Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om dette gjelder flere serier, men jeg har lagt merke til det i The Big Bang Theory. Hver gang Leonard får en melding midt på natta, tar han på seg brillene for å lese den. Det nevnes i en episode at han er nærsynt, altså trenger han ikke brillene for å lese. Liten detalj, men det irriterer meg faktisk.

Anonymkode: f6b3d...d44

Han kan jo ikke engang prate når han ligger i senga, uten å ta på brillene. 

Anonymkode: 47e4e...941

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4stjerners middag: 4 "kjendiser" der man kanskje har hørt om en av de før, lager mat og drikker seg fulle og tøver. Spydig kokk står på sidelinja og forteller om alt de gjør galt med maten. Har de noen gang gjort noe rett?  Tid for hjem: En gjeng håndverkere som pusser opp kjellerstuene til velstående bergensere. Ofte er det ikke noe i veien med rommene de pusser opp, annet enn at de kunne byttet gardiner og ommøblert litt feks. Men neida..her skal det rives vegger, røskes ut det som røskes kan! Peis på orange vegger og rare løsninger med platåer og pallesofaer og gud vet hva.. sjelden fint iallefall🙄 (I de fleste tilfellene).

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Tantadi skrev:

4stjerners middag: 4 "kjendiser" der man kanskje har hørt om en av de før, lager mat og drikker seg fulle og tøver. Spydig kokk står på sidelinja og forteller om alt de gjør galt med maten. Har de noen gang gjort noe rett?  Tid for hjem: En gjeng håndverkere som pusser opp kjellerstuene til velstående bergensere. Ofte er det ikke noe i veien med rommene de pusser opp, annet enn at de kunne byttet gardiner og ommøblert litt feks. Men neida..her skal det rives vegger, røskes ut det som røskes kan! Peis på orange vegger og rare løsninger med platåer og pallesofaer og gud vet hva.. sjelden fint iallefall🙄 (I de fleste tilfellene).

 Dette er vel de fleste sånne reality show i ett nøtteskall. :nisse:

Anonymkode: 3b27c...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om dette gjelder flere serier, men jeg har lagt merke til det i The Big Bang Theory. Hver gang Leonard får en melding midt på natta, tar han på seg brillene for å lese den. Det nevnes i en episode at han er nærsynt, altså trenger han ikke brillene for å lese. Liten detalj, men det irriterer meg faktisk.

Anonymkode: f6b3d...d44

Godt poeng. Jeg er nærsynt og bruker briller, men tar de alltid av meg om jeg skal fikle med mobilen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om dette gjelder flere serier, men jeg har lagt merke til det i The Big Bang Theory. Hver gang Leonard får en melding midt på natta, tar han på seg brillene for å lese den. Det nevnes i en episode at han er nærsynt, altså trenger han ikke brillene for å lese. Liten detalj, men det irriterer meg faktisk.

Anonymkode: f6b3d...d44

Du vet jo ikke hvor nærsynt han er. Jeg har brillestyrke på -11, og jeg tar på meg brillene når jeg skal lese sms'er. Rett og slett fordi uten, må jeg lukke andre øyet, og ha mobilen nesten borti øyeeplet, og det er ubehagelig og slitsomt. Så altså mye lettere å bare ta på seg brillene og ikke føle at man pådrar seg strekk i fokuseringsmusklene. 

Anonymkode: d23c4...353

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.1.2018 den 22.57, Ginavn skrev:

Bensin varer tydeligvis for alltid

Trekantdrama, og feil person ser feil handling på feil tid, så er det aldri mulighet til å ordne opp i misforståelsen

Hackere trenger ikke datamus, og jo raskere du klasker og dasker på tastaturet, desto fortere hacker du

Utlendinger i amerikanske serier som selvfølgelig prater med aksent, men har et imponerende ordforråd. Altså, all den dritten a' mor har i kjøkkenskap- og skuffer vet jeg ikke hva er på norsk, og hvert fall ikke på engelsk. 

"Få kula ut!" 

Har de Tesla så er det kritisk lavt batterinivå og alle må holde pusten i håp om at de finner ei stikkontakt. Får skikkelig lite lyst på Tesla for den må ha ekstremt dårlig batterikapasitet...

Anonymkode: 8a12b...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skikkelig imperialistisk og harry når folk med annet morsmål enn engelsk snakker gebrokken engelsk seg imellom.

Og hvis jeg ikke har nevnt det før, blir irritert når de går fra halvspist, god restaurantmat.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har de Tesla så er det kritisk lavt batterinivå og alle må holde pusten i håp om at de finner ei stikkontakt. Får skikkelig lite lyst på Tesla for den må ha ekstremt dårlig batterikapasitet...

Anonymkode: 8a12b...33f

Har ikke sett Tesla i noen nyere filmer :) Men jeg tenkte mer på at bensinen i seg selv kan lagres i evigheter, uten at det går utover kvaliteten

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en overdrivelse å si at det irriterer meg, men jeg er imponert over hvor godt alle husker lange telefonnumre og adresser etter å ha fått dem oppramset i all hast i telefonen. Man ser ytterst sjelden noen skrive det ned, men de husker det perfekt lenge etterpå. 

Synes også det er litt artig at alle i norske serier og filmer har bærbar Mac. Den står alltid åpen med logoen godt synlig, men det er nok heelt tilfeldig. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8.1.2018 at 1:24 PM, AnonymBruker said:

I Neste Sommer og den nye serien Nesten Voksen er det også søsken med forskjellig dialekt. Kan de ikke skifte dialekt? Der er jo skuespillere! Gudene vet hvor mange britiske skuespillere som snakker amerikansk og omvendt. Og alle ser ut til å mestre ulike dialekter. I Norge finnes det også skuespillere som mestrer dette. Pål Sverre Hagen, for eksempel. Hvis du er betalt for å spille en rolle, hva med å legge seg litt i selen å gjøre det bra?

Anonymkode: 8a12b...33f

ER jo mange søsken som har forskjellig dialekt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2018 den 18.19, hind skrev:

ER jo mange søsken som har forskjellig dialekt da :)

Er du ironisk nå?

Anonymkode: 8a12b...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsken kan ha forskjellige dialekter i voksen alder. F.eks om de er fra Porsgrunn og en av dem flytter til Alta så kan det skje etter noen år at den som flyttet til Alta forandrer dialekten ihvertfall litt. 

Anonymkode: a2205...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Er du ironisk nå?

Anonymkode: 8a12b...33f

Nei, ikke ironisk. Jeg og mine søsken snakker forskjellig fordi vi måtte flytte rundt på grunn av våre foreldres jobb. Vi ble alle dialektmessig mest preget av stedet vi bodde rundt skolestart og de første skoleårene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 30.1.2018 at 11:40 AM, AnonymBruker said:

Du vet jo ikke hvor nærsynt han er. Jeg har brillestyrke på -11, og jeg tar på meg brillene når jeg skal lese sms'er. Rett og slett fordi uten, må jeg lukke andre øyet, og ha mobilen nesten borti øyeeplet, og det er ubehagelig og slitsomt. Så altså mye lettere å bare ta på seg brillene og ikke føle at man pådrar seg strekk i fokuseringsmusklene. 

Anonymkode: d23c4...353

Du har faktisk et godt poeng, jeg har ikke helt tenkt så langt. Noen ting tyder faktisk på at han har ganske dårlig syn også. Jeg er nærsynt selv, men ser vel så godt uten brillene som med på nært hold, og har tenkt at du må ha ganske høy styrke om du trenger briller for slike ting. Takk, du hjalp meg faktisk med det irritasjonsmomentet.

Anonymkode: f6b3d...d44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At deltagerne på Hver gang vi møtes, snufser og gråter. Er de forpliktet til dette i kontrakten? :raven:

Anonymkode: f2414...721

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tom Bäcker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At deltagerne på Hver gang vi møtes, snufser og gråter. Er de forpliktet til dette i kontrakten? :raven:

Anonymkode: f2414...721

Ja. Og å skryte ville og uhemmet av sangene til de andre B-artistene som er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Ginavn skrev:

Leger/sykepleiere som har på hansker før de går inn på pasientrommet

Leger med ring på fingeren. Ække så farlig med hygiene på film.

Anonymkode: 8a12b...33f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leger med ring på fingeren. Ække så farlig med hygiene på film.

Anonymkode: 8a12b...33f

Dessverre ganske vanlige irl også det.

Anonymkode: f9350...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...