Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Tannkost skrev:

At de ikke trenger noe form for forspill. De bare kjører på. Hadde det bare vært så enkelt. 

Man MÅ da ikke ha forspill.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, Tannkost skrev:

At de ikke trenger noe form for forspill. De bare kjører på. Hadde det bare vært så enkelt. 

Ja og at alle kvinner ALLTID kommer bare av å bli pult. Og par som har sex kommer alltid samtidig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Peonjenta skrev:

Man MÅ da ikke ha forspill.

Da må jeg si at jeg er veldig, veldig misunnelig på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å avspor. 

Anonymkode: f2414...721

Fei for din egen dør. Du svarer på et halvt år gammelt innlegg. 

Anonymkode: 7fc2b...04f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når helten står med ryggen til og fienden med et maskingevær prester å skyte alle andre steder en der helten står.

Anonymkode: a2205...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Masterchef, men når det blir drama og skal skje noe sjokkerende, så blir det svart. Så viser de starten igjen! Hva er vitsen med det? Redd for at vi ikke skal få det med oss, så derfor må de vise starten av krangelen på nytt?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man er enten overdrevent smart eller overdrevent dum. 

Anonymkode: a2205...9de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av den effekten med at når to snakker sammen og den ene skal komme med en betroelse om noe, så reiser vedkommende seg og kikker ut av vinduet. 

Anonymkode: 7f683...4fe

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bolla2 skrev:

At søsken snakker forskjellig dialekt.

Var du så heldig at du fikk med deg Syv Søstre-såpeserien som gikk på tv2 på nittitallet? Der var liksom alle fra samme lille bygd, født og oppvokst, og knapt én person snakket samme dialekten... De som spilte foreldre snakket stort sett ulike former for østlandsk, mens ungene snakket bergensk (og søsken snakket ulik versjon av bergensk; en snakket penbergensk, den andre gatebergensk). Helt utrolig teit. 

Anonymkode: d23c4...353

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På siden av tråden, men grøss og gru alle de som snakker med eh..eh..eh..eh.. mange ganger i samme setning. Argh..

Anonymkode: 10494...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At alt skal eksplodere i actionfilmer. Spesielt biler

Når folk har mareritt, så våkner de opp skikkelig brått. Gjerne er de svette. Jeg har hatt mange mareritt i mitt liv, men aldri våknet opp på den måten :P kanskje det er vanlig å våkne sånn brått?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var du så heldig at du fikk med deg Syv Søstre-såpeserien som gikk på tv2 på nittitallet? Der var liksom alle fra samme lille bygd, født og oppvokst, og knapt én person snakket samme dialekten... De som spilte foreldre snakket stort sett ulike former for østlandsk, mens ungene snakket bergensk (og søsken snakket ulik versjon av bergensk; en snakket penbergensk, den andre gatebergensk). Helt utrolig teit. 

Anonymkode: d23c4...353

I Neste Sommer og den nye serien Nesten Voksen er det også søsken med forskjellig dialekt. Kan de ikke skifte dialekt? Der er jo skuespillere! Gudene vet hvor mange britiske skuespillere som snakker amerikansk og omvendt. Og alle ser ut til å mestre ulike dialekter. I Norge finnes det også skuespillere som mestrer dette. Pål Sverre Hagen, for eksempel. Hvis du er betalt for å spille en rolle, hva med å legge seg litt i selen å gjøre det bra?

Anonymkode: 8a12b...33f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Snuppah00 skrev:

At alt skal eksplodere i actionfilmer. Spesielt biler

Når folk har mareritt, så våkner de opp skikkelig brått. Gjerne er de svette. Jeg har hatt mange mareritt i mitt liv, men aldri våknet opp på den måten :P kanskje det er vanlig å våkne sånn brått?

Jeg opplever det faktisk ofte i perioder hvor ptsd'en min blir trigget. Det er veldig ubehagelig å våkne så brått i full panikk og helt gjennomsvett. Aner ikke om det er vanlig for friske mennesker da :P

Anonymkode: 819ad...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Neste Sommer og den nye serien Nesten Voksen er det også søsken med forskjellig dialekt. Kan de ikke skifte dialekt? Der er jo skuespillere! Gudene vet hvor mange britiske skuespillere som snakker amerikansk og omvendt. Og alle ser ut til å mestre ulike dialekter. I Norge finnes det også skuespillere som mestrer dette. Pål Sverre Hagen, for eksempel. Hvis du er betalt for å spille en rolle, hva med å legge seg litt i selen å gjøre det bra?

Anonymkode: 8a12b...33f

Jeg gremmes fremdeles over at Varg Veum snakker østlandsk i de nye filmene.. Altså, er skuespilleren virkelig så dårlig at han ikke klarer fake en bergensdialekt? De kunne like gjerne satt kong Haakon til å snakke sognadøl-dialekt i Kongens Nei, det er akkurat like teit. 

Anonymkode: d23c4...353

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.12.2017 den 1.00, Peonjenta skrev:

De går med sko inne i USA, på de engelske øyer og i en rekke andre land.   Det virker nesten særnorsk å ta av seg skoene i verdenssammenheng.

Mannen min er engelsk, og hjemme hos de fleste av hans familie tar vi av oss skoene når vi kommer inn. Men de er stort sett ikke like strenge som oss, har man glemt noe i stua etter å ha tatt på seg skoene er det som oftest greit å løpe inn og hente det uten å ta av skoene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2018 den 13.49, Christy89 skrev:

Jeg elsker Masterchef, men når det blir drama og skal skje noe sjokkerende, så blir det svart. Så viser de starten igjen! Hva er vitsen med det? Redd for at vi ikke skal få det med oss, så derfor må de vise starten av krangelen på nytt?

Det irriterer meg og, men jeg lurer på om det har å gjøre med at der det "går svart" så har det vært reklamepause i den opprinnelige sendinga, og at grunnen til at de viser starten av dramaet på nytt er at folk skal få en liten oppfriskning :) Men ja, det er irriterende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at norske skuespillere ser ut til å være ute av stand til å snakke andre dialekter enn sin egen sier jo egentlig hvor dårlige mange norske skuespillere er.  

Anonymkode: a2205...9de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, vscare skrev:

Det irriterer meg og, men jeg lurer på om det har å gjøre med at der det "går svart" så har det vært reklamepause i den opprinnelige sendinga, og at grunnen til at de viser starten av dramaet på nytt er at folk skal få en liten oppfriskning :) Men ja, det er irriterende

Det er nok dette som er forklaringen, ja. I USA har de flere reklamepauser enn det vi har (selv om de er mange nok). 

Anonymkode: 7fc2b...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...