Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

1 time siden, Fireball skrev:

Om noen i serien får tak i noen for å si "turn on the news", slår de på tv'en akkurat der den spesifikke saken snakkes om og det helt i starten av sendingen :laugh:  Er aldri sånn at nyhetssendingen er ferdig/helt på slutten :laugh:

Pluss at de alltid skrur av mens de ser på det superviktige nyhetsinnslaget før det er ferdig! :fnise: det var sååå viktig å få med seg at de ikke gadd å se alt, tydeligvis!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Rainbow skrev:

Pluss at de alltid skrur av mens de ser på det superviktige nyhetsinnslaget før det er ferdig! :fnise: det var sååå viktig å få med seg at de ikke gadd å se alt, tydeligvis!

Jaa det og :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden, så dette er kanskje nevnt før. Men i legeserier gjør turnuslegene stort sett sykepleierens jobb, bortsett fra de gangene de plutselig tar verdens dristigste avgjørelse og utfører operasjoner t.o.m. sjefskirurgen ikke ville gjort.

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom en detektiv eller politi-etterforsker har ett fotografi / tegning av en mistenkt kriminell, og så søker de med dette fotografiet / tegningen gjennom en eller annen database over tidligere lov-brytere eller noe.

Da tar det maks femten eller tjue sekunder før det popper frem ett navn, adresse, bilder og litt av hvert over den mistenkte...

Anonymkode: 3b27c...704

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom en detektiv eller politi-etterforsker har ett fotografi / tegning av en mistenkt kriminell, og så søker de med dette fotografiet / tegningen gjennom en eller annen database over tidligere lov-brytere eller noe.

Da tar det maks femten eller tjue sekunder før det popper frem ett navn, adresse, bilder og litt av hvert over den mistenkte...

Anonymkode: 3b27c...704

Fotografi forstår jeg, det er jo et stillbilde av personen. Men når de kan finne folk ut fra fantomtegninger og finne dem i IFIS eller hva det enn heter, så er jeg mye mer skeptisk. 

Det er også overraskende hvor ofte mistenkte har samme bakgrunn på bildet sitt, selv før de har vært innom en politistasjon. Også folk som har vært døde i 20 år har samme bakgrunn på det fine bildet sitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at menn nesten alltid blir framstilt som perverse idioter\tapere i de fleste serier. 

Anonymkode: a7bb6...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser mange ting er allerede nevnt.

Jeg irriterer meg grenseløst over at Horatio Cane i CSI, jeg synes at han er et sånt skikkelig dra til tryne. Jeg kan ikke fordra når han poserer i slutten og begynnelsen av en episode. Og når han tar av og på solbrillene!!! Jeg dør litt inni meg hver gang. 

Jeg synes også det er skikkelig kleint når det er så tydelig at likene ligger å puster, og ikke minst når de får små rykninger og bevegelser. 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden, så jeg vet ikke om disse er nevnt før:

- utlendinger i engelskspråklige filmer/serier som snakker med hverandre på engelsk, og alltid med en overdreven aksent

- personer som er blitt skutt, eller er på sykehus, har alltid noe viktig å si/holder på viktig info. men dør før de får sagt det (vanligvis midt i en setning)

- helten vinner stort sett alle slåsskamper, selv om han blir holdt tilbake av 2-3 personer når han blir banket opp

Anonymkode: 384f8...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere:

- når foreldrene til en som er populær reiser bort, ender det alltid opp med en hjemme-alene-fest - og bestandig skjer det noe galt som at huset blir helt rasert osv.

- ungdommer som røyker, drikker alkohol og/eller har dårlige karakterer på skolen er "bad news" som de andre ungene må holde seg langt unna

- i serier som f.eks. Jessica Fletcher tar hovedpersonen aldri feil og politifolk blir fremstilt som idioter

- .etterforskerne i CSI tar aldri feil

- i f.eks. CSI, hvis en person som etterforskerne kjenner privat blir beskyldt for noe, så er det en selvfølge at de er uskyldige

Anonymkode: 384f8...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

- .etterforskerne i CSI tar aldri feil

Anonymkode: 384f8...018

Dette er noe som egentlig gjelder alle politiserier.

Anonymkode: a7bb6...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alt så sikkert nevnt men:

Folk er så dumme! Som feks i Walking Dead er de helt ram på det. Uten å spoile for mye men når en viss dame er låst inn i ett rom med en som holder på å bli zombie. Så har hun mulighet til å vri seg og få tak i noe som kan kutte henne løs men istedet for snakker hun masse med han som er i rommet og begynner først å vri seg løs når han ikke kan snakke lenger og straks blir zombie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det at menn nesten alltid blir framstilt som perverse idioter\tapere i de fleste serier. 

Anonymkode: a7bb6...c89

Er ikke det bare fakta da? 

Anonymkode: 1eee2...74b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det bare fakta da? 

Anonymkode: 1eee2...74b

Ja men de burde også være ærlige å si at alle kvinner er horer som knuller hva som helst for penger.

Anonymkode: a7bb6...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse


Hvis en politi-etterforsker / detektiv skal lete etter en mistenkelig person. Han eller hun går bortover ett langt fortau. Men så ser etterforskeren den personen de leter etter, på ganske langt hold. For eksempel  ved den andre siden av veien eller noe. Så roper politi-etterforskeren etter den andre personen - selv om han befinner seg veldig langt unna!

Dermed blir jo selvfølgelig den mistenkte advart, og man forsøker å stikke av fra detektiven. 
Det er jo helt idiotisk at detektiven liksom skal "advare" den mistenkte, på denne måten!

Anonymkode: 3b27c...704

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefoner som ringer. Og ringer. Og ringer. SVAR DA, FOR FAEN

"Hacking" - 'la oss skrive veldig fort på tastaturet og ignorere datamusa mens vi lirer av oss fraser som høres teknologiske ut'

En russer eller annen ikke-amerikaner som snakker med aksent, "I drank Yuri vodka. Bottle is empty. Was good vodka" og ellers ikke snakker veldig godt engelsk. Men plutselig kommer man til et fagområde der de kan alle orda på engelsk. Altså, vår kjære russer kan feilfritt navngi alle delene på en motor på engelsk, men hvordan kan han samtidig mangle grunnleggende grammatiske kunnskaper?

Ellers, ikke-amerikanske som snakker engelsk seg i mellom, som "I Spit on Your Grave (remake)". Tre bulgarske brødre, ingen særlig flytende i engelsk velger da å snakke engelsk med hverandre? Ok...

En million mennesker dør smertefullt, men hjertene til oss seere skal blø for hovedpersonens ufordragelige og plagsomme drittunge? Hovedpersonen er mannen, som, om han ikke redder verden, i hvert fall sin egen familie, mens kona er plagsomt ubrukelig (det synes jeg er kjønnsdiskriminerende - om hun hadde gått rundt naken i hele filmen hadde det ikke brydd meg. Ubrukeligheten og avhengihetsforholdet til vår helt, derimot, det bryr meg).

Barn hvis eneste bidrag til filmen var skriking

Ekstreme aldersforskjeller mellom menn/kvinner. Er det virkelig så mange på min alder (25) som vil ha menn dobbelt så gamle som dem? Reflekteres dette i virkeligheten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera
2 timer siden, Ginavn skrev:

Ekstreme aldersforskjeller mellom menn/kvinner. Er det virkelig så mange på min alder (25) som vil ha menn dobbelt så gamle som dem? Reflekteres dette i virkeligheten?

Det der er noe kvinnelige Hollywood-skuespillere har reagert på lenge. Når de passerer 29 får de ikke lenger roller som kjæresten/partneren til mannlige rolleinnehavere på seksti. De er for gamle, faktisk. Helt utrolig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, Emera skrev:

Det der er noe kvinnelige Hollywood-skuespillere har reagert på lenge. Når de passerer 29 får de ikke lenger roller som kjæresten/partneren til mannlige rolleinnehavere på seksti. De er for gamle, faktisk. Helt utrolig.

 

Ja, jeg har sett debatten, og det er tragisk. Jeg håper det endres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ginavn skrev:

Ja, jeg har sett debatten, og det er tragisk. Jeg håper det endres


 Kommer sikkert ikke til å forandre seg med det aller første. Dessverre. :tristbla:

Anonymkode: 3b27c...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2. juli 2016 at 13.02, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 3b27c...704

 

Sånn skal det gjøres :Knegg:

 

Endret av goodbye_kitty
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de aldri betaler for seg. Enten så sier de hva de vil ha, f.eks en kaffekopp også får de den å går. Skjer ikle dette, betaler de vanligvis altfor mye og tipser til himmelen. 

Anonymkode: fc12f...2ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...