*marte* Skrevet 3. juli 2004 Forfatter #101 Del Skrevet 3. juli 2004 Jeg ble lurt! Jeg kom hjem i går til en av underbuksene mine i postkassa, med en lapp til kjærsten som sa "Takk for sist!" og et tlf.nr. Rett innenfor døra stod en vinflaske og lappen som sa "Du blir hentet. Ikke spis!". Da tenkte jeg selvfølgelig at i dag er dagen, og satt meg ned og ventet. En liten stund senere kom forloveren min. Jeg fikk bind foran øynene og vi kjørte av gårde. Vi dro hjem til henne, men der var det tomt! Så sa hun at det var "Martes slappeavdag" siden det har vært så mye stress i det siste. Kjærsten min skulle bestille mat til oss, så vi satt oss ned med litt shokkis og skravlet og ventet. Til slutt ringte det på døra. Vi forventet oss pizza, sa forloveren min stod klar med lommeboka. Men inn kom kjærsten min og forloveren hans med hjemmelaget calsone, dessert og nesten 2 kg reker med alt tilbehør inkl. drikke! De skulle ikke være der engang, så det ble mye mat på oss! En veldig hyggelig kveld, med spising og avslapping :D Da jeg våknet i dag hang (enda) en lapp på badet. Den var på rim, og sa at jeg skulle tilbake til barndommen. Så nå sitter jeg og venter igjen, med bamsepysjen klar... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rio Skrevet 3. juli 2004 #102 Del Skrevet 3. juli 2004 Høres koselig ut igår! Det blir vel enda bedre i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 4. juli 2004 #103 Del Skrevet 4. juli 2004 Nå er jeg spent på hvordan utdrikningslaget ble... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 5. juli 2004 Forfatter #104 Del Skrevet 5. juli 2004 Det var både koselig og flaut, men skal skrive et lenger innlegg etterpå når jeg har bedre tid. I går følte jeg meg verre enn på veldig lenge... Vi var på valsekurs i går! Noe av den beste invisteringen vi har gjort i forbindelse med bryllupet (selv i min reduserte tilstand)! Bjørg Grete var kjempeflink og hyggelig. I tillegg til å lære vals (og polonese) fikk vi mange tips i forhold til festens forløp, og også andre tips. Guru på bryllup vil jeg bare si! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 5. juli 2004 Forfatter #105 Del Skrevet 5. juli 2004 Etter å ha blitt lurt på fredag var jeg temmelig mistenksom da jeg lørdag morgen våknet. På badespeilet hang en lapp med et vers på rim. Det sa noe slik som "Du skal tilbake til barndommen, 12.45 kommer en fremmed sjåfør, ta på pysjen og bli med." Under benken lå en bamsepysj og noen rosa hårstrikker. Jeg skulle ta på meg klær under, og ha håret i musefletter. Ordentlig lekkert... Så satt jeg og ventet, og litt over halv ett kom en liten dame i motorsykkeldrakt. Vi skulle kjøre motorsykkel! Det første vi gjorde var å velte rett utenfor døra mi. Heldigvis ikke i fart! Jeg følte meg temmelig nervøs når vi kjørte nedover! ("Ikke lå meg dø en uke før bryllupet!!!") Men alt gikk bra. Vi kjørte nedover mot sentrum, og inn på Karl Johan, akkurat det jeg hadde håpet at jeg ikke skulle. Der stod to venninner og ventet på meg, og, visstnok ikke planlagt, mamma! Litt skjelven kom jeg meg av, og ferden gikk til Fridays (uten mamma). Der satt flere av venninnene mine og ventet med drinker og gaver. Jeg fikk en presang av hver, og måtte drikke hvis jeg ikke klarte å gjette hva det var. Vi bestilte mat, og så kom servitøren med en liten trehjulssykkel full av ballonger. Med det startet den virkelige flaue delen. Det ble festet en lapp på ryggen som sa "Ballongen sprekker - jeg drekker." Ikke nok med det jeg fikk en bok med 4 sanger, og skulle synge de for 8 menn mot penger... Innholdet var noe slikt som: "jeg er opptatt, du får ikke meg, men for en peng kan du få et kyss". :oops: Jeg ble ganske ille til mote, men prøvde meg i hvert fall. Det viste seg å være vanskelig siden hele Karl Johan er gravd opp foran Fridays, jeg lagde kjempekø... Så etter to halvvellykkede forsøk fikk jeg lov til å gi meg. Vi spiste på Fridays, før ferden gikk videre til Oslo Gladiators. Der kjempet vi med kjempeboksehansker, i sumodrakter og i hoppeslott med strikk. Kjempegøy! Etter det fikk jeg heldigvis sivile klær (som jeg hadde oppdaget at forloveren hadde stukket av med, dårlig sniking!) og sminke. Så spiste vi middag på min yndlingsrestaurant før vi dro på byen. Siden jeg ikke hadde gjort hele sangoppgaven fikk jeg en bunke sugerør og skulle smake på drinker. Jeg slapp billig unna den også, flesteparten av guttene drakk øl, hehe. Det var en lang dag, minnerik, og bortsett fra de 15-20 minuttene med sangboka veldig moro! Og nå har de lagt lista for sine egne utdrikkingslag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 5. juli 2004 #106 Del Skrevet 5. juli 2004 Gratulerer med vel overstått! Høres ut som du hadde en fin opplevelse . Hvilken restaurant er favoritt-restauranten? Og hvordan går det med siste innspurten og ikke minst nervene? LO er ferdig med del 1 av sitt utdrikningslag - han var også på Oslo Gladiators og gjorde akkurat de samme aktivitetene som dere. Dessverre endte det opp på legevakten med albuen ute av ledd etter et uheldig fall med "fat-suiten". Blir strippeklubb og karaokebar en annen dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 5. juli 2004 Forfatter #107 Del Skrevet 5. juli 2004 Gratulerer med vel overstått! Høres ut som du hadde en fin opplevelse . Hvilken restaurant er favoritt-restauranten? Dinner Har vært der nesten hver bursdag siden jeg var 12. Var der også forrige lørdag i forbindelse med bursdag Og hvordan går det med siste innspurten og ikke minst nervene? Nervene er under kontroll, begynner å glede meg mer og mer! PØ har fri denne uken, så han ordner de småtingene som er igjen. Ansvar på dagen holder på å bli fordelt på de forskjellige foreldrene slik at vi bare kan slappe av og nyyyyte! LO er ferdig med del 1 av sitt utdrikningslag - han var også på Oslo Gladiators og gjorde akkurat de samme aktivitetene som dere. Dessverre endte det opp på legevakten med albuen ute av ledd etter et uheldig fall med "fat-suiten". Blir strippeklubb og karaokebar en annen dag. Uff da... :-( Håper det går bra med han nå, du må hilse og si god bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 8. juli 2004 Forfatter #108 Del Skrevet 8. juli 2004 Nå sitter jeg og sliter med talen min, skulle vært ferdig for lenge siden, men blir ikke fornøyd... Veldig glad at "sjefen" anbefalte et par dager fri før bryllupet. Deilig å ha noen rolige dager! Så på værvarselet for lørdag, en stor grå regnsky og 17 grader :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 9. juli 2004 #109 Del Skrevet 9. juli 2004 Lykke til i morgen, marte! Håper dere får en fantastisk dag! Hilsen 9na. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 9. juli 2004 Forfatter #110 Del Skrevet 9. juli 2004 Tusen takk for det Nina! Nå er alt på listen gjort, (bortsett fra å ta sol). Vi har spist en god middag, sett en hyggelig film, og er klare for en lang og innholdsrik dag i morgen :D Jippi, det er meldt opphold på dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Tiili¤ Skrevet 9. juli 2004 #111 Del Skrevet 9. juli 2004 Maase lykke til i morgen!! Gled deg og nyt dagen, den er superherlig, men går så altfor fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snorkie Skrevet 10. juli 2004 #112 Del Skrevet 10. juli 2004 Hei Marte, Håper dere har en fantastisk flott dag og kveld Gleder meg til til referat og bilder :D PS. Er veldig godt fornøyd med kjolen, den er snart ferdig tilpasset. Kjolen du valgte var ordentlig fin den også, er sikker på du er som en prinsesse idag ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 11. juli 2004 Forfatter #113 Del Skrevet 11. juli 2004 Da var jeg godt gift! Tusen takk for lykkeønskninger :D Det var en fantastisk dag, men du har helt rett Tiili, den gikk alt for fort... Jeg skal skrive et lenger referat senere, nå er det snart lunsj hos svigers. Vil bare si at det var en perfekt dag, alt gikk over all forventning, været holdt seg, og vi fikk til og med solnedgang over oslofjorden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 11. juli 2004 #114 Del Skrevet 11. juli 2004 Gratulerer med overstått! Heldig med været var dere også, tenkte på deg flere ganger:). Venter spent på ordentlig referat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 11. juli 2004 Forfatter #115 Del Skrevet 11. juli 2004 I morgen drar vi på hytta en uke, så ordentlig referat og bilder kommer når vi er hjemme igjen. Kjempekoselig "lunsj" i dag, veldig fint å få snakket mer med slekta (som kommer langveis fra)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 12. juli 2004 #116 Del Skrevet 12. juli 2004 Takk for hilsen, gleder meg fortsatt til referatet. Vi var nok bare mest vekt på ripa ja, like greit det etter all den vinen vi drakk . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 18. juli 2004 Forfatter #117 Del Skrevet 18. juli 2004 Hjemme igjen etter en deilig uke på sørlandet. Det har ikke gått helt opp for oss ennå at vi er gift! Bryllupsdagen var helt uvirkelig! Gleder meg til å se på alle gavene, og bildene :D Her kommer første del av referatet: Jeg våknet tidlig, men stod ikke opp før åtte. Det var mer enn nok tid til å spise, dusje og vente. Stakkars kjærsten min som ikke skulle til frisøren el., bare vente og vente mesteparten av dagen? Jeg fikk presset ned en liten brødskive, og etter litt venting og valsetreningen kom forloverne våre. Hans forlover skulle være med oss til frisøren for å ta litt bilder, og hente buketten. Det var en rar følelse å gå fra PØ, og vite at neste gang vi så hverandre var i kirken, så nære vi var til å bli ektefeller! Servicen hos frisøren var heldigvis bedre enn på prøvetimene. Både forloveren og jeg ble fjonge, og jeg fikk roet meg ned mye i løpet av de to timene vi var der. Jeg har aldri brukt så lang tid som den dagen på å ordne meg, heller aldri brukt sååååå mye hårspray. (De brukte noe de kalte sement, ekle greier, men håret satt som støpt hele dagen ) Etter frisøren kjørte vi hjem til min forlover. Hun hadde laget pastasalat, og jeg var ganske sulten etter å ha spist så lite til frokost, så det var godt med mat! Vi kledde på oss (bra med påklederske!) og så var det bare å vente igjen. Pappa kom litt før halv to. Han var kjempestilig i smoking, men virket ganske nervøs. Så var det bare å få tiden til å gå, man skal jo ikke komme tidlig i kirken som bruden... Pappen til min forlover ankom rett etter min egen. Han skulle kjøre oss alle til kirken. Esken med buketten ble båret ned til bilen, og vi fikk stablet oss inn alle sammen, så bar det av gårde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 19. juli 2004 Forfatter #118 Del Skrevet 19. juli 2004 Vi ankom kirken 13.56. De eneste utenfor var kirketjeneren og onkelen min, organisten. Etter å ha kommet inn i våpenrommet så jeg flere komme hastende. Det var en uvirkelig følelse der jeg stod. Nå var endelig dagen kommet! Det var kun minutter til vielsen skulle begynne! Jeg var kjempespent, nervøs, men også veldig glad. Vi hørte søsteren min, som skulle synge solo, varme opp, og ropte henne ned til oss. Hun var så flott og så så voksen ut at pappa nesten ikke kjente henne igjen. Hun ble helt rørt når hun så meg ferdig pyntet, og jeg måtte holde igjen for at ikke tårene skulle komme hos meg også. Så var tiden inne for å stille seg opp. Klokkene ble startet, forloveren min gjorde siste finpuss, og så var det bare å vente til klokkene ble stoppet og musikken startet. Mens vi stod der kom kusinen min med samboer, og utbrøt "åh shit" når hun så at vi stod klare oppstilt :D Typisk henne å komme for sent eller i siste liten... Musikken startet og vi skred inn. Veien opp kirkegangen varte lenge, og jeg var så nervøs at blomstene ristet, men samtidig klarte jeg ikke å slutte å smile. Langt der fremme stod kjærsten min, så flott i kjole og hvitt! Da jeg endelig kom opp satt vi og klarte ikke å slutte å se på hverandre. Vielsen var kjempeflott, presten klar og konsis, og jeg synes han hadde fått med seg mye fra samtalen vår. Jeg klarte å holde tårene tilbake helt til søsteren min begynte å synge, og hun stakkars var så rørt selv at stemmen brast litt i første vers. Jeg fant ut at det gikk bedre hvis jeg unngikk å se på henne, og hun har sagt det samme i etterkant. (Da vi kom ut av kirken så hun helt forgrått ut stakkar.) Under ekteskapsinngåelsen ble det litt kluss. Vi sa ja begge to på de riktige stedene, men når presten skulle legge sin hånd på våre gjorde han ikke det, så vi ble stående som om vi poserte for at vi hadde inngått en "deal"... Vi ble erklært rette ektefolk 14.18 Begge klarte også å si det vi skulle under ringoverrekkelsen, veldig fint å si mer enn to ja til hverandre, men vi glemte å kysse. (Det ble tatt igjen senere på dagen) Vielsen var over på et blunk hvis du spør meg, den varte en halv time. Da vi kom ut av kirken kom jeg på at jeg ikke hadde sett pynten? Har ennå ikke sett hvordan det var; gleder meg til bildene! Så blomstene dagen etter hos svigermor, hun hadde fullt ansvar for pyntingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 19. juli 2004 #119 Del Skrevet 19. juli 2004 Gratulerer så masse med vel overstått! Er det noe jeg skulle ønske så var det at jeg kunne vært der og sett på deg....... Referatet ditt er spennende og rørende, og jeg håper inderlig at du deler noen flere bilder....? Stor klem Tex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 19. juli 2004 Forfatter #120 Del Skrevet 19. juli 2004 Fotografen var kjempehyggelig og proff. Hun tok bilder både i kirken under vielsen, på utsikten og bak kirken ved på en plass med statue. Vi tok også bilder ved den tøffe gamle amerikaneren vi (toastmaster) kjørte. Han hadde pyntet bilen kjempeflott med diger hvit sløyfe og blomster. Det eneste han hadde glemt var penger til bompengeringen. Ingen av oss hadde penger på oss, så etter litt godsnakking slapp vi heldigvis gjennom Da vi kom til festlokalene stod alle gjestene utenfor og hoiet. (Det er da bildet er fra) Gjestene hadde kost seg med musserende og jordbær - melonen var glemt. Vi fikk enorme mengder gaver, også fra folk vi ikke kjenner som naboer og lignende! De stakkars venninnene mine angret seg litt for å ha tatt på seg gaveoppakkeransvaret... Middagen gikk strålende med unntak av at det kom en ekstra gjest som egentlig hadde takket avbud. Bedre det enn at noen uteble, og vi slapp å tenke på det. Greit å delegere alt ansvar til andre! Alle talene var kjempeflotte, og toastmasteren enda flinkere enn forventet, men med skilte, taletrengte foreldre satt vi til bords i litt over 5 timer! Maten smakte ok, og bedre etter at jeg hadde holdt min egen tale. Mannens tale var helt fantastisk rørende, jeg fikk tårer i øynene da jeg leste den morgenen etter. Bandet var kjempeflinke! Vi fikk alle med på polonese, og danset deretter brudevalsen alene i to minutter. Noen varme tanker gikk til Bjørg Grete :D Etter fellesvalsen og en fanfare ble bryllupskaken trillet ut, en nydelig treetasjers fruktterte, og musserende til. Jeg har aldri sett så store blåbær, kirsebær osv. Sikker genmanipulerte, men veldig gode. Mens alle spiste kake og koste seg spilte bandet opp igjen, og vi koste oss med dans og skravling resten av kvelden. En lang dag som gikk alt for fort, og som jeg enda ikke helt skjønner at har funnet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg