Hvor får man kjøpt ufarlig neglelakk? Kommer på det hver gang vi lakker negler, og det er ikke sjelden..Vet jeg har sett det en gang i tiden, men finner ikke igjen. Og ja, jeg er nok ikke den som er flinkest til å lete på nett Snuppa er ordentlig jente og har allerede begynt å mase om hull i ørene også. Hvor får de sånne ideer fra så tidlig? Tenkte jeg må høre med deg ang. en ting, har liksom ingen andre å snakke om det med! Vi har fått innkalling til å ta røntgen av hoftene til lillebror den 21. juni, er ikke det litt sent? Lillebror vil da være 5 uker, er ikke hele poenget å finne ut av det tidligst mulig? Hadde du reagert? Jeg er forresten veldig misunnelig på smykket ditt, det er så fint! Kanskje jeg må la siden med smykket stå åpen når mannen skal ha dataen, skal tro om han tar et hint? Jeg har handlet Zoya på eBay, ellers har de f.eks. Butter London hos Love Lula. Flere andre merker, også, men det var de jeg kom på... Oi, maser hun om hull i ørene alt?! Det var tidlig, ja! Det har ikke vi fått spørsmål om, heldigvis, må jeg vel nesten si... Tror nok ikke det blir det her før om noen år. Men hvor de får det fra, ja. Her har ihvertfall rosadilla tatt helt av etter at hun begynte i bhg... Vi var til sjekk da Turnerose var på dagen 1 mnd og fikk puta da, og det sto i informasjonen vi fikk at når det ble oppdaget innen 1 mnd (+/-, antar jeg) var det "tidlig oppdaget" og for det meste greit behandlet med pute. Men om du synes det blir for sent, så ring og hør, og be evt om å få time tidligere? Jeg antar at det kanskje handler litt om kapasitet, også, det var en del om og men for å få sjekket på dagen da vi skulle hjem fra sykehuset denne gangen. Lykke til, ihvertfall, håper dere slipper pute... Håper mannen tar hintet! På tide å skrive noen ord igjen her Jeg er jo innom og leser stadig vekk, men det blir sjelden til at jeg skriver noe særlig. Plukker opp mye gode tips her da, har allerede bestilt og fått solskjerm til vogna (superfornøyd! ) og neglelakk fra Zoya, sistnevnte er akkurat bestilt så den har jeg ikke prøvd ennå, men bra du er fornøyd! Koser meg som vanlig masse med oppdateringene dine, gøy å lese om hvordan det går med dere alle fire. Snorkfrøken høres helt skjønn ut Sovebaby er fantastisk, det hadde vi også! Ser for meg at det er litt enklere å få utnytte det når man bare har en og ikke to Det høres ut som Turnerose er en super storesøster, flott at det har gått så fint - for det virker det som om det har (med unntak av de første dagene vel?). Trur jeg (vi ) tenker å få søsken til frøkna i omtrent samme alder, og det virker jo som om det passer ganske bra Mange Hei! Hehe, mye lesing på meg om dagen, også, gidder ikke allverdens med enhåndsskriving... Spennende at dere tenker litt på nummer to alt, da, selv om det ikke blir helt enda! Jeg synes i det store og hele at det har gått nokså bra, ja. Litt gnisninger er det jo, men hun tar det ut på oss, ikke på Snorkfrøken, og da er det helt greit, tenker jeg. Og det er absolutt ikke uoverkommelige ting - mest i form av protester og mye "vil ikke". Og litt sånn tissing i trusa "med vilje" og ønske om å få være litt baby, tror jeg. Hun vil ha smokken på dagtid og sånt. Dog synes jeg det blir gradvis mindre. Veldig koselig når du legger igjen et spor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 31. mai 2012 Forfatter #3209 Del Skrevet 31. mai 2012 Puh! Det ble en lang natt til i dag, Snorkfrøken snudde plutselig på rutinen sin og var våken halve natta... Ikke så populært hos mor, nei! Men fikk sove lenge i dag, mannen leverte i bhg, og med en paracet for hodepinen har dagen gått ganske fint. Nå ser det nesten ut som om hun er tilbake i mønsteret sitt igjen i dag, så jeg har forhåpninger om at natta blir bra. Ellers har rhubarb vært her en tur i dag, koselig som alltid! Jeg hadde egentlig ambisjoner om å ta turen til henne, men så ble dagen litt rar av sovestyret i natt, så da var hun så grei at hun kom hit i stedet! Jeg synes det er så herlig å tenke på at hun snart får sin egen lille baby, jeg gleder meg til å få hilse på ham. Ettermiddagen ble også fin, jeg fikk vært en god del sammen med Turnerose mens mannen tok Snorkfrøken, og det var godt for oss alle, tror jeg. Turnerose og jeg koste oss masse! Hun trengte en dusj eller et bad, og det kan ofte bli litt baluba, men vi dusjet sammen og det gikk faktisk kjempefint. Det hjalp nok at jeg lokket med at hun kunne få litt neglelakk på tærne sånn som jeg har om vi fikk klippet negler og sånt etter dusjen. (Altså - selve dusjingen/badingen er grei, men hårvasken - den er pyton. Og den kommer på slutten av seansen, så den setter jo gjerne sitt preg på opplevelsen.) Etterpå fikk jeg tilogmed til å legge henne, Snorkfrøken fikk litt pupp oppe i senga, og så tok mannen henne ned igjen mens jeg leste og sang for Turnerose. Det var rett og slett herlig med litt kvalitetstid med storejenta mi, med masse latter og kos. Men nå har klokka blitt mange, jeg får slenge sammen morgendagens matpakke til Turnerose og komme meg i seng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 1. juni 2012 #3210 Del Skrevet 1. juni 2012 Skal sende deg en PM med navn! Selv om jeg akkurat nå heller mot å bare kalle henne "kleggen", hun henger jo i puppen konstant nå i varmen. Hehe, jeg har spurt meg selv et par ganger i løpet av graviditeten hva i all verden vi tenkte på da vi fant ut at vi skulle ha en til, nå som Turnerose har blitt såpass stor at hun sover natta gjennom (akkurat det har hun jo gjort en stund), kan gi uttrykk for hva hun vil og trenger utover å hyle, ikke er avhengig av meg døgnet rundt for mat osv... Men så viser det seg at nå som Snorkfrøken er her, så er alle de tankene borte. Det er litt slitsomt, det er uvant og en overgang å plutselig ha to, men det spiller liksom ikke så stor rolle når jeg kikker på de to fantastiske jentene våre og blir varm langt inn i hjerteroten. Og Snorkfrøken vokser så raskt, vi merker jo stor forskjell på henne allerede. Hun er på vei inn i en slags rutine når det gjelder soving og pupping, og det er vel kanskje den store forskjellen fra da Turnerose var fersk - vi har faktisk gjort dette før, og det at Turnerose går i barnehagen og skal stå opp og legge seg til en gitt tid, og generelt krever at vi har litt rutine på dgaene, gjør at lillesøster også "tvinges" inn i en slags rutine mye raskere enn hva vi klarte med Turnerose. Og det faktum at jeg ikke lenger er like bestemt på at det holder med to, det sier vel kanskje sitt? Nå ser jeg absolutt ikke bort fra at det blir en tredjemann her om 3-4 år... (Jeg har fortsatt ikke så lyst til å gå gravid igjen, det skal sies, men premien er så fin at jeg vel skal klare det en gang til.) Så nyt de siste månedene med bare en, og så er jeg helt sikker på at overgangen til å ha to kommer til å gå helt utmerket hos dere også. Ååh, det høres jo helt koselig ut med to Kjenner at jeg begynner å glede meg veldig, selv om jeg selvsagt også nyter denne tiden med relativt stor frihet. Den store forskjellen fra sist er jo at jeg vet hva som kommer, og at jeg vet at friheten blir min igjen etterhvert. Det var liksom det jeg synes var "verst" (eller hva man nå skal kalle det) sist gang, at friheten ble så totalt borte for meg. Men nå vet jeg jo at det bare er for en periode, som tross alt er veldig kort. Og jeg gleder meg veldig til alle de fine stundene vi kommer til å få sammen som familie, å se gleden over å ha fått et søsken og følelsen av at familien er komplett, på en eller annen måte. Og jeg gleder meg veldig til å snuse babylukt igjen Håper dere har sovet godt i natt da, alle sammen. Vår frøken insisterer på at det er morgen mellom 5 og 6 for tida Slitsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #3211 Del Skrevet 1. juni 2012 Ååh, det høres jo helt koselig ut med to Kjenner at jeg begynner å glede meg veldig, selv om jeg selvsagt også nyter denne tiden med relativt stor frihet. Den store forskjellen fra sist er jo at jeg vet hva som kommer, og at jeg vet at friheten blir min igjen etterhvert. Det var liksom det jeg synes var "verst" (eller hva man nå skal kalle det) sist gang, at friheten ble så totalt borte for meg. Men nå vet jeg jo at det bare er for en periode, som tross alt er veldig kort. Og jeg gleder meg veldig til alle de fine stundene vi kommer til å få sammen som familie, å se gleden over å ha fått et søsken og følelsen av at familien er komplett, på en eller annen måte. Og jeg gleder meg veldig til å snuse babylukt igjen Håper dere har sovet godt i natt da, alle sammen. Vår frøken insisterer på at det er morgen mellom 5 og 6 for tida Slitsomt! Det er absolutt et viktig poeng det med at man vet at man får igjen friheten sin, ja. Kjente på det sist, jeg også. Stort sett synes jeg alt har gått veldig mye greiere andre gang, rett og slett! Onkelen min hadde nok rett - den store overgangen er fra null til en, resten er bare logistikk. (De har tre barn!) Uh, tidlige morgener, ja! Vi er så heldige med Turnerose sånn sett, håper virkelig at Snorkfrøken er av samme sort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #3212 Del Skrevet 1. juni 2012 Natta ble litt urolig igjen - ikke like ille som natt til i går, men hun holdt på i drøyt halvannen time. I dag er hun roligere igjen. Jeg begynner å ane at jeg må droppe is i sommer... (Kanskje ikke det verste for magemålet!) Men der våkna hun, gitt. Ut med puppen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #3213 Del Skrevet 1. juni 2012 Snorkfrøken er forresten 1 måned i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 1. juni 2012 #3214 Del Skrevet 1. juni 2012 Skal sjekke ut neglelakk, fare for at det kan blir litt ebayshopping i kveld! Jeg ringte til sykehuset, og heldigvis hadde noen akkurat måtte flytte sin time, så vi fikk en uke tidligere Så da er lillebror 1 mnd. Kjenner det blir verre og verre for hver dag å tenke på at han kanskje må i pute, selv om jeg vet det er bedre enn alternativene.. Tror ikke mannen kommer til å ta hintet uten at jeg sier det rett ut Gratulerer med 1 mnd som tobarnsmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #3215 Del Skrevet 1. juni 2012 Skal sjekke ut neglelakk, fare for at det kan blir litt ebayshopping i kveld! Jeg ringte til sykehuset, og heldigvis hadde noen akkurat måtte flytte sin time, så vi fikk en uke tidligere Så da er lillebror 1 mnd. Kjenner det blir verre og verre for hver dag å tenke på at han kanskje må i pute, selv om jeg vet det er bedre enn alternativene.. Tror ikke mannen kommer til å ta hintet uten at jeg sier det rett ut Gratulerer med 1 mnd som tobarnsmor Så flott at dere fikk flyttet timen! Og håper dere slipper pute. Haha, nei, disse mennene er sjelden veldig gode på å ta hint... Takktakk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 1. juni 2012 #3216 Del Skrevet 1. juni 2012 Har du fått en liten en til Joyce! Gratulerer så mye! Har vært ganske fraværende fra KG de siste månedene Men det er gode nyheter! Snorkfrøken Herlig, høres søtt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #3217 Del Skrevet 1. juni 2012 I dag lever Snorkfrøken virkelig opp til kallenavnet sitt, ja! Hun sover og sover og sover... Må snart vekke henne litt for å få skiftet bleie og puppet litt igjen før barnehagehenting. Nå sover hun på fanget mitt, da, så jeg har sett en Project Runway-episode. Har fått mannen til å printe denne på jobb i dag (vi har bare svart-hvitt laserprinter hjemme), så helgeprosjektet får bli å lage en bursdagskalender. Har tenkt på at det ville være kjekt å ha en stund, og likte den der. Må nok lime opp på tykkere papir, da, og på et eller annet vis binde arkene sammen. Ellers har jeg fått unna en hel del småtteri mens lillesnuppa har sovet i dag, veldig greit! Har blant annet endelig fått ommøblert entréen så vogna kan stå der oppslått og klar. Litt enklere å komme seg ut med vogn da. Også har jeg i det minste fått ryddet klart for støvsuging oppe, selv om jeg ikke har støvsuget... Og ryddet på kommoden på rommet vårt og tørket støv/pollen. Det er så mye pollen overalt om dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 1. juni 2012 #3218 Del Skrevet 1. juni 2012 Takk for i går! Å, så hyggelig å se dere begge Sluknet på sofaen da jeg kom hjem, gitt Må gjentas snart Høres ut som en virkelig god ettermiddag i går, for alle sammen Håper dere får en nydelig helg! :klemmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 1. juni 2012 #3219 Del Skrevet 1. juni 2012 Så fin den prettyblog var! Liker interessene dine' ganske sammenfallende m mine:) skulle forresten likt å delta på oslotreff, men som vestlending blir det litt vanskelig. Håper snorkfrøken sover bedre i natt. Mi var våken fra halv fire til halv seks, med skriking og uro. Endte m at jeg sovna sittende på sofaen da hun også sovna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #3220 Del Skrevet 1. juni 2012 Takk for i går! Å, så hyggelig å se dere begge Sluknet på sofaen da jeg kom hjem, gitt Må gjentas snart Høres ut som en virkelig god ettermiddag i går, for alle sammen Håper dere får en nydelig helg! :klemmer: I like måte! Litt misunnelig på sofaslumringen, merker jeg... Håper helgen blir super for dere også! Så fin den prettyblog var! Liker interessene dine' ganske sammenfallende m mine:) skulle forresten likt å delta på oslotreff, men som vestlending blir det litt vanskelig. Håper snorkfrøken sover bedre i natt. Mi var våken fra halv fire til halv seks, med skriking og uro. Endte m at jeg sovna sittende på sofaen da hun også sovna. Hehe, ja, kan virke som vi har litt sammenfallende smak! Flytt til Oslo, da vel! Hehe, jeg satt i senga og halvsov i natt, jeg også, med Cosyfix-ammeputa rundt livet. Nattamming er ikke bare-bare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå