Gå til innhold

Marte og PØen 10.07.2004


*marte*

Anbefalte innlegg

På mandag og tirsdag skal vi titte på to aktuelle(?) steder. Har også vært i kontakt med en kokk min kjære kjenner fra mange år tilbake, som har startet catering :D

En ekstra takk til Tyren som sendte meg sine omfattende lokale-lister. Hvis ingen av stedene vi titter på er ok blir det ny ringerunde... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan så lokalene ut ?

Var noen av dem aktuelle ?

For det var i går og i dag du skulle ut å se var det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg vimsevips :) Der var det noen andre enn meg som hadde vært innom dagboka, ja :lol:

Lokalet vi så på i går var Lambertseter gård. Skrev tidligere i dagboka at det ikke var aktuelt, men siden det er en av de få stedene som har åpent i juli måtte vi ta oss en titt.

Lokalet var kjempekoselig, med to salonger, begge med flotte peiser (som vi forhåpentligvis slipper å bruke...)

Storsalen var ikke så veldig stor, men plass til de "viktigste". Det er en glassveranda i tilknytting til salen, som det ev. går an å plassere noen på. Man får leie stedet hele helgen, og kan stå for alt selv, absolutt et pluss.

Alt i alt positivt innstilt til stedet, men vi må sammenligne litt mer med hensyn til pris, størrelse, utseende osv.

Vi skal se på et annet sted senere i dag, spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes interessant ut.. Selv om det nok ville blitt litt lite for oss..

Hvordan var det stedet dere var på i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det andre stedet vi så på var Bekkelagshuset.

Der er det plass til 150(!) stykker, dvs mer enn nok plass. Huset er ikke så fint utenpå, blir jo brukt til foreningshus, trening ol. så kanskje ikke så rart. Utsikten derimot er kjempefin!

Man må bruke husets kokker, og kjøpe drikke til maten derfra. Bar til etter maten, og kaker kan man ha med selv. Servitører, pynting, oppvask, rengjøring ol. er inkludert i kuvertprisen som blir på ca 600 med drikke. De pynter vanligvis etter fargene i brudebukketen :D

Veldig greit å ikke måtte tenke på hvor mange glass man bruker, hvilken farge serviettene skal ha osv, siden de tar seg av alt. Er veldig usikker på hva vi skal gjøre nå... Kanskje se på noen flere steder :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselig hilsen i dagboka mi, har smått vært innom og kikket i boka di. Men har da bare lest og ikke skrevet noe, kanskje en ide å begynne å skrive noe ord når man først er innom...

Har dere vært å sett på noen fler steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen camie, veldig koselig litt hilsner innimellom mine logger :)

Vi har ikke sett på noen flere steder, men jeg har tenkt å finlese listene fra tyren i dag. Vi har blitt enige om at Lambertseter gård blir for lite, ønsker å kunne ombestemme oss flere ganger ennå med hensyn til gjestelisten :lol:

Litt synd at det ikke er plass til flere på Lambertseter gård, for huset er veldig idyllisk og koselig!

Drømte om bryllup i natt, sikkert fordi det siste vi gjorde før vi la oss var å snakke om selskapslokaler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig var bryllupsdagen der. Jeg tror vi var i Holmlia kirke,

og at vi hadde gått snarveien fra senteret gjennom gjørma...

Det var veldig få folk der, og jeg husker ingenting av hvordan vi

så ut, hva presten sa, hvem som var der osv.

Da vielsen var over skulle vi hjem og ta klesvasken :o

Vel hjemme tok jeg av meg gifteringen. Den var ingravert

med "fyll ut her" felter. Litt utstående ru felter hvor det stod

"samboer" og "dato".

Plutselig kom det masse folk, blant annet en som vistnok var prest

som lurte på hvorfor vi ikke hadde levert papirarbeidet... Og så

våknet jeg heldigvis, puh :roll:

Det skal sies at ringene skulle hentes fra inngravering i går, og at det har blitt mye snakk om selskapslokaler i det siste... Heldigvis var inngraveringen veldig fin, med riktig navn og alt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, vi har kjøpt rekkehus! Har ventet og ventet på at fristen for forkjøpsrett skulle gå ut, og nå er det endelig vårt :hoppe:

Har i den sammenheng byttet avatar, blir mye maling i nærmeste fremtid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var selskapslokale i boks. Det blir Bekkelagshuset, og sikkert 70-80 gjester. Kuvertprisen for maten (inkludert servitører, pynt, oppvask osv) kommer på ca 450, og så kommer drikke i tillegg. Kan prøve meg på liste igjen nå:

Dette har vi gjort:

- Bestilt kirke

- spurt forlovere (begge to)

- skaffet organist (onkel)

- bestilt lokale

- bestemt meny (i hvert fall inntil videre)

- utvidet gjestelista...

- startet på ønskeliste

- kjøpt noe barinnhold

- smakt og bestemt muserende vin :wink:

- tenkt på fotograf, solist, brudepike, kjole, barmann og DJ

Dette har vi igjen (som skal gjøres før jul):

- kjøpe kjole til bruden :D

- spørre fotograf

- spørre brudepike

- spørre solist

- titte etter frisør

Tror ikke det var noe mer som stod på lista i Heges bok, men kommer sikkert på mer etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Må jo inn og hilse på hos "dagboknaboen" min. Gratulerer med hus OG selskapslokale! Her er det jammen mye som ordner seg på en gang. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt hus !

Det er visst mye som skjer om dagen for deg også ser jeg. :P

(Hvor er klappesmilyen når jeg trenger den?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Næmmen, her var det jo masse besøk, så koselig! :vinke:

Ja, folkens, her er det mye som skjer. Nesten litt for mye, har fått stresskviser... :x Nå er det huslånet som skal i boks, utrolig hvor mye papirarbeid!

camie: vi endte opp med Carrington, vintage brut fra Australia. Om vi får ha den på selskapslokalet vi har valgt gjenstår å se. Er ikke sikker på om vi må kjøpe velkomstdrink gjennom dem, og om de har begrenset utvalg eller mulighet for det meste... Har god tro på at ting skal ordne seg, han som viste oss rundt var en bekjent av kjærsten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var depositum for selskapslokalet betalt :D

(Og huset overtas torsdag eller fredag :hoppe: )

Har planer om kjoletitting med mamma til helgen, men vi får se om det blir byttet ut med malingsinnkjøp.

Skal til Nice i "høstferien", men fikk heldigvis bestilt billetter til etter messen 27.09. Får bare håpe det ikke blir helt bomtur, slik at vi like godt kunne hatt fredagen og lørdagen i Nice...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har mamma, søsteren min og jeg vært på Kristins og prøvd kjoler (bare meg som har prøvd da selvfølgelig :D ) Jeg synes servicen var helt ok, fikk bra med hjelp etterhvert som det roet seg der.

Utrolig mange fine kjoler, men veldig vanskelig å finne kjolen. Har funnet flere jeg liker bl. annet en fra sposa bella, Benjamin Roberts og st. patrick. Så nå tenker jeg på kjoler og oppussing om hverandre :lol:og litt hovedfag da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Flotte kjoler du har prøvd på, alltid hektisk i brudesalongene på lørdager, men man får jo prøvd til slutt :). Regner med at du fortsatt tar det litt rolig når det gjelder å bestemme deg etter som du skal på messen 27/9, ønsker deg lykke til med kjolevalget.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Koselig med hilsen i dagboken min. Referat del II er lagt ut, med bilder fra dagen.

Lykke til med forberedelsene og det forestående bryllupet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner ringblomst og Felix :D

Du har helt rett ringblomst, jeg tar det med ro med kjolekjøpet. Vil jo ikke bestemme meg etter bare en tur...

Den siste uka har vi pusset opp hver kveld, så det har ikke blitt tid til å tenke på noe særlig annet, i hvert fall ikke kjoleprøving. Det ble selvfølgelig mye mer å gjøre enn vi hadde trodd... (Sånn er det vel alltid?) Blir derfor ikke noe fremgang i bryllupsforberedelsene på en stund fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...