Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

På 10.12.2016 den 19.23, Eugene Wrayburn skrev:

Hvordan hvite om en person er ond eller god

 

Er personen vakker så er han\hun en god og snill person

Er en person stygg så er han\hun en ond person.

 

Selvsagt er det unntak fra denne regelen. Men i de fleste tilfeller er det slik.

Men det er jo litt sånn i virkeligheten også. Stygge folk er som regel bitre og usympatiske.

Anonymkode: ebb0d...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eugene Wrayburn
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo litt sånn i virkeligheten også. Stygge folk er som regel bitre og usympatiske.

Anonymkode: ebb0d...bea

Bitre og usympatiske er ikke det samme som ond

 

du er klar over det ikke sant ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Eugene Wrayburn skrev:

Bitre og usympatiske er ikke det samme som ond

 

du er klar over det ikke sant ?

De kan bli onde ved å gjøre onde handlinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eugene Wrayburn
17 minutter siden, Maleficenta skrev:

De kan bli onde ved å gjøre onde handlinger

En snill vakker person kan også gjøre onde handlinger. 

 

Men nå sporer tråden av så mer sier jeg ikke om den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker etterforskningsserier og har sett så mange oppigjennom årene at det er litt rart at jeg ikke har irritert meg over dette før nå:

Men hva er det med at all informasjon de i gjengen kommer med tas for god fisk? De står rundt et bord og ramser opp info, uten at noen kommenterer på infoen som er gitt, det er automatisk aksept for alt. 

 

Person 1: "The suspect is black, loves waffles, and was last seen leaving Pennsylvania"

Person 2: "Well, his mother lives in Baltimore, but they had a fight last christmas so we know he is not going there".

Person 3: "His last victim was killed after 8 hours ,and it's been 8 hours and 7 minutes, so we are too late"

Person 1: "His next target will be lactose intolerant."

Person 2: "You know what to do, move."

:bond:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Eugene Wrayburn skrev:

En snill vakker person kan også gjøre onde handlinger. 

 

Men nå sporer tråden av så mer sier jeg ikke om den saken.

Ja er mange vakre badguys på film

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Poppie skrev:

Elsker etterforskningsserier og har sett så mange oppigjennom årene at det er litt rart at jeg ikke har irritert meg over dette før nå:

Men hva er det med at all informasjon de i gjengen kommer med tas for god fisk? De står rundt et bord og ramser opp info, uten at noen kommenterer på infoen som er gitt, det er automatisk aksept for alt. 

 

Person 1: "The suspect is black, loves waffles, and was last seen leaving Pennsylvania"

Person 2: "Well, his mother lives in Baltimore, but they had a fight last christmas so we know he is not going there".

Person 3: "His last victim was killed after 8 hours ,and it's been 8 hours and 7 minutes, so we are too late"

Person 1: "His next target will be lactose intolerant."

Person 2: "You know what to do, move."

:bond:

Det er jo fordi de har funnet denne infoen et sted. De står jo ikke å bare finner det på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 I actionfilmer hvor to bitre "fiender" snakker med hverandre, over telefon.   

 Person 1: "You can run, but you can't hide. We are going to find you"

 Person 2: "Not if I find you first!"

 Uansett hvem, som finner hvem. Så kommer de vel uansett til å finne hverandre? :fnise:

Anonymkode: d67d8...c8c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Urealistiske framstillinger av menn og kvinner

 

Ja det skjer det også. at menn blir urealistisk framstilt.

Anonymkode: 5bcc2...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2016 den 14.56, Maleficenta skrev:

Det er jo fordi de har funnet denne infoen et sted. De står jo ikke å bare finner det på

Men tar du alt du hører for god fisk? I det virkelige liv vil man ikke stå rundt et bord og pøse ut fakta uten at noen spør om tilleggsopplysninger.

Jeg forstår jo HVORFOR serieskaperne gjør det sånn, hadde jo vært dørgende kjedelig med all small-talken, men det er ingen som snakker sammen på den måten, hverken på jobb eller fritid - vi bruker jo flere fyll- enn informative setninger når vi snakker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, January 02, 2017 den 18.53, Poppie skrev:

Men tar du alt du hører for god fisk? I det virkelige liv vil man ikke stå rundt et bord og pøse ut fakta uten at noen spør om tilleggsopplysninger.

Jeg forstår jo HVORFOR serieskaperne gjør det sånn, hadde jo vært dørgende kjedelig med all small-talken, men det er ingen som snakker sammen på den måten, hverken på jobb eller fritid - vi bruker jo flere fyll- enn informative setninger når vi snakker.

De skal jo på en måte liksom være profesjonelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hovedpersonen er skadet, og tatt til fange, så er det helt utrolig hva han klarer.. Han kan klatre ut vindu, slås, fikse bomber, eller få kidnapper drept, eller skadet. Han kan blø masse, men heller bare på ett eller annet, eller surer rundt en liten skitten fille. Alt er bra. Ingen smerter.    Så kommer han seg endelig på sykehus, blir bandasjert herfra til månen, og det er ikke måte på hvor vondt han har det.. Får han en klem eller et kyss så kryper han sammen av smerte. Skal han drikke vann, er det så vondt at han nesten ikke klarer å puste..

Anonymkode: 9ba9b...d35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hovedpersonen er skadet, og tatt til fange, så er det helt utrolig hva han klarer.. Han kan klatre ut vindu, slås, fikse bomber, eller få kidnapper drept, eller skadet. Han kan blø masse, men heller bare på ett eller annet, eller surer rundt en liten skitten fille. Alt er bra. Ingen smerter.    Så kommer han seg endelig på sykehus, blir bandasjert herfra til månen, og det er ikke måte på hvor vondt han har det.. Får han en klem eller et kyss så kryper han sammen av smerte. Skal han drikke vann, er det så vondt at han nesten ikke klarer å puste..

Anonymkode: 9ba9b...d35

Litt overdrevet i blant, men effekten av adrenalin/noradrenalin i stressituasjonen har mye å si. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2016 den 18.01, Nasse Nøff ❤ skrev:

Jeg ønsker meg en film eller serie som er nytt. 
Som går litt utenfor "normene". De uskrevne reglene for film og tv. Noe som er litt mer "WOW!".En serie/film som følger ingen regler. Ta for eksempel "sjangertrekk", lærte om det på skolen og ser det igjen og igjen. 
Jeg vil at noen skal komme med en film f.eks, et eventyr. Som ikke følger disse sjangertrekkene, som driter i dem og lager noe nytt, unikt og eget! Slik at det ikke blir så forutsigbart og oppbrukt. 
Det er fortsatt et eventyr, men det følger ikke reglene for et eventyr om du forstår. Vanskelig å forklare :P 

 

Sett black ? Serie med uavhengige enkeltstående episoder. En del av episodene som er ganske bra, og de ligner ikke på noe annet. Ligger på Netflix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ISeeYouCreep
takk skrev (På 6.1.2017 den 18.25):

Sett black ? Serie med uavhengige enkeltstående episoder. En del av episodene som er ganske bra, og de ligner ikke på noe annet. Ligger på Netflix.

 :fnise:

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

den har jeg ikke sett, takk for tipset. Har vært stuck på supernatural og andre serier jeg har sett tusen gang før, alt for lenge. Så prøver å oppdatere meg på nye serier :fnise:

Ser jeg har skrevet feil. Skal stå black mirror 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
takk skrev (På 6.1.2017 den 20.23):

Ser jeg har skrevet feil. Skal stå black mirror 🙂

 :fnise:

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I politi-serier som "silent witness" og CSI eller lignende, så er det noen folk som liksom skal stå for obduksjon av drepte mennesker. 

Men de samme folkene, er tydeligvis også ansvarlige for å undersøke  fingeravtrykk, og skytevåpen. Sikre alle tenkelige (og utenkelige) spor fra forskjellige åsteder. Snakke med vitner og mistenkte. Samt gjøre alt mulig annet! :P

De har tydeligvis ingen andre politi-etterforskere, som kan gøre slike ting...,

Anonymkode: 3b27c...704

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...