Gå til innhold

Epona skal bli tobarnsmamma :)


Epona

Anbefalte innlegg

Denne dagboken er ikke mye brukt gitt :fnise:

Nå er jeg i alle fall passert 35 uker, og har bare to uker igjen før jeg er i permisjon. Jeg har vært sykmeldt fullt lenge, men har for et par uker siden begynt å jobbe igjen litt sånn symbolsk. Er litt godt å tenke på andre ting, treffe kollegaene og få brukt meg litt. Men det er trøttsomt - er mye trøttere de dagene jeg har vært på jobb enn ellers, selv om jeg bare jobber halv dag.. Gleder meg uansett veldig til permisjonen starter på ordentlig!!

Nå har jeg funnet fram babyklærene etter førstemann, og er så smått i gang med å vaske bittesmå plagg. Har kjøpt littegranne nytt også, bare noen bodyer og sånn, for babyen må jo få noe eget som er bare sitt også!

Det er mye liv i magen, og i går snudde h*n seg helt rundt! :sjokk: H*n har ligget med hodet ned i ukesvis, og snudd seg fra side til side, men i går ettermiddag lå h*n med hodet opp og beina ned! Da ble jeg litt overasket egentlig. Det hikket plutselig høyt oppe på magen, og jeg kjente en diger kul som gled under huden! Det gjorde ikke førstemann, når han først snudde seg, så lå han nedover til han ble født. Men livmoren er tydelig mer tøyelig denne gangen ja! Ble nesten litt bekymret for å risikere setefødsel, jeg...

Men er fortsatt noen uker igjen til fødsel - håper jeg i hvertfall - for vi mangler fortsatt litt ting på plass. Har ikke fått kjøpt stellekommode enda, og det gjenstår å rydde plass på rommet der den skal stå. Etter flyttingen har babyrommet fungert som oppbevaringsplass, men nå haster det snart med å få ryddet plass der inne.

Gleder meg veldig til babyen kommer! Men jeg "gruer" meg litt til å ha to unger - klarer jeg det da..? :sjenert: Jeg gjør nok det, men regner med et himla slit de første par månedene.. Men jeg gleder meg som sagt veldig - og kan jo ikke annet enn å ta en dag om gangen uansett!

Endret av Epona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kommer til å klare to unger så fint som bare det, det kan jeg nesten garantere deg ;)

Så koselig å lese litt oppdatering! Håper den lille bare skulle sjekke om han/hun klarte og snu seg og legger seg ned igjen i riktig retning før fødselen :tommelsmil: Skal jo egentlig ha god tid til det!!

Livmoren er nok ganske mye mer tøyelig når den har vært med på ting en gang før, eller flere ;) Legen min trodde jo jeg var gode 12 uker på vei da hun sjekket livmoren da jeg var 4+0 og skulle ha henvisning til ul-time for fastsettelse av svangerskapslengde.. Så her har den blitt stor tidlig, og alle ser det... Så nå er snart hemmeligheten over ;) Men vi kommer ikke til å offentligjøre det før etter timen på riksen 3.nov!

Kos deg med redebyggingen og organisering av klær og ting! Det er koselig :)

Og ikke slit deg helt ut på jobb, selv om du har lite timer da *formanende-pekefinger*

Store klemmer fra sørlandet :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!! Her var det gamle kjente ja!! Koselig å se deg da!! Og du prøver på nr to skjønenr jeg!! Så spennende!! Må inn og besøke deg i dagboken tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Prada!

Joda, det går bra med meg.! Jeg går nå her og vagger og venter! Hadde modningsrier i ett sett fra morgen til langt på natt hele mandagen, men etter det har det vært rolig. Hatt noen sporadiske modnings/maserier, men ikke noe regelmessig å rope hurra for.

Med førstemann så hadde jeg noen få rier ca to uker før fødselen startet. Så kanskje blir det fødsel innen et par uker - det håper jeg i hvertfall! Hodet er i hvertfall festet, og babyen har skrudd seg langt ned i bekkenet. Lager skikkelige knivstikk når h*n romsterer.

Gleder meg til fødselen starter - jeg skal innrømme at jeg er både utålmodig og lei av å gå gravid, for det er ganske tungt nå og slitsomt å både være mamma til en som straks er tre år, og samtidig gå og vente på nr to. Ryggen er vond, og jeg blir veldig fort trøtt i kroppen. Bekkenet er faktisk ikke så verst, bank i bordet. Og så gleder jeg meg veldig til å få hilse på lille babyen!

Men det er ikke så mye annet å gjøre enn å vente, og nyte bevegelsene i magen mens magen ennå er der. Veldig spesielt og kjekt det også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Koselig med gamle kjente innom! :klem: til dere!

Går nå her og ruger enda, har termin om 6 dager. Blir vel gående over denne gangen og, virker det som. Jeg som har hatt så mye murringer så lenge nå... :sjenert: Sist gikk jeg 12 dager over, håper jeg slipper det denne gangen. Alt er liksom litt tungt nå, selv om det ikke er noe i hverdagen jeg ikke klarer heller. Med en treåring i hus så er det full rulle hokke som :fnise:

Babyen har det nå bra inni her virker det som, selv om h*n begynner å få det litt trangt. Håper bare h*n snart finner ut at det er på tide å flytte ut av magen! Gleder meg sånn til å møte den lille!! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Da fant jeg dagboken din :) Måtte etterlyse deg på skravletråden vår, for nå er det jo spennende for flere av oss :jepp:

Håper det skjer noe for din del også snart!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Skjønner godt at du er lei nå.. Men på den lyse siden så er det uansett ikke lenge til dere får møte den lille!! Vi gleder oss med dere og er spent på hvilket kjønn den nye verdensborgeren har ;)

Håper dere har en flott helg og at ventetiden snart er over :tommelsmil:

Lykke til!

:klemmmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

:klemmer:

Han kommer nok snart, er jo begrenset de får lov til å være der ;)

Og som du ser så er jeg visst sikker på at det er en liten gutt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...