Gå til innhold

Marte og PØen 10.07.2004


*marte*

Anbefalte innlegg

Nå er det lenge siden jeg har vært her! Takk for hilsner ringblomst, og velkommen til deg Saeria, bare kos med besøk :D

Akkurat nå er jeg i USA, har vært her en uke og skal være her en uke til. Med laaaange dager blir det ikke mye tid til planlegging, men litt shopping skal det i hvert fall bli. Håper på å finne undertøy! Skal komme med oppdatering på den fronten senere.

Har tenkt på å sette en diamant i ringen min (som er en glatt gullring), men fant ut at jeg heller vil ha andre ringer med diamanter. Så da er det bare oppussing og inngravering av bryllupsdatoen som må til.

God jul til alle smugtittere og andre :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Endelig er vi i 2004! Om 6 måneder og noen dager er vi mann og frue :D

Nå skal planleggingen begynne for fullt, her er det som må settes igang med snart (og litt mindre snart) og i hvert fall starte å tenkes på:

- bestemme og lage invitasjoner

- bordkort

- blomster i kirke

- finne sted med dansekurs

- spørre toastmaster

- soalistsang i kirken

- inn- og utgangsmarsj

- brudgommens klær

- brudens sko

Tror det holder for nå jeg.

Kjøpte meg undertøy på Victoria Secrets, fant det ikke på nett. Har ikke fått prøvd det under kjolen ennå. Hvis det ikke funker får jeg ta med kjolen på shopping...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Først på tapeten nå er laging av invitasjoner. Kjærsten fikk bakoversveis av prisene på ferdiglagde kort, så nå har (endelig) han også begynt å tenke på lagingen :D

Vi var på norwegian design i dag og tittet på papir, masse fint der, og jeg tror vi har funnet det vi skal ha. Det blir en tur på panduro før vi bestemmer oss endelig. De hadde flotte forseglingsstempler, gleder meg til vi skal sitte med hvert vårt stearinlys! Har tenkt å begynne i helgen, men vi får se om det blir noe av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at på lørdag var det nøyaktig 6 måneder igjen, så nå er det mindre enn seks måneder! Føler meg både :hoppe: og :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og godt nytt år! Syntes det var lenge siden jeg hadde sett noe til deg, men kanskje det var jeg som ikke har vært aktiv pga eksamener og oppgaver på skolen? Hvordan passer undertøyet da? Mitt korsett gikk i vasken etter som spilene syntes i gjennom, men jeg har fått brukt det likevel under andre kjoler.

Mye fint på Papirgalleriet ja, har dere sett i bøkene deres for designet, eller er det egenkomponert?

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Vi har ennå ikke fått satt igang med invitasjonene, slasker som vi er... Ringblomst, de var egenkomponerte, med litt inspirasjon fra invitasjonene jeg/vi har fått opp gjennom årene. Vi var der igjen på lørdag og så var de søren meg utsolgt for papiret vi hadde bestemt oss for, og visste ikke når de fikk det inn igjen heller :( Så nå har vi kjøpt litt forskjellig og skal prøve hva som funker best. Har heller ikke fått kjøpt inn alt vi trenger, siden panduro er stengt til onsdag (og har hverken fått hvert i Ski eller Sandvika). Har fortsatt god tid da (så lenge det varer...), skal ha invitasjonene ute i slutten av februar.

Jeg fikk endelig prøvd kjolen med den nye bh'en under i går. Den passet bra, eller så bra det går an når kjolen er for stor, men mamma overbeviste meg om å prøve med korsett. Så da blir det nye shoppingrunder. Ikke meg imot da :lol:

Er veldig usikker på om jeg har lyst til å gå med korsett. Har aldri brukt det før, men inbiller meg at det er fryktelig ubehagelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen *marte*. Har ikke bestemt meg for frisør ennå, eller om jeg i det hele tatt skal bestille time. Hva neste blir vet jeg ikke, men vi finner jo alltids på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camelia

Uæhhh nå er jeg litt flau! :oops: Bladde litt i dagboken min, og ser at jeg rett og slett har oversett en hyggelig hilsen fra deg! :o Det var virkelig ikke meningen, sorry!

Du, du trenger ikke nødvendigvis sånn vanlig korsett, vet du. Jeg hadde en sånn bodygreie under brudekjolen min, skikkelig hold-inn-sak. :ler: Så SÅ stram og lekker ut, atte, ikke ubehagelig overhodet, snarere tvert i mot. Den var hvit med litt blondestæsj, hadde stropper, bøyler og trykknapper i skrittet. Kosta rundt 6-700.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden sist.

Har du fått kjøpt korsett ennå ?

Og ikke minst har dere kommet igang med invitasjonene ?

Vi har framskyndet bryllupet en uke, og fått klarhet i litt mer, ellershar det ikke skjedd særlig mye her hos oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går det litt for lenge mellom hver gang jeg er her synes jeg, men med masse å gjøre både på jobb og hjemme er det sånt som skjer. Takk for hilsner ringblomst, Camelia og Vimsevips :vinke:

Invitasjonene er påbegynt, og PØ har lånt farens maaaange år gamle sjakett, bare brukt en gang :lol:

Akurat nå er det teksten i invitasjonen som finpusses. Og spørsmålet om foreldrene våre skal stå som avsendere eller ikke er i full gang. Problemet er at ingen av oss har noen sterke meninger om det, og at vi er litt usikre på om hva som er "riktig". Så nå er det foreldrenes meninger som står for tur. (Men de er jo så opptatte at det ikke er så lett...)

Korsett derimot har jeg ikke tenkt noe mer på. Men forloveren er tilbake fra ferie, så nå blir det vel litt undertøys-shopping snart. I dag er det jo akkurat 5 måneder til bryllupet så det begynner å haste :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dumme kvinneguiden, eller trådløst nettverk, eller en kombinasjon - grrrr :evil: Hadde nettopp skrevet et langt innlegg, og så hadde jeg plutselig blitt logget ut...

Essensen var:

- invitasjonsfabrikken er i full gang, og at de forhåpentligvis blir ferdige i løpet av helgen :-)

- det blir korsettshopping på lørdag

- BC kommer kanskje til å sende meg kjolestroppene mine snart (har ventet siden september)

- må ringe rundt til steder som kan sy inn kjolen min til uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invitasjonene ble kjempefine, men morbergpapir i blekkprinter anbefalses ikke! Vi kjøpte tykt papir/tynn papp på Norway designs i eggehvit med tilhørende konvolutter. Utenpå står det invitasjon, som min kjære søster har skrevet med kalligrafipenn.

Inni er det et bilde av oss og teksten på morbergpapir (eller noe i den duren). Det er tynt litt gjennomsiktig med struktur. Fint, men veldig upraktisk... :evil: (litt sint på printern ja!)

Det tynne papiret er knytt fast til det tykke med gulltråd som det henger to "gull"ringer i. Konvolutten blir forseglet med rødt segl, med to hjerter :hjerte::hjerte:

Har ennå ikke funnet korsett, derimot masse annet dill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

I helgen var forloveren og jeg på undertøysjakt. Var på 5 forskjellige butikker, men var ikke videre imponert over utvalget. Mye stilig i andre farger derimot :roll:

Dama på Aker Brygge var kjempeflink, vi lærte å kle på oss :ler:

Det ender nok opp med at jeg bruker den stroppløse bh'en jeg kjøpte på Victoria's Secrets, og fester den med bittesmå sikkerhetsnåler til kjolen. (Spesielt etter at jeg fant ut at kjærsten ikke er spesielt fan av korsett...)

Kan hende det blir noen flagrende gevanter til senere på kvelden, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har vært litt slapp med planleggingen i det siste, og det virker som om underbevistheten min er fullt klar over dette. I natt drømte jeg nemlig om bryllupsdagen igjen... Alt var sykt stress!

Vi var ved kirken ca 12 kjæresten, jeg og forloveren hans. Vi kom i en trashy bil og det var allerede masse mennesker ved inngangen, selv om vielsen var ikke er før kl 14. Jeg hadde på meg kjolen jeg brukte på skoleballet i 9ende klasse :o Ikke hadde jeg fått kjøpt alt tilbehøret til kjolen min, og ikke vet jeg om jeg hadde tilpasset den heller. Toastmaster hadde vi glemt å spørre også... Det eneste som var klart var at kjæresten hadde ordnet brudebuketten.

Får vel hive meg rundt og planlegge litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Ufattelig deilig med påskeferie :sjarmor: Synd den snart er over...

Kjærsten har booket oss inn hos Bjørg Grete, hun underviser ca 200 brudepar i året :o Skulle komme tilbake til tidspunkt i juni, slik at vi hadde det friskt i minnet til bryllupet.

I slutten av april skal vi på infokveld i kirken. Fikk ringt de tidligere i uken, for å sjekke at alt var i orden selv om vi har flyttet ut av menigheten. Er spent på å se om det er andre vielser på samme dag som oss.

Bryllupet næmer seg med stormskritt nå, det var tre måneder igjen i går. Kjenner suget i magen og grugleder meg! Ser veldig frem til å bli fru PØ, men gruer meg litt i forhold til alt det praktiske som gjenstår i forbindelse med bryllupet. Noen ganger skulle jeg ønske vi hadde rømt landet med foreldre og forlovere, men så tenker jeg at vi jo bare skal gjøre dette en gang, og kanskje ville angre siden om vi ikke gjorde det "ordentlig". Stort bryllup blir det nå i hvert fall, invitasjonene er sendt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på glasmagasinet og fant ut hva vi skulle skrive på ønskelista :-)

Ønskelisten inneholder bl.a:

- kaffeserivse Duka Gustaf

- middagsservise Duka Carl

- glass fra kosta boda Line

- telysestake atoll kosta boda

- alto vase (et must?)

- kenwood kjøkkenmaskin

- gassgrill fra landmann :sjarmor:

(og kanskje skifer til ny terrasse)

Kjempegøy å tusle rundt og bare skrive opp masse stasj!

Vi var også innom "bryllupsbutikken", synes de hadde mye overprisete greier, men ok med brosjyrer i fleng. De hadde blant annet menyen fra pascal. Har fått med meg at kaka var dyr, men 4300 :o for kake til 76 personer! Den må være god... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Planleggingen er i høygir :) I går var vi på pascal og smakte kaker (og spiste middag også siden vi var der). Kaken av pasjonsfrukt-mouse og hele bringebær var kjempegod!

Har samlet en del kakelinker:

Kristines franske fristelser

Favorit konditori

Eckbo

Pascal har ikke nettside :(

Har tenkt oss på kristines franske i hvert fall, får se om kakemomsene kommer seg noen andre steder. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei marte!

Her inne er det lenge siden jeg har vært!

Jeg ser at du tenker på flere av de samme konditorene som meg.

Jeg skal kontakte Kristines snart, jeg har hørt mye bra om dem.

Vi har også vært hos Pascal og smakt på kaker. Veldig gode, men jeg lurer på om man får mer for pengene andre steder?

Dessuten har de hatt pasjonsfruktmousse-kaken deres i de to siste bryllupene jeg har vært i...

Eckbo har jeg ikke sett før, takk for tipset!

Lykke til med kakesmakingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...