Gå til innhold

Presentasjonstråd for januar/februar 2010


thumbalina

Anbefalte innlegg

Gleder meg også til jeg runder 12 uker :hoppe:

Virker kanskje litt teit og overivrig, men vi skal jo på UL samme dagen og tenkte å legge ut bilde på facebook i en mappe som jeg kaller "Januar 2010". :sjenert:

Syns det høres litt morsomt ut, blir spennende å se reaksjoner. En jeg er veldig spent på i allefall, er ikke helt sikker på at reaksjonen blir sånn superpositiv akkruat.. :fnise:

Hehe jeg må fortelle det til nærmeste familie først jeg.. ellers blir det ramaskrik :hakeslepp::sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe jeg må fortelle det til nærmeste familie først jeg.. ellers blir det ramaskrik :hakeslepp::sjokk:

Åja, de vet det her allerede så det blir ikke noe problem :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, de vet det her allerede så det blir ikke noe problem :sjenert:

Hehe ja da er det jo greit..... hos oss er det ingen som vet noe.... men mange som gjetter... så det er litt kjedelig da syns jeg... blir liksom ikke noen stor overaskelse... for "alle" går bare å venter på det.... men men.. er moro for oss uansett.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja da er det jo greit..... hos oss er det ingen som vet noe.... men mange som gjetter... så det er litt kjedelig da syns jeg... blir liksom ikke noen stor overaskelse... for "alle" går bare å venter på det.... men men.. er moro for oss uansett.. =)

Hehe.. Ja, morsomt når folk ikke aner noen ting før man kommer med "bomben". Vi har vært superdårlige til å holde på hemmeligheten begge to, så ganske så mange som vet det allerede.

Greit nok.. Kanskje litt for mange etter min mening, men syns det er bra at de nærmeste har visst om det tilfelle det skulle gå galt da.

Neste gang vil vi prøve å vente litt lenger da. Kjedelig å hele tiden måtte legge til f.eks "er bare 6 uker på vei da, så fortsatt tidlig enda" og folk blir kanskje ikke SÅ glad som når man er f.eks 12 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et par som har gjettet her også. Fordi jeg ikke drakk på fest. Jeg prövde å late som om jeg drakk da, men, det hjalp visst ikke... Det er litt dumt synes jeg, mest fordi vi ikke har sagt noe til foreldre og sösken enda. Vi hadde egentlig bestemt oss for å vente til etter tidlig-ultralyd rundt uke 12, men vi får se om vi holder ut. Også har jeg valgt å si det til sjefen min. Mest av praktiske årsaker, fordi jeg fikk time til jordmor midt i et viktig mote. Jeg synes det er fint at han vet det egentlig. Vi har et veldig godt forhold og han ble kjempeglad!

Jeg har altså vaert hos jordmor alt! Dette er ikke i Norge, så det er visst litt annet system. Jeg har en kjempekoselig jordmor! Hun bekreftet min mistanke om at den lille blödningen jeg hadde sist uke var en festeblödning. Hun beroliget meg med at jeg ikke har noen större sjangse for abort enn alle andre. Vi prata litt, hun kom med noen råd, vi fylte ut helsekort for gravide og noen andre papirer, hun veide meg og målte blodtrykk. Hun anbefalte å ta jod og jern i tillegg til folat, så nå har jeg kjöpt et multivitamin som har blant annet disse tingene. Jeg har fått time til blod- og urinpröve om en måned og förste ultralyd straks etter det. Også har jeg fått forrelöpig teermin 19. februar! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

* Baillie: 7 januar :babysmokk:

* Hilma P: 7 januar :babysmokk:

* Skogtussa: 8.januar :babysmokk:

* Cuba : 13 januar :babysmokk:

* Lille Ramona: 13 januar :babysmokk:

* Thumbalina : 19 januar :babysmokk:

* Annepålandet: 20 januar :babysmokk:

* Missiw: 24.januar :babysmokk:

*Livinita: 28 januar :babysmokk:

* Frk Edderkopp: 30 januar :babysmokk:

* Nótt: 31. januar :babysmokk:

* Maddy 3. februar :babysmokk:

* Poppi 10. februar :babysmokk:

*Jamp 19. februar :babysmokk:

Oppdatert litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens :vinke:

Melder meg inn her jeg også. Fikk positiv test for bare et par dager siden, så dette er ganske spennendes.

Jeg er gift med verdens beste mann, han er 26 og jeg 25. Vi har ei datter på snart 15 mnd fra før så om dette går bra så blir det under 2 års forskjell på barna. Har vel egentlig alltid ønska oss barn tett i alder.

Jeg slutta på pilla i april så det klaffa ganske fort, noe jeg ikke forventa i det hele tatt. Vi er så glade :)

Men jeg klarer liksom ikke glede meg for mye enda, da det er så tidlig. Håper ukene går fort fremover. Vi skal på ultralyd i uke 12 slik vi var med jenta vår.

Har ikke så mange symptomer foreløpig jaffal, litt kvalm og trøtt. I sist svangerskap hadde jeg superømme bryster, noe jeg ikke kjenner tegn til nå i det hele tatt.

Sånn ca termnin er 22 februar, vet jo mer etter ordinær ultralyd. Kommer nok til å følge med her inne og til å bli "kjent" med dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Baillie: 7 januar :babysmokk:

* Hilma P: 7 januar :babysmokk:

* Skogtussa: 8.januar :babysmokk:

* Cuba : 13 januar :babysmokk:

* Lille Ramona: 13 januar :babysmokk:

* Thumbalina : 19 januar :babysmokk:

* Annepålandet: 20 januar :babysmokk:

* Missiw: 24.januar :babysmokk:

*Livinita: 28 januar :babysmokk:

* Frk Edderkopp: 30 januar :babysmokk:

* Nótt: 31. januar :babysmokk:

* Maddy 3. februar :babysmokk:

* Poppi 10. februar :babysmokk:

*Jamp 19. februar :babysmokk:

* Linky 22. februar:babysmokk:

Gratulerer så mye Linky!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Linky! Så göy med en med termin naerme min!

Jeg har fått time til ultralyd 29. juli! :hoppe: Alikevel föles det lenge til.. Jeg lurer på om jeg skal ta en privat ultralyd för den tid, eller om det bare er hysterisk... :sjenert: Jeg vet ikke hvorfor jeg har hengt meg opp i denne 15 prosenten som spontanaborterer. Kanskje ikke så snilt å dele dette med dere andre nygravide, men jeg har ingen andre en mannen å snakke med. Synes egentlig denne situasjonen er litt vanskelig... Jeg skal ikke stresse, men får ikke forklart dette til kollagene mine. I stad ble jeg kjempestressa og sint pga en ting på jobben (egentlig en tulleting i den store sammenheng, men jeg er nå engang slik at jeg blir fort stressa). Så ble jeg stressa fordi jeg ble stressa og det ikke er bra. Så prövde jeg å stresse ned og nå föler jeg meg helt stöl og rar i magen og er litt skjelven. Dette er jo ikke så bra. :tristblaa:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Linky! Så göy med en med termin naerme min!

Jeg har fått time til ultralyd 29. juli! :hoppe: Alikevel föles det lenge til.. Jeg lurer på om jeg skal ta en privat ultralyd för den tid, eller om det bare er hysterisk... :sjenert: Jeg vet ikke hvorfor jeg har hengt meg opp i denne 15 prosenten som spontanaborterer. Kanskje ikke så snilt å dele dette med dere andre nygravide, men jeg har ingen andre en mannen å snakke med. Synes egentlig denne situasjonen er litt vanskelig... Jeg skal ikke stresse, men får ikke forklart dette til kollagene mine. I stad ble jeg kjempestressa og sint pga en ting på jobben (egentlig en tulleting i den store sammenheng, men jeg er nå engang slik at jeg blir fort stressa). Så ble jeg stressa fordi jeg ble stressa og det ikke er bra. Så prövde jeg å stresse ned og nå föler jeg meg helt stöl og rar i magen og er litt skjelven. Dette er jo ikke så bra. :tristblaa:

Dersom du vil for å få roet nervene så hadde jeg tatt en tidlig UL, men da må du også være klar over at det kan gå galt etter du har vært på UL også.. før det er gått ca 12 uker... ikke for å være stygg, men vil jo ikke gi deg en helt falsk trygghet heller... men det er jo overveldene stor sjangs til at dette går kjempebra.. er jo bare noe få prosent som det ikke går bra med! Så tror nok du kan puste dypt og ta det med ro, og bare nyte livet =)

Jeg skal på UL 2 juli - men det er mest for å sjekke at det faktisk er liv før vi går offentlig med informasjonen... men har troa på at alt kommer til å gå veldig bra - og det gjør det nok for deg også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :goodbye:

Melder meg inn her jeg også, fikk positiv test for litt over en uke siden :)

Er litt over 6 uker gravid og foreløpig termin er 13.Februar 2010 :)

Jeg er en ung dame på 25år, samboeren min er 33år. Ingen av oss har barn fra før, og er veldig spente!

Var på første kontroll i dag, da jeg måtte ringe i dag tidlig å fortelle at jeg hadde noen blødninger i går kveld. Men alt så bra ut, og jordmoren som jeg var oss fortalte at det er ganske vanlig å blø litt i starten av et svangerskap, noe jeg ikke var klar over. Var derfor meget beskymret i går kveld ja! Men i dag er jeg roligere. Blør ikke mer, og har fortsatt symptomer som kvalme, ømme brystvorter og trøtthet. Og det er bra! :)

Nå skal jeg prøve å puste litt ut. Gleder meg veldig til å komme over uke 12, og ikke minst, UL i uke 18! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Linky! Så göy med en med termin naerme min!

Jeg har fått time til ultralyd 29. juli! :hoppe: Alikevel föles det lenge til.. Jeg lurer på om jeg skal ta en privat ultralyd för den tid, eller om det bare er hysterisk... :sjenert: Jeg vet ikke hvorfor jeg har hengt meg opp i denne 15 prosenten som spontanaborterer. Kanskje ikke så snilt å dele dette med dere andre nygravide, men jeg har ingen andre en mannen å snakke med. Synes egentlig denne situasjonen er litt vanskelig... Jeg skal ikke stresse, men får ikke forklart dette til kollagene mine. I stad ble jeg kjempestressa og sint pga en ting på jobben (egentlig en tulleting i den store sammenheng, men jeg er nå engang slik at jeg blir fort stressa). Så ble jeg stressa fordi jeg ble stressa og det ikke er bra. Så prövde jeg å stresse ned og nå föler jeg meg helt stöl og rar i magen og er litt skjelven. Dette er jo ikke så bra. :tristblaa:

Takk, og gratulerer til deg også :)

Ja, det var kjekt at vi har termin så nærme. Som nevnt skal vi også på ul, tenker da rundt uke 12 før vi slepper nyheten, greit å se at det virkelig er noe der inne og så er det jo gøy å kunne vise frem bildene når vi sier det. Du er ca. 10-11 uker på vei da vel når du skal på ul, stemmer ikke det?

Jeg tenker faktisk en del på spontanabort jeg også, vet ikke helt hvorfor. Men man får bare prøve å slappe så godt av man bare kan, som regel går det jo bra :)

Hvordan er formen ellers da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen :goodbye:

Melder meg inn her jeg også, fikk positiv test for litt over en uke siden :)

Er litt over 6 uker gravid og foreløpig termin er 13.Februar 2010 :)

Jeg er en ung dame på 25år, samboeren min er 33år. Ingen av oss har barn fra før, og er veldig spente!

Var på første kontroll i dag, da jeg måtte ringe i dag tidlig å fortelle at jeg hadde noen blødninger i går kveld. Men alt så bra ut, og jordmoren som jeg var oss fortalte at det er ganske vanlig å blø litt i starten av et svangerskap, noe jeg ikke var klar over. Var derfor meget beskymret i går kveld ja! Men i dag er jeg roligere. Blør ikke mer, og har fortsatt symptomer som kvalme, ømme brystvorter og trøtthet. Og det er bra! :)

Nå skal jeg prøve å puste litt ut. Gleder meg veldig til å komme over uke 12, og ikke minst, UL i uke 18! :hoppe:

Gratulerer så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Baillie: 7 januar :babysmokk:

* Hilma P: 7 januar :babysmokk:

* Skogtussa: 8.januar :babysmokk:

* Cuba : 13 januar :babysmokk:

* Lille Ramona: 13 januar :babysmokk:

* Thumbalina : 19 januar :babysmokk:

* Annepålandet: 20 januar :babysmokk:

* Missiw: 26.januar :babysmokk:

* Livinita: 28 januar :babysmokk:

* Frk Edderkopp: 30 januar :babysmokk:

* Nótt: 31. januar :babysmokk:

* Maddy 3. februar :babysmokk:

* Poppi 10. februar :babysmokk:

* Remember 13. februar :babysmokk:

* Jamp 19. februar :babysmokk:

* Linky 22. februar :babysmokk:

Gratulerer, Remember!

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer Remember! Så göy at klubben vokser! :hoppe:

Takk for gode ord Thumbalina! Jeg vet jo at det at alt ser bra ut på ultralyd ikke er noen garanti, saerlig så tidlig i svangerskapet. Så derfor vet jeg innerst inne at det er mest hysteri... :sjenert:

Takk, og gratulerer til deg også :)

Ja, det var kjekt at vi har termin så nærme. Som nevnt skal vi også på ul, tenker da rundt uke 12 før vi slepper nyheten, greit å se at det virkelig er noe der inne og så er det jo gøy å kunne vise frem bildene når vi sier det. Du er ca. 10-11 uker på vei da vel når du skal på ul, stemmer ikke det?

Jeg tenker faktisk en del på spontanabort jeg også, vet ikke helt hvorfor. Men man får bare prøve å slappe så godt av man bare kan, som regel går det jo bra :)

Hvordan er formen ellers da?

Jeg skal på ultralyd når jeg akkurat har begynt på uke 12 mener jeg.

Jeg har ingen symptomer, det er det som er så ekkelt. Jeg tror jeg har fått litt ökt utflod (beklager detaljene), jeg innbiller meg i hvert fall det, og jeg flyr på do HELE tiden for å sjekke om det er en blödning. Slitsomt! Jeg er helt nödt til å skjerpe meg! :daske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst like vanlig å ha ingen symptomer som masse symptomer...... det har roet seg ned en del på meg... bortsett fra lett kvalme, litt svimling når jeg reiser meg og konstant sulten.... og har disse voksesmertene minst en gang om dagen.... hmmm.. tror kanskje bare jeg har blitt vant til symptomene jeg. hehe.... har fortsatt litt ømme pupper, men ikke så galt som før...

1 uke og 2 dager igjen til ultralyd.. gleder meg stort!

Velkommen til de nye på lista! Veldig moro at vi er såpass mange her nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her kommer jeg og lillebønna vår :fnise: Jeg teste positivt 2.juni..

Mannen min og jeg er begge 27 år. Jeg har verdens vakreste sønn på 5 år,som mannen min er en fantastisk bonuspappa for :)

10.februar er den foreløpige terminen :strix: Gleder meg til å følge med på dere underveis,kanskje ventetiden blir litt kortere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse Linda!

Gøy å se hvordan vi bare blir flere og flere her! Har vært en produktiv vår på KG =) :gravid::hoppe::kgbaby:

* Baillie: 7 januar :babysmokk:

* Hilma P: 7 januar :babysmokk:

* Skogtussa: 8.januar :babysmokk:

* Cuba : 13 januar :babysmokk:

* Lille Ramona: 13 januar :babysmokk:

* Thumbalina : 19 januar :babysmokk:

* Annepålandet: 20 januar :babysmokk:

* Missiw: 26.januar :babysmokk:

* Livinita: 28 januar :babysmokk:

* Frk Edderkopp: 30 januar :babysmokk:

* Nótt: 31. januar :babysmokk:

* Maddy 3. februar :babysmokk:

* Linda 10.februar :babysmokk:

* Poppi 10. februar :babysmokk:

* Remember 13. februar :babysmokk:

* Jamp 19. februar :babysmokk:

* Linky 22. februar :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...