Gå til innhold

Presentasjonstråd for januar/februar 2010


thumbalina

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Jeg må desverre melde meg ut av denne klubben da jeg har mistet min lille spire. :tristbla:

Lykke til videre i svangerskapene!

Vi er ved godt mot og håper fortsatt på 2010 baby. :)

Huff da, det var trist å høre! :tristbla::klemmer:

Håper å se deg igjen i senere terminklubber her da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppdatert liste pr 7 juli

* Puserjenta: 4 januar :babysmokk:

* Baillie: 7 januar :babysmokk:

* Hilma P: 7 januar :babysmokk:

* Skogtussa: 8.januar :babysmokk:

* Cuba : 13 januar :babysmokk:

* Lille Ramona: 13 januar :babysmokk:

* Thumbalina : 19 januar :babysmokk:

* Annepålandet: 26 januar :babysmokk:

* Missiw: 26.januar :babysmokk:

* Livinita: 28 januar :babysmokk:

* Frk Edderkopp: 30 januar :babysmokk:

* Nótt: 31. januar :babysmokk:

* Maddy 3. februar :babysmokk:

* GlamCat 9. februar :babysmokk:

* Linda 10.februar :babysmokk:

* Poppi 10. februar :babysmokk:

* Remember 13. februar :babysmokk:

* Linky 22. februar :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert liste pr 7 juli

* Puserjenta: 4 januar :babysmokk:

* Baillie: 7 januar :babysmokk:

* Hilma P: 7 januar :babysmokk:

* Skogtussa: 8.januar :babysmokk:

* Cuba : 13 januar :babysmokk:

* Lille Ramona: 13 januar :babysmokk:

* Thumbalina : 19 januar :babysmokk:

* Annepålandet: 26 januar :babysmokk:

* Missiw: 26.januar :babysmokk:

* Livinita: 28 januar :babysmokk:

* Frk Edderkopp: 30 januar :babysmokk:

* Rán: 31. januar :babysmokk:

* Maddy 3. februar :babysmokk:

* GlamCat 9. februar :babysmokk:

* Linda 10.februar :babysmokk:

* Poppi 10. februar :babysmokk:

* Remember 13. februar :babysmokk:

* Linky 22. februar :babysmokk:

Bare endrer brukernavnet mitt så det blir riktig. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da tar jeg sjansen på å liste meg inn her en tur :vinke:

Har vært litt smånervøs og redd for å jinxe hele greia ved å skrive her.. Men nå har jeg ført meg opp på lista iallefall!

Oppdatert liste pr 9. juli

* Puserjenta: 4 januar :babysmokk:

* Baillie: 7 januar :babysmokk:

* Hilma P: 7 januar :babysmokk:

* Skogtussa: 8.januar :babysmokk:

* Cuba : 13 januar :babysmokk:

* Lille Ramona: 13 januar :babysmokk:

* Thumbalina : 19 januar :babysmokk:

* Annepålandet: 26 januar :babysmokk:

* Missiw: 26.januar :babysmokk:

* Livinita: 28 januar :babysmokk:

* Frk Edderkopp: 30 januar :babysmokk:

* Rán: 31. januar :babysmokk:

* Maddy 3. februar :babysmokk:

* GlamCat 9. februar :babysmokk:

* Linda 10.februar :babysmokk:

* Poppi 10. februar :babysmokk:

* Remember 13. februar :babysmokk:

* Ponine 17. februar :babysmokk:

* Linky 22. februar :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være!! Kjempegøy med enda en på lista vår =)

Blir gøy når det blir oppdatert med kjønn ogsånn etterhvert også - for de som vil vite det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo helt å presentere meg..

Jeg er 25 og er sammen med kjæresten på sjette året! Vi har vært samboere i 4 år, du verden så fort tiden går :) Vi forlovet oss på nyttårsaften 08 og ble enige om å prøve å få en liten spire etterhvert. Vi ville prøve å satse på at den lille kom i sommerferien 2010, men etter litt tull med syklusen og sløvt kondombruk satt spira allerede i slutten av mai :rødme:

Jeg har vært veldig nervøs pga massevis av aborter og svangerskap utenfor livmoren på morsiden av av slekta, og da jeg begynte å kjenne litt smerter på høyresiden i helga tok jeg kontakt med legen og fikk komme inn på mandag som var. Han kjente ingenting, men henviste meg til UL der jeg var i går. Der så alt veldig bra ut og jeg fikk se en liten spire på 1.75cm og hjerte slo som bare det! :rødme: Ble også flyttet frem tre dager, så i dag er jeg 8+3. Det synes jeg er litt rart, siden jeg vet eksakt når jeg hadde EL... Men spiren er vel litt rask i voksingen :)

Blir spennende å følge dere andre. Krysser fingrene for at spirene klamrer seg fast hos oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye! Og ikke vær for nervøs for småsmerter, jeg har fortsatt ganske sterke smerter - voksesmerter kaller jeg det for da... kan være ganske vonde av og til.. hadde de mye i uka før jeg skulle på UL - men gyno sa det var helt normalt og alt var bra. Er bare kroppen som lager plass =)

Skjønner at du er på den forsiktige siden og det er jo bra da, bare ikke bli overbekymra :klemmer:

Masse lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magesmerter ja, tror det er helt normalt for jeg har også det.

Koselig at det er det er så mange her. Håper det blir masse skravling her etterhvert. Gjerne om gode tilbud i butikker og på nett.

Sommerklem fra Puserjenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir masse skravling her etterhvert. Gjerne om gode tilbud i butikker og på nett.

Det var en veldig god idè! :idesmil: Det er jo så mye som må i hus, spesielt for oss førstegangsfødende, og det kan fort bli noen lapper av det! :handle: Vi har en grei økonomi, men vi trenger jo ikke å kaste penger ut igjennom vinduet heller.

Vi har allerede arvet barnevogn og er kjempeglade for det! Er ikke bare at de koster penger, men det er da innmari mye å velge i! :klø:

Jeg var på svangerskapsgruppe hos jordmor i forrigårs, og hun sa vi var lette "ofre" for produsenter, da vi så gjerne vil det beste for våre barn og "går på" ene reklamen etter den andre. Jeg tror henne så gjerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke bare kjøpe alt jeg kommer over. Heller kjøpe det viktigste først også ta ting etterhvert.

Vi har krybbe i familien, pluss at jeg får seng av venninnen til moren min. Penger spart...

Er det mange her som går til jordmor? Har lissom ikke tenkt at lege og jordmor er nødvendig. Har ikke så mange spørsmål, hvertfall ikke enda. ????????

Endret av Puserjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt vogn i dag!! kom over et skikkelig bra tilbud! Teutonia S3 til 5100,- for sportsvogninnsatsen og understellet - fulgte med regntrekk og fotpose også. Veldig fornøyd. Normal pris er 6699,. i den butikken (eneste butikken som har Teutonia i området her)

Teutonia

Vi kjøpte i grå - så passer det til alt av tilbehør og stellevesker - og uansett kjønn.

Kjempefornøyd.

Vi håper på å arve bilstol - også skal vi på IKEA å kjøpe seng og sånne ting. Masse bra og billige greier der.. høystol og seng, og sengetøy, gardiner... etc..

Får låne ei vugge som har gått gjennom familien et par ganger allerede så det er koslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg går til jordmor ofte men det er pga at eg har cp og hevelser i bena fra før.

Vi arver masse fra broren min og bestevennina mi.

Vi får vogn, bilsete, låne kurv, vippestol, bæremeis og ein del annet. Mammaklær fikk eg av venninen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi håper på å arve bilstol - også skal vi på IKEA å kjøpe seng og sånne ting. Masse bra og billige greier der..

kommer du på besøk til østlandet :)

Vi jobber nesten nabo til IKEA. Er lommekjent kan man si, he he.

Vi drar til Sverige og kjøper vogn vi. Eller pappa skal kjøpe til oss (snille pappaen min) så jeg får Simoen min. Så ønsker vi oss bilstol ( jeg ønsker meg av svigers (frekk ja) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fordelen med å få januar barn er at vi skal ønske oss en del ting til jul...

kommer til å lage en liste med hva vi ønsker oss, modell og merke og pris.. også se om vi får noe til jul.... tenker da på feks babycall, dunpose etc.. så kjøper vi de andre tingene selv på ikea og finn... lekegrind, ogsånn feks.. er masse fint brukt ute å går.. =)

Tror nok det blir IKEA i Stavanger for oss - er litt kortere =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:snurt:

Hehe er over en time kortere hver vei da =) Dessverre =)

Tror vi tar en fridag fra jobb for å ta turen, så slipper vi lørdagsrushet.. det kan være ganske hardt!

må kjøpe bilstol alikevel nå - broderen hadde surra vekk den de hadde til overs... vimsehode! Så si fra hvis noen ser noen tilbud (på kjedebutikker..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det mange her som går til jordmor? Har lissom ikke tenkt at lege og jordmor er nødvendig. Har ikke så mange spørsmål, hvertfall ikke enda. ????????

Jeg har både fått time til fastlegen (dvs vikaren, fordi fastlegen min har passende nok svangerskapspermisjon) og til jordmor.

Jeg får se an hvordan den blir framover. Har ikke bestemt meg for noe enda. Begge har sine fordeler, men jordmoren vet jo mest om akkurat svangerskapet, fødsel og tiden etter. Dessuten får vi litt ekstra "service" når vi er tilknyttet jordmor, som fødselskurs og omvisning på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen for første kontroll 20 juli - så tar jeg det bare derfra. Regner med jeg vil innom jordmor - føler de har bedre oversikt og peiling enn en vanlig allmennlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Jeg må desverre melde meg ut av denne klubben da jeg har mistet min lille spire. :tristbla:

Lykke til videre i svangerskapene!

Vi er ved godt mot og håper fortsatt på 2010 baby. :)

:klem: Lykke til med videre prøving!

Jeg har ikke begynt å tenke på utstyr og møbler til baby enda jeg!! Hmmm... Burde kanskje? Har allerede fått på plass vugga som min bestefar har laget, men det er det eneste. Min baby blir det 12te barnet til å ligge i den! :Nikke:

Jeg har jo også termin i januar, så kanskje ikke så dumt å ønske seg litt til jul, som thumbalina sier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempelurt å kunne ønske seg ting til jul! :idesmil: God idè, Thumbalina! :klappe:

Jeg kom forresten på enda en fordel med jordmor! Jordmor setter av en halv time og har mye bedre tid enn fastlegen som har 5-10 min. på hver pasient. Kan jo etterhvert være greit å ha litt god tid til å prate litt og ha tid til mere enn å levere blod- og urinprøver, og sjekke blodtrykk og magemål. :lur:

Jeg har endelig flyttet dagboka mi fra prøverne til de gravide! :duskedame: Har jo rundet 12 uker nå og tenkte det var greit å få gjort det nå. :nigo:

Kvalmen har gitt seg, og jeg kan endelig kjenne at jeg er sulten uten at jeg blir kvalm og svimmel. Det er deilig å kunne ta seg god tid om morgenen og ikke måtte bare hive i meg mat med en gang jeg står opp. Jeg føler at jeg kan endelig glede meg over graviditeten! :bolledeig: Det har til tider ikke vært så greit å glede seg over at jeg var gravid når kvalmen og trettheten sto på som værst!

Nå skal jeg bare nyte den lille magen min, ny energi og sommeren! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...