Gå til innhold

Epona skal bli tobarnsmamma :)


Epona

Anbefalte innlegg

Hei kjente og ukjente KG-venner!

Etter å ha vært lite på KG i lang tid, tenkte jeg å starte opp en ny dagbok idag - en graviditetsdagbok! Jeg er nemlig gravid med nummer to! Har hatt litt komplikasjoner på veien, men to UL'er har vist liv og røre og full aktivitet. Så jeg håper at dette går bra. Har vært hemmlig gravid og derfor ikke fortalt noe her inne, men nå er det ikke så hemmelig lengre, så idag bestemte jeg meg for å starte ny dagbok :)

Formen min er opp og ned. Har slitt med kvalme/brekninger/oppkast, og jeg har verk i bekkenet. Har hatt, og har fortsatt, blødninger, og er sykmeldt pga det. Håper det roer seg snart.. Ellers er jeg trøtt og har mer behov for hvile enn valig, noe som ikke er så lett alltid med en aktiv, stor gutt på 2 1/2 i hus ;)

Termin er for øvrig 26. november, og førstemann rekker akkurat å bli tre år før han blir storebror. :) Gleder meg masse!!!

God klem fra Epona :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse Epona!

Har tenkt utrolig mye på deg. Gleder meg til å følge deg.

Mange :klem: fra meg til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!!! Jeg har visst begynt å henge litt her igjen jeg også, sånn er det vel når en er sykemeldt og blir tvunget til å sitte i ro? ;)

Gratulerer med nr.2!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse med baby nr 2 på vei!

Gleder meg til å følge med videre på graviditeten og alt det andre som skjer!

Veldig hyggelig å "se" deg igjen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Det var koselige nyheter, det! Hils sambo og si gratulerer til ham også fra meg.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jo gratulert deg fra før jeg men må gratulere deg her også syns jeg :danser: Det er så koselig at du er gravid igjen og at vi har termin med så kort mellomrom :hoppe::hoppe:

Ha en fin kveld, vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for gratulasjoner!

Den blir visst ikke så ofte skrevet i, denne dagboken min... :sjenert: Ville bare gi et livstegn. :)

Blødningen har gitt seg helt nå, etter drøye fire uker. Men alt er bra med den lille i magen, vi har vært på UL og alt er bare bra inni der. :legrine:

Idag er jeg 13+6, kvalmen er borte, trøttheten er tilbake til normalen (altså det som er normalt for en småbarnsmor, hehe), magen vokser og jeg har det egentlig bare veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Takk for gratulasjoner! :)

Nå har jeg passert 18 uker på vei, og magen er ganske stor. Så stor at folk blir veldig overasket når jeg forteller hvor lenge det er til termin. "Da blir du stor..!" er liksom gjengangeren... :sjenert:

Det er liv i magen i massevis, mange ganger i døgnet. Men virker roligere enn hva førstemann var. :)

På fredag skal vi på UL, det blir spennende!! Men vi skal ikke vite kjønn denne gangen heller, selv om jeg er utroooooolig nysgjerrig ;)

Litt bekkenplager/isjasmerter, ellers så har jeg det egentlig veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh...så spennende! Håper alt står bra til der inne.

Merker at når endre er rundt ul-tid blir jeg ekstra misunnelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Sniker litt for å høre hvordan det gikk på UL på fredag. Håper du kommer med oppdatering snart :)

Ser at dere ikke vil vite kjønn da... Er det gutt eller jente du har fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Ephemera!

En liten oppdatering er vel på sin plass ja :)

Var på UL på fredag, og fikk ny termin. Ble fremskyndet en uke, fra menstermin 26. november til UL-termin 19.november. Alle mål på babyen stemte nemlig med 19+3, selv om jeg etter mens var 18+3. Bare kjekt det! Har tydligvis veldig tidlige EL-jeg, for jeg ble satt frem 9 dager med førstemann, han var også større enn hva menstermin skulle tilsi. Og denne gangen fikk jeg jo veldig tidlige tegn, og hadde positiv test allerede på syklusdag 25. Så det stemmer gjerne at jeg er lengre på vei enn jeg trodde. Uansett kommer babyen når den kommer! :babyroll:

UL viste heldigvis en frisk og fin baby, med alle organger intakt. Kjønnet vet vi ikke, for det ville vi heller ikke - men vi gjetter på at det er en gutt. Fikk nemlig se noen snutter med 3D-UL, og fikk se ansiktet - og h*n er utroooolig lik på pappaen og storebroren, så vi følte dette var et gutteansikt. Blir det en jente, så blir vi veldig overasket. :) Men vi vet jo ikke, så den overaskelsen kommer i november en gang :)

Det hele ble liksom enda mer virkelig nå etter UL'en, jeg kjenenr jo masse liv og vet godt jeg er gravid altså - men nå gleder jeg meg bare enda mer! Rart å se ansiktstrekkene, å liksom vite at den lille inni magen ligner på pappaen sin! Gleder meg veldig til h* blir født!!

Og vips så var jeg straks halvveis også, en uke før unna i løpet av en UL-time gitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese om UL-timen deres. Godt at alt er i orden, og moro at dere kunne se at h*n ligner på pappa og storebror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

En sjelden tur innom ;)

Magen vokser, og minien inni der også. H*n ligger mye på tvers for tiden, og sparker meg hardt på venstre side av magen. Har tydeligvis funnet seg en god stilling, for h*n ligger ofte sånn :fnis: Magen er ganske stor, og jeg bærer høyt, så allerede nå i uke 24 merker jeg det godt på pusten.. Skal snart på kontroll hos legen, og må si jeg er litt nysgjerrig på SF-målet :)

Storebroren gleder seg, han skal leke med traktorer med babyen sier han, og skal kose med ham/henne og sånn. Han vil viss ha en søster, for han snakker om at babyen skal bli en jente. :fnis: Han snakker litt med magen, og styrker på den. Og han spør meg om babyen i magen hopper og sånn. :) Og noen ganger spør han med litt bekymring i stemmen om babyen kommer ut, det gjør han særlig hvis jeg gir uttrykk for at noe er ubehagelig eller vondt (uansett hva det måtte være). Og han er fast bestemt på at babyen kommer ut navlen, og at magen åpner seg. Dette er hans egene tanker, og det er utrolig facinerende å høre en toårings ideer om saker og ting!

Er egentlig i veldig bra form for tiden, men idag har jeg malt vegger, og det straffet seg.. Har fått sånne smerter i bekkenet og nedover foten at i kveld kan jeg nesten ikke gå... Vi driver og puser opp vårt nye hjem, og da må man trå til - gravid eller ei.. Men jeg har visst mye lavere tålegrense enn hva jeg trodde... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...