Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har blitt sittende og tenke litt på fødebag og sånt, så jeg tror jeg skal begynne på en liten pakkeliste... Forhåpentligvis en stund til jeg får bruk for den, men dog. Har ingen umiddelbare planer om å pakke, altså. :fnise:

Til meg:

- Papirene mine

- Gode, "høye" truser (jeg hatet nettingtrusene)

- Amme-BH x2

- Amme-singlet x2

- Sokker

- En BH + singlet jeg kan ha på føden

- "Fødekjole" (hatet sykehusskjortene også, stive og ekle og ikke laget for store pupper :roll:)

- En shorts eller sånt som jeg kan sove i

- Cardigan x2

- Joggebukser med strikk nede (!)

- Morgenkåpe

- Litt mer representable klær til hjemreisen?

- Slippers (vurderer å kjøpe meg "billig-Crocs")

- Briller, linsevæske, linseetui

- 6 par ammeinnlegg

- 2 par ullinnlegg

- Tøybind - postpartum-størrelse

- Våtpose til tøybind

- Tannbørste og tannkrem!

- Håndkrem

- Leppepomade

- "Basic" sminke - mineralfoundation, concealer, blusher, mascara.

- Belly Bandit (må få kjøpt snart...)

- Neglfil

- Shampo, dusjsåpe, bodylotion

- Ansiktsvask, ansiktsolje/-krem (går jo an å håpe!)

- Deodorant

- Noe stæsj til håret (type serum så det ikke blir frizzy)

- Purelan

Til babyen:

- Elastisk sjal!

- Ullbukser (bleiebukser) x2

- PUL-trekk (også bleiebukser) x2

- Brillebukser x5

- Formsydde bleier til hjemreisen

- Noen brettiser og/eller prefolds

- Snappi

- Ulltøy

- Ullteppe

- Noen par med ullsokker

- Et par tynne ulluer

- Hentesett

Annet:

- Kamera + lader

- Lader til telefonen, samt headset

- Videokamera?

- Notatbok + penn

- Vannflaske

- En liten colaflaske eller to

- Småmat - tørkede bær, nøtter, energibarer fra iherb (sist kastet jeg opp det meste :filer: )

- Storesøstergave

- Strikketøy?

- Bok?

Bilsetet (eller basen) plasseres i bilen et par-tre uker før termin, så det skal være greit.

Noen som ser vesentlige ting jeg har glemt?

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Puh! *Kopierekopiere*

Jeg kan ikke huske at det var så mye man måtte ha med! Trodde jeg bare hadde en liten bag sist jeg. Skjønner at jeg må begynne på meg-selv-handlingen snart :)

Nå må du ikke gjøre for mye husarbeid nå da, bedre at svigermor får hjelpe til nå når dere har vært syk og sliter med bekken og sånt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant de perfekte høye trusene sist, svære Sloggi, selges i tre-pakk på Lindex for 199kr! Helt topp etter ks, men det håper jeg du slipper denne gangen altså. :klemmer:

Også må jeg le litt av de milelange listene dine. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! *Kopierekopiere*

Jeg kan ikke huske at det var så mye man måtte ha med! Trodde jeg bare hadde en liten bag sist jeg. Skjønner at jeg må begynne på meg-selv-handlingen snart :)

Nå må du ikke gjøre for mye husarbeid nå da, bedre at svigermor får hjelpe til nå når dere har vært syk og sliter med bekken og sånt ;)

:ler: Jeg er nok disponert for overpakking, altså. Men utfra erfaringene sist er vel dette det jeg kan tenke meg at jeg får bruk for... Særlig er det mye som er lagt til på "babylista". Var en del jeg savnet der sist! Men det er sikkert forskjell på sykehus også. Og om man har enerom osv. Sist brukte jeg nesten ingenting av det jeg hadde med, siden jeg var sengeliggende i 4 dager etter KS. :roll:

Hehe, ja, svigermor er grei sånn, altså. Bare mitt hode som ikke er helt med på idéen. ;)

Jeg fant de perfekte høye trusene sist, svære Sloggi, selges i tre-pakk på Lindex for 199kr! Helt topp etter ks, men det håper jeg du slipper denne gangen altså. :klemmer:

Også må jeg le litt av de milelange listene dine. :fnise:

Det er sikkert de samme som jeg kjøpte etter KS sist. :jepp: Ikke på Lindex, riktignok, men det høres ut som samme greia. ;) Überlekre. :ler: Tipper at de kan være gode enten det blir KS eller vaginal fødsel!

Listene kan muligens settes i sammenheng med yrket mitt? :lol:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann og barn i seng... Og huset begynner å ligne normalen. Lang dag, kjenner jeg. Jeg må nok bare få være hjemme ihvertfall i morgen og torsdag, tror jeg. Mannen er ikke i stand til å ta seg av Turnerose, og jeg vet ærlig talt ikke om jeg er i stand til særlig mye utenfor huset. Rimelig medtatt. Får ringe legen igjen i morgen tidlig.

Svigermor kommer, og det kjennes i grunnen helt greit. Har også varslet mampap om at vi meget mulig avlyser selskapet på lørdag.

Ellers var det nettopp noen merkverdige bevegelser i magen... Nesten som skjelving? Også ble det musestille etterpå, ikke et lite dult engang... Lurer på hva det var - håper ikke det er noe skummelt. Har ikke vært borti den varianten før, og kjenner at jeg ikke likte det helt. :sjenert: Men det er vel helst min noe overbekymrede hjerne som slår til, tenker jeg. Typisk det, etter noen lange dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh - der kom det noen dult igjen, og jeg har fått googlet litt og ser at sånne opplevelser er nokså vanlig. :)

Jeg gleder meg til at hjernen går tilbake til normalen igjen også, merker jeg... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaaaah! Nå må det vel snart være nok? Gjett hvilken 2 år og 364 dager gammel unge som kastet opp over hele senga i dag morges? :sukk: Hun har hatt tildels høy feber i natt, er så tett i nesa at hun sliter med å puste (om man skal se noe positivt i det, så har hun ihvertfall sovet uten smokk for første gang :roll:) og har sovet veldig urolig. Oppkastet så ut til å være mye slim, så det er nok heller det enn omgangssyke igjen, tror jeg. Dette betyr jo at jeg også har sovet elendig - mannen er så "syk" at han nesten er død, liksom.

Jeg har bestilt meg ny legetime i dag, for jeg kommer meg bare ikke på jobbklubb nå. Dessuten er jo ikke min form på topp igjen heller, når jeg ikke får sove! Fortsatt urolig i magen, laber matlyst...

Det positive er at jeg ikke har så vondt i bekkenet, da, siden jeg knapt har beveget meg siden lørdag. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

babyjenta mi har også noen "skjelvinger av og til"... eller mer som om hun flakser veldig med armene og prøver å lette, gjerne sånn 8 bevegelser på rappen. rart.

men oftest er det "enkle" dytt jeg kjenner..

Du trenger sikkert ikke uroe deg, det er bra med masse liv og bevegelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, håpar snart-3-åringen er frisk snart. Og mannen!

Sånn risting i magen, er ikkje det tissing, mon tro?

Takk, søte du. :klemmer:

Ja, tissing var en av teoriene jeg fant, andre forslag var moro-refleksen, "mislykkede" bevegelsesforsøk m.m.

babyjenta mi har også noen "skjelvinger av og til"... eller mer som om hun flakser veldig med armene og prøver å lette, gjerne sånn 8 bevegelser på rappen. rart.

men oftest er det "enkle" dytt jeg kjenner..

Du trenger sikkert ikke uroe deg, det er bra med masse liv og bevegelser!

Det varte bare noen få sekunder, men det var skikkelig intens bevegelse i de sekundene! Merkelige greier. :ler:

---

Formen til Turnerose har tatt seg litt opp igjen, heldigvis. Frisk er hun ikke, hun har feber og nesa renner i ett sett, men ikke mer oppkast, og hun tusler nå rundt her og orker (og har lyst til) litt hobbyaktiviteteter og sånt. Så nå har vi akkurat stemplet roooosa ugler til den store gullmedalje. :ler: Fint at det stempelsettet kom i posten i dag! I kveld skal de brukes til å lage kort til Turnerose, hun er begeistret for ugler om dagen. :) Hun er slapp, da, og sitter helst på fanget eller ligger på sofaen. Uvant! Og ser veldig mye TV... Nada matlyst, men hun drikker en del. Det er bra. :)

Mannen virker en del bedre i dag, så det virker som han har sluppet lettere unna enn meg med omgangssyken. Så har han da heller ikke baby i magen. ;) Han synes fortsatt forferdelig synd på seg selv, da. :roll:

Ellers kom en hentelapp på pakke med prefolds og bambushåndklær - sistnevnte er egentlig tykke frottébleier, men de blir altfor klumpete som det, synes jeg; men de er så herlig myke, så de er supre som stellehåndklær - i posten i dag, så den må hentes. Jeg har også fått mail om at en reservert bok har ankommet biblioteket, så får se om vi får hentet begge deler i morgen.

Jeg strikker innimellom slagene her, og ser snart slutten på den kjeeeedelige glattstrikkdelen av jakka jeg holder på med - jeg kan ikke fordra å strikke vrangt, og særlig med tynne pinner og tynt garn. :ler: Ermene strikkes heldigvis rundt på settpinner, så det skal nok gå greiere. ;)

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt meg Crocs på eBay, til å ha i sykehusbagen. Hadde med "vanlige" slippers (sånne Adidas-greier) sist, men tenker at det kan være greit med noe som er litt tettere foran. Særlig badegulvene var ikke utpreget delikate, akkurat. Om Crocsene er ekte er vel diskutabelt, selv om det står "100% authentic" (kunne de vært "85% authentic, liksom? :ler:), men de skal nå ihvertfall være av denne typen, bare i lilla. Ser jo ut som om modellen er på vei ut, så kanskje det er derfor de var såpass billige ($30 inkl frakt)? De blir vel degradert til "hagesko" etterpå, tenker jeg. Kjekt å ha noe å bare stikke føttene i her hjemme om sommeren. :)

Jeg har forresten ikke fått napp hos hjemmejordmødrene jeg har prøvd meg hos, så da blir det vel sykehusfødsel, da... :sjenert:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med fødsel på mykavdeling? Bortsett fra KS sist, har du vel ingen motindikasjoner?

Annet enn at Ullevål skremmer vettet av meg, ihvertfall. (Lang historie, en venninne som fødte der da jeg var gravid med Turnerose ble sittende igjen med et barn med nokså alvorlige fødselsskader som skyldtes feil fra sykehuset (jordmor), men måten de har blitt møtt der i etterkant gjør meg veldig lite positiv til Ullevål. :()

Uansett - Riksens "Føderiket" er jo nedlagt, og der fikk man ikke føde uten en "normal" fødsel etter KS. De har dog en myk fødestue på sykehuset, så om jeg får en samtale der før fødsel som jeg ønsker meg, skal jeg legge inn ønske om å få den fødestua hvis den er ledig. Og hvis jeg først skal på sykehus, så er det en slags trygghet i å ihvertfall ha vært der en gang før...

Uff, jeg er rar på de sykehusgreiene. :sukk:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner problemet dersom Ullevål skremmer deg, for da har du vel ingen reelle alternativer i hovedstaden sånn som det er nå? Jeg satser på normal avdeling (her finnes ikke alternativer, men sykehuset er et universitetssykehus, så jeg føler meg tatt vare på), og så stikke hjem så fort det lar seg gjøre. Sist ble vi værende de vanlige tre dagene på barselhotellet, og jeg tror aldri jeg har kjedet meg så mye før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som håpet at du skulle få hjemmefødsel :kose:

Det var litt av en liste du :ler: Så bra at dere kjører TB helt fra "børjan" :tommelsmil: Jeg orket ingenting på barsel jeg, hverken sminke eller hårstyling eller noe, enda jeg var utrolig sprek, angrer litt i ettertid, ser ganske herja ut på bildene :fnise:

God bedring til deg og Turnerose :troest: mannen får ingen sympati herifra :ler:

Du, vet du mn noen utenlandske sider som shipper Happy Heinys til Norge? Jeg likte de ganske godt og ser definitivt det praktiske med borrelås kontra knapper til min lille urokråke ;) Tenker også på å forsøke formsydde på dag, lei lekkasjer, hun tisser jo hele basseng jo :ler:

Stor :klem: til fineste Joyce i hele verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner problemet dersom Ullevål skremmer deg, for da har du vel ingen reelle alternativer i hovedstaden sånn som det er nå? Jeg satser på normal avdeling (her finnes ikke alternativer, men sykehuset er et universitetssykehus, så jeg føler meg tatt vare på), og så stikke hjem så fort det lar seg gjøre. Sist ble vi værende de vanlige tre dagene på barselhotellet, og jeg tror aldri jeg har kjedet meg så mye før.

Det er jo Ahus, da, men det blir litt feil retning, føler jeg. Særlig med tanke på at flere potensielle barnepassere bor langs Ring 3. ;)

Nei, er det bare ett sykehus, så er det jo rimelig greit å velge. :ler: Håper du får til rask hjemreise, det er det jeg satser på også! :jepp:

Jeg som håpet at du skulle få hjemmefødsel :kose:

Det var litt av en liste du :ler: Så bra at dere kjører TB helt fra "børjan" :tommelsmil: Jeg orket ingenting på barsel jeg, hverken sminke eller hårstyling eller noe, enda jeg var utrolig sprek, angrer litt i ettertid, ser ganske herja ut på bildene :fnise:

God bedring til deg og Turnerose :troest: mannen får ingen sympati herifra :ler:

Du, vet du mn noen utenlandske sider som shipper Happy Heinys til Norge? Jeg likte de ganske godt og ser definitivt det praktiske med borrelås kontra knapper til min lille urokråke ;) Tenker også på å forsøke formsydde på dag, lei lekkasjer, hun tisser jo hele basseng jo :ler:

Stor :klem: til fineste Joyce i hele verden!

Har lyst til å bruke sykehusets "kluter" denne gangen, ja - forutsatt at jeg er på beina, ihvertfall. Sist ble det jo Pampers på sykehuset (mannen turte ikke å bruke tøy alene :fnise:) og tøy fra vi kom hjem.

Det er de barselbildene jeg har i bakhodet. :ler: Jeg er virkelig grå på alle bildene fra sykehuset med Turnerose (blodmangelen hadde muligens litt med saken å gjøre...? :tunge1:), og det er ikke særlig lekkert, altså! :Hehe:

Så bra du liker HHene! :jepp:Twinkle Twinkle har HH. Super nettbutikk, ihvertfall, jeg har brukt den mye - men altså ikke til HH. :) Her har formsydde vært supert! Likte veldig godt - det var de jeg brukte som utgangspunkt for den digre stabelen med hjemmesydde som vi brukte i en evighet - og M/L fra Green Sprout holdt også leeenge (om enn ikke fullt så lenge som de hjemmesydde, men det handlet nok mest om passform, siden jeg tross alt endret en del på de jeg sydde selv). De suger veldig godt! Brukte WoolHour-buksene over, da bygget de ikke mye, heller.

Takk for den klemmen, vennen den gjorde godt nå! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å bruke sykehusets "kluter" denne gangen, ja - forutsatt at jeg er på beina, ihvertfall. Sist ble det jo Pampers på sykehuset (mannen turte ikke å bruke tøy alene :fnise:) og tøy fra vi kom hjem.

Det er de barselbildene jeg har i bakhodet. :ler: Jeg er virkelig grå på alle bildene fra sykehuset med Turnerose (blodmangelen hadde muligens litt med saken å gjøre...? :tunge1:), og det er ikke særlig lekkert, altså! :Hehe:

Så bra du liker HHene! :jepp:Twinkle Twinkle har HH. Super nettbutikk, ihvertfall, jeg har brukt den mye - men altså ikke til HH. :) Her har formsydde vært supert! Likte veldig godt - det var de jeg brukte som utgangspunkt for den digre stabelen med hjemmesydde som vi brukte i en evighet - og M/L fra Green Sprout holdt også leeenge (om enn ikke fullt så lenge som de hjemmesydde, men det handlet nok mest om passform, siden jeg tross alt endret en del på de jeg sydde selv). De suger veldig godt! Brukte WoolHour-buksene over, da bygget de ikke mye, heller.

Takk for den klemmen, vennen den gjorde godt nå! :hug:

Det har jeg lyst til neste gang også :jepp:

Jeg var nesten helt hvit, mistet vel normal mengde blod, men uansett, det er fødsel da, ikke søndagstur i Frognerparken, vi har lov til å bli både hvite og grå, men sånn for vår egen del kan den kanskje være lurt med en liten dert foundation neste gang :fnise: Selvom besøkende plystrer i hvordan modern ser ut, de er vel mer opptatt av babyen ;)

Twinkle Twinkle hadde dårlig utvalg i sized HH ser jeg, det var faktisk de vi likte best, jeg skrøyt av at de satt som et skudd, men de er nok litt store, men jeg ser at hun vektmessig er mellom to størrelser. Andre som fører HH?

Er det flere nettbutikker som selger Green Sprout? De hadde dårlig utvalg i ML, eller skal jeg gå for L? Litt usikker på hva hun veier per nu, men vil tippe rundt 10,5-11 kg. Har skikkelig lyst til å forsøke formsydde på dagtid, har ikke fallt meg inn tidligere av en eller annen grunn.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg lyst til neste gang også :jepp:

Jeg var nesten helt hvit, mistet vel normal mengde blod, men uansett, det er fødsel da, ikke søndagstur i Frognerparken, vi har lov til å bli både hvite og grå, men sånn for vår egen del kan den kanskje være lurt med en liten dert foundation neste gang :fnise: Selvom besøkende plystrer i hvordan modern ser ut, de er vel mer opptatt av babyen ;)

Twinkle Twinkle hadde dårlig utvalg i sized HH ser jeg, det var faktisk de vi likte best, jeg skrøyt av at de satt som et skudd, men de er nok litt store, men jeg ser at hun vektmessig er mellom to størrelser. Andre som fører HH?

Er det flere nettbutikker som selger Green Sprout? De hadde dårlig utvalg i ML, eller skal jeg gå for L? Litt usikker på hva hun veier per nu, men vil tippe rundt 10,5-11 kg. Har skikkelig lyst til å forsøke formsydde på dagtid, har ikke fallt meg inn tidligere av en eller annen grunn.

:hug:

Godt poeng det med at andre er mest opptatt av babyen... ;)

Hmm, da vet jeg ikke... Babykind hadde ikke HH, og det er vel de jeg har handlet mest fra. Forhandlerliste her, kan jo være du har hell med noen andre?

Tror det bare er HippeHippo som forhandler GS i Norge, men jeg bestilte rett fra GS (før de fikk forhandler her), og det gikk veldig fint, selv om det tok litt tid. Mener å huske at portoen var litt dyr, da, og det kan jo være at de ikke sender til Norge lenger når de har fått forhandler her... Har ikke prøvd L selv, siden M/L varte så lenge, men har lest at de er veldig store i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng det med at andre er mest opptatt av babyen... ;)

Hmm, da vet jeg ikke... Babykind hadde ikke HH, og det er vel de jeg har handlet mest fra. Forhandlerliste her, kan jo være du har hell med noen andre?

Tror det bare er HippeHippo som forhandler GS i Norge, men jeg bestilte rett fra GS (før de fikk forhandler her), og det gikk veldig fint, selv om det tok litt tid. Mener å huske at portoen var litt dyr, da, og det kan jo være at de ikke sender til Norge lenger når de har fått forhandler her... Har ikke prøvd L selv, siden M/L varte så lenge, men har lest at de er veldig store i forhold.

Diaperco hadde HH, det var jammen greit :jepp:

Green Sprout gjør helt sikkert som REN og Lòccitane, slutter å shippe til Norge når de har fått norske forhandlere :snurt: Jeg satser på ML, hun er ikke så liten lenger, men hun er alikevel en slank type. Meen, jeg sender de epost og hører om de får inn flere farger, de på lager var så kjipe, ja, vet at det bare er bleier, meeeen ;)

Takk fine du, for tips og råd :klemmer:

Nå sitter jeg forresten å skriver en tøybleieguide. Har et par venninner og ei svigerinne som er nysgjerrige på TB :) Og mye av det som står i den guiden skal du ha æren av altså :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...