LilleRamona Skrevet 7. mai 2009 #61 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Ser det står dag 1 i 28 dagers syklus på tickeren... Kom mensen, Aurelia? Endret 7. mai 2009 av LilleRamona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 7. mai 2009 #62 Del Skrevet 7. mai 2009 Ja hva skjer? eller er det bare tickeren din som lever sitt eget liv??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 7. mai 2009 #63 Del Skrevet 7. mai 2009 Ja, hva skjer? Skulle akkurat til å skrive at her var det jammen spennende! Håper det er tickeren din som lever sitt eget liv og at tanta holder seg laaaaangt borte. Heia, heia! :duskedame: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #64 Del Skrevet 7. mai 2009 ikke TR enda nei... men litt gugge. *vente vente* Teit at tickeren bare hopper videre uten at jeg har bedt han om det da! hehe. Må haste videre på middag med jobb.. I will be back, for å sjekke ut hvordan dere andre har det også!! PS: ny negativ test i dag morges.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Exhale Skrevet 7. mai 2009 #65 Del Skrevet 7. mai 2009 Mensen kan oppføre seg rart like etter p-pilleslutt, jeg hadde ihvertfall et par sykluser da med mye spotting i forkant. Det går seg nok til etterhvert! Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mca Skrevet 8. mai 2009 #66 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Er egentlig ikke en prøver, men jeg er fri fra pillen, sambo er informert..og jeg kommer til å telle PP og håpe at jeg blir gravid fort. Blir mer og mer opphengt i syklys og tester osv, men kjenner på meg at jeg ikke gidder å stresse med dette. Har jo venta så lenge allerede, og nå er jeg jo igang;) Sambo er nesten klar for å få barn, men han synes nok det er skummelt. Har stor tro på at å bare ha sex og være glade i hverandre fremover, og satse på å bli gravid "ved tilfeldigheter".. sambo vet at jeg er av pillen, men vi har oss uten kondom for det (men han hopper av da).. vi får se fremover, er spennende synes jeg. Hvor liten/stor sjangs er det for å bli gravid uten utløsning? Noen som vet? Er såå deilig å være fri fra piller og styr.. jeg er mye bedre humør og lystmessig er det som himmel og helvete.. himmel nå som jeg har sluttet Blir kjempeglad for kommentarer osv, savner sånn noen å prate om dette her med.. noen i samme båt Endret 8. mai 2009 av mca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #67 Del Skrevet 8. mai 2009 hei Mca!! Koselig med noen som har det litt likt som meg.. Ja, selv jeg synes jo det er litt skummelt med tanken å bli gravid. Men absolutt mest gøy! Merker også at sambo varmer mer og mer opp for tanken... Han vet jeg brenner for det og ønsker å "støtte" meg. Han lastet ned babyimagen dokumentarer her forleden og viste meg det stolt. hehe. (dere vet de dokumentere der babyen er filmet i magen.. tvillinger og trillinger.. er fantastiske). Og her en dag sa han noe sleivete.. "kanskje jeg bør gjøre deg gravid..".. husker ikke helt settingen, men lovende var det. Har troa på at jeg snart vil bli gravid! på deg også!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #68 Del Skrevet 8. mai 2009 Jaja... så var det fredag. Digg! Da passer det nesten bra at magekrampene eskalerte i går og idag, og endelig dukka opp. Ikke ekstremt vondt enda, men føler mest for å ligge og late meg og spise sjokolade ja... hehe... Må flire litt av meg selv og hvor spent jeg var på slutten nå. Testet 3 ganger på rad osv, helt junkie! Skal nok slappe av mer nå. Gleder meg til ny periode! Tanker om neste periode: Skal tempe for å lære meg syklusen min. Noen tips på dette? Skal handle inn en EL-test for å finne ut når i syklus EL kommer. Må også handle flere graviditetstester så jeg er klar til neste IKM.hehe. Oppdatert tickeren min har jeg også! Herlig at jeg har fått en syklus på normal lengde så raskt etter pilleslutt, det føles betryggende! godklem til alle jentene her inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 8. mai 2009 #69 Del Skrevet 8. mai 2009 Så dumt tanta kom da Men nå vet du jo i allefall at syklusen er igang igjen etter pilleslutt, det er jo deilig Har ingen tips ang temping jeg da, men ønsker deg lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luna-jenta Skrevet 8. mai 2009 #70 Del Skrevet 8. mai 2009 Jaja... så var det fredag. Digg! Da passer det nesten bra at magekrampene eskalerte i går og idag, og endelig dukka opp. Ikke ekstremt vondt enda, men føler mest for å ligge og late meg og spise sjokolade ja... hehe... Må flire litt av meg selv og hvor spent jeg var på slutten nå. Testet 3 ganger på rad osv, helt junkie! Skal nok slappe av mer nå. Gleder meg til ny periode! Tanker om neste periode: Skal tempe for å lære meg syklusen min. Noen tips på dette? Skal handle inn en EL-test for å finne ut når i syklus EL kommer. Må også handle flere graviditetstester så jeg er klar til neste IKM.hehe. Oppdatert tickeren min har jeg også! Herlig at jeg har fått en syklus på normal lengde så raskt etter pilleslutt, det føles betryggende! godklem til alle jentene her inne! Hei! Isj, dumme TR :slåss: "Koselig" for meg, da blir vi to som satser på februar 2010 bebis :rødme: Er deilig med stabil syklus så tidlig etter p pille slutt, og ekstra spennende neste mnd Jeg krysser fingrene for at du lykkes i pp2 Ha en fin fredagskveld!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 8. mai 2009 #71 Del Skrevet 8. mai 2009 Æsj, dumme tanta, men godt at syklusen din er stabil. Ønsker deg en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 8. mai 2009 #72 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Temping er veldig enkelt og greit. Du kjøper et termometer med to desimaler (viktig) - de har det på noen apoteker - også på nettet feks på babyornot - men bare google basal termometer..Så må du ta tempen med en gang du våkner hver morgen til samme tid, og notere det på et ark.Registrer deg på www.fertilityfriend.com her kan du legge inn tempen + diverse andre symptomer.Da får du en graf som merker av EL - og du ser tydelig mønsteret i syklusen din. Lav temperatur gjennom mensen, så stiger den brått ved EL - også synker den dramatisk ved mensen igjen. Det er også en kalender der som viser syklusen din fremover slik at du får en foreslått TR dato, og testedato. Veldig praktisk! Er bare å se på charten min for å se eksempler... ligger link i signaturen min. Mer om basaltemping Endret 8. mai 2009 av thumbalina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 9. mai 2009 Forfatter #73 Del Skrevet 9. mai 2009 Dårlig design på oss kvinner?? Hvorfor skal vi måtte ha vondt hver måned for å være fruktbare? Hvorfor skal det lille ubefrukta egget skape så mye helvete på sin lille vei ut? Hvorfor masse blod og gørr i flere dager?? Hilsen ei som er trøtt, sur og klynger seg tett om sin beste venn: varmeputa!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poizki Skrevet 9. mai 2009 #74 Del Skrevet 9. mai 2009 Dårlig design på oss kvinner?? Hvorfor skal vi måtte ha vondt hver måned for å være fruktbare? Hvorfor skal det lille ubefrukta egget skape så mye helvete på sin lille vei ut? Hvorfor masse blod og gørr i flere dager?? Hilsen ei som er trøtt, sur og klynger seg tett om sin beste venn: varmeputa!! Hei hei! God lørdagsmorgen... Eller - håper den blir bedre i hvertfall! Ikke noe artig å få menssmerter, rart at det skal gjøre vondt i kroppen pga et lite egg ja.. Syns å høre at det ikke klaffet denne gangen, ikke så gøy å plutselig få tanta på besøk - selvom man innert inne visste at sjansen for å treffe på første forsøk ikke er så stor.. Jaja, da får vi ihvertfall gleden av å følge hverandre videre - også satser vi på at det sitter som støpt denne runden!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 9. mai 2009 Forfatter #75 Del Skrevet 9. mai 2009 Temping er veldig enkelt og greit. Du kjøper et termometer med to desimaler (viktig) - de har det på noen apoteker - også på nettet feks på babyornot - men bare google basal termometer..Så må du ta tempen med en gang du våkner hver morgen til samme tid, og notere det på et ark.Registrer deg på www.fertilityfriend.com her kan du legge inn tempen + diverse andre symptomer.Da får du en graf som merker av EL - og du ser tydelig mønsteret i syklusen din. Lav temperatur gjennom mensen, så stiger den brått ved EL - også synker den dramatisk ved mensen igjen. Det er også en kalender der som viser syklusen din fremover slik at du får en foreslått TR dato, og testedato. Veldig praktisk! Er bare å se på charten min for å se eksempler... ligger link i signaturen min. Mer om basaltemping Tusen takk for knallgode tips, Thumbalina føler du at temping funker så bra at du er sikker på når EL er, og ikke trenger EL tester? Det hadde jo vært det greieste. Åhh.. jeg håper pappaemne "gir etter snart".. og spruter meg full av babyspirer... *hehehehe* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poizki Skrevet 9. mai 2009 #76 Del Skrevet 9. mai 2009 Åhh.. jeg håper pappaemne "gir etter snart".. og spruter meg full av babyspirer... *hehehehe* Eller som min kjære sier... "Nå skal jeg endelig få pule deg tjukk..." Romantisk kar jeg har altså :rødme: Hoho... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 9. mai 2009 #77 Del Skrevet 9. mai 2009 Tusen takk for knallgode tips, Thumbalina føler du at temping funker så bra at du er sikker på når EL er, og ikke trenger EL tester? Det hadde jo vært det greieste. Åhh.. jeg håper pappaemne "gir etter snart".. og spruter meg full av babyspirer... *hehehehe* Hehe ja mannen sto å sang "DADDY O - DADDY O" i dusjen i dag mores, og kom ut av badet med et stort spørrende glis? jeg sa jeg ikke visste noe enda... så sier han bare " pappas gutter har nok gjort jobben skal du se! " og gliste.. hehe.. godt han er sikker på seg selv i alle fall ! :rødme: Ja, hvis du ser på charten min nå (trykk på linken i signaturen) så ser du helt tydelig et temperaturskift på EL. Altså tempen stiger markant dagen etter. Så det tar jo en "testesyklus" for å se hvordan du ligger an ettersom du ikke ser EL før det nesten er for sent.... men jeg har vært så heldig at jeg har hatt helt stabil syklus med EL på dag 16/17 hver gang - har bekreftet det med EL tester så jeg vet det stemmer. Så for min del kan jeg se det godt på tempingen når ting skjer... ligger på lav temp, så stiger den gradvis fra dag 16 opp til ca 36,8-9 - så kommer tanta på dag 12 etter EL og da stuper tempen ned til 36.1 ca... Jeg syns det er kjempegreit å ha noe å gå etter. El tester er så vanskelig å finne ut av for du må teste akkurat på riktig tidspunkt for å få en positiv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Exhale Skrevet 9. mai 2009 #78 Del Skrevet 9. mai 2009 Hei, hei.. innom med en liten sympatiklem til deg som sliter med menstruasjonssmerter. Hvis det er noen trøst, så blir TR vanligvis mindre smertefull etterhvert som det går litt tid etter pilleslutt. Det skjedde ihvertfall med meg. Takk for god osteinfo i dagboken min! Norvegia spiser vi jo alle, så man skal vel ikke gå rundt og være helt paranoid.. Ost er godt! Temping: Go for it! Helt uvurderlig for meg. Hvis du har sett gjennom dagboken min, så vil du se at tempingen har gjort at jeg stort sett alltid har visst når EL har vært - ihvertfall dagen etterpå. I kombinasjon med EL-tester er det uslåelig. Men jeg har vært heldig og alltid hatt stort temp-utslag på EL - noen ganger opp en halv grad fra den ene dagen til den neste! Tror du det lar seg gjøre å få mannen din til å sende inn litt flere soldater? Jeg ville gjort det jeg kunne! Skjønner jo at han kanskje ikke er helt klar for tanken, men det virker jo som om han modner, da. Hmm.. Hva med å forsøke et veddemål? Det liker jo menn. Vedd på at dersom han sender inn 3 lass elitesoldater til riktig tid, så vil det bli klaff på neste syklus, fordi han antakelig har de tøffeste soldatene i landet. Noe sånt? Min kreative hjerne knaker for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 9. mai 2009 Forfatter #79 Del Skrevet 9. mai 2009 Hei, hei.. innom med en liten sympatiklem til deg som sliter med menstruasjonssmerter. Hvis det er noen trøst, så blir TR vanligvis mindre smertefull etterhvert som det går litt tid etter pilleslutt. Det skjedde ihvertfall med meg. Takk for god osteinfo i dagboken min! Norvegia spiser vi jo alle, så man skal vel ikke gå rundt og være helt paranoid.. Ost er godt! Temping: Go for it! Helt uvurderlig for meg. Hvis du har sett gjennom dagboken min, så vil du se at tempingen har gjort at jeg stort sett alltid har visst når EL har vært - ihvertfall dagen etterpå. I kombinasjon med EL-tester er det uslåelig. Men jeg har vært heldig og alltid hatt stort temp-utslag på EL - noen ganger opp en halv grad fra den ene dagen til den neste! Tror du det lar seg gjøre å få mannen din til å sende inn litt flere soldater? Jeg ville gjort det jeg kunne! Skjønner jo at han kanskje ikke er helt klar for tanken, men det virker jo som om han modner, da. Hmm.. Hva med å forsøke et veddemål? Det liker jo menn. Vedd på at dersom han sender inn 3 lass elitesoldater til riktig tid, så vil det bli klaff på neste syklus, fordi han antakelig har de tøffeste soldatene i landet. Noe sånt? Min kreative hjerne knaker for deg! Smertene har roa seg veldig nå! pjuh hatt en veldig koselig kveld med pizza, rødvin, litt tv og mye musikk og kos. Vi har til og med danset Har planer om å begynne med temping.. må bare handle et bra termometer først. blir godt å følge med. Kvinne, kjenn din kropp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drømmer Skrevet 10. mai 2009 #80 Del Skrevet 10. mai 2009 Hei hei Trist med mensen, men samtidig er det vel greit å vite at syklussen er noenlunde normal etter p pille slutt. Ønsker deg lykke til med temping eller hva du bestemmer deg for, fremover Håper du får mannen helt med på laget fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå