Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, Polybios skrev:

Jeg har litt vanskelig for å tro at du kan ha sett Buffy mange ganger

Vampyrene i Buffy var ikke superraske de var ikke noe raskere en mennesker. Kanskje litt raskere men ikke superraske. Ikke slik som i True Blood hvor de er superraske. Etter at mesteren hadde drukket blod av Buffy og kastet henne i vannet så gikk han rolig ut. Angel er forresten heller ikke en superrask vampyr. 

Aldri i løpe av noen episoder så vi en superrask vampyr i Buffy. 

Også med tanke på at vi bare ser en liten del av strekningen de måtte gå fra underverden til skolen kan man anta at de løp største delen av veien. Men for å gjøre det dramatisk så ble det gjort slik som man ser i serien.

 

Det mest irriterende med Buffy er den idiotiske måten hun slo Glory på i finalen av sesong 5.

Eh, jo, jeg har vokst opp med Buffy helt siden det først kom ut på norsk TV, og har sett DVD settet mitt rimelig mange ganger i løpet av årene som har gått. 

Skjønner ikke hvorfor i alle dager du er så kverulerende. Har aldri orket å sett alle disse utallige vampyrseriene (som f.eks True blood) som har kommet ut i ettertid når vampyrer plutselig ble så poppis, hvor de har kuttet alle kvalitetene som alltid har gjort vampyrer til de skumle skapningene som de er, til fordel for å gjøre dem nymoderne og over the top.  

Vi får klart og tydelig se både i Btvs og Ats at Angel er en topptrent fyr. Akkurat som Buffy, som trener hardt (i tillegg til hennes medfødte fysiske sterke fordeler). De er begge raske som bare det! 

Og nei, vi får ikke bare se en liten strekning av veien de går. Vi får se både når de kommer ut av undergrunnen, og når de går ute utenfor skolen/langs veien, og når de går inne i skolen, og når de går med trappen og Buffy sier hun skal gå alene. 

Du skjønte tydeligvis ikke poenget mitt 🙄🙄🙄 

 

Anonymkode: 3ec67...4e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Polybios
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eh, jo, jeg har vokst opp med Buffy helt siden det først kom ut på norsk TV, og har sett DVD settet mitt rimelig mange ganger i løpet av årene som har gått. 

Skjønner ikke hvorfor i alle dager du er så kverulerende. Har aldri orket å sett alle disse utallige vampyrseriene (som f.eks True blood) som har kommet ut i ettertid når vampyrer plutselig ble så poppis, hvor de har kuttet alle kvalitetene som alltid har gjort vampyrer til de skumle skapningene som de er, til fordel for å gjøre dem nymoderne og over the top.  

Vi får klart og tydelig se både i Btvs og Ats at Angel er en topptrent fyr. Akkurat som Buffy, som trener hardt (i tillegg til hennes medfødte fysiske sterke fordeler). De er begge raske som bare det! 

Og nei, vi får ikke bare se en liten strekning av veien de går. Vi får se både når de kommer ut av undergrunnen, og når de går ute utenfor skolen/langs veien, og når de går inne i skolen, og når de går med trappen og Buffy sier hun skal gå alene. 

Du skjønte tydeligvis ikke poenget mitt 🙄🙄🙄 

 

Anonymkode: 3ec67...4e6

 

Jeg har liten tro at du har sett noe særlig av Buffy. Noe du bekrefter med det du skriver her.

 

Men nok om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Polybios skrev:

 

Jeg har liten tro at du har sett noe særlig av Buffy. Noe du bekrefter med det du skriver her.

 

Men nok om det.

For all del, du må gjerne tro hva enn du vil. 

Anonymkode: 3ec67...4e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men kom på en ting som irriterer meg.

Når de har handlet så kan man alltid se at eggekartongen, juice kartongen og alt som er i papp ikke inneholder noenting. Det samme med mye annet de drar opp, det blir så utrolig unaturlig når de pakker det med seg og setter på plass.

Noen ganger ser man også når de skal bruke ketshup, krydder ol at det er helt tomt.

Ellers tar de stort sett bare et bit av hva de spiser på, uasnett om det er hjemme eller på kafe. De er liksom for opptatt av å prate  til å spise. For å si det sånn, når jeg spiser, så spiser jeg!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sacramone skrev:

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men kom på en ting som irriterer meg.

Når de har handlet så kan man alltid se at eggekartongen, juice kartongen og alt som er i papp ikke inneholder noenting. Det samme med mye annet de drar opp, det blir så utrolig unaturlig når de pakker det med seg og setter på plass.

Noen ganger ser man også når de skal bruke ketshup, krydder ol at det er helt tomt.

Ellers tar de stort sett bare et bit av hva de spiser på, uasnett om det er hjemme eller på kafe. De er liksom for opptatt av å prate  til å spise. For å si det sånn, når jeg spiser, så spiser jeg!

Det er fordi filmingen hadde blitt et herk om de i tillegg skulle spise av maten. Det er greit nok hvis det er fries eller lignende som ikke viser hvor mye man har spist, men når man har åpen tallerken, milkshake o.l. hadde det blitt fryktelig vanskelig. 

Anonymkode: 7fc2b...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sacramone skrev:

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men kom på en ting som irriterer meg.

Når de har handlet så kan man alltid se at eggekartongen, juice kartongen og alt som er i papp ikke inneholder noenting. Det samme med mye annet de drar opp, det blir så utrolig unaturlig når de pakker det med seg og setter på plass.

Noen ganger ser man også når de skal bruke ketshup, krydder ol at det er helt tomt.

Ellers tar de stort sett bare et bit av hva de spiser på, uasnett om det er hjemme eller på kafe. De er liksom for opptatt av å prate  til å spise. For å si det sånn, når jeg spiser, så spiser jeg!

Og ungene spør alltid etter de har spist i 5 minutter om de kan bli unnskyldt å gå fra bordet?   Og man ser at de nesten ikke har rørt maten.  Fikke dere lov til det som unger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og hvis "the good guy" får retta pistolen mot seg, så velger alltid "the bad guy" å ta seg goooooood tid før han skal skyte, slik at "the good guy" kan bli reddet i siste liten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sacramone skrev:

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men kom på en ting som irriterer meg.

Når de har handlet så kan man alltid se at eggekartongen, juice kartongen og alt som er i papp ikke inneholder noenting. Det samme med mye annet de drar opp, det blir så utrolig unaturlig når de pakker det med seg og setter på plass.

Noen ganger ser man også når de skal bruke ketshup, krydder ol at det er helt tomt.

Ellers tar de stort sett bare et bit av hva de spiser på, uasnett om det er hjemme eller på kafe. De er liksom for opptatt av å prate  til å spise. For å si det sånn, når jeg spiser, så spiser jeg!

Altså, Gilmore Girls. Og de er liksom så sinnsykt matglade, er jo masse god mat med hele tiden i serien, blir alltid så oppgitt når de går fra maten uten å ha spist eller knapt spist det. Særlig alle de deilige burgerne :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det rareste med Sex and the city er jo at de gjennom 6 sesonger aldri feirer jul. Vi hører aldri noe om familien til Carrie. Men pussig nok nesten alle de andres familier i serien. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sacramone skrev:

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men kom på en ting som irriterer meg.

Når de har handlet så kan man alltid se at eggekartongen, juice kartongen og alt som er i papp ikke inneholder noenting. Det samme med mye annet de drar opp, det blir så utrolig unaturlig når de pakker det med seg og setter på plass.

Noen ganger ser man også når de skal bruke ketshup, krydder ol at det er helt tomt.

Ellers tar de stort sett bare et bit av hva de spiser på, uasnett om det er hjemme eller på kafe. De er liksom for opptatt av å prate  til å spise. For å si det sånn, når jeg spiser, så spiser jeg!

Er så irriterende når de lager mye mat, spiser en bit for så å stikke på jobben fordi dem har dårlig tid :klaske: eller heller opp en hel kopp med kaffe for så å ta en slurk ..

hva er poenget med å lage 10 pannekaker i en stabel om du bare skal spise en bit før du skal på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, #Sunrise skrev:

Er så irriterende når de lager mye mat, spiser en bit for så å stikke på jobben fordi dem har dårlig tid :klaske: eller heller opp en hel kopp med kaffe for så å ta en slurk ..

hva er poenget med å lage 10 pannekaker i en stabel om du bare skal spise en bit før du skal på jobb?

Enig. Og så sitter jeg og tenker skal all den gode maten bli ødelagt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15. november 2017 den 19.18, AnonymBruker skrev:

Når handlingen legges til et land hvor engelsk ikke er morsmålet, snakker alle engelsk likevel, men med sterk aksent. Ta Child 44, for eksempel. Handlingen er lagt til Sovjetunionen, men rolleinnehaverne snakker grammatisk korrekt engelsk med sterk russisk (?) aksent.

Blir det mer troverdig da, liksom?

Anonymkode: 8a12b...33f

DETTE, herregud.

 

Også irriterer jeg meg grønn over damene i sånne krig/action filmer hvor man skal løpe, gå mye ute osv, som har LØST FLAGRENDE, LANGT og fint hår. Altså går jeg til butikken i litt vind, er jeg plutselig et kråkereir og bruker 10 min å å børste det fint igjen liksom. Blir bare alt for dumt når de har fint løst hår, som ligger perfekt og er lutt sånn "sexy beac hair" ish etter 5 netter i skogen liksom, eller etter å ha blitt skutt på. + det hadde vært i veien for synet. Blir alt for provosert over at de ikke bare kan sette det opp i hestehale eller en jævla dott!!!(for å ikke snakke om når de ikke har hatt tilgang på dusj, så ser fortsatt håret tørt og fint ut - vet ikke med dere, men etter over ei uke uten dusj så ser det ut som noen har helt matolje over huset på meg assa, fettete hår hefra til månen) :fnise:

Anonymkode: 5c942...12a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen detter i vannet/sjøen/elva også er de tørre 5 minutter etterpå.  De trenger ikke å bytte klær helle, det bare tørker i en fei på kroppen deres. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når nerdete og ikke akkurat lekre gutter blir sammen med deilige babes. give me a break.

Anonymkode: 8c787...51a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også at det ikke skildrer problemene med å ha mensen i sånne dommedagsfilmer/serier + at folk faktisk har sex og risikerer graviditet...

 

Også det at eldre skuespillere, spiller unge folk. Blir for dumt når fullt utviklete damer i sin beste alder (rundt 30), skal spille 16-17 åringer i serier. Alle vet at 16 åringer ser ut/og er barn - blir for dumt når de liksom skal se ut som sex-symboler og være rasjonelle og greier.

+ endel tenåringsjenter som sikkert sammenligner seg med disse "gjevnaldrene" jentene, o gutter som tror noen 16 åringer ser ut som 30 åringer natulig.

Anonymkode: 5c942...12a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også at det ikke skildrer problemene med å ha mensen i sånne dommedagsfilmer/serier + at folk faktisk har sex og risikerer graviditet...

 

Også det at eldre skuespillere, spiller unge folk. Blir for dumt når fullt utviklete damer i sin beste alder (rundt 30), skal spille 16-17 åringer i serier. Alle vet at 16 åringer ser ut/og er barn - blir for dumt når de liksom skal se ut som sex-symboler og være rasjonelle og greier.

+ endel tenåringsjenter som sikkert sammenligner seg med disse "gjevnaldrene" jentene, o gutter som tror noen 16 åringer ser ut som 30 åringer natulig.

Anonymkode: 5c942...12a

Det første du nevner mener jeg faktisk talt å ha sett i en eller annen film eller serie. Husker ikke hvilken men mener å huske at en jente trofdde hin skulle dø første gang hun fikk mensen fordi ingen hadde fortalt henne om hva det var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Maleficenta skrev:

Det første du nevner mener jeg faktisk talt å ha sett i en eller annen film eller serie. Husker ikke hvilken men mener å huske at en jente trofdde hin skulle dø første gang hun fikk mensen fordi ingen hadde fortalt henne om hva det var

Jeg tenker på filmen "Carrie" ut fra det du beskriver her. Den fra 1976 er veldig bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/4/2017 at 10:55 AM, Sacramone said:

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men kom på en ting som irriterer meg.

Når de har handlet så kan man alltid se at eggekartongen, juice kartongen og alt som er i papp ikke inneholder noenting. Det samme med mye annet de drar opp, det blir så utrolig unaturlig når de pakker det med seg og setter på plass.

Noen ganger ser man også når de skal bruke ketshup, krydder ol at det er helt tomt.

 

Det samme irriterer meg med kaffekopper, sånne take-away i papp. De veiver dem rundt og man ser de er tomme.. Ok kanskje karakteren har drukket opp kaffen men det beste hadde jo vært om de tok litt vann eller noe oppi så det virket mer realitisk..

Anonymkode: 7fc12...c9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedpersonene i politiserier bruker ikke uniform, som Lucifer. En veldig bra serie, altså, men akkurat det plager meg.

At man blir slått gjentatte ganger i hodet uten å besvime/dø. 

At man i "reality" planlegger så dårlig og blir redda av "tilfeldigheter". Maskin og Mekk Alaska. Sjefsmekaniker'n sjæl skal langt til skogs for å fikse en stor maskin. Han må selvsagt jobbe raskt ("VI TAPER PENGER!!!!!"). Dessverre mangler han en viktig del for å fikse motoren. Men tror dere ikke at han klarer å improvisere med teltstanga tilhørende teltet han fikk låne av en kollega?! Bare kappe teltstanga for å få den biten og *magi* det virka! Eller at man er så jævlig mot nye folk i bransjen - det gjør at jeg tenker jeg er veldig glad for å ikke jobbe i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

High school filmer og serier da castet er en del eldre enn tenåring. De fleste i Grease var jo godt over 20. Tror hun som spilte Sandy var nesten 30

At den vanlige mannen i gata klarer å lure og slå the bad guys. (Som gjerne er i mafiaen, Hells Angeles osv) det hadde neppe skjedd i det virkelige liv. Da hadde den vanlige mannen i gaten blitt dengt og til og med drept.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...