Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

1. Jeg synes det er rart at dem aldri går på toalettet, sjelden ihvertfall. Dem må ha store blærer for å klare holde ut.

2. At i serier som "Mord og mysterier", så er personen som ble drept i forrige episode, tilbake med et nytt navn og ny jobb. Det skjer for hele tiden. Noen har blitt drept sikkert 3 ganger før, men kommer alltid tilbake i neste episode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, TrekStar skrev:

1. Jeg synes det er rart at dem aldri går på toalettet, sjelden ihvertfall. Dem må ha store blærer for å klare holde ut.

2. At i serier som "Mord og mysterier", så er personen som ble drept i forrige episode, tilbake med et nytt navn og ny jobb. Det skjer for hele tiden. Noen har blitt drept sikkert 3 ganger før, men kommer alltid tilbake i neste episode.

1. Det ar da ingen grunn til å ha med at de går på do. 

2. Så du tror at en skuespiller bare kan spille en rolle ?. 

Anonymkode: 8b64b...5ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, TrekStar skrev:

1. Jeg synes det er rart at dem aldri går på toalettet, sjelden ihvertfall. Dem må ha store blærer for å klare holde ut.

2. At i serier som "Mord og mysterier", så er personen som ble drept i forrige episode, tilbake med et nytt navn og ny jobb. Det skjer for hele tiden. Noen har blitt drept sikkert 3 ganger før, men kommer alltid tilbake i neste episode.

De er flinke til å gjenbruke skuespillerne i "Mord og mysterier", ja 🙂 Bl.a. er han som senere spiller politietterforskeren som er fetteren til Barnaby, som også heter Barnaby, mistenkt morder i sesong 4, tror jeg det var. Da var han gartner.

Jeg synes ikke det gjør noe at de bruker samme skuespillere i flere roller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Million skrev:

De er flinke til å gjenbruke skuespillerne i "Mord og mysterier", ja 🙂 Bl.a. er han som senere spiller politietterforskeren som er fetteren til Barnaby, som også heter Barnaby, mistenkt morder i sesong 4, tror jeg det var. Da var han gartner.

Jeg synes ikke det gjør noe at de bruker samme skuespillere i flere roller.

Han er så slesk i en rolle og veldig skikkelig som politimann, troverdig i begge rollene, bra skuespiller! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt flaut å skrive om at jeg legger merke til, men ...

pissestrålen på film/TV er ikke gul eller lysegul ofte, den er gjennomsiktig som vann. 

 

Etter at jeg ble mor til en sønn å passer på at han treffer strålen rett på diverse toaletter, så ser jeg strålen er gul, at det noe jenter ikke tenker på mye på da vi egentlig ikke sitter å ser på den da vi går på do selv. Gutter/menn ser jo rett på den , så jeg tenker filmskapere osv. burde klare å legge til farge på strålen. For troverdighet. 

 

Det har skjedd de har hatt rett farge på film, men det er jaggu ikke ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wonders skrev:

Litt flaut å skrive om at jeg legger merke til, men ...

pissestrålen på film/TV er ikke gul eller lysegul ofte, den er gjennomsiktig som vann. 

 

Etter at jeg ble mor til en sønn å passer på at han treffer strålen rett på diverse toaletter, så ser jeg strålen er gul, at det noe jenter ikke tenker på mye på da vi egentlig ikke sitter å ser på den da vi går på do selv. Gutter/menn ser jo rett på den , så jeg tenker filmskapere osv. burde klare å legge til farge på strålen. For troverdighet. 

 

Det har skjedd de har hatt rett farge på film, men det er jaggu ikke ofte. 

Vist man har drikt veldig mye vann så kan den være gjennomsiktig som vann. Men normalt skal den være lysegul. Er den mørkegul må du drikke mer vann.

 

Det var litt avsporing beklager.

Anonymkode: 8b64b...5ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjærlighetsbarn98

Lattermaskinen er så irriterende. Kan det ikke heller bli stille slik at vi seere kan begynne å le? Synes ikke det er morsomt med det publikumet som ler i bakgrunnen, bare merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vist man har drikt veldig mye vann så kan den være gjennomsiktig som vann. Men normalt skal den være lysegul. Er den mørkegul må du drikke mer vann.

 

Det var litt avsporing beklager.

Anonymkode: 8b64b...5ba

Ja. Og det går litt på troverdigheten når de ikke klarer å få til fargen. Om noen skal pisse for åpent kamera, gjør det troverdig. Litt malingsfarge og de er i mål   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Lattermaskinen er så irriterende. Kan det ikke heller bli stille slik at vi seere kan begynne å le? Synes ikke det er morsomt med det publikumet som ler i bakgrunnen, bare merkelig.

Enig. Tenker det er fra forrige århundre . 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I highschool serier. Er man god i sport er man dum og er man smart så er man alltid nerd som er elendig i sport. Går liksom ikke an å være begge deler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Maleficenta skrev:

I highschool serier. Er man god i sport er man dum og er man smart så er man alltid nerd som er elendig i sport. Går liksom ikke an å være begge deler.

Også er det alltid de som er best i sport som er de kjekkeste og mest populære blant det motsatte kjønn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de ofte presiserer relasjon og navn: Your brother John, your sister Amy. Dette er vel mest vanlig i serier. 

Skjønner at det er for seerenes del, men det er så unaturlig å si. 

 

Anonymkode: 3733c...a45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en episode av "Criminal Minds" hvor gjerningspersonen allerede har myrdet flere personer. Etterhvert klarer de etterforskerne selvfølgelig å spore opp denne personen, akkurat i det han skal ta livet av sitt neste offer. Det er jo slik de fleste episodene er bygd opp. 

Men ved de aller første ofrene (helt i begynnelsen av episoden) så tok morderen livet av dem ganske kjapt og greit. Men ved det aller siste offeret sitt, så blir faktisk morderen  stående og snakke ganske lenge med offeret sitt, skryte av alle sine tidligere dåder, og bla bla bla. Det er jo nettopp derfor at etterforskerne får akkurat nok tid til å oppdage dem, før morderen rekker å gjøre noe særlig skade på det siste offeret sitt. Dersom morderen hadde gjort som ved alle sine tidligere offer, og gjennomført det han har planlagt, så ville han sannsynligvis rukket å gjøre seg ferdig med det siste offeret sitt også - i god tid før politiet faktisk dukker opp der. Alt det tompratet til "morderen" har bare blitt puttet inn der, nettopp fordi etterforskerne skal få litt lenger tid på seg til å løse saken.    

Og voila så er hele problemet løst, i løpet av bare en episode som vanlig...    

Anonymkode: 2cecb...72b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest secretidentity

Måten de fremfører replikkene på, i hvert fall når det gjelder norske filmer og tv-serier. Jeg har gitt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, alltid presis skrev:

Det må bare være på TV at kvinner vet så utrolig lite om sin egen kropp. Jeg håper ihvertfall det.

Men du må huske på at dette er amerikanere. Mange av dem er ufattelig uvitende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2019 den 19.54, AnonymBruker skrev:

Dette er også en ting som er idiotisk.

Jeg bruker filmen She`s All That fra 1999 som eksempel.
 

Her er Rachael Leigh Cook sin karakter stygg fordi hun har briller på seg (Noe hun ikke er)

d6fe5d20-c4f6-4b85-a67a-a152ed3412c1.png

Men så tar hun av seg brillene og plutselig synes alle hun er kjempevakker

shes-all-that-red-dress.jpg

Alt som skal til for å gjøre noen vakker er å ta av de brillene.

Anonymkode: 8b64b...5ba

Den hvite trøya hun har på seg på bildet ønsket jeg meg sååå veldig da jeg var yngre. Random 😂

Anonymkode: a8046...ea1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater at de bestiller drinker eller mat og bare går med en gang. De forlater det de har kjøpt konsekvent.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2019 den 10.29, AnonymBruker skrev:

At de ofte presiserer relasjon og navn: Your brother John, your sister Amy. Dette er vel mest vanlig i serier. 

Skjønner at det er for seerenes del, men det er så unaturlig å si. 

 

Anonymkode: 3733c...a45

En variant av det jeg hadde tenkt å krive. I de første episodene når de skal etablere "universet" slik at man skjønner hvem som er hve, Jeg er jo nødvendigheten av det, men ofte gjøres det på en dårlig påtrengende måte slik som at

"Hei kjære, jeg kom akkurat hjem fra leketøysfabrikken hvor jeg har vært på jobb i dag! Kommer din gale søster Susan og den ufordragelige ektemannen hennes Brett som er pilot på middag idag?"

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...