Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

I TV-serier som CSI og lignende, så er det aldri noen detektiver, åstedsgranskere, politifolk eller noe som går med sånne hvite drakter. Noen av dem har MULIGENS noen hvite eller blå lateks-hansker over hendene. Men det er egentlig veldig sjeldent at folk har noe utover det. Det er til og med noen kvinner som har veldig langt tykt hår, og som lener seg rett over den døde personen som ligger på gulvet - slik at det lange håret deres nesten er borti liket!

Det ser jo ganske latterlig ut da. Kunne ikke de kvinnfolka i alle fall hatt en liten hårstrikk i håret, eller noe?

Anonymkode: 3b27c...704

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Maleficenta skrev:

Kanskje denne er nevnt før. Men det er irriterende når alle har forsovet seg og har dritdårlig tid, så lager de likevel den voldsomme frokosten med pannekaker ogg det er dekt på skikkelig fint. Så setter folk seg ned for å spise, men de får ikke tatt en bit for nei nå må vi skynde oss å komme oss avgårde. Men den frokosten. Den rakk de å lage

Ja er helt utrolig, man dropper jo frokosten når man har forsovet seg.  Da tar man en banan i bilen/bussen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående frokost i filmer, det er alltid fullt kaos. Folk krangler, de er sure, hyling, roping, og mye mas. Litt av en start på dagen for store og små. Og som nevnt over, noen steker alltid noe, og alle må gå før de har omtrent fått smakt på maten. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8. september 2016 den 11.54, AnonymBruker skrev:

Dersom en person havner i en slåsskamp mot en kriminell skurk. Men den kriminelle får overtaket på denne personen, og sikrer seg ett skytevåpen. Men skurken blir jo bare stående der (med skytevåpen i hånden) og titte ned på den personen som fremdeles ligger på gulvet etter slåsskampen  deres. Dermed får jo noen andre nok tid på seg til å finne igjen de som slåss, og de tar jo selvfølgelig kverken på den slemme skurken....

Eller hvis en detektiv / politi-etterforsker oppdager hva de kriminelle planlegger, så blir detektiven kidnappet av den kriminelle. Men skurkene gidder aldri å bare skyte detektiven! De finner heller på en eller annen slags intrikat løsning, som (etter planen) skal ta kverken på detektiven etter en stund. Men den kriminelle blir aldri værende for å sjekke at den etterforskeren faktisk blir drept. Dermed får jo detektiven muligheten (og nok tid) på seg til å komme seg løs, og hindre at man dør på en eller annen komplisert måte.

Anonymkode: 3b27c...704

Ja, dette er jeg enig i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

High School serier hvor elevene oppfører seg mer som de er i 20-30 årene enn tenåringer.

Anonymkode: 112a3...5f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

High School serier hvor elevene oppfører seg mer som de er i 20-30 årene enn tenåringer.

Anonymkode: 112a3...5f4

Ofte er det jo nettopp skuespillere på over tjue eller tretti år, som faktisk spiller slike karakterer.

Men det ser jo selvfølgelig ganske latterlig ut da. Klarte ikke produsentene å finne noen i den passende aldersgruppen til å spille de forskjellige karakterene? :fnise:

Anonymkode: 3b27c...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ofte er det jo nettopp skuespillere på over tjue eller tretti år, som faktisk spiller slike karakterer.

Anonymkode: 3b27c...704

Det er sjeldent man har skuespillere som er over 30 spiller tenåringer. Som regel er det skuespillere i 20 årene. Det skjer men ikke ofte. 

Anonymkode: 112a3...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ofte er det jo nettopp skuespillere på over tjue eller tretti år, som faktisk spiller slike karakterer.

Anonymkode: 3b27c...704

Enig at det ser latterlig ut. Folk på 27 og 28 som skal spille 16 og 17 åringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wanda Maximoff skrev:

Enig at det ser latterlig ut. Folk på 27 og 28 som skal spille 16 og 17 åringer. 

Ja jeg kan godta 18-21 åringer som 16 og 17 åringer. Men når man passerer 25 da blir det slitt vel dumt. 

Beverly Hills 90210 er nok det aller verste eksempelet på dette fenomenet.

Anonymkode: 112a3...5f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg kan godta 18-21 åringer som 16 og 17 åringer. Men når man passerer 25 da blir det slitt vel dumt. 

Beverly Hills 90210 er nok det aller verste eksempelet på dette fenomenet.

Anonymkode: 112a3...5f4

Ja, det er jeg enig i. :) Jeg skulle ønske de kunne få tak i noen litt yngre og mer passende i alder som tenåringer. De gir jo et ganske urealistisk inntrykk av tenårene når de velger å gjøre det på den måten. Mitt store irritasjonsmoment der er Tobey Maguire som Spider-Man. 

Endret av Wanda Maximoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg kan godta 18-21 åringer som 16 og 17 åringer. Men når man passerer 25 da blir det slitt vel dumt. 

Beverly Hills 90210 er nok det aller verste eksempelet på dette fenomenet.

Anonymkode: 112a3...5f4

Den opprinnelige 90210? Der synes jeg ikke det var så ille (den nye har jeg ikke sett, så der vet jeg ikke)? Filmen "Grease" fra 1978 er verre. Olivia Newton John var 29 og Stockard Channing 34 da de spilte high school-elever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Emera skrev:

Den opprinnelige 90210? Der synes jeg ikke det var så ille (den nye har jeg ikke sett, så der vet jeg ikke)? Filmen "Grease" fra 1978 er verre. Olivia Newton John var 29 og Stockard Channing 34 da de spilte high school-elever.

Vel i da de startet i 1990 var 

Gabrielle Carteris 29

Ian Ziering-26

Luke Perry-24

Jason Priestley-21

Shannen Doherty 19

Jennie Garth 18

Brian Austin Green-17

Tori Spelling-17

 

Så ja noen av de var i en ok alder men andre for gammel. Men poenget er egentlig at de oppfører seg mer som folk i 20-30 årene og ikke slik tenåringer gjør.  High School elever oppfører seg som regel langt mer voksne enn vanlige tenåringer.

Anonymkode: 112a3...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2016 den 20.26, Wanda Maximoff skrev:

Enig at det ser latterlig ut. Folk på 27 og 28 som skal spille 16 og 17 åringer. 

Men 16-17 åringer vet ikke hvordan å oppføre seg som ekte TV-tenåringer.  Tenåringer på TV er langt mer modne enn vanlige tenåringer, så da trenger man en skuespiller som er langt mer moden.  Tenk om man skulle ha TV-tenåringer som oppførte seg som tenåringer.  Det hadde da virkelig ikke gått an! :ironi: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Benja Golden

Grunnen til at det som regel er voksne folk i 20 årene som spiller tenåringer er på grunn av amerikanske lover. Som gjør at folk under 18 bare kan jobbe en vis antall timer. Og det er derfor lettere for produksjonen og bruke voksne skuespillere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2016 den 19.46, AnonymBruker skrev:

High School serier hvor elevene oppfører seg mer som de er i 20-30 årene enn tenåringer.

Anonymkode: 112a3...5f4

Dawson Creek, Sier bare jeg.

 

Anonymkode: 75557...d93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Benja Golden skrev:

Grunnen til at det som regel er voksne folk i 20 årene som spiller tenåringer er på grunn av amerikanske lover. Som gjør at folk under 18 bare kan jobbe en vis antall timer. Og det er derfor lettere for produksjonen og bruke voksne skuespillere. 

17th heaven var alle barna skuespilleren den alderen de spilte, (uten Ruthie)

Anonymkode: 75557...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mary. spilt av jessica biel . når serien startet i 1996 var hun 14.

Lucy spilt av beverly mitchell var 15 (spilte 13)

Simon-

David Gallagher var 11 år.

Mackenzie Rosman som spilte Ruthie var 7 år.

Kjæresten/skuespillen  til mary var 16-20 i serien.

 

 

Samme gjelder f eks. Switch at birth, the secret life of tenager og haugvis av Disney filmer og serier.

Anonymkode: 75557...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benja Golden
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

17th heaven var alle barna skuespilleren den alderen de spilte, (uten Ruthie)

Anonymkode: 75557...d93

Jeg antar du mener 7th heaven. Ja i familie serier så er de som spiller tenåringer som regel ekte tenåringer.  Men i High School serier så er de sjeldent det.

Nå er det ikke helt riktig at de alle var den alderen de spilte altså av de som spilte barna

Barry Watson som spilte Matt er i virkeligheten født i 1974. Mens karakteren han spilte er født i 1980

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benja Golden
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mary. spilt av jessica biel . når serien startet i 1996 var hun 14.

Lucy spilt av beverly mitchell var 15 (spilte 13)

Simon-

David Gallagher var 11 år.

Mackenzie Rosman som spilte Ruthie var 7 år.

Kjæresten/skuespillen  til mary var 16-20 i serien.

 

 

Samme gjelder f eks. Switch at birth, the secret life of tenager og haugvis av Disney filmer og serier.

Anonymkode: 75557...d93

Jeg skrev som regel 

Som regel er ikke alltid

 

I de aller fleste tilfeller er det voksne skuespillere som spiller tenåringer.

 

Og jeg kan garantere deg at alle de som var under 18 jobbet mindre enn de voksne skuespilleren i serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk bare legger på i telefonen uten å si ha det. Skjedde hele tiden i gossip girl f.eks. Gjør de sånn i usa? Man må jo si ha det før man legger på!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...