Gå til innhold

Presentasjonstråd for januar/februar 2010


thumbalina

Anbefalte innlegg

Så herligt da, gratulerer med 12 uker :)

Ser frem til jeg også er det og UL er overstått. Jeg er slik at jeg klarer ikke glede meg før jeg har sett at det er noe der, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gleder meg også litt mer nå som jeg har fortalt det til alle, og vi har rundet de 12 ukene.. kjøpte en 2 pack med bodyer i dag på hm.. :rødme:

I str 50. Kjempeskjønn. Kosta bare 30 kr - så kunne ikke gå forbi =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjøpt litt på HM. 2 stk bodier, en i strl 50 og en i 56, til 20 kr hver. Også en liten jakke til 30kr. Måtte bare da jeg var innom og kjøpte meg litt mammaklær. Greit å ha litt romslig sommerbukse.

Nå gleder jeg meg bare til å kjenne liv i magen. Jeg har nemlig begynt å bekymre meg igjen, tenk om..... Men så lenge jeg ikke har blødning så skal jo alt være ok, er jo ikke lenge siden jeg hørte hjertelyden. Men jeg er skikkeg worst case jente :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjøpt litt på HM. 2 stk bodier, en i strl 50 og en i 56, til 20 kr hver. Også en liten jakke til 30kr. Måtte bare da jeg var innom og kjøpte meg litt mammaklær. Greit å ha litt romslig sommerbukse.

Nå gleder jeg meg bare til å kjenne liv i magen. Jeg har nemlig begynt å bekymre meg igjen, tenk om..... Men så lenge jeg ikke har blødning så skal jo alt være ok, er jo ikke lenge siden jeg hørte hjertelyden. Men jeg er skikkeg worst case jente :sjenert:

Alt går nok så bra skal du se! Du har jo vært gjennom nok allerede!

Jeg gleder meg også til å kjenne at noe faktisk er der... er jo noen som kjenner liv allerde fra uke 14 så jeg får krysse fingrene.. men er vel vanligere at det drøyer enda en stund....

har mye voksesmerter denne uka merker jeg... men så i en babybok at mini skal vokse fra 4,5 cm til rundt 7 cm.. så det er jo en del det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sen med å oppdage graviditeten jeg da...

Men jeg tror jeg har funne rett termindato etter siste TR...

Oppdatert liste pr 16. juli

* Puserjenta: 4 januar :babysmokk:

* Baillie: 7 januar :babysmokk:

* Hilma P: 7 januar :babysmokk:

* Skogtussa: 8.januar :babysmokk:

* Cuba : 13 januar :babysmokk:

* Lille Ramona: 13 januar :babysmokk:

* Thumbalina : 19 januar :babysmokk:

* Annepålandet: 26 januar :babysmokk:

* Missiw: 26.januar :babysmokk:

* Livinita: 28 januar :babysmokk:

* Frk Edderkopp: 30 januar :babysmokk:

* Rán: 31. januar :babysmokk:

* Maddy 3. februar :babysmokk:

* GlamCat 9. februar :babysmokk:

* Linda 10.februar :babysmokk:

* Poppi 10. februar :babysmokk:

* Hønemora 10. februar :babysmokk:

* Remember 13. februar :babysmokk:

* Ponine 17. februar :babysmokk:

* Linky 22. februar :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må jo presentere meg jeg også....

Er 27 år, giftet meg med verdens beste mann juli 08. :rødme:

Har en bonussønn på 8 år som gleder seg veldig til å bli storebror... :)

Bare 6 dager siden jeg fant ut at der vokste en liten spire i magen min... Så er ennå litt i sjokk :gjeip:

Men går vel litt mer opp for meg når jeg skal til kontroll med legen den 17. aug (alt for leeeeeeenge til egentli) :)

Endret av Hønemora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Hønemora!

Så morsomt at det er så mange i denne terminklubben :)

Siden du allerede er over 10 uker på vei kommer forhåpentligvis ikke svangerskapet ditt til å virke så veldig langt! Jeg fant det ut på 4+0 og synes dagene siden den tid har sneglet seg av gårde aaalt for sakte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdattert 16 juli

* Puserjenta: 4 januar :babysmokk:

* Baillie: 7 januar :babysmokk:

* Hilma P: 7 januar :babysmokk:

* Skogtussa: 8.januar :babysmokk:

* Cuba : 13 januar :babysmokk:

* Lille Ramona: 13 januar :babysmokk:

* Thumbalina : 19 januar :babysmokk:

* Annepålandet: 26 januar :babysmokk:

* Missiw: 26.januar :babysmokk:

* Livinita: 28 januar :babysmokk:

* Rán: 31. januar :babysmokk:

* Frk Edderkopp:1. februar :babysmokk:

* Maddy 3. februar :babysmokk:

* GlamCat 9. februar :babysmokk:

* Linda 10.februar :babysmokk:

* Poppi 10. februar :babysmokk:

* Hønemora 10. februar :babysmokk:

* Remember 13. februar :babysmokk:

* Ponine 17. februar :babysmokk:

* Linky 22. februar :babysmokk:

Har fått ny termin! Tickeren er feil eg er 12 veker i dag i følge gyn.

Endret av Frk edderkopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Hønemora!

Så morsomt at det er så mange i denne terminklubben :)

Siden du allerede er over 10 uker på vei kommer forhåpentligvis ikke svangerskapet ditt til å virke så veldig langt! Jeg fant det ut på 4+0 og synes dagene siden den tid har sneglet seg av gårde aaalt for sakte..

Kjenner til den ja! Var vel 3+5 eller noe så syns jeg har vært gravid en evighet allerede :fnise:

Føler heldigvis det går litt fortere nå da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og gratulerer Hønemora:)

Nå syns jeg faktisk tida begynner å gå litt fortere. I begynnelsen gikk tida kjempesakte, men nå går det endelig litt fortere. Er jo så lenge å vente! :ler:

Forrige uke var jeg på svangerskapskontroll igjen. Da fikk jeg høre hjertelyden til den lille. Det var en fin opplevelse, og deilig med en bekreftelse på at det er liv der inne.

I morgen skal jeg på sykehuset på masse undersøkelser. Jeg har i lang lang tid slitt med overvekt, og har mange ganger bedt legen om hjelp, for jeg klarer ikke gå ned i vekt.

Rett før jeg ble gravid, var det en vikar for legen min, og hun tok noen andre tester enn min vanlige lege, så i det jeg ble gravid, fant de ut at jeg har insulinresistens. Dermed har jeg økt sjanse for å få svangerskapsdiabetes!

Derfor skal jeg til sykehuset i morgen. Det er jo egentlig positivt, for da følger de med meg, og hjelper meg slik at jeg forhåpentligvis unngår svangerskapsdiabetes.

I papirene står det at jeg skal på ultralyd også. Greia er jo at jeg skal på ordinær ultralyd på fredag, så det blir tydeligvis mye ultralyd denne uka. Den ordinære ultralyden har jeg fått for tidlig (legen sin "skyld", siden hun ikke har oppdatert papirene på at jeg har lange sykluser). Men jeg tar imot alle ultralyder jeg kan få jeg :ler:

Ellers går jeg nå og venter på magen! Kjenner etter hver dag, og syns kanskje magen er noe fastere ( ikke lett når man har stor mage fra før av.. :sjenert: ), men ellers syns det ikke at jeg er gravid i det hele tatt. Regner med at det tar litt tid enda, i hvertfall etter det jeg har lest her inne.

Er det flere her som sliter med matlysta eller? Jeg har ikke lyst på mat i det hele tatt, og i hvertfall ikke middag. Er et slit å få i seg mat..!

Håper dere koser dere på en grå tirsdag :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint at du skal få ekstra oppfølging, Skogtussa! :tommelopp: Veldig bra at du traff denne vikaren. Det er vel hell i uhell! Håper du får såpass hjelp at du slipper unna svangerskapsdiabetesen!

Jeg ligger noen uker bak deg, men her har magen kommet. :gravid: Jeg er ei stor jente jeg å, og jeg ser nok bare ekstra feit og blubbete ut og ikke så gravid! :fnise: Men det gjør ingenting fordi jeg vet hva som er inni magen. ;) Dessuten ser vekta bra ut og mamma synes jeg ser smalere ut enn tidligere. Var så heldig at jeg greide å gå ned 10 kg mens vi prøvde og prøver å fortsette med det gode kostholdet. Jeg sliter IKKE med apetitten, men har nesten mistet lysten på godis. Og det gjør meg ingenting! :ler2: Her er heldigvis lysten på sunn og godt mat størst! :spise:

Jeg har faren for svangerskapsdiabetes i bakhodet og har kuttet ned på bl.a. juice og yoghurt, fordi det er visst ikke helt bra det heller har jeg lært av Thumbalina og jordmor. Brus og søtsaker spiser vi lite av, og unner oss bare litt i helgene.

De vanlige buksene mine er blitt litt trange og jeg fikk så lyst å prøve den råtøffe mamma-jeansen jeg kjøpte på ferie i våres. Den er nok litt for stor enda selv om jeg stramma inn det som kunne strammes inn, dessverre! :snurt:

Er litt lei tights og tunika, men jeg får vel bare spare denne buksa litt lengre. *snufs!* Har i allefall noe å se fra til...

Skal på shopping i hovedstaden om et par uker og tenkte å ta en skikkelig runde på mammabutikkene der. Har bestilt en del topper på hm.com, i tillegg til å raide sommersalget der, men trenger flere bukser! Skal bli gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som har fått mage. Koselige greier! Gleder meg til magen min blir enda større og..;)

Tror forsåvidt ikke at det kommer til å synes så godt på meg, for jeg går aldri med trange klær på overkroppen siden jeg er så stor, så da blir jo gravid-magen borte også..

Prøvde å kikke på litt mammaklær på HM her om dagen jeg og. Så ut som jeg kanskje kan få på meg noen av overdelene der, men jeg orket ikke prøve. Ikke lett å finne mammaklær når jeg bruker 48-50 i bukser og 50-52 på overkroppen. Men det skal vel alltids la seg ordne :)

Hørtes veldig fornuftig ut at du har mista lysta på godsaker da gitt! Ypperlig igrunn! :ler: Har tydeligvis gjort noe riktig jeg også, med tanke på kosthold. Har prøvd å kutte ut mye av det usunne, og heller spise litt godteri kun på lørdag. Gikk nok ned litt før jeg hadde første svangerskapskontroll og, men fra 1. til 2 svangerskapskontroll hadde jeg gått ned 1,2 kilo! :)

Traff mamma i helga ( hun bor et stykke unna, så jeg ser henne ikke så ofte) og hun kommenterte at jeg så tynnere ut nå. Hurra :ler:

Nei nå får jeg legge meg, så jeg kommer opplagt til sykehuset i morgen..

Nattinatt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du skal på oppfølging Skogtussa! Håper alt går den rette veien. Ellers er jeg enig i den matlysta..den er fullstendig bortevekk! Jeg er sulten konstant, men har ikke lyst på mat. Verst er brødskiver synes jeg da..

I dag fikk jeg vite at kusina mi også er gravid med termin i februar! Er jo selvfølgelig glad på hennes vegner, men litt skuffa også da siden jeg gjerne ville være først ute med oldebarn til besteforeldrene siden jeg er eldste barnebarnet. ;) Kanskje de kommer samtidig! Jeg kom visst på termindato ifølge min mor. Kusina mi visste ikke akkurat termindato da, men regner med hun ligger en uke eller to før meg siden hun allerede har gått ut offentlig med det. Jeg har bestemt meg for å ikke si noe før jeg er 12 uker, så det føltes litt rart å snakke med henne uten å kunne si noe tilbake når det er så nærme.

Gleder meg til jeg også får litt mage :) Til nå ser jeg bare oppblåst ut og som om jeg har lagt på meg et par kilo ekstra.. Da merker jeg jo forhåpentligvis litt mer til graviditeten også! Har hatt svært lite symptomer så tenker liksom: er det virkelig noe inni der? :fnise:

Nå skinner endelig sola her igjen etter mange dagers opphold, så jeg tror jeg skal bevege meg litt utendørs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på første legekontroll i går, og alt så velidg bra ut. Har gått opp 1 kg, i forhold til det jeg veide for 3,5 mnd siden. Men det varierer litt hele tiden, så får se neste uke om jeg fortsatt veier det samme.. men foreløpig er jeg på +1 kg.

Kan kjenne livmora godt over skambeinet nå, som en avlang geleklump... kjenner den bedre når jeg har full blære - men den er der.. så da er det vel ikke så lenge før jeg har en ordentlig babymage og ikke bare det at livmora har skyvd opp tarmer og magesekk hehe..

Jeg blir veldig fort mett for tida.. spiser kanskje halvparten av det jeg vanligvis gjør til middag, men til gjengjeld spiser jeg mye oftere pga kvalmen. Men har heldigvis ikke store problemer med apetitten, kun fettete mat jeg ikke klarer tanken på.

Kjenner det litt i bekkenet nå, gjør vondt i perioder - så jeg håper ikke det blir verre. Har ikke lyst å bli sykemldt, men hvis ikke kvalmen gir seg så må jeg nok belage meg på noen prosent sykemelding for å komme meg gjennom dagen på jobb.

Prøver å få tak i jordmor nå for å bestille time der, men er nok ferietid der. Ingen som tar telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mødre vet best, vet du, Skogtussa! :lur:

Det var min bror, av alle som er en skikkelig guttegutt, som fortalte meg at " det er ikke uvanlig at store jenter ofte går ned i egenvekt når de blir gravide". Samboern hans er lita og jeg ble skikkelig overrasket over at min bror visste noe sånt. Men etter å ha lest litt, så viser det seg at han har rett. Å bli gravid gir visst motivasjon til å spise riktigere! Dessuten slipper vi ofte unna de ekstra "ammekiloene" våre smalere søstre får, siden vi allerede har dem! ;)

Så kjedelig med det skåret i gleden, Ponine! Det kan godt være at du nedkommer først, hvis hun er som mine søskenbarn. Hos noen virket det nesten som om de annonserte at de var gravide rett etter unnfangelsen! :fnise: Lykke til! :klem: Det blir sikkert koslig å gå gravid sammen henne, når den største skuffelsen har gitt seg.

Bra kontrollen gikk fint, Thumbalina! Jeg stusset først på at du var på kontroll nå, men så kom jeg på at du fikk jo time så seint. :ler:

Det blir sikkert babymage snart! :)

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordelen for deg Ponine er jo at du har noen å dele opplevelsen med, og barna deres har muligheten til å bli gode lekekamerater fremover. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille skuffelsen ga seg ganske raskt, var liksom bare litt sånn "kjipt", men kom raskt over det :)

Nå går jeg bare å gleder meg til å kunne fortelle de gode nyhetene tilbake til kusina mi! Tror det kommer til å bli veldig bra å ha noen så nær som er ca like langt i graviditeten! Blir sikkert kjempestas for kommende oldeforeldre å få to stykker nesten samtidig! :jepp:

Så bra at kontrollen gikk bra Thumbalina! Gleder meg til min første legetime om to uker!

Vurderer forresten å skaffe meg ny ticker..denne har jo ikke gjennomsiktig bakgrunn, den er jo alltid hvit! Og jeg har visst en lei tendens til å havne på mørk bakgrunn når jeg skriver innlegg ;)

Endret av Ponine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert 24.juli 09:

* Puserjenta: 4 januar :babysmokk:

* Baillie: 7 januar :babysmokk:

* Hilma P: 7 januar :babysmokk:

* Skogtussa: 8.januar :babyjente:

* Cuba : 13 januar :babysmokk:

* Lille Ramona: 13 januar :babysmokk:

* Thumbalina : 19 januar :babysmokk:

* Annepålandet: 26 januar :babysmokk:

* Missiw: 26.januar :babysmokk:

* Livinita: 28 januar :babysmokk:

* Frk Edderkopp: 30 januar :babysmokk:

* Rán: 31. januar :babysmokk:

* Maddy 3. februar :babysmokk:

* GlamCat 9. februar :babysmokk:

* Linda 10.februar :babysmokk:

* Poppi 10. februar :babysmokk:

* Hønemora 10. februar :babysmokk:

* Remember 13. februar :babysmokk:

* Ponine 17. februar :babysmokk:

* Linky 22. februar :babysmokk:

Endret av Skogtussa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...