Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Jeg irriterer meg over at når en sykepleier eller lege skal gi en sprøyte så presser de ut omtrent halvparten med nærbilde på sprøyta som spruter ut væsken. Greit at man skal fjerne luftbobler, men det er litt drøyt. Irriterer meg også over blodprøver og sprøytes som settes/tas heeelt feil. 

Anonymkode: 47e4e...941

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I krim-serier som CSI eller NCIS så har det skjedd ett eller annet kriminelt, vanligvis ett (eller flere) mord. 

Men den aller første personen som de mistenker for å være gjerningsperson, er nesten ALDRI den egentlige gjerningspersonen. Det skal bare virke som denne  personen er mest mulig mistenkelig, men så skjer det en eller annen "tvist" underveis i hver episode. Så etterhvert blir det alltid noen andre som viser seg å være den virkelige gjerningspersonen... 

Anonymkode: 3b27c...704

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når handlingen legges til et land hvor engelsk ikke er morsmålet, snakker alle engelsk likevel, men med sterk aksent. Ta Child 44, for eksempel. Handlingen er lagt til Sovjetunionen, men rolleinnehaverne snakker grammatisk korrekt engelsk med sterk russisk (?) aksent.

Blir det mer troverdig da, liksom?

Anonymkode: 8a12b...33f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på en ting til: Tenner! Særlig i amerikanske filmer har alle perfekte, nyblekete tenner, uansett om de er lutfattige, rusmisbrukere, fengselsfugler eller rett og slett helt vanlige mennesker. Er tannbehandling gratis i USA?

Og helten mister aldri ei tann, uansett om han blir slått ørten ganger på truten....

Ikke får de blåmerker heller, kanskje et kledelig lite kutt i panna, som plastres med to små strips. Noen dager senere kan man ikke se at de har vært i slosskamp. 

Anonymkode: 8a12b...33f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de slemme skyter ørt og førti skudd, men ingen treffer helten. Så skyter helten ett skudd og treffer skurken midt i brystet og han detter død om. 

Anonymkode: 47e4e...941

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Folk som rømmer finner en bakdør, hemmelig gang, luke etc men lar døren stå åpen så forfølgerene straks ser hvor de har tatt veien...   de kunne like gjerne sendt en sms om hvor de var... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Dersom noen skal søke etter fingeravtrkk, så tar det max tre eller fire sekunder før de får opp navn, bilder, adresse på personen de leter etter... 

Anonymkode: 3b27c...704

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de bruker evigheter på å snu seg for å se etter skumle saker. Skjønner at det er for dramatisk effekt, men mest sannsynlig hadde noen i virkeligheten blitt drept lenge før de skjønner at det er noe bak dem.

JUMPSCARES. HVA ER VITSEN? Man kan fint få til en skummel film uten stygginger som skriker i kamera med høye lyder.

Kjærlighetsdrama som skjer fordi kommunikasjon er et fremmedord. SNAKK SAMMEN.

Serier og filmer hvor mannen i et forhold blir framstilt som et hjelpeløst barn som ikke klarer noe uten kvinnen, og kvinnen blir fremstilt som en tørr kjerring som aldri har hørt om moro.

Anonymkode: 3ebf2...d10

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i komiserier: På kjøkkenet står det masse glorete frokostblandingesker, ris osv. oppå kjøleskap og inni matskap uten dører. :klo:Det er som om de ber om å få masse edderkoppegg i maten hvis ikke det hadde vært for at du kan følge serien fra sesong til sesong og de samme eskene står der! :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2.5.2009 at 8:23 PM, Pingting said:

Det er faktisk veldig vanlig i mange andre land å gå med sko inne

Slik var det her i landet også. Jo, husets folk kunne gå i tøfler, men gjester beholdt uten unntak skoene på. Første gang i mitt liv jeg så en gjest ta av seg skoene, var  i 1974. 

Anonymkode: 5ef89...3a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom en person blir forfulgt utendørs, og  de forsøker å stikke av. Da løper de ALLTID rett frem nedover en velsig bred bilvei. Dette gjør jo selvfølgelig at de aom følger etter, oppdager dem med en gang. Dermed kan de løpe etter dem som blir forfulgt, og kjøredem ned med bil eller noe... 

Isteden burde jo den fordulgte ha løpt bortover noen veldig smale side-veier, over gårdsplasser og så videre. Da ville det ha blitt veldig mye vanskeligere å oppdage hvor de løper, og de som følger etter med bil kan ikke kjøre over alt... 

Anonymkode: 3b27c...704

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillemisbrukere som leiter etter piller og bare finner tomme bokser over alt.  de er vel ikke så konstant dopa at de ikke husker at de tar siste pilla fra ALLE boksene?   Hvorfor kaster de de bare ikke.  Sammen med alkoholikere, når de leiter er det bare tomme flasker å finne.  Kaster man ikke tomme flasker?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant en ting som irriterte meg idag. Politikvinnen låste bildørene fra utsiden mens en mann satt inni bilen og da vsr det visdtnok ikke mulig for han mannen å komme seg ut av bilen. I samtlige biler jeg har vært i så selv om bilwn låses med sentrallås fra utsiden så låser man bilen opp fra innsiden og kommer deg ut bare ved åpne døra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Maleficenta skrev:

Fant en ting som irriterte meg idag. Politikvinnen låste bildørene fra utsiden mens en mann satt inni bilen og da vsr det visdtnok ikke mulig for han mannen å komme seg ut av bilen. I samtlige biler jeg har vært i så selv om bilwn låses med sentrallås fra utsiden så låser man bilen opp fra innsiden og kommer deg ut bare ved åpne døra

Jeg har faktisk sittet i en bil en gang som ikke gikk å låse opp fra innsiden :sjokkert: kanskje de har lånt den bilen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Vet ikke om det har vært nevnt i tråden før,men når damer med høyhælte sko blir forfulgt,så tar de aldri av seg skoa med klakkende hæler. Og hvor det selvfølgelig blir så mye vanskeligere å løpe. Er bare så sjukt teit,og vet ikke hvor ofte jeg har sett det. Mye dumt og latterlig i filmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når noen løper gjennom en lang korridor f.eks. kontor eller sykehus, og hører at noen kommer, så smetter de inn på et rom og klarer å komme seg unna. Men uansett hvor virksomt kontoret eller sykehuset ellers er, så er det sjelden (bare i komedier?) det er noe på rommet de smetter inn på. Og de i korridoren ser aldri den som gjemmer seg uansett hvor mye av dem den som gjemmer seg har sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser gjennom hele Buffy på nytt for ørtende gang og fant noe som jeg synes var sykt irriterende i sesongfinalen av første sesong. Sikkert ikke bare i Buffy dette har vært tilfelle. 

Buffy, hovedkarakteren, blir druknet og drept av sesongens store slemming (som heter The Master). Hele byen holder på å bli angrepet av en hær vampyrer og demoner, og alt håp er ute om The Master klarer å komme seg fri ut i verden. 

Bestevennen til Buffy, Xander, og kjæresten Angel kommer akkurat i tide til få liv i henne. Hun kommer seg på beina, og tiden er knapp for å ta The Master før han dreper alt og alle. SÅ kommer det som irriterte vettet av meg. Buffy, Xander og Angel (sistnevnte som er en superrask vampyr BTW) GÅR hele veien fra en undergrund og gjennom en stor uteplass, skole og helt opp til et tak. De går til og med ikke i rask gange!!!!! Selvfølgelig med heftig kul bakgrunnsmusikk for å gjøre en montage ut av det, med Buffy fremst og guttaboys rett bak henne på hver sin side. 

Altså, når det står mellom liv og død og enda litt mer livsfarlig fare så løper man så fort beina klarer å dra kroppen med seg.. 

Til å være en overnaturlig serie hvor realisme i grunn er et fremmedord så var vel egentlig dét der det mest urealistiske i hele episoden! 

Anonymkode: 3ec67...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, #Sunrise skrev:

Jeg har faktisk sittet i en bil en gang som ikke gikk å låse opp fra innsiden :sjokkert: kanskje de har lånt den bilen :fnise:

Hehe. Kanskje det 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Polybios
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser gjennom hele Buffy på nytt for ørtende gang og fant noe som jeg synes var sykt irriterende i sesongfinalen av første sesong. Sikkert ikke bare i Buffy dette har vært tilfelle. 

Buffy, hovedkarakteren, blir druknet og drept av sesongens store slemming (som heter The Master). Hele byen holder på å bli angrepet av en hær vampyrer og demoner, og alt håp er ute om The Master klarer å komme seg fri ut i verden. 

Bestevennen til Buffy, Xander, og kjæresten Angel kommer akkurat i tide til få liv i henne. Hun kommer seg på beina, og tiden er knapp for å ta The Master før han dreper alt og alle. SÅ kommer det som irriterte vettet av meg. Buffy, Xander og Angel (sistnevnte som er en superrask vampyr BTW) GÅR hele veien fra en undergrund og gjennom en stor uteplass, skole og helt opp til et tak. De går til og med ikke i rask gange!!!!! Selvfølgelig med heftig kul bakgrunnsmusikk for å gjøre en montage ut av det, med Buffy fremst og guttaboys rett bak henne på hver sin side. 

Altså, når det står mellom liv og død og enda litt mer livsfarlig fare så løper man så fort beina klarer å dra kroppen med seg.. 

Til å være en overnaturlig serie hvor realisme i grunn er et fremmedord så var vel egentlig dét der det mest urealistiske i hele episoden! 

Anonymkode: 3ec67...4e6

Jeg har litt vanskelig for å tro at du kan ha sett Buffy mange ganger

Vampyrene i Buffy var ikke superraske de var ikke noe raskere en mennesker. Kanskje litt raskere men ikke superraske. Ikke slik som i True Blood hvor de er superraske. Etter at mesteren hadde drukket blod av Buffy og kastet henne i vannet så gikk han rolig ut. Angel er forresten heller ikke en superrask vampyr. 

Aldri i løpe av noen episoder så vi en superrask vampyr i Buffy. 

Også med tanke på at vi bare ser en liten del av strekningen de måtte gå fra underverden til skolen kan man anta at de løp største delen av veien. Men for å gjøre det dramatisk så ble det gjort slik som man ser i serien.

 

Det mest irriterende med Buffy er den idiotiske måten hun slo Glory på i finalen av sesong 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...