Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det at Dr. Turner og hans familie i Call the Midwife alltid er så lykkelige og fornøyde.

Anonymkode: 8b64b...5ba

Haha, har tenkt på det samme selv. Og venter egentlig bare på at det smeller hos dem og.

Samtidig så har de jo slitt med at han ble enkemann, barnløshet, at hun måtte gi opp det å være nonne etc, men alt ble jo tatt med ett smil. Og ordnet seg greit. 

Anonymkode: 9ba9b...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom en person er bortreist på grunn av jobb i  ett par uker, så kan venner (eller kjæreste) plutselig bestemme seg for å reise på ferie og besøke personen som er på jobb. 

De som kommer på besøk behøver tydeligvis ikke å avtale dette med SIN arbeidsplass, eller gjøre noe som helst. Bare å bestille fly-billetter, og reise i vei. Må tydeligvis ha temmelig god økonomi også da. Kan plutselig få en ide om å reise til den andre siden av jordkloden og bo i dagesvis (eller ukesvis) ved svindyre hotell, besøke noen de kjenner, og stikke på nærmest konstant shopping. 

Anonymkode: 2cecb...72b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en gjeng med karakterer løper fort på en ekstremt lang strekning, og når de stopper opp så trekker de ikke en gang pusten og snakker som om de ikke løp mange km i strekk 🤣 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller når en bil kjører etter dem så løper de rett fram og ikke inn til siden.

Anonymkode: 8b64b...5ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen løper etter toget som går fra stasjonen. Toget går fortere og fortere, men de som løper for å rekke toget holder samme avstand fra toget i lang tid. Det må jo bety at i stedet for å prøve å nå toget prøver de å løpe i samme fart som toget.

Anonymkode: 60c63...fb1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller når en bil kjører etter dem så løper de rett fram og ikke inn til siden.

Anonymkode: 8b64b...5ba

Ja, hvorfor ikke løpe inn i skogen f.eks når en bil kjører etter deg på veien? Ser bare dumt ut når de løper fremover 

At vinduer er så tynne at når du dytter en mot vinduet, så ramler personen igjennom og dør. Ramler kanskje 3 etasjer ned mot asfalt. Ikke noe blod eller noe. Ser bare ut som person ligger å sover egentlig. 

Endret av smalls
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"It's not like in the movies!"

Enkelte serier er helt skrekkelige på dette. La merke til det da jeg så et klipp fra.. Scorpion tror jeg.

Noen har skadet seg eller blitt skutt på mens de har på seg vest. Viktig å påpeke at ting gjør vondt ved å gi en eller annen tosk replikken "Det er ikke som på film". 
Greit nok at man skal ha litt stikk til enkelte actionfilmer hvor helten alltid er så himla usårbar, men nå har vi nådd et kleint nivå syntes jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Big Bang Theory. Hovedkarakterene har doktorgrad i fysikk og jobber på universitetet. Deler av serien går ut på at de skal vise hvor smarte de er ved å komme med fysikk-kommentarer regelmessig, men fysikk-kommentarene er nesten aldri mer avanserte enn hva som undervises på videregående skoler eller man kan lese i Illustrert Vitenskap. Dette er fysikk karakterene later som er superavansert. 

Samme ser man i mange filmer og TV-serier. 

Anonymkode: 60c63...fb1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker noen ganger at folk ikke er klar over at tv serier og filmer bare er skuespill.

Anonymkode: 8b64b...5ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mistenker noen ganger at folk ikke er klar over at tv serier og filmer bare er skuespill.

Anonymkode: 8b64b...5ba

Folk er jo ikke dumme og er fult klar over det er skuespill.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, smalls skrev:

Folk er jo ikke dumme og er fult klar over det er skuespill.

Tvilsomt.

Anonymkode: 8b64b...5ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte Filmer og TV-serier. Men irriterer meg når intervjueren ikke har lest seg opp om personen han/hun intervjuer. Eller når intervjueren konstant avbryter intervjuobjektet. 

Anonymkode: 60c63...fb1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mistenker noen ganger at folk ikke er klar over at tv serier og filmer bare er skuespill.

Anonymkode: 8b64b...5ba

Joda det gjør vi.

Vi kan fremdeles irritere oss av typiske ting som går igjen. 

Anonymkode: 85a7d...3c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når hovedpersonen må bygge en pc fra scratch så kunne de like gjerne brukt en tryllestav.. Er liksom "schmikk schmakk da var vi ferdig".. Og det tok 3 sekunder. 

Når noen skal hacke seg inn på en pc på film så klarer de alltid å gjette passordet på 3.forsøk.. Typ "Hva var navnet på personens favorittsåpe.. Hm... Å!! Lano... Pling!!" 

Jeg blir rasende når jeg ser skrekkfilm og trusselen/den onde alltid må snuble rett før de får tak i hovedperson.. Hva er oddsen?? Skjer hver gang..!! 

Også er det irriterende når det er kampscener med sverd, og en karakter står med 5 fiender rundt seg.. De 4 som ikke fekter front til front med personen står bare og henger bak han, når de lett kunne fått inn et hugg bakfra!!

Damer på film som våkner opp med bølger i håret som i virkeligheten krever 3 timer i stolen hos frisør.. 

At helten skal være så "care" og henge med leppa, smiler aldri og myser med øynene... Når skal vi få en sabla jovial helt som gapskratter og er mer som en klovn en helt?? 

 

 

 

 

Anonymkode: 72905...e97

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tvilsomt.

Anonymkode: 8b64b...5ba

Som sagt, folk er ikke dumme og skjønner jo det er skuespill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når hovedpersonen må bygge en pc fra scratch så kunne de like gjerne brukt en tryllestav.. Er liksom "schmikk schmakk da var vi ferdig".. Og det tok 3 sekunder. 

Når noen skal hacke seg inn på en pc på film så klarer de alltid å gjette passordet på 3.forsøk.. Typ "Hva var navnet på personens favorittsåpe.. Hm... Å!! Lano... Pling!!" 

Jeg blir rasende når jeg ser skrekkfilm og trusselen/den onde alltid må snuble rett før de får tak i hovedperson.. Hva er oddsen?? Skjer hver gang..!! 

Også er det irriterende når det er kampscener med sverd, og en karakter står med 5 fiender rundt seg.. De 4 

At helten skal være så "care" og henge med leppa, smiler aldri og myser med øynene... Når skal vi få en sabla jovial helt som gapskratter og er mer som en klovn en helt?? 

 

 

 

 

Anonymkode: 72905...e97

Da må du se Lethal weapon (serien). De er morsomme, flaue og pinlige til tider, men og action.

Anonymkode: 9ba9b...d35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når hovedpersonen må bygge en pc fra scratch så kunne de like gjerne brukt en tryllestav.. Er liksom "schmikk schmakk da var vi ferdig".. Og det tok 3 sekunder. 

Når noen skal hacke seg inn på en pc på film så klarer de alltid å gjette passordet på 3.forsøk.. Typ "Hva var navnet på personens favorittsåpe.. Hm... Å!! Lano... Pling!!" 

Jeg blir rasende når jeg ser skrekkfilm og trusselen/den onde alltid må snuble rett før de får tak i hovedperson.. Hva er oddsen?? Skjer hver gang..!! 

Også er det irriterende når det er kampscener med sverd, og en karakter står med 5 fiender rundt seg.. De 4 som ikke fekter front til front med personen står bare og henger bak han, når de lett kunne fått inn et hugg bakfra!!

Damer på film som våkner opp med bølger i håret som i virkeligheten krever 3 timer i stolen hos frisør.. 

At helten skal være så "care" og henge med leppa, smiler aldri og myser med øynene... Når skal vi få en sabla jovial helt som gapskratter og er mer som en klovn en helt?? 

 

 

 

 

Anonymkode: 72905...e97

Ikke bare håret. De våkner med perfekt sminke også. Kunne de ikke bare la dem våkne enten uten sminke eller med sminken gnidd skikkelig utover? Smale, øyne, opphovnede øyelokk og puteavtrykk i ansiktet? Sånn som vi vanlige, dødelige gjør? 😄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, ti10 skrev:

Ikke bare håret. De våkner med perfekt sminke også. Kunne de ikke bare la dem våkne enten uten sminke eller med sminken gnidd skikkelig utover? Smale, øyne, opphovnede øyelokk og puteavtrykk i ansiktet? Sånn som vi vanlige, dødelige gjør? 😄

 

De i filmer og serier sover alltid som tornerose, mens jeg kan ligge med ansiktet most ned i puta når jeg våkner :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, smalls skrev:

Som sagt, folk er ikke dumme og skjønner jo det er skuespill.

Tvilsomt

Anonymkode: 8b64b...5ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...