Gå til innhold

Poizki prøver på Oizki


Poizki

Anbefalte innlegg

Hei hei! :goodbye:

Nå har tiden kommet for meg og min kjære..

Han har ønsket å sette i gang med prøvinga nesten fra dag en - og har sagt at han vil bli pappa før han er 30.

Jeg for min del har holdt litt igjen, men for 1 1/2 år siden sa jeg at påska 09 kan være startskuddet for prøvinga!

Det har hele tiden virket så langt unna - men plutselig var vi her!

Jeg tok min siste p pille 31. mars, fikk mensen 02 april, og var ferdig 07. april

Aaaaner ikke når jeg har IKM - Aaaaner ikke om jeg i det hele tatt har stabile sykluser. Har gått på p piller i 7 år, så er spent på hvor lang tid det vil ta oss å bli gravide!

Så da er vi igang - men skrekkblandet fryd fra min side!

Kort om oss:

Jeg er 22

og kjære er 28

Vi har vært sammen i 3 1/2 år nå, kjøpte oss hus for ganske nøyaktig ett år siden - og forlovet er vi og...Pinade så etablert att! :rødme:

Så det var kort om oss - gleder meg til å skrive dagbok her inne, og til å bli "kjent" med alle dere morsomme og koselige KG damer..

Edit; Det er ikke så lett når man ikke kan det...men nå fikk jeg til link til dagboka i signaturen :fnise:

Endret av Poizki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke: Hei og velkommen!

Lykke til med prøvingen, blir spennende å følge deg. Håper oppholdet blir kort! :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velkomsthilsen folkens :)

Jeg våkna i mårres og tenkte, er jeg gravid?

Jeg blir paranoid av å ikke gå på p piller lenger..

Har vært litt småkvalm (type lese bok mens man sitter i bil) de siste dagene, og det er jeg aldri ellers..Gravid?

Har også skitvondt i puppene, men ikke sånn som jeg bruker å ha før mensen.

Før mensen har jeg vondt i hele puppen, og det er ordentlig ubehagelig å jogge f.eks.

Men nå er det brystvortene som er ømme - jeg kan hoppe å sprette så me jeg vil, men hvis kjære tar på meg må jeg bite meg i leppa for å ikke hyle..

Gravid?

Men - det er så teit å lete etter symptomer..Jeg har jo aldri vært gravid, så jeg vet ikke hvordan det skal kjennes ut...

Jeg har ikke hatt naturlig mensen på 7 år, så for alt jeg vet kan dette vare premenstruelle reaksjoner i kroppen min - jeg kjenner jo ikke kroppen min på den måten..

Og uansett - hva er oddsen for treff på første forsøk?

Hehe..Jeg tror jeg kommer til å bli gal etterhvert av denne prøvinga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :vinke:

Velkommen som prøver ;)

Kanskje du har flaks og at det klaffet på første forsøk :hoppe: Hehe jeg hadde sååå mange symptomer på pp1 at jeg trodde jeg var gravid, men det var jeg jo ikke.. Ble skikkelig skuffa da tanta kom :kjefte: Og tiden frem mot pp2 går skikkelig SAKTE men nå er vi snart der :strix:

Håper du er :gravid: Og heier liit i dag :duskedame: for at spiren SITTER ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen :hoppe:

Har lest i dagboken din og kjenner meg igjen i det meste du skriver :) artig å lese om andre som tenker og føler akkurat det samme som en selv! Skal bli artig å følge deg i tiden som kommer..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir paranoid av å ikke gå på p piller lenger..

Har vært litt småkvalm (type lese bok mens man sitter i bil) de siste dagene, og det er jeg aldri ellers..Gravid?

Har også skitvondt i puppene, men ikke sånn som jeg bruker å ha før mensen.

Før mensen har jeg vondt i hele puppen, og det er ordentlig ubehagelig å jogge f.eks.

Men nå er det brystvortene som er ømme - jeg kan hoppe å sprette så me jeg vil, men hvis kjære tar på meg må jeg bite meg i leppa for å ikke hyle..

Gravid?

Hei Poizki! (Er ideen til nickname tatt fra det derre som var på barnetv før med oizki poizki, onnskyld maj kapteinzki? Hihi :) ) Grattis med boka!

Smilte litt for meg selv da jeg leste dette, jeg har det på samme måten. Jeg forventer mens ca 4 mai pga antatt eggløsning ca mandag denne uka. Mye cirka her;)

Så sjansen for at jeg skulle kunne kjenne noe som helst på kroppen nå hvis jeg er gravid er vel så godt som lik null. Men kvalm er jeg!! Har vært kvalm i tre dager nå jeg!

Jeg hadde sånne supervonde brystvorter(ikke resten av puppen, bare brystvortene, de ble større og rødere enn vanlig, også var de stive i tre dager + at de var så vonde at det var ei gru bare å ta av og på bh) mandag til onsdag i denne uka, og traff blid og fornøyd venninna mi og opplyste henne om at jeg følte meg litt gravid i dag. :jepp: Etter å ha hørt litt mens-matematikk og symptomer lo hun og sa at jeg umulig kan ha rukket å bli gravid, og at de ømme brystvortene er tegn på eggløsning. Så hvis dine er ømme ennå, skrid til verket! :humpe::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Poizki! (Er ideen til nickname tatt fra det derre som var på barnetv før med oizki poizki, onnskyld maj kapteinzki? Hihi :) ) Grattis med boka!

Smilte litt for meg selv da jeg leste dette, jeg har det på samme måten. Jeg forventer mens ca 4 mai pga antatt eggløsning ca mandag denne uka. Mye cirka her;)

Så sjansen for at jeg skulle kunne kjenne noe som helst på kroppen nå hvis jeg er gravid er vel så godt som lik null. Men kvalm er jeg!! Har vært kvalm i tre dager nå jeg!

Jeg hadde sånne supervonde brystvorter(ikke resten av puppen, bare brystvortene, de ble større og rødere enn vanlig, også var de stive i tre dager + at de var så vonde at det var ei gru bare å ta av og på bh) mandag til onsdag i denne uka, og traff blid og fornøyd venninna mi og opplyste henne om at jeg følte meg litt gravid i dag. :jepp: Etter å ha hørt litt mens-matematikk og symptomer lo hun og sa at jeg umulig kan ha rukket å bli gravid, og at de ømme brystvortene er tegn på eggløsning. Så hvis dine er ømme ennå, skrid til verket! :humpe::)

Oizki Poizki ja...Thats right :)

Regna ut sånn ca når jeg burde ha eggløsning (vis man skulle være så heldig å være stabil i første pp) og passa på å :sengekos: i den tia..Men, det er ingen problemer med potensen her i huset - så om det har vært denne uka istedenfor så bør vi ha truffet sånn nogenlunde uansett.. :fnise:

Mener å ha lest en plass at annenhver dag er å anbefale?

Jeg har vært kvalm i en uke jeg..Tror du vi lurer oss selv litt eller? Hehe, det tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dagbok :fnise:

I dag har det vært hardt arbeid..

Svigers bygger hytte - og gjør ALT selv..Så i dag har jeg og kjære vært oppe på hytta å lakka stue og soveromstak, kink i nakken sa det bare..

Man blir litt sliten i nakken av å se opp i taket i 6 timer!

Men, vi gleder oss sånn til hytta blir ferdig - og det er jo logisk at jo mer arbeid man hjelper til med, jo fortere blir hytta ferdig

Det er jo ikke akkurat som om det kommer snekkere å gjør arbeidet for oss, svigerfar er så nøye at selvom han ville ha noen til å snekre for han tror jeg ikke det finnes en snekker som hadde tort å jobbe under hans argusøyne!

Så det er faktisk et kompliment fra mannen med få ord at vi fikk lov til å dra opp aleine i dag for å lakke :fnise:

Uansett, koselig å ha begynt å prøve så smått! Vi prater ikke så mye om selve prøvinga, mer om hvordan det vil bli når vi faktisk får ungen..

Sånn som på hytta i dag. Vi skal ha hemsen, med soverom og loftstue som vårt domene, og i dag ble vi enige om at det kan bli litt vanskelig med baby opp og ned stigen til hemsen.. Men samtidig, det er nok av sengeplasser nede, så fungerer det ikke flytter vi bare ned for en periode..

Gleder meg til å få barn med kjære - tror vi blir et bra team! Selvom han er fæl til å si at han blir å stenge de inne på polstra rom når de kommer i trassalderen :fnise:

Men når vi har besøk av unger ser jeg at han er den mest tålmodige av oss..

Og som han sier, vi må jo begynne å fylle huset vårt!

Uff, nå skriver jeg bare tull..Tror heller jeg skal gå ut i garasjen å legge om til sommerdekk, det er på tide!

Forresten - hvor finner dere alle de morsomme smileysene hen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med eget domene i hytta da ;) Skulle ønske vi å ha hytte :( Ja dere har sikkert truffet el :hoppe: Krysser fingrene for at spiren satt da :nigo:

Alle smiley tingene finner du over der du skriver det er bilde av en smiley så trykker du på nedover pilen der så har du en liten linkd er det står vis alle ;) Der finner vi de :fnise: Men advarer du bliiir avhengig ;)

Noen spennende planer for uken da?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med eget domene i hytta da ;) Skulle ønske vi å ha hytte :( Ja dere har sikkert truffet el :hoppe: Krysser fingrene for at spiren satt da :nigo:

Alle smiley tingene finner du over der du skriver det er bilde av en smiley så trykker du på nedover pilen der så har du en liten linkd er det står vis alle ;) Der finner vi de :fnise: Men advarer du bliiir avhengig ;)

Noen spennende planer for uken da?

:klem:

:5:

Å herregud så mange det var!! Smileys for enhver anledning..

Og for å illustrere meg og min kjære :cowboy: & :heiajente:

Planer for uka er ikke mange, deilig med kort uke, jeg har nemlig fri annenhver tors-fred-lørd og det er rett og slett deilig å komme på jobb på mandag å vite at jeg bare skal være på jobb i tre dager! Og siden det er 1 mai på fredag har kjære fri på fredagen også..Gode greier!

Så jeg regner med vi skal opp på hytta å holde på. Kanskje vi sover der oppe og, så slipper vi å kjøre opp og ned hver dag. Hytta er jo langt ifra ferdig, men det plager ikke meg, overlever et par netter på feltseng i sovepose :sleeping:

Det får bare være at det ser litt halvferdig ut, rommene er delt av, men det er ikke slått panel på veggene. Men vi kan lage mat på primus og det står en parafinovn der som kan varme oss..

Om jeg gleder meg til hytta blir ferdig?? Jaaaaaa..abstinenser! Og jeg var ikke noe hyttemenneske før jeg og kjære ble sammen..Men han har frelst meg :kyss: Skogtrollet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er så koselig med hyttetur, spiller ikke noe rolle om hytta er ferdig eller ei det blir hva en gjør det til selv :hoppe: Skogen er jo nydelig bare å sove i telt er jo knallgøy ;)

Så deilig at dere har fri begge 2 ;) Koselig og være hjemme av og til ja, og for en drømmeordning du har med jobben da :nigo:

Dere blir sikkert ferdig med hytta snart om dere hjelper til sånn som dere gjør, heldige bestefar som har sånne snille ungdommer til å hjelpe til ;)

Ja smileyene passer til enhver anledning men som sagt man blir avhengig!!

:diskedame: Heier fopr en baby hos dere å :5:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hyttetur er deilig!

Hehe, bestefar ja..Det er vel det han aldri tror han kommer til å bli..

Svigers og kjære hadde stått oppe på hemsen og prata innredning. og svigermor hadde hinta frempå om at det ville være plass til barneseng der oppe...Og da hadde svigerfar sagt at det trodde han aldri ble å skje!

Kjære hadde bare småflirt...

Kjære er oppe på hytta i kveld og, har tatt med seg en elektrikerkompis som skal vise svigerfar hvordan han skal legge opp anlegget der oppe..Så jeg har kost meg hjemme alene, og vært ute å sykla en times tid - endelig litt ordentlig vårstemning her nord

80% jobb = drømmeordning :hjerte: - men litt mindre utbetalt da, merkelig nok :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe ja pengene synker sammen med prosentene :fnise:

Hørtes ut som du har hatt en knall dag :hoppe: får håpe tirsdagen blir like fin :strix:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ikke vondt i puppene lenger.. :sexy:

Og det kan jo bety alt mulig rart..

- Jeg hadde eggløsning senere enn jeg trodde, og ømme pupper var et symptom på det

- Kroppen min reagerer likt som på p piller, ømme pupper før mensen og det gir seg når jeg begynner å blø

- Ellers så er jeg gravid?

Uansett, tror det er alternativ to, tror nok ikke det har klaffet på første forsøk nei..

Så vi får se, hvis jeg ikke har begynt å blø før fredag får jeg vel vurdere å kjøpe en test :)

Gleder meg til jeg er ferdig på jobb, skal trene styrke med en vennine - har endelig funnet ei vennine som er god å trene sammen med! Med andre venniner har det en tendens til å bli mer skravling/"kan vi bare ta mageøvelser" enn jeg liker..Men jeg og L er flinke til å pushe hverandre og å trene effektivt. Desuten liker jeg at hun er flinkere enn meg på kondistrening, mens jeg er sterkere - så vi får pusha hverandre!

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! :vinke:

Vi satser på at det er alternativ 3 :)

Må si det er en spennende tid vi er inne i nå om dagen. jeg gleder meg sykt til å finne ut at jeg er gravid, men prøver nå samtidig å nyte tiden jeg og samboeren har nå (som vi er alene sammen med hundene).

Hytteprosjektet deres høres kjempe koselig ut da, artig med steder som man er med på å bygge og gjøre i stand. Blir sikkert supert å være der med den lille etterhvert :rødme: Kan tenke med de vordende besteforeldrene begynner å vente, pleier å være sånn :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

heihei!! tusen takk for koselig hilsen, det er så kjekt å få kontakt med likesinnede :smilyblomst: Har du en fin dag? God trening, du er flink.. (jeg snusa på å dra på trening, men var ganske sliten idag. Ikke flink til å tvinge meg til å trene, går når jeg vil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei!! tusen takk for koselig hilsen, det er så kjekt å få kontakt med likesinnede :smilyblomst: Har du en fin dag? God trening, du er flink.. (jeg snusa på å dra på trening, men var ganske sliten idag. Ikke flink til å tvinge meg til å trene, går når jeg vil)

Koselig at du tar turen innom!

Joda, liker å trene, eller - jeg liker den gode følelsen etterpå :fnise:

Igår syklet jeg og kjære i besøk til vennine L og hennes samboer, sykla på E6 for første gang, uten å bli blåst av veien av en trailer..

Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI HEI :goodbye:

Gratulerer til Cuba med IKM mai gjengens første positive test! Håper alle vi andre følger etter...

Sunny regnet ut at hvis jeg har normal 28 dagers syklus ville IKM ha vært i går den 29. Jeg tørr ikke å teste..Går bare her med truseinnlegg på emg og venter på tanta..

SKUMMELT!

I dag har jeg fri, og det er strålende sol her i nord..Så nå skal jeg straks finne frem solbrillene og cruise bort på butikken!

Senere i formiddag skal jeg sykle ned for å trene sammen med vennine L, da har vi fått unna to styrkeøkter denne uka, og jeg har fått to kondisøkter på sykkel - veldig fornøyd med det :trene::hoppe:

Lurer på om jeg skal kjøpe en graviditetstest i dag, men jeg tørr ikke teste før i morgen tror jeg..Kommer til å bikke over for meg hvis jeg får svak strek!

Det her er helt merkelig..

Men jeg var jo overbevist om at de ømme puppene som forsvant skulle erstattes med mensen på tirs/ons - men ingen mensen kom..

Er det bare jeg som syns det er mer naturlig å skrive mensen enn tante rød?

Man leser jo om slim, stikninger ømme pupper og det som verre er. Er vi så fin på det at vi ikke tåler å lese ordet mensen?

Nei nei..Skulle vel egentlig ha husarbeida litt i dag, men vi får se - det er jo så fint vær ute!! Apropo det, kanskje ikke så mye bedre å sitte forran dataen da..

Ha en fin dag alle :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forvirrende å ikke kjenne sin egen kropp og signaler ja.. kjenner meg nok engang veldig igjen. har ingen test per idag, men ikke lange veien for å kjøpe. Men har jo bestilt 5 tester på nett, tror nesten jeg må vente til de kommer. sendt fra DK idag. kanskje ikke før mandag?

sikkert lurt å vente lengst mulig med testing.. for ikke å få falskt (for tidlig) resultat, bli skuffa, og bruke penger på testen også.. men ikke så greit å vite, :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...